pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb niet definitief te horen gekregen dat ik pco heb . Wel veel eiblaasjes en onregelmatig maar nog niet langer als een cyclus dan 37. Ik heb niet veel last van bijwerkingen alleen de eerst volgende dag werd het me allemaal wat teveel waardoor ik wel wat humeurig/huilerig was :p

2. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Ik kijk enkele dagen niet en zie ineens na lange tijd veel nieuwe deelnemers. Welkom allemaal!
    Hopelijk slaat bij jullie allen de Clomid goed aan en blijft je een lang en moeizaam traject bespaard!

3. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Sharlene86 ! Welkom terug !
    Hier morgen starten clomid eerste ronde !
    Hoe voelt u zich Sharlene86 ?

4. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik had ook veel eiblaasjes veenbaas dit zegt niet altijd iets over pcos. Hoe waren uw bloedtesten ?

5. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg pas bijwerkingen na men kuurtje.. Vooral mijn stemmingen wisselden hard, voelde mij heel onrustig.. Verder ging het wel vond ik..

6. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Oké nou ik ben benieuwd

7. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    @jes mijn bloedwaardes waren goed. Verder niet veel over te horen gekregen. Zaad van vriendjelief is super goed. Mss hebben wij gewoon een zetje nodig. Donderdag eerste meting ben wel benieuwd hoe en wat

8. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Bij mij waren bloedwaardes ook goed ... heb ook geen pco veenbaas ... jij waarschijnlijk dan ook niet kan met meer dingen te maken hebben ...

9. lonka85

lonka85 Lid

3 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Ik ben nieuw hier op de site, na toch wel een lange weg. Ik ben al een jaar of 10 bezig om zwanger te worden alleen durfde ik nooit de stap te nemen voor hulp. Het is zo een bevestiging dat je hulp nodig heb.

Maar goed nu de stap maar genomen en helaas geen eisprong.
    Ik ben net klaar met me primolut kuurtje, en helaas heel hevig ongesteld.
    Ooit eerder geslikt en ook toen een hel heel veel pijn en heel veel verlies maar goed we moeten er maar even doorheen.

Vandaag dan ook gestart met me eerste clomid 50mg vreemd genoeg een half uur na slikken in eens heel warm en een beetje wazig gevoel in me hoofd.
    Hopelijk worden het niet teveel bijwerkingen.
    En hoef ik niet te lang aan de clomid.

Hoe ervaren jullie het slikken van de clomid?
    Ik moet volgende week voor een echo kijken hoe de clomid aanslaat. Het zal mij benieuwen, of het goed aanslaat.
    Bij mij is ook geen pco vastgesteld eigenlijk niks. Ik ben heel erg afwachten bij mijn gyn. Hij probeert dingen dat wel gelukkig. Eerder had ik heel veel overgewicht en heb ik een operatie gehad om af te vallen een gbp dus. En nu dan eindelijk op een gewicht dat ik hulp kan krijgen.

Dus duimen maar:)

10. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi lonka.

Ik ben in de eerste ronde met clomid 50. Heb niet heel erg last van de bijwerkingen, af en toe wat humeurig. Ik moet morgen voor een meting terug dus ben ook benieuwd of het bij mij goed aanslaat

Ik ben nu dikke anderhalf jaar bezig om zwanger te raken.

Fijn voor je dat je nu geholpen word.
    En ik hoop dat we allemaal snel zwanger raken

11. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    @lonka85 wat een heftig verhaal zeg ! Al zo lang hier nog geen jaar bezig maar het kwam gewoon niet goed op gang ... geen pco dat gelukkig niet maar wel nu in mijn eerste ronde clomid ik word er ook wazig van en heel erg moe ...

12. lonka85

lonka85 Lid

3 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey veenbaas

Anderhalf jaar is ook al weer een tijdje...
    Maar ja alles duurt lang als je voor een kindje wil gaan he;)

Maar morgen je meting spannend hoor! Hopelijk is het goed aangeslagen en mag je snel gaan klussen!
    En dan komen de volgende spannende momenten weer aan het wachten om te mogen testen... Het is ook echt alleen maar wachten en wachten he.
    Gelukkig dat je niet zo veel last heb van de bijwerkingen, want damn er staan er nogal wat op in de bijsluiter waar je niet vrolijk van word.

Hey Jezzebel

Tja elke maand duurt te lang althans vind ik hoor
    En toevallig zoveel in de eerste ronde met clomid begonnen. Hopelijk slaat het goed aan! En worden we allemaal snel zwanger;)

Ik had die warmte en wazige bijwerking trouwens maar heel even. Echt na het slikken maar de rest van de dag viel het gelukkig mee. De moe heid heb ik ook wel maar voornamelijk door de primolut denk ik. Want dat put me uit. Gelukkig lijkt het door de clomid wel wat te verminderen.

Ik mag volgende week woensdag voor me controle of me eitje goed genoeg is. Dus duimen maar hihi..

Slikken jullie trouwens nog wat ernaast of gebruiken jullie pregnyl?
    Nemen jullie al foliumzuur bijvoorbeeld of andere vitamines?

13. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Foliumzuur moet je altijd nemen bij een kinderwens trouwens. Ik slik speciale vitamines voor babywens en extra foliumzuur. Ik heb alleen clomid hoop dat dat voldoende is.

14. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Welkom alle "nieuwelingen" hier op het forum.
    Clomid slaat bij ongeveer 80% van de vrouwen aan. Mocht 50mg niet helpen, dan kan je de rondes erna nog 100mg en 150mg per dag proberen. Ik weet nog dat ik erg veel last had van opvliegers, dus dat warme gevoel herken ik nog wel. Helaas kreeg ik ook last van lichtflikkeringen en zag bijna niets meer. Constant duizelig en beroerd. Ook bleek ik clomidresistent; er groeide geen eitje. Gelukkig hielp bij mij het spuiten wel. Dat helpt eigenlijk bij bijna iedereen, tenzij je al in de overgang bent. Dit lijkt me alleen niet van toepassing bij jullie, dan was dat echt wel uit de onderzoeken gekomen.
    Hopelijk horen jullie allen bij die 80% waarbij de Clomid goed aanslaat zonder al te veel nare bijwerkingen.

Wat betreft foliumzuur, mij is verteld dat het een aantal weken duurt voor je de juiste spiegel in je bloed hebt. Dus als ik jullie was zou ik direct starten met foliumzuur. Het kan maar zo de eerste ronde raak zijn en dan wil je wel dat je genoeg foliumzuur in je lichaam hebt om bijv de kans op een open ruggetje te verkleinen.

@mamamarion en selina; hoe is het met jullie?

Zelf voel ik mij ok. De krampen zijn zo goed als verdwenen. Wel erg snel moe. Met vlagen misselijk. Maar dat hoort er allemaal bij. Gister hebben wij de eerste echo gehad en alles zag er goed uit! We hebben het hartje zien en zelfs horen kloppen! De begeleiding tijdens de zwangerschap hoeft niet in het ziekenhuis, ik mag naar een gewone verloskundige!
    Het was een erg emotioneel moment. jarenlang heeft mijn lichaam mij in de steek gelaten en niet gedaan wat het moest doen. Ik ben het vertrouwen kwijt in mijn lichaam. Zit nu al een aantal weken zonder hormonen, zelfs geen Utrogestan, maar tot nu toe gaat het goed. Genieten durf ik nog niet echt. Hopelijk komt dat later in de zwangerschap wel.

15. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hooi meiden.

@ sharlene86 wat super dat je zwanger bent en heel fijn dat je naar de gewone verloskundige kan/mag . Ik kan me heel goed voorstellen dat het een enorm emotioneel moment was ! Ikzelf weet nu al wel dat ik niet naar de "gewone" verloskunde mag. Heb 7 jaar terug een zwangerschap gehad waarvan ik dacht dat het voorspoedig zou verlopen, maar helaas met 19 weken zwangerschap is het hartje ermee gestopt. En ben uiteindelijk ingeleid omdat het niet werd afgestoten door mijn lichaam. Ben nu natuurlijk wel bang dat het weer zal gebeuren . Maar ga proberen positief te blijven mijn lichaam is er nu veel beter klaar voor(bij de vorige zwangerschap was ik pas 16)

Maar ik heb vandaag me meting gehad. En aan de ene kant zat er 1 die was 11 mm en aan de andere kant zit op al een redelijk rijpe cel die dit weekend waarschijnlijk gaat springen of het was een cyste maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen dus we houden de spanning erin. Natuurlijk wel het advies gekregen goed te oefenen :p maandag moeten we weer terug om te kijken of die gesprongen is. Ik vind het wel spannend. En ben enorm blij dat de 50mg in ieder geval aanslaat.

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Welkom nieuwe dames! Dat dit topic jullie net zo veel brengt als ons. Leuk ook dat dit topic weer wat actiever gebruikt wordt. Ik duim dat jullie snel zwanger raken en weinig last hebben van alle bijwerkingen.

Charlene, hier gaat het redelijk. Y.uri is een druk mannetje die s'nachts vaak wakker is en ook altijd vroeg wakker is en dat breekt mij momenteel een beetje op. Ook is mijn vriend een tijd in het buitenland geweest voor het werk, dus de zorg van de kindjes kwamen alleen op mijn schouders. We zijn net verhuisd en we gaan de 20ste trouwen. Beetje veel op ons pad wat bij mij energie vreet. Wel merk ik dat mijn wens voor een 3e kindje steeds groter is en ik hoop volgende jaar weer te gaan proberen. maar of dat verstandig is met mijn vermoeidheid weet ik niet ☺️

17. A159

A159 Lid

15 dec 2014
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, ik heb regelmatig steken in men linker eierstok precies.. Kan dit kwaad? Zou mijn eitje toch niet gesprongen zijn met de pregnyl en gewoon doorgroeien? Kan dat? Pfffff

18. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @selina, dat klinkt als een heel druk leven. Heel mooi, maar zeker druk! Knap dat je de zorg alleen aankon toen je partner weg was. Alvast gefeleiciteerd met jullie voorgenomen huwelijk. Hopelijk komt daarna alles in wat rustiger vaarwater.

@veenbaas, wat een emotioneel verhaal. Je hebt dus al behoorlijk wat meegemaakt zo te lezen.

@A159, wanener heb je de pregnyl precies gezet? Je eitje springt ongeveer 40 uur later, kan een paar uur eerder of paar uur later zijn. Je eitje springt haast gegarandeerd met Pregnyl! Veel succes deze ronde!

19. Veenbaas

Veenbaas Actief lid

5 mei 2014
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt. Maar het kan niet anders dat het deze keer wel goed gaat. Maar eerst maar focussen op het zwanger worden dan maar eens verder kijken :p ..

@A159 ik heb geen idee met dat pregnyl springt die toch altijd ?

Ik heb morgen weer een meting dus dan maar even kijken of die ei van mij is gesprongen of dat het toch een cyste is..

20. lonka85

lonka85 Lid

3 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk om te lezen dat er toch ook wel veel mensen zwanger raken door clomid. En jazeker het is duimen om bij die 80% te zitten. Gelukkig is dat het grootste deel.

Foliumzuur heb ik dus ook maar meteen gehaald en ben het ook maar gaan slikken. Er gebeurt zoveel en er komt zoveel op je af dat je gewoon niet alles weet.

@veenbaas spannend hoor hopelijk is hij gesprongen. Maar dat weet je dus morgen?

Ik heb vandaan me laatste clomid geslikt. En ben wel even blij dat ik er klaar mee ben, begon mezelf even niet meer te kennen. Ik ben normaal niet emotioneel, nu kon ik om alles janken haha...

Woensdag mijn meting, en jeetje wat duurt dat wachten lang zeg. Ik hoop zo dat het aanslaat en dat clomid dus genoeg is.

Wat is trouwens een goede afmeting voor een eitje?

Deel Deze Pagina