pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    hier zijn ze niet zeker over de uitslagen ze hebben het idee dat het niet werkt ik moet terugkomen voor onderzoeken ik heb mijn waardes op papier gehad en de progesteron was 5.3 ik heb donderdag een telefonische afspraak met mijn fertiliteistarts.

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Jezzebell, dat zal wel betekenen dat je een hogere dosis moet gebruiken. Bij mij werkte de 150mg pas, maar dat was nadat er een cyste was verwijderd. Hopelijk gaat het de volgende ronde gewoon lukken!

3. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @Selina; wat een mooie foto! Ik zie een gelukkig gezinnetje! Nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!

@mamamarion; Wat betreft het verversen van het bms; mij is ooit eens door de gynaecoloog verteld dat je zeker eens in de 3 maanden een menstruatie moet laten doorkomen. Dit kan mbv de pil of met een kuurtje provera. Ik denk dat je hiervoor beter naar een gyn kan gaan dan naar de huisarts. Gynaecologen weten over het algemeen meer op dit gebied.
    Wat betreft je haargroei; ik herken het helemaal! Ook ik ben zwaar behaard, voor een vrouw dan, en als ik ga zwemmen moet ik mij ook bijna van top tot teen scheren, iedere dag opnieuw. Vaak zijn er 's avonds zelfs al kleine zwarte stoppeltjes te zien/voelen terwijl ik het die ochtend heb geschoren. Ik schaam mij hier ook erg voor en ga daarom nauwelijks zwemmen. Mij is juist verteld dat laseren beter gaat als je donkere haren en een lichte huid hebt. Ben er zelf eens mee naar een dermatoloog geweest en hij zei mij dit. Wilde me nog niet laten behandelen ivm de MMM. Buiten het gezicht wordt inderdaad niet vergoed door de meeste zorgverzekeraars.
    Een andere mogelijkheid is medicatie gebruiken; cryproteronacetaat. Of aan de pil gaan en dan wel een pil met anti-androgenen. Voorbeeld is de Yasmin of Diane. Deze helpen tegen overbeharing en tegen acne.

4. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Bedankt voor het antwoord Sharlene! Vervelend dat jij er ook last van hebt. Zal als ik er aan toe ben eens naar het ziekenhuis bellen. Maar ben nu even veel te blij om van alle troep af te zijn.

@Selina; jammer dat bij jou de laserbehandelingen niet hebben geholpen. Wel knap dat je het geaccepteerd hebt. Ik kan dat (nog) niet. Ik ga supergraag zwemmen met mijn kindjes. Maar moet het scheren gewoon plannen omdat het zo lang duurt, en idd zoals sharlene zegt; als je te vroeg scheert, zitten er al weer stoppeltjes. :s Zit zelfs te twijfelen om maar geen zwemabonnement te nemen hierom. Bah
    En natuurlijk gefeliciteerd met je huwelijk! Ik hoop dat je een mooie dag had. Supergave foto. Je kindjes worden ook al groot zeg.

5. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Over beharing vind ik ook verschrikkelijk :(

6. lonka85

lonka85 Lid

3 mrt 2015
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Jeetje ben er even niet meer geweest maar weer aardig wat terug te lezen.

Vervelend a159 dat het niet gelukt is de eerste ronde.

Wat er trouwens over die afscheiding gezegd werd, dat het in ene meer was dat heb ik ook wel hoor. Dus voor mij ook een inlegkruisje ideaal dan;)

Ik heb nogal een lange cyclus nu, vorige week wilde ze gaan starten met de 2e ronde clomid maar dan 100mg.
    De vk wilde toch nog een echo afwachten, en ik heb nu een eitje van 20mm en een bms van 11,6. Mijn eitje is als het goed is afgelopen weekend gesprongen, althans wat ik kon waarnemen van de ovulatie testen. Maar die streepjes zijn soms niet helemaal te volgen...

Of ik ben er gewoon niet handig mee haha

volgende week vrijdag moet ik me laten prikken op progesteron en dan maar afwachten. Als het echt een eitje was dan kan het zomaar raak zijn. Zo niet tja dan word het toch de 2e ronde maar waarschijnlijk met pregnyl.. We wachten het weer af.

Ik zal voor de rest meeduimen... en hou jullie op de hoogte!

7. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Spannend Lonka!

8. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Nog nieuws hier?

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Ik heb vrijdag een afspraak gehad voor een behandel plan bij de gynaecoloog. Moet dinsdag komen voor mijn eerste echo erg spannen kunnen eindelijk zien wat er gaat gebeuren.

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Jezzebel, hoe was het?

11. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Het is wel een beetje stil hier op t forum...

