pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hè meiden, wat een heftige dingen allemaal...
    @selina: goed dat je dan toch gewoon die knoop doorhakt en lekker voor jezelf kiest!
    @melief: ff gas terug nemen en jezelf op de eerste plaats zetten! En idd, mss helpt het ook juist wel dat je nu ff een ronde rust neemt. Mss sta je er daarna wel weer heel anders in.
    Ik wens jullie allebei veel sterkte met alles!!
    Dikke kus,
    Saar

2. Melief

Melief Niet meer actief

Bedankt voor de lieve woorden!

Zijn er nog meiden die snel hun nod hebben?

Heel stiekem aan het twijfelen of we toch niet maar gaan beginnen met 3e ronde chlomid ;)

3. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier nog 12 dgn wachten voor mn NOD..

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    lastig is dat he. De keuze van wel/niet/wel/niet. Volg je hart zou ik zeggen.

5. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Hoi lieve meiden,

Update gebruik metformine:
    Ik wilde jullie even laten weten dat ik vanaf vandaag bezig ben met de medicijnen. Ik heb me vandaag erg misselijk gevoeld, last van diarree en hoofdpijn. Ook voel ik me een beetje wazig en slaperig. Het is best heftig! Ik hoop dat ik me morgen beter voel en zo elke dag er beter aan wen.

Ik heb wel ontzettend veel succesverhalen gelezen en hou me daar een beetje aan vast. Ik hoop zo dat wij straks een succesverhaal hebben!!!

Aan alle nieuwe meiden: welkom. En aan jullie allemaal: ontzettend veel sterkte!

Liefs!

6. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    He meiden,

Heb een paar dagen niks van me laten horen, maar had het ontzettend druk(wel fijn want dan heb je niet de tijd om er echt aan te denken:))Vandaag zit ik op dag 22 en heb voor deze ronde geen hoop meer, tot nu heb ik ook geen pos ovutest mogen zien:(..Morgen mag ik bloed laten prikken en dan hoor ik woensdag of er een eisprong is geweest

@Aileenn:Het zal waarschijnlijk wel mogelijk zijn, maar een nieuwe ziekenhuis betekent voor mij ook al 2 maanden wachttijd. En ik word behandeld door erg lieve artsen en verpleegkudigen, en weet niet of ik in een ander ziekenhuis dit ook heb, want vind dit ook wel belangrijk als je onder behandeling bent. Ik krijg altijd te horen dat ik altijd mag bellen als ik daar behoefte aan heb. Maar goed, als clomid deze ronde wer niet heeft gewerkt, wil ik voorr de volgende vragen of ze tussentijds een echo willen maken.

@melief: Ik hoop dat de rust die je neemt wordt beloond daarna:). Je schrijft ergens dat je een hele late eisprong hebt gehad, welke cd was dat dan? En dames weten jullie of het uberhaupt mogelijk is om na dag 23 nog een eisprong te krijgen met clomid?Moet ik nog hoop houden deze ronde??

@sasjuh83:succes met wachten!

@violetrose: Wat vervelden al die bijwerkingen. Ook wel fijn dat je veel positieive verhalen hebt gelezen.:)Hoop dat jij je daar ook bij mag voegen!

Aan alle meiden: Veel sterke en succes met wachten, rusten, en bijwerkingen van medicijnen!!!

7. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    #247 Marijkeuh, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011

Ik moet nog 6 dagen primolut slikken en dan moet ik ook weer ongesteld worden, geeeeen zin in!!

@melief, en dan komt alles tegelijk he :( Nou sterkte ermee en RUSTIG aan ;)

8. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan

Deze x wat et 1 pilletje en mag na de primolut en de menstruatie 2 pilletjes slikken. dus 100..
    2 x zoveel..
    Dokter denkt niet dat et veel helpt magoed tis et proberen waard. Als ze weer zo laag zijn dan een kijkoperatie om de blaasjes aante prikken.

9. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    He Marijkeuh: Ik moest even goed nadenken of ik de bovenstaande berichtje voor jou had geschreven maar nee, heb ook even teruggelezen. Mijn berichtje was bedoeld voor melief, want ze had wel een eisprong gehad maar was ongesteld geworden. En ik had toen geschreven aan melief dat het in ieder geval fijn was dat clomid wertke bij haar:)..Ik weet het soms is het moeilijk te volgen:)

Bij jou heeft clomid ook niet gewerkt toch met 50 mg? Ik hoop dat 100 mg wel zijn werk gaat doen.

Damessss: ik heb vandaag bloed laten prikken, morgen krijg ik de uitslag of ik een eisprong heb gehad of niet...

X

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey Meli,

Ik ben bang dat je niet meer hoeft te hopen. Ik krijg dus wel elke keer de echo's om te kijken of er iets groeit, maar toen ze bij mij op cd10 en cd13 niets zagen gebeuren, bleven we voor de zekerheid nog wel kijken (op cd16 en cd20), maar hebben ze al wel duidelijk gemaakt dat dit 'm dus niet ging worden... :(
    Maar goed, bij mij groeide er helemaal geen eitje. Dat is bij jou misschien wel anders geweest en mss heb je met de testen wel net de ovu gemist... Maar ik zou niet te veel hopen (uit zelfbescherming natuurlijk).

Laat je het even weten als je morgen je uitslag hebt?

Dikke kus,
    Saar

11. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey Saar,

Ik heb eigenlijk de hoop ook al opgegeven voor deze ronde en verwacht ook niet een late eisprong...maar goed je weet het maar nooit he:) Je zegt het wel heel mooi, uit zelfbescherming, zodat ik later niet teleurgesteld word. Morgen laat ik jullie de uitslag van mijn bloedonderzoek weten....

X

12. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Net terug van mijn echo... weer niks.
    En hoewel het natuurlijk wel kan dat ze komende vrijdag wel iets zien, heb ik weer een sterk gevoel dat clomid gewoon niet werkt bij mij. :(

13. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    He meid, wat jammer nou dat er niks te zien was...op welke dag zit je vandaag?Misschien dat het nog gaat komen?? Of is er al besloten dat je nu ongiopwekker krijgt en dan een verhoging van de dosis??

x

14. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik zit pas op cd11 vandaag, dus het kan allemaal nog wel, maar ik heb gewoon dat gevoel dat het niet goed zit. :( Maar ja, even afwachten wat er vrijdag eventueel te zien is.
    Maar, ook uit zelfbescherming, ga ik er alvast van uit dat er niks gebeurt met de clomid, ook niet met de 150 straks...
    X

15. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    He Saar sorry zie nu pas je onderschrift. Dus asl ik het goed heb zit je vandaag op dag 10 van je cyclus?? Blijf positief he, misschien krijg je in de lopende week wel wat te zien, bij je volgende echo. Als je nog op dag 10 zit kan je nog wel hopen. Bij mij is dat helaas niet eens het geval zit vandaag alweer op dag 23 en heb hier zeker geen hoop meer!!:(

Dikke knuffellll!!

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Saar: Nog even positief blijven. Het kan nog steeds.

Meli: Wat vervelend zeg! Maar ook jij moet positief blijven. Misschien heb je de volgende ronde wel geluk.

Ik vind het ook zo lastig dat bij mensen die eigenlijk nog niet toe zijn aan kinderen, het zo makkelijk gaat en mensen die dan een kinderwens hebben het niet zo 1, 2, 3 gegund is.

17. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey meiden, heb de uitslag van bloed prikken van gisteren. Ik heb helaas zoals ik al had verwacht geen eisprong gehad. Mijn gyn wil volgende week maandag nog een x keer bloed prikken om er zeker van te zijn dat ik geeen late eisprong heb gehad. Als blijkt dat er dan ook geen eisprond is, moet ik weer aan de duphaston en dan als ik het goed heb clomid 150, maar denk dat als 100 niks doet, dat 150 ook niet gaat werken. İk heb de hoop voor deze ronde al opgegeven en verwacht gee. Late eisprong, zit vandaag al op dag 24!!!

En Selina dat vind ik ook erg lastig. İk hoor vaak ik mijj omgeving dat ze zo plots en niet gepland zwanger worden en ja soms is dat niet leuk om te horen. Maar ja het is nu eenmaal niet anders.we kunnen alleen maar blijven hopeb dat de medicijnen hin werk gaan doen....

