pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb het ook. Gisteravond had ik het best wel erg. Vandaag valt het wel mee. Het is een beetje een raar gevoel. Alsof je te lang niet naar de wc bent geweest en je blaas te vol heeft gezeten ofzo. Dat in combinatie met beetje ongi krampjes.
    Ik heb ook het idee dat mijn tepels al iets minder gevoelig worden. Ik hoop maar dat het geen slechte tekens zijn. Misschien voel ik me vandaag gewoon lekkerder ofzo.
    Maf he, hoe je dan aan alles gaat twijfelen en achter elk krampje en pijntje en dingetje iets zoekt!

Laten we voorlopig nog maar positief denken en er van uitgaan dat alles goed komt! :)

Hou jij het nog een beetje vol met het wachten? Ik ben er echt door geobsedeerd nu. De dagen kruipen echt voorbij... Ik wil NUUU testen! ;)

2. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0

:) ik heb het ook en ik wil zeker niet te vroeg juichen maar mijn eitje groeide aan mijn linker eistok en had de afgelopen paar dagen daar krampen sinds vandaag heb ik krampen ook aan mijn onderbuik.. Ik vind het echt heel raar.. Net zoals jij het ook omschrijft.. Beetje ongi achtig krampen.. Ik heb ook last van mijn tepels moet ik zeggen.. Ik heb eens op google gekeken en daar stond dat het te maken had met verhoging van progestoron hormoon.. Maar ja ik wil ook nu testen.. Denk je dat het kan?? Ze kunnen toch in je bloed zien na een week of je zwanger bent?? Aangezien ik toch moet prikken konden ze ook gelijk daarnaar kijken:) xx

3. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ik zit ook hele tijd te denken, wat als ik eerder test? Kan ik niet woensdag alvast testen, of maandag... ;) Ze zeggen geloof ik dat de pregnyl na 12 dagen uit je lijf is. Dus dat zou voor mij op maandagavond zijn. Ik wil zooooo graag eerder testen dan volgende week vrijdag, maar als het dan een vals positief is, ben je helemaal mooi klaar... Ben je al helemaal blij en dan word je opeens ongi... :(

Ik weet eig niet vanaf wanneer ze het met een bloedtest kunnen zien. Daarbij is het ook een meting van de hoeveelheid hcg, dus als die nog laag is, dan kunnen ze ws nog geen uitsluitsel geven...

Moeilijk he dit! Ik vind dit nog erger dan door die stomme clomid behandelingen heen waarvan je al weet dat het niet werkt! En ik dacht van te voren nog wel dat het niet zo moeilijk zou zijn op het wachtbankje (wachten doen we immers toch al zo lang! ;)). Maar dat valt me vies tegen!

Wanneer moet jij laten prikken? Ben wel heel benieuwd of ze het dan kunnen zien!! :D

4. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Saarrrr
    keiii stom ik heb getest maar ik kan je vertellen dat pregnyl uit mijn lichaam is want test was negatief.. Natuurlijk heb ik veelste vroeg getest.. Maar hcg hormoon is dus uit mijn lichaam ik ga volgende week weer testen..

Xx

5. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    hey aileen,,
    ik had 4 dagen na mijn pregnyl al getest en was kei negatief,, heb ergens gelezen dat de pregnyl je test niet kan beinvloeden want het aantal hcg daarin is veel te weinig voor een posi test,, ofdit waar is weet ik ook niet. ik ben trouwens gister ongi geworden dus ga morgen weer beginnen met spuiten.
    liefs

6. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Boef: wat jammer nou.. Gek is dat he .. Heb je eindelijk een eisprong gehad goed geklust dan moet het toch wel raak zijn of niet?? Wat gaat er dan mis.. Ik heb eerlijk gezegd ook niet het idee dat het bij mij de eerste keer gaat lukken.. Ik begin al pijn te krijgen aan mijn onderrug.. Dus denk dat ik binnenkort ook ongi wordt.. :(

Hoe gaat het met de rest? Het is zo rustig geworden op onze forum..

7. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @aileenn en Boefff: meiden, ik kan mezelf ook niet heel lang meer beheersen hoor... Ik heb al 4 testen klaar liggen en ga het toch mss binnenkort proberen... Ik heb een test die je kan gebruiken vanaf 10 dagen na bevruchting, dus 4 dagen voor NOD. Dat zou dan maandag zijn. Zal ik??? ;) Wat vinden jullie? Ik zal iig niet meer vals posi testen als jullie dat zo vroeg ook al niet doen, toch?
    XX

8. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Jaaaa gewoon doen komt goed!! Welke test is dat die je 4 dgn ervoor kunt gebruiken.

Xx

9. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Is er een van TestJezelf.nu had ik al een tijdje liggen. Zit er toch aan te denken om die maandag maar eens te proberen! ;)

10. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Saar het is zo lastig om te wachten.. ik hou mijn temperatuur bij en die is nogsteeds boven de 37 graden.. ik heb vandaag mijn progestoran gehalte opgevraagd en die was 29.. dus ik heb wel een eisprong gehad..maar de waarde is nog steeds niet zo hoog of heb ik het mis.. ik denk echt niet dat dit zal resulteren tot een een zwangerschap..

11. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja moeilijk he... Ik denk er echt constant aan. De dagen kruipen tergend langzaam voorbij...
    Ik weet niet zo goed hoe het zit met progesteron waardes. Bij ons wordt altijd alles met de echo's in de gaten gehouden en ik hoef dus nooit bloed te laten prikken om te kijken of er wat gebeurd is. Er gebeurde ook nooit iets, dus het was ook nooit nodig! Nu had ik het mss toch wel fijn gevonden.
    Ik had eig ook m'n temp moeten bijhouden. Dat had me mss ook al een hint gegeven... Mss toch morgenochtend maar eens kijken. Ik heb in het verleden wel heel lang mijn temp bijgehouden, dus kan ik het daar mee vergelijken mss. En anders volgende ronde maar goed bijhouden (als die er nog komt, ik hoop van niet natuurlijk!).
    Nou meid, sterkte maar weer met het wachten! ;)

12. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Saar, ik zou gewoon testen!! Maar probeer niet teleurgesteld te zijn als t nog nega is. Ik had het ook eerder gedaan en gaf toen een heel rustig gevoel, die druk was er ff vanaf! Ik zeg gewoon doen meid! Houd ons iedergeval op de hoogte hoor!

Ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest, ik heb 2eitjes links en rechts en links van 13 mm! Helemaal gelukkig ben ik ermee!! Ze verwachten rond dinsdag me eisprong!! Dus helemaal spannend weer deze maand! Ik ga dr weer flink tegen aan iedergeval ;)

13. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    WAt een goed nieuws forever.
    Hopen dat ze goed springen!

Ik heb momenteel niet veel te melden. Ben een beetje down en niet echt positief meer. En dan lees ik al die berichten van meiden die in 1 x zwanger zijn en dan ben ik wel een beetje jaloers. Ook vind ik het nog steeds erg spannend wat er uit de operatie komt. Heb er iig geen goed gevoel over en hoop dat ook dat ik snel een oproep krijg. Dan heb ik dat iig gehad en kunnen we weer verder kijken.

Ik hoop iig dat jullie allemaal snel een knalroze streep hebben. Heb het idee dat het positieve wat er vorige week was, nu een beetje uit dit topic is verdwenen. Jammer zeg! Hoop dat het snel weer terug komt.

14. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    @Boef: Balen dat je ongesteld bent geworden meid! alvast veel succes met je nieuwe ronde spuiten!

@Saar: Zo jij houd het goed vol. Haha ik zou ook een testje proberen, vind het echt knap dat je nog niet hebt getest:)Veel succes met wachten, weet hoe langzaam de tijd dan gaat....

@Aileen:Zolang je niet ongesteld bent geworden is de kans er nog hoor Aileen! mis was je gewoon iets te vroeg met testen..

@forever3: Meid, wat goed van je eitjes!Dus deze dosering clomid werkt dan goe bij jou? Dat is in ieder geval wel fijn he!

@Selina: Ik begrijp je frustatie, want dat heb ik ook. 'Iedereen' wordt zwanger en bij jou wil het maar niet lukken. Je krijgt telkens te maken met een andere obstakel bij het zwanger worden. Maar meid probeer postief te blijven he! Ik begrijp dat dat moeilijk is, maar ik geloof er echt in dat onze tijd ook komt:)

@alle meiden:Ik ben gisterden cd 14 begonnen met ovaluatietesten. Ik had zoiets van dan kan ik ong kijken wanneer ik mn eisrpong heb gehad, en wanneer ik dus kan testen. En damessss vandaag op cd 15 heb ik voor het eerst een knalpositieve ovaluatietest. De teststreep is zelfs donkerder dan de controlesteep :) en voor de zekerheid clearbue gedaan en ik had een smiley...dus denk dat ik rond dag 17 wel mn eisprong krijg. Spannend allemaal.....

