Hoi meiden, ik ben vandaag begonnen met primolut, moet ik 5 dgn slikken, 3 per dag. daarna wachten op bloeding, en daarna beginnen met chlomid... vind t erg spannend allemaal! maar ben blij dat er nu iets aan gedaan wordt zeg maar, want werd er erg moedeloos van dat er maar geen eisprong wilde komen.... was eigenlijk benieuwd of veel mensen last hebben van bijwerkingen? liefs anna
Ja dat snap ik ook nog wel maar ik hoor heel veel verschillende dingen dus was alleen maar benieuwd naar de verschillende ervaringen!
Oke sorry... Wat heb je allemaal gehoord dan? Ik was iig verschrikkelijk humeurig en kon daar niet overheen komen en was ook erg moeh.. iedereen reageert weer anders en de een heeft er ook meer last van dan de ander.. Miss heb jij er wel helemaal geen last van..
Hoi meiden, Selina succes donderdag meis! Hooop dat het je allemaal mee zal vallen, en lekker gebruik maken van de hulp van je vriend! Gaat goed komen meis! Na regen komt zonneschijn! Marion; gelijk heb je! Ben ik het helenaal mee eens. Een brutaal mens heeft de halve wereld, en dat klopt ook echt! Met qachten kom je nergens en je betaals genoeg aan je zorgverzekering toch! Wel goed dat je het voor elkaar hebt gekregen! Hoop dat het je een stukje rust geeft! Had je al ovulatie testen gekocht? Ik had vanmorgen even het ziekenhuis gebeldo mdat me buikpijn aanhoudt.. Lijkt alsof ik erg ongesteld ga worden zo een kramp. En ik mag morgen ochtend langs komen gaan we een echo maken, zal wel niks op te zien zijn, maar hopelijk kunnen ze wel bepalen of het in of buiten me baarmoeder zit. Spannend en ik houd jullie op de hoogte!
@ Forever: Echt zo spannend jouw zwangerschap door je vorige bbz :s Hopelijk is je beep binnenkort groot genoeg om hem op de echo te kunnen zien. Wat zal dat een rust geven he Veel sterkte morgen iig. @ Anna: Ik was vooral heeeeeeel moe van de Clomid. En ik wat ik ook merk is dat ik het vaak heel warm heb, terwijl ik het anders superkoud heb. Maar zoals Marijkeuh al zei, iedereen reageerd er anders op. Veel suc6 deze ronde X Marion
Bedankt voor de reacties, en het zal idd ook bij iedereen verschillend zijn.. ik ben vandaag pas met de primolut begonnen en weet totaal niet wat ik kan verwachten dus vandaar iedereen succes! liefs anna
Ja zeker marion! Ik hoop dat ze me dat morgen kunnen vertellen! Ik zelf denk dat het goed zit hoor,! Maar ben wel een verhoogde risico groep dus eigenlijk dood eng haha! Ik laat het morgen weten! En anders een weekje geduld. Hoe ben je van je 1e kindje zwanger geworden? Ook dmv clomid?
Nee, ik had zelfs nog nooit van Clomid gehoord Ik was in januari 2009 naar de dokter geweest omdat ik al zo lang niet ongesteld was en ik was moe enz. Die zei dat ik onvruchtbaar was en geen kinderen kon krijgen. Dus eigenlijk kinderen krijgen uit mijn hoofd gezet toen. In maart kreeg ik ineens superlast van mijn darmen (heb spastische darm) en kreeg ik nieuwe medicijnen. Zo`n oplosdrankje met vezels die ik smorgens moest innemen. Het smaakte superranzig en soms moest ik er echt van overgeven zo vies. Ik kreeg alleen steeds meer last van mijn darmen. De dag voor moederdag (halverwege mei) kreeg ik ineens zo`n last van mijn darmen dat we naar het ziekenhuis zijn geraced. Daar dachten ze aan een acute blinde darm ontsteking en ze wilden t zo snel mogelijk opereren. Dus allemaal bloedtesten, urinetesten enz uitgevoerd. Ik lag ondertussen al op de operatietafel. Voordat ze gingen opereren wilden ze eerst nog een echo maken van mijn darmen. Dus dat koude ding op mijn buik en ineens: een hartslag. Ik dacht echt van, daar zit mijn hart toch niet Iedereen was ineens heel stil geworden en ik dacht echt...ik ga bijna dood ofzo. En opeens zei een verpleegster; gefeliciteerd mevrouw, u bent 12 weken zwanger. Ik zat haar echt met open mond aan te gapen. Dat is onmogelijk! Heeft de huisarts een paar maanden geleden zelf gezegd. Is het wel gewenst? vroeg ze. EN OF!!! Nog nooit zo`n mooie dag gehad (ondanks de pijn) En de dag erna was de beste moederdag ever Dus helemaal natuurlijk zwanger geworden, was echt een lucky shot haha. Ben alleen een paar eer ongesteld geweest op mijn 16de, meer niet. Hopelijk geeft dit verhaal (wat weer veel te lang is geworden) hoop aan degenen die nog niet zwanger zijn X Marion
wow wat een verhaal zeg marion, en wat een wonder!! ik zie trouwens dat je wel bij mij in de buurt woont,,ik woon in de buurt van weert. je verhaal geeft zeker hoop!! ik kreeg er gewoon kippenvel van! liefs
Hallo allemaal, Ik wist niet zo goed waar ik me bij moest aansluiten dus dacht ik probeer deze! Ik ben deze cylcus begonnen met de eerste keer clomid. We zijn al bezig vanaf vorig jaar april. Mijn probleem is niet zozeer dat ik geen eisprong heb, ookal is dit zeker niet altijd het geval ( dit jaar 5 x een eisprong gehad, vorig jaar 1 x), maar dat ik meestal een hele korte cyclus heb, van soms maar 12 dgn. Dit wil dus zeggen 5 dgn ongesteld 7 dagen niet en dan weer wel! Is echt om gek van te worden! Ik had volgens de gynaecoloog waarschijnlijk pcos, echobeeld zag hier naar uit en had overgewicht. Mijn hormoonhuishouding leek in orde te zijn. Inmiddels ben ik 20 kg afgevallen en gestopt met roken sinds 2 dgn Volgens de gynaecoloog speelt stress een grote rol bij mij. Dit voornamelijk omdat we afgelopen november hebben gehoord dat mijn moeder van 49 ongenezelijk ziek is (kanker). Zoals een ieder wel kan begrijpen neemt dit veel stress en verdriet met zich mee en een extra druk omdat ik zo graag wil dat mijn moeder ons kindje gaat zien en nog oma kan worden. Je wordt er wel ontzettend moedeloos van, maar dat hoef ik jullie waarschijnlijk niet uit te leggen!
hey mexxgirl wow 12 dagen is idd wel echt kort! wel fijn dat je hormoonhuishouding verder in orde is. super knap dat je 20 kg afgevallen bent!!! en veel succes met stoppen met roken. ik denk wel dat clomid een goede oplossing voor je is en zeker omdat je van jezelf wel eisprongen hebt. wat verschrikkelijk van je moeder zeg,, ik weet eigenlijk niet echt wat ik daarop moeten zeggen. ik snap wel een klein beetje hoe je je voelt. ik zou ook graag willen dat mijn overgrootoma nog betovergrootoma word maar dat is echt helemaal niet te vergelijken met jouw verhaal.. heel veel succes met de clomid en ik hoop echt van harte dat je gewoon meteen zwanger bent!! liefs
Hoi Boeff, Bedankt voor je reactie! Ik hoop ook echt zo dat het gaat lukken de eerste ronde! Zou echt heel fijn zijn. En jij, hoelang zijn jullie al bezig? Ook aan de clomid nu, of al wat anders? Liefs
hey! ik heb 2 rondes clomid gehad maar sloeg niet aan. ga volgende week aan mijn 2e ronde puregon (spuiten) beginnen. liefs
He Forever Nee ik gebruik geen aanvullede vitaminen. Ik heb hiervoor ook gebeld met het ziekenhuis en mij werd geadviseerd om alleen foliumzuur te gebruiken... X
Marion wat een super mooi verhaal! Echt kippenvel! Kon er zelfs bijna een traan om laten maar zit op me werk dus moest snel even de andere kant op kijken haha! Dit moet je zeker wel hoop geven voor een2e wonder! Mexxgirl: jeetje wat knap dat je al zzoveel afgevallen bent! En gestopt met roken! (Ik ook sinds 4dagen, enorm zwaar!) Haha weet niet wat ik moet zeggen over je moeder, ik kan me daar ook niks bij voorstellen, wil je alleen echt heel veel sterkte wensen en hoop dat je heel snel zwanger mag zijn! Ik heb zelf clomid 100 2x gebruikt en was in de 2e ronde zwanger. Meli oke ik ben het helemaal vergeten te vragen haha ik ben een hele moeilijke eter, dus denk dat het voor mij wel goed is. Ik eet geen vlees, geen vis, geen ei etc etc haha. Hier@ vanmorgen ons LETTTERLIJK vruchtje gezien. Het was zo een ieniminie stip dat het nog niet te bevatten is hoor! Goede nieuws is dat het nu in de baarmoeder zit, alleen was er nog niks te zien. Ja een vruchtzakje maar dat zegt nog helemnaal niks.. We wachten weer geduldig af tot de volgende echo van as dinsdag. Ben trouwens 5w en 5d volgens hun berekeningen, ze zeggen elke x wat anders? Haha
Hoi Marion, Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt toen ik zwanger was van mijn dochter. Ik ging naar de gyno om me te laten behandelen omdat er ooit tegen mij gezegd werd dat zwanger worden moeilijk zou worden. Toen had de gyno mij al recepten voorgeschreven, maar ze wilde eerst nog even een echo maken om te kijken hoe het er nu uitzag en ineens zei ze, kijk eens aan, je bent zwanger. Nou dat was ook echt 1 van de mooiste dagen van mijn leven. Ik was toen niet lang bezig om zwanger te worden maar ik was voordat ik een kinderwens had naar dokter gegaan omdat ik heel lang niet ongesteld was geworden, ik werd toen doorverwezen naar de gyno en die zei toen dat zwanger worden moeilijk zou gaan en mocht ik een kinderwens hebben dat ik dan weer terug moest komen. Dat had ik dus gedaan maar was al zwanger en dat op de natuurlijk manier. Nu willen we een 2e al bijna een jaar maar dit keer gaat het niet zo makkelijk jammer genoeg.....
Dank jullie wel. Hoop ook dat we na deze operatie weer volop aan de slag kunnen. Ik had vreselijk last van hoofdpijn door de chlomid en ook wat moodswings. This gelukkig voor het goede doel. Mexxgirl 20 kg eraf. Wat goed zeg. Succes met het stoppen met roken. Wat een ontzettend korte cyclus zeg. Zou daar horendol van worden. En natuurlijk heel veel sterkte met je moeder! Wij zijn deze maand een jaar bezig en hebben nu de eerste ronde chlomid gehad. Door een cyste op mijn eierstok moet ik nu morgen geopereerd worden en ze gaan gelijk mijn eileiders doorspuiten om te kijken of daar alles goed is. Daarna hoop ik dat we snel weer verder kunnen.
@ Selina: Veel sterkte morgen met de operatie!! Hopelijk is alles dan weer goed. @ Sammie: Toch fijn om te weten dat je zwanger kan worden toch iig. Dat geeft mij iig hoop voor de 2de. Wij zijn nu al bijna 17 maanden bezig, zonder resultaat helaas Hopelijk dat het dit jaar nog lukt De huisarts wilde me maar niet doorsturen naar de gyn, pas na een paar keer "zeuren" kreeg ik eindelijk een verwijzing. Die maanden ervoor voelen echt als weggegooid, want ik wilde zo graag dat er weinig leeftijdsverschil was tussen de 1ste en de 2de. Maar helaas kan ik de tijd niet terugdraaien. Ik heb heel mijn leven al moeder willen worden ,de rest maakt me niks uit. En laat nu net dat ene, mijn grote droom om een groot gezin te krijgen niet lukken. Ik kan daar echt verdrietig en kwaad om worden. Het is zoals het is helaas. Het is alleen jammer dat er heel weinig mensen zijn waarmee je dit probleem kan delen. Zou zo veel opluchting geven X Marion
@Selina: succes morgen meid!! @Forever: Ik slik Puur mama van VSM en Visolie van Puur mama VSM (daar zit alleen omega 3 in en niet 6 en 9, die je niet nodig hebt. DHA is het belangrijkst om binnen te krijgen. In normale visolie capsules zit dat niet zoveel als in deze speciaal voor zwangeren). En ook nog een extra tabletje vit. D van davitamon. Dit omdat je als zwanger bent je meer vit D nodig hebt, en ik een tekort heb. Verder probeer ik ook goed op mijn voeding te letten. Ik eet vegetarisch, dus geen vlees en vis (vandaar toch de visolie!). Ik eet wel kaas en eieren enzo. Dus daar moet ik veel van mijn eiwitten uithalen, dat zijn echt de bouwstoffen voor je baby, en die zitten veel in vlees, dus vandaar dat ik er extra op let. Wat fijn dat het iig geen bbz is!!! En nu nog een kindje zien en een kloppend hartje! @Marion: idd, wat een verhaal, wat mooi dat je er op die manier achter kwam dat die huisartsen ook maar wat zeggen... @Mexxgirl: succes met de clomid! Hopelijk voor jou (en je moeder) slaat het snel aan. Voor je moeder toch heel bijzonder om haar dochter zwanger te zien, en hopelijk nog haar kleinkind vast te kunnen houden! Veel sterkte in deze tijd. @Boefff: ik las ergens dat je vrijdag weer kan gaan spuiten als het goed is! Deze vrijdag, of volgende week? Succes he meid!! @Meli: foliumzuur is natuurlijk het belangrijkste, maar ik las dit over visolie: Verloskundigenpraktijk De Vlinder Toen ben ik dat dus gauw gaan halen! Oja, en ik weet niet of je al misselijk bent, maar de B vitamines schijnen goed tegen de misselijkheid en het braken te werken. Die zitten ook in zo'n zwangeren-pil. Ik heb tot nog toe nog niet overgegeven. Of ik dat gewoon niet hoef, of dat het daar door komt......??? Hier moet ik nog 6 nachtjes slapen voor mijn echo!! Het is echt spannend! Ik voel verder nog niet veel, alleen enorme pijn aan mijn onderrug. Vandaag bij mijn zusje (fysiotherapeut) geweest en heel mijn bekken staat dus scheef... De banden verslappen meteen door de zwangerschapshormonen. Heb ik dus heel veel last van. Ik moet nu per dag 1 uur oefeningen doen. Hopelijk helpt dat. Heeft een van de andere zwangere dames dit ook al? Maar ja, dit is verder eigenlijk wel het enige waar ik echt veel last van heb, dit en slecht slapen... Dus ik zal heel blij zijn als er op de echo straks wat te zien is! Dan wordt het mss eindelijk allemaal een beetje echt.