Even een update van mijn kant, inmiddels 17 weken en alles gaat nog steeds goed. Hartje weer horen kloppen bij de controle. Over 3 weken de 20 weken echo. Erg spannend. Hopen dat alles goed is. Misselijkheid is echt al een heel stuk minder, mijn hoofdpijn/migraine helaas nog niet.

12. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sharlene, stil he? Had ook helemaal geen mail gehad dat jij gereageerd had, dus als dat bij iedereen zo is. Wat goed. 17 weken alweer. Zie je al een buikje? Willen jullie weten wat het wordt? Vind het echt super voor jullie!

13. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Had idd ook geen mail gehad. Maar goed om te lezen dat alles goed is met jou en de baby! Fijn ook dat je minder misselijk bent. Alweer bijna halverwege, gaat zo snel zeg. Volgend jaar kun je ook eindelijk Moederdag vieren! :)

14. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Ik zag net dat bij mij de e-mail notificatie uit stond. Heb hem nu weer aan gezet, dus kan nu alles weer volgen.

Hier Y.uri zijn eerste verjaardag alweer gevierd en een dag kater zetten hij zijn eerste stapjes los. Wat gaat het toch snel he.

Sharlene, alweer bijna op de helft. Als druk aan het shoppen?

15. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Gefeliciteerd nog met Yuri! Ja gaat echt snel allemaal. Mayra is alweer een half jaar oud. Ze begint te zitten en te brabbelen. De wens voor een derde kindje begint wel steeds sterker te worden. Moet er nog goed over nadenken want weer die mmm in... En voel me nog steeds niet helemaal de oude. Deze bevalling was echt zwaar voor mijn lichaam door het vele bloedverlies. Heeft er iemand nog nieuws?

16. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, hier ook sterk een wens voor een derde, maar hoofd en hart denken er niet het zelfde over. Vind de keuze daardoor heel moeilijk. Kan me voorstellen dat het idee van de mmm weer in moeten wel heftig is.

17. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    @mamamarion en selina; ik kan me voorstellen dat het idee de mmm weer in moeten beangstigend is. Merk dat ik dan nu zelf al heb, terwijl de eerste nog op komst is. Terwijl jullie het hele traject al twee keer hebbrn doorlopen. Petje af hoor! Als de wens voor een derde kindje zo groot is, kan ik maar 1 ding zeggen, volg je hart!

Ik ben inmiddels al 22 weken. De kleine voel ik al een paar weken flink schoppen. Van buitenaf nog niet echt. De 20- weken echo was trouwens helemaal goed! Kindje is wel wat kleiner, loopt een paar dagen achter in groei maar daar hoefden we ons geen zorgen om te maken. Ben zelf ook niet erg groot.

18. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Super dat de 20 weken echo helemaal goed was. Mayra liep bijna een week achter qua grootte, maar toen ze geboren werd, woog ze 4075 gram en was ze ongeveer 55 cm. Dus wil ook niet altijd wat zeggen haha. Nog last gehad van het warme weer met je zwangere buik? En de kleine voelen schoppen vond ik altijd zo'n fijn en speciaal gevoel. Geniet ervan!

19. sharlene86

sharlene86 Actief lid

8 nov 2012
    130
    0
    16
    Arnhem
    Alles ok met iedereen?
    Met mij helaas niet... Sinds een week (week 25) lig ik.in het ziekenhuis wegens een dreigende vroeggeboorte. Ik had al een aantal dagen last van harde buiken, en veel afscheiding. Vorige week kwam daar ook bloedverlies bij. Door de vk.ben.ik met spoed doorgestuurd daar het ziekenhuis. Hier bleek ik al ruim 2cm ontsluiting te hebben. Ik kreeg direct weeënremmers toegediend. Gelukkig sloegen deze aan en.zijn we inmiddels al een week verder. Bloedverlies blijft, lijkt zelfs telkens iets meer te worden. Harde buiken/weeën lijken gelukkig af te nemen. Reden van het bloedverlies is onbekend. Heb wel een.laagliggende placenta.
    Helaas is dit.nog.niet alles. Op de ctg vertoont ons kindje een wat onregelmatige hartslag. Soms is ie erg hoog, dan zakt ie weer.in. soms hoor je een.extra slag. Dit wordt.morgen uitgebreid onderzocht. Verder lijkt ons kindje het nog goed te maken. Iedere dag dat we de bevalling kunnen uitstellen is meegenomen, zeker bij deze termijn.

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Sharlene ; Wat erg zeg. Ik hoop dat je de bevalling nog lang kunt uitstellen . Is er een week / datum waar je naartoe kunt leven, waarop het kindje meer overlevingskans heeft? Je hebt er zo hard voor gestreden om dit kindje te krijgen , ik hoop echt dat alles goed komt. Veel sterkte . X

Deel Deze Pagina