Allemaal veel succes deze ronde!

X Meli

15. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee
    Vandaag echo 2 gehad, cd15. Geen activiteit te zien. Maandag weer een echo en afspraak bij de internist. Denk da ik over moet op t spuiten. Saar en alleen, jullie hebben ook scildklierproblemen hè? Hoeveel mg slikken jullie? Saar, wie ia jouw internist?

16. aileenn

aileenn Actief lid

4 mei 2011
    108
    0
    0
    Meli je hebt helemaal gelijk ik ga de komende dagen nog flik testen denk ik:)

1987: idd ik heb het ook ik slik 0,025 dus een pilletje per dag..

Xx

17. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Klopt ja. Ik slik 0,05 dus 2 pilletjes per dag. Maar pas net een half jaartje en ik merk er helaas nog niks van. Alleen zijn m'n waardes wel ok.

Ik heb geen internist. De gyn had het ontdekt met mijn eerste afspraak met het bloed prikken. Toen moest ik dus de eerste 3 maanden dat ik eindelijk bij de gyn mocht komen alleen maar elke komen om te kijken of mijn TSH al goed was... Toen dat eindelijk goed was, mocht ik pas met de clomid beginnen.

Maar mijn FT4 is wel eens aan de lage kant, maar nog net niet te laag geweest. Alleen mijn TSH was te hoog. Daarom hebben ze mij nooit naar de internist gestuurd (heb ik wel om gevraagd, maar dat was niet nodig...). Dat heet dan blijkbaar subklinische hypothyroidie (ofzoiets ;)) en dan heb je het dus wel, maar eigenlijk ook niet... :( Iig niet zo dat de internist ermee aan de slag gaat. Ik laat wel regelmatig prikken op TSH en FT4. Maar tot nu toe gaat het wel goed met de waarden (alleen niet met de symptonen helaas).

Op hoeveel zit jij? En wanneer hebben ze het bij jou ontdekt?

Balen trouwens dat er nog niks te zien was. Ik moet eerlijk zeggen dat het spuiten me veel beter is bevallen dan de clomid. Ik zou me er iig geen zorgen over maken (tenzij je als de dood bent voor naalden natuurlijk! ;)). Maar je zult nog wel een dagje of 4/5 moeten wachten voor je weer aan de primolut kunt, zeker?

Succes iig maandag! :)

18. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja dat idee heb ik dus ook! Als het nou maandag een negatieve test is, dan kan ik het mss al een beetje los laten. Maar ja, das ook nog maar even afwachten he. ;) En mss is ie wel positief! :D

Super zeg van je eitjes!!! Dat wordt ook weer heel spannend voor jou! Hopelijk zet het allemaal goed door en heb je een mooie eisprong! :) Succes meid!

19. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    :) Vind het zo grappig dat jullie allemaal vinden dat ik het zo lang volhou! :D Mijn man zegt juist elke keer, doe nou maar niet! Je bent te vroeg en dan is ie negatief en dan ben je weer verdrietig...
    Maar ik denk dat ook juist wel goed kan zijn, dan kan ik het toch even met rust laten daarna.

En jij hebt gewoon een smiley! :D Super joh! Op naar een mooie eisprong! ;)

20. boefff

boefff Fanatiek lid

3 jun 2011
    1.887
    22
    38
    Vrouw
    limburg
    dank je meli maar een nieuwe ronde spuiten zit er voor mij voorlopig niet in.. gisteren voor een uitgangsecho geweest en heb een extreme vorm van overstimulatie,, hun noemen het hyperstimulatie.. mijn eitjes waren tussen de 6 en 8 CM!!!! dus nu afwachten of mijn lichaam het zelf opruimt en dan een nieuwe oplossing zoeken hoe we nou verder gaan...

jij goed klussen deze dagen dat je over 2 weekjes nog een smiley test hebt:D

liefs

Deel Deze Pagina