X

18. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Meiden,

Wat fijn om jullie ervaringen te lezen, ik zal mijn verhaal even kort vertellen.

Wij zijn sinds oktober gestopt met de pil, opzich niet zo heel lang geleden dus, opzich hadden we zo iets van 'geen haast en we zien het wel' ik zelf ben nog maar 24 dus alle 'tijd'. Daarna in Jan/Feb veel lopen sukkelen met blaasontstekingen, totdat ik afgelopen maart heftige bloedingen kreeg, wij snachts naar het ziekenhuis, bleek ik zwanger te zijn. Gefeliciteerd u bent zwanger! Maar door de bloedingen is de kans groot op een miskraam, en anders worden het waarschijnlijk mongolen kinderen, en binnen 5 minuten weer buiten. Ochtend erna echo, toen bleek alles alsnog goed te zijn. Week erna weer bloedingen en weer naar het ziekenhuis, met spoed opgenomen, ze wilden een kijk operatie uitvoeren, tijdens deze operatie is eruit gekomen dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, en omdat deze er al tijd (lees +/- 2 maanden) zat is deze gaan verkleven in me linker eileider, deze hebben ze toen ook moeten verwijderen.

Na de operatie zou ik na 6 weken ongesteld 'moeten' worden, helaas bleef dat uit en werd na meerdere onderzoeken PCO vastgesteld. Meerdere gynacologen gehad, meerendeel wou ons niet helpen omdat ze ons maar te jong vonden en het de 1e keer ook spontaan was gelukt, gelukkig was er 1 gynecaloog die ons door heeft verwezen naar de Fertiliteitsafdeling. Hier zijn wij 07 juni geweest en kreeg ik Clomid 50mg voorgeschreven. Ik was toen net klaar met 10 dagen premolut. CD 5 tm 9 slikken, en ik zit nu op dag 8. Ik mag maandag 20 juni terug naar het ziekenhuis voor een FM, ik hoop natuurlijk dat de Clomid zijn werk heeft gedaan.
    Ook is ondertussen manlief zijn zaad getest en horen we hopelijk dan de uitslag ook hiervan.

Het zijn natuurlijk hele spannende tijden en hoop voor ons allemaal dat we snel een positieve test in handen mogen hebben! :p

19. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Hi Meli..
    Volgens mij is voor ons een identieke situatie van toepassing... ik zit vandaag geloof ik ook al op dag 24. Ik heb met clomid 100 mg wel een eitje gehad van 11mm.. daarna ben ik (zelfs) met pinksteren naar een gyn. geweest voor een uitgangsecho.. maar er was niets te zien.. maar ik heb wel een hele rare afschijding gehad op dag 20.. nu gaan we bloedprikken op 20 juni en krijg de dag daarna uitslag of er wel een eisprong alsnog is geweest.. ik verwacht helemaal niets meer maar goed..we zullen zien.. ik ben inmiddels wel al begonnen met provera vandaag mijn 2de dag alweer.. en mocht het zo zijn dat ik zwanger ben dan word ik niet ongesteld.. en het doet volgens de gyn.. geen kwaad.. veel sterkte meli en ik hoop dat je alsnog een eisprong hebt gehad!..
    X[/QUOTE]

20. Melief

Melief Niet meer actief

@ forever; welkom! En wat een verhaal zeg pfff.Ik ben ook nog jong maar gelukkig heeft onze gyn daar geen problemen mee! Moet ook zeggen dat mijn moeder ook vruchtbaarheidsproblemen heeft gehad en 8 jaar bezig is geweest om zwanger te worden van mijn zusje!

@aileen, wat raar dat jij provera moet slikken terwijl nog niet zeker is of je zwanger bent. Ik moest juist nog een test doen voor ik eraan mocht beginnen!

@ meli, wat vervelend zeg! Mijn late eisprong was op dag 21 of 22 dus ik kan je verder ook niet echt helpen. Iedere ronde is er 1 teveel voor je gevoel he :(

Hier zit de eerste pil van de derde ronde chlomid er weer in... we gaan er toch maar voor ;)

Deel Deze Pagina