pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pantertje

pantertje Bekend lid

31 dec 2010
    531
    0
    0
    Ik heb n vraagje, ik ben deze maand voor t eerst met clomid begonnen om cyclus te verkorten. Normaal was mijn cyclus tussen 35 en 39 dagen. Ik hou wel mijn temp bij.
    Mijn temp is laag altijd rond 36.7 /36.8 , en na eisprong springt hij naar 37 en daarna 37.2
    Nu heb ik clomid geslikt , gisteren de laatste, en nu had ik vandaag (dag 8) ineens een hoge temp :37 . Het kan toch niet zijn dat ik gister een eisprong heb gehad? Dat is toch veel te vroeg? We hebben niet eens gemeenschap gehad nog.. Of zou het kunnen dat ik misschien gewoon een uitschieter heb door sporten en slecht slapen vannacht? Weet iemand dit?

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    @Marijkeuh: kan me goed voorstellen dat je er tegen op ziet. Het is natuurlijk ook niet niks. Ik wens je iig veel sterkte en hoop heel erg dat je daarna snel zwanger bent en dat je niet te veel last hebt van de operatie.

3. Ilyen

Ilyen Lid

28 feb 2011
    29
    0
    0
    Hey meiden, ik geloof dat ik echt zwanger ben! Ik heb net weer getest en het tweede streepje is nu veel donkerder! De eerste echo heb ik op 1 augustus, dan ben ik ruim 7 weken als het goed is. Ik voel me echter wel erg onzeker omdat ik bang ben dat het mis zal gaan. Juist omdat we al langer bezig waren en ik zo graag wil dat het goed blijft gaan. Even een foto:

@ Selina: Ik had wel last van bijwerkingen van Clomid. Bij 100 mg vooral last van stemmingswisselingen en dat ik erg prikkelbaar was. De eerste ronde met 100 mg voelde ik me echt bijna depressief, maar de 2e ronde met 100 mg ging een stuk beter. Het is voor iedereen anders gelukkig, hopelijk zullen de bijwerkingen bij jou meevallen.

@ pantertje: ik denk niet dat je een eisprong hebt gehad, hoor! Misschien is je temperatuur toevallig even wat hoger. Heb geen ervaring met temperaturen, maar op dag 8 een eisprong met Clomid is wel erg vroeg.

4. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey ilyen!
    dat is wel duidelijk;) gefeliciteerd!!!

liefs

5. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @Ilyen: Gefeliciteerd!! :D

@Pantertje: Ik kreeg het van de clomid zo vreselijk heet! Als het buiten 21 graden was, vond ik dat het minstens 28 was, zo heet had ik het. Mss dat het effect van het heet hebben ook wel echt doorwerkt op je lichaamstemp? Maar ik zou dat gewoon even navragen in het zkh. Mss is het handiger om met ovu-testen te werken nu... Succes!

@Marijkeuh: Veel sterkte 3 aug...!

@1987: Hey Sarah! Ik weet wel van iemand in een ander topic dat ze gewoon telkens moest blijven ophogen totdat ze een eisprong had (en toen was ze meteen zwanger! :D).
    Ik weet niet of het kan dat je er helemaal geen reactie mee krijgt. Volgens mij zei mijn gyn wel dat je met spuiten zeker een reactie krijgt. Het kan alleen wel zo zijn dat je overstimulatie hebt, en dan moet je het afbreken. Niet klussen en weer aan de primolut.
    Maar ondanks dat je PCOS hebt, is er verder toch in principe niks mis met je eitjes? Ze liggen alleen lekker in coma te liggen ofzo! ;)
    Het zou natuurlijk wel kunnen dat later blijkt (als je eenmaal een eisprong hebt gekregen maar niet zwanger wordt) dat je eitjes bijvoorbeeld niet delen. Dan is eiceldonatie volgens mij wel de enige optie. Maar ik denk dat ze daar dus pas achter komen als je eindelijk eisprongen krijgt maar nog niet zwanger wordt.
    Wat een gedoe allemaal he! Hopelijk zijn we gewoon allebei snel zwanger met het spuiten!
    Ik kan anders wel vrijdag wat vragen stellen aan mijn gyn. Ik weet niet of jij donderdag toevallig ook je eigen gyn hebt? Maar ik wel iig, dus dan kan ik wel vragen hoe het precies zit! ;)

Dikke knuffel voor allemaal!
    XX

6. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marijke, heb jij alleen clomid gebruikt? Waarom deze behandeling?

Saar, ik heb iemand anders, zou je is willen vragen?

Daaank

7. Ilyen

Ilyen Lid

28 feb 2011
    29
    0
    0
    Thanks meiden. Ik zal nu stilletjes uit dit topic verdwijnen. Ik wens jullie echt ontzettend veel geluk en hoop dat jullie ook snel zullen volgen!

8. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Doe ik! :D

9. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan

Jah 2 rondes clomid. Als bij de clomid 100 ook niets zou gebeuren (eisprong onder de 5) wou ze de 150 overslaan omdat je maar een 1/3e meer slikt. En omdat mijn eierstok bijna 2x zo groot is omdat er zoveel blaasjes inzit wil ze die eerst wegprikken. Dan is er iig ruimte om een eitje te laten groeien.

(@ allen) Vind et zelf wel erg logisch klinken en vind wel raar dat ze bij somigen van jullie zolang doorzetten met de clomid, heel veel rondes, en dat ze geen echo's doen vind ik helemaal vreemd. ik denk dat ik in deze 2 rondes wel 8x naart ziekenhuis geweest ben voor echo's en bloedprikken..

@ilyen!

Dat is een dikke vette streep hoor!! Dus gewoon vet zwanger :D ;)
    Genieten geblazen!! ;)

10. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    #430 Selina1984, 13 jul 2011
    Laatst bewerkt: 13 jul 2011
    Ilyen: bij deze dan officieel gefeliciteerd. Geniet er lekker van en probeer je niet te druk te maken. Als het goed zit, dan zit het goed. Maar dat is altijd zo makkelijk gezegd. En hopelijk volgen er snel meer.

Ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen. Hoop dat ik met een week ongeveer echt met clomid mag beginnen. Krijg je alleen een uitgangsecho als je ongi bent of is dat erna? Lijkt me niet echt prettig namelijk als je ongi bent.

11. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    ola,

net weer een echo gehad, cd17.

voor de eerste keer was er activiteit te zien. een eitje van 9mm.. nu de vraag of het door gaat zetten of niet. ik hoop zo van wel!
    iig een klusopdracht voor het weekend meegekregen en dinsdag a.s. weer een echo om te kijken of er nog groei is of een eisprong. zo niet, dan gaan we weer verder met de volgende ronde.

groetjes
    sarah

12. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey hey meiden,

Heb weer een paar dagen niks van me laten horen, was weer paar dgen achter elkaar laat thuis en toen ook meteeen mn bed ingedoken:)Hoe is het met iedereen?Ik had in het weekend echt alleen maar huilbuien uit het niks en weer ontzettend last gehad van de opvliegers. Zit vandaag op dag 11 en voel me wel weer beter.

@Ilyen: Gefeliciteerd meid, hopelijk mogen wij jou binnenkort ook volgen!

@Marijkeuh: Veel sterke meid!Gelukkig laten ze mij niet rond sukkelen met iets wat niet helpt, ik heb dus nu een maadn clomid 50, daarna 100 en nu 150 geprobeerd. Gelukkig doen ze dat in ieder geval wel, maar geen echo's:(En volgens mij ben ik ook de enige waar ze tussentijds geen echo maken....

@Saar28: Hoe gaat het met jou, en met de clomid 150, ben je al voor de echo geweest?

@Selina1984: Ik krijg mijn uitgangsecho op cd 3 en jaa dan ben ik nog ongesteld. Het is niet een fijn gevoel, maar alles went wel na eerste keer:)

@1987: Ik hoop dat je eitje doorgroeit tot volgende week!

XX

13. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @1987: Hey Sarah, wat goed dat er iets groeit! Spannend!! Succes met klussen! ;)

@Meli24: Ik had afgelopen maandag een echo: niks te zien... Ik moet zo weer om 14u! Laat nog wel weten hoe het gegaan is.
    Vervelend he die klote huilbuien terwijl je niet weet waarom... Heb daar ook veel last van gehad. Gelukkig sta ik er nu heel positief in! Hopelijk na het zkh bezoek zo ook nog! ;)

14. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Hallo Dames

Helaas heb ik niet goed nieuws te melden..bij mij heeft 150 mg clomid niets gedaan schijnt ik ben vandaag voor mijn laatste uitgangsecho geweest.. zit op CD 20 vandaag.. maar wat mij nog meer pijn doet is .. dat mijn gyn. zoals ik al eerder op dit forum had geschreven bij mij LEO wilt gaan doen dus een operatie.. terwijl ik liever eerst menopur wil.. maar ze zegt de kans is erg klein dus je kunt er maar beter mee stoppen je bent ook nog veelste jong je moet dit niet willen bla bla bla.. ik ben 27 en vind mezelf echt niet TE jong..ze zegt ook je mag 2 keer ivf laten doen maar elke behandeling die je doet betekend dat de kans steeds kleiner wordt.etc etc..

ik weet eigenlijk ook niet meer wat ik moet gaan doen.. misschien dat ik buiten de grens ga zoeken voor behandel methodes.. want ik vind en denk niet dat ik met inlevingsvermogen wordt behandelt hier...

Hoe gaat het met de rest?

15. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey meiden,

Er was een eitje iets groter dan de rest, nog geen 9mm, veel te klein dus. Mijn gyn werd niet blij van iets onder de 12mm zei ze. Maar dat was bij mij met 100mg ook al. En die groeide toen ook niet verder.
    Ik moet dinsdag weer terug (cd19) om nog even voor de zekerheid te kijken. Maar verwacht niks. En dan eiiiiiindelijk spuiten... ;)

@aileen, he wat vervelend zeg! Echt balen dat je niet gewoon kunt gaan spuiten. Maar kun je dat niet doordrukken om het iig 1x te proberen? Als dat niet werkt kun je altijd die leo nog doen... Heel veel sterkte meid!

XX

16. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Aileenn: Meid wat vervelend en balen dat 150 niks heeft gedaan.. Ik ben het met je eens, ik vind niet dat je behandelende arts voor jou kan bepalen of je nog te ' jong ' bent of niet. Ik vind dat ze dat zelfs niet mogen zeggen. Heb je je als eens verdiept in dit onderwerp, want mis kan het echt positief effect hebben..Ik begrijp dat jij met spuiten wilt beginnen, en begrijp ook dat het erg verveldend is dat jullie niet op een lijn zitten qua behandeling. Mis een andere ziekenhuis? Ik wens je in iedere geval veel sterkte meid met je keuze....

Saar: Laat maar weten of de ei nog zin had om door te groeien:) Als clomid 150 bij mij ook niet werkt, kunnen we tegelijk beginnen. We verschillen nu 3 dagen in de cylus van elkaar, mooi zo, kunnen we goed ervaringen uitwisselen!

X

17. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar; bij mij was de arts bedt positief over de groei, terwijl we in hetzelfde schuitje zitten. Hoe verder je in je cyclus zit hoe minder t eitje groeit? Ik weet niet..
    Maar je had bij 100 ook groei wat niet doorzette..?

18. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Aileenn, op dit topic zit ook Marijkeuh, die krijgt 3 augustus een LEO. Mss kun je ook met haar ervaringen uitwisselen om te kijken of het toch niks voor je is. Tis maar een ideetje he...
    Maar als ik jou was, zou ik wel duidelijk aangeven dat jij wilt dat de volgende stap spuiten is. En je hebt volgens mij nog altijd het Recht op Zelfbeschikking ofzoiets, dus dat JIJ bepaalt wat er met JOUW lichaam gebeurt.
    En die onzin van je bent nog zo jong. Bah. Daar kan ik me zo boos over maken! Dat zegt iedereen tegen mij ook, maar ik wil per se een jonge moeder zijn. Nou, ik mag blij zijn als ik net voor mijn 30e de eerste in mijn armen heb... Dan zegt iedereen wel dat je tijd zat hebt, maar zo voelt dat niet. Ik snap het helemaal. Bah, wat een rot situatie zeg.
    Hebben ze trouwens wel al meer uitgelegd over die LEO? Want hoe lang duurt het voordat je dan weer aan de slag kunt? Mss dat Marijke dat anders weet?

Heel veel succes met je beslissing!
    XX

19. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ Aileenn. Ik blijf het zeer apart vinden hoe verschillend gyno's werken! Mijn gyno heeft het niet eens over LEO gehad en juist over injecties. Ik zou zelf geen LEO willen ivm de verklevingen risico en wat ik gelezen heb qua slagingskansen versus de injecties.

De injecties (gonadrotofinen) heeft 90 % kans op eisprong waarvan de helft zwangerschap.

Bij LEO is de kans op zwangerschap en ook op meerling lager dan bij die met gonadrotofinen. Als u na de LEO gebruik maakt van clomid of gonadrotofinen is de kans weer gelijk.

Maar jij hebt sowieso het verlossende woord. Zij kunnen jou advies geven maar ik vind het zo bizar dat je te horen krijgt dat je te jong bent!

Ik vind zelf 27 (ik ben 28) inderdaad een leeftijd waar je het klokje al hoort tikken hoor!

20. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik weet het ook niet hoe het zit... Maar ik heb sterk het idee dat dit hetzelfde eitje is als toen bij de 100mg. Die was ook in de rechtereierstok rechtsonder op het scherm. En precies dezelfde afmeting. Ik weet ook niet of dat kan hoor...
    Maar de vorige keer groeide het iig ook niet door, dus verwacht dat nu ook niet.
    Wanneer moet jij nog terug?
    Ik moet dinsdag weer. Zit dan op cd19, dus denk dat als er dan niks te zien is dat ik aan de primolut mag! Dan heb ik hopelijk ook meer tijd om vragen te stellen. Vorige keer liep ze heel erg uit, dus heb ik 'r maar niet lastig gevallen met allerlei vragen... ;)
    XX

Deel Deze Pagina