pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Sasjuh, welkom, gezellig dat je komt meekletsen.

Melief, wat verdrietig dat je ongi bent geworden, balen meid.

Meli, wat balen dat je toch geen eisprong hebt gehad, hopen dat de volgende ronde meer geluk brengt.

Violet, ik hoef ook niet te tempen, idd vreemd dat het niet bij elk ziekenhuis het zelfde is.

All, jeetje moest even veel terug lezen, is veel gebabbeld haha. Morgen bloedprikken of ik een eisprong heb gehad. Deze week wel een positieve ovutest gehad, maar lees net bij jou Saar dat ze "vals" kunnen zijn als je clomid hebt gehad? Ik hoop dat het niet zo is, ik voelde die dag wel eventjes megakrampen onder in de buik.... misschien toch een eisprong gevoeld? We wachten af, dinsdag naar de gyn, hebben we wel een springend ei gehad, afwachten en dan testen... Spannend allemaal.

2. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@Sasjuh28 Mijn gyno zegt dus dat het inplaats is van de echo's!

@ Saar28 Nou mijn gevoel zegt ook dat het helemaal geen zin heeft! Toen ze er al over begon wilde ik eigenlijk al vragen waarom. Ik vind die echo's erg prettig. Maar volgens haar moet het echt met een temp. kaartje bijgehouden worden. Pfff. Ik zal haar wel even vragen hoe dat zit. Begin juni heb ik weer een afspraak. Maar vreemd blijft dat inderdaad wel. Ik word er ook onzeker van. Alsof ik het verkeerd doe.

@ Maaike80 Hmmm...jij ook al niet. Ik ga het echt aankaarten. En veel succes!!

3. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey violetrose, ik hoef ook niet te tempen. Zou een echo wel fijn vinden maar jammer genoeg doen ze dat niet in mijn ziekenhuis

X

4. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hey saar28, jammer genoeg zitten we wel in hetzelde schuitje, maar het is in ieder geval fijn om hier te kletsen en wie weet zijn we ook nog eens in dezelfde maand zwanger:)

Liefs

5. Melief

Melief Niet meer actief

Ik slik 50 mg, maar helaas kunnen ze het bij mij niet verhogen. Gyn en ik hebben besloten dat we nog 1 maandje chlomid proberen. En dan niet met ovulatietesten van die kruidvat, die zijn echt bagger!

Nou vol goede moed!

6. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

@ Melief Mag ik vragen waarom ze het niet kunnen verhogen? Jij gaat dan ook de laatste ronde in. Ontzettend veel succes!!

7. maaike80

Meli, wat balen dat je geen echo's krijgt. Echt raar hoor al die verschillende manieren. Balen..

Melief, idd mag ik ook vragen waarom ze het niet kunnen ophogen? Heb je te veel last van de bijwerkingen?

all, merk dat ik mezelf wel btje gek zit te maken door te googlen op vroege zwangerschapsverschijnselen. Het is gewoon afwachten, maar had van de week heel sterk het gevoel dat het goed zit. Nu is dat gevoel weer weg, zou ook te mooi om waar te zijn, de 1ste ronde meteen raak. Nog 12 dagen wachten tot ik kan testen, hihi, misschien haal ik wel zo'n test die je eerder kunt doen...

8. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Spannend hoor!! :D Zou wel wat zijn!! Het kan natuurlijk wel gewoon!
    Maar goed, idd jezelf nog maar niet gek maken... Als je echt overtuigd bent dat het zo is, en de test is neg, dan ben je heeeeel sip! :(

Killing hè, dat wachten altijd maar! Grrrrrrr!! ;) Succes ermee!

XX

9. maaike80

Hoi meid, ja ik weet het, heeel sip, snif snif. Ik moet gewoon rustig afwachten. Hoe gaat het met verder met jou?

liefs marije

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Wel goed, vandaag laatste tabletje clomid... Dus ook afwachten hier! ;) Blijft toch lastig, het wachten en de onzekerheid...
    Vandaag gaan we lekker samen een dagje weg, kijken voor stoelen voor ons nieuwe huis! (hebben nieuwbouwhuis gekocht met genoeg plek voor een paar koters ;). Is pas nov ofzo klaar.) Dus kan ik weer even mijn zinnen verzetten! :D

Succes met wachten... Fijn weekend!
    XX

11. maaike80

Veel plezier vandaag met shoppen. Leuk een nieuw huis, jullie wonen in Tilburg zag ik? Ik kom uit Twente, morgen spannende wedstrijd voetbal, hihi. Ben vandaag bij me ouders, ik werk met glas in lood en heb hier mijn eigen werkplekje. Het wil helemaal niet lukken vandaag, je hebt soms van die dagen.....
    Jij ook een fijn weekend, ga voor de duimen dat de clomid aanslaat, liefs marije

12. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Oeh! Mooi zeg, glas in lood! Hiervoor hadden we een heel oud huisje (wonen nu ff bij vrienden in zolang omdat oude huis is verkocht), maar daarvoor was ik ook altijd op zoek naar mooi glas in lood! Ik had van die schuiframen en die bovenste delen waren aan een kant rond afgewerkt. Ik had een vouwgordijn op het hout van het kruis hangen, dus die bovenste glasplaatjes waren dan niet bedekt, leek me kei mooi om er dan glas in lood voor te doen, zodat je gekleurde lichtinval hebt! Helaas nooit gevonden...
    Maar lijkt me echt super om dat voor werk te doen! :)

13. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Weer even een berichtje van mij, tijdje niets achtergelaten voelde me een beetje depressief op de 1 of andere manier. Kan een bijwerking van de clomid zijn. Maar vandaag gaat het weer stukken beter gelukkig :)

Ook vandaag weer na het ziekenhuis geweest en er is al een ei van 19 mm :):) Woensdag terug komen om te kijken of die nog groter is geworden want met clomid was 19 mm nog een beetje te klein. Als die groter is geworden krijg ik weer pregnyl. Dus we kunnen druk met klussen ;)

Hoop zo dat het bij ons ook eens raak is, er zijn zoveel mensen om ons heen zwanger en ik wil ook zo graag eens een positieve test. Zoals vele hier op het forum. Hoop dat wij allemaal gauw aan de beurt zijn!!

Liefs wendy

14. maaike80

Saar, glas in lood is idd heel leuk als het lukt, haha.

Wendy, wat fijn dat je een eitje van 19 mm hebt, super.

Vanmiddag bij de gyn. geweest, en ja, we hebben een eisprong gehad, ben erg blij. Hoef nu niet meer voor controles van de eitjes te komen. Als ik het niet vertrouw mag ik bellen en alsnog langskomen. Verder een recept voor clomid voor het eerste halfjaar meegekregen, dan ga ik elke maand ovutesten doen om te kijken wanneer het eitje springt. Ben erg opgelucht, ik zei al tegen mijn man dat we grote geluksvogels zijn dat ik zo goed reageer op 50 mg. Hopen dat het voortzet. Vond eigenlijk dat we dat ook wel een keertje verdiend hadden, haha, nu maar hopen op een zwangerschap. Als ik niet ongi word kan ik volgende week woensdag testen, spannend...

15. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    Hallo Meiden,

Het wachten en de onzekerheid die erbij komt kijken blijft een feit. :) Hoe is het met alle andere meiden. Ik zit vandaag op dag 7 van mijn duphastonkuur, vrijdag neem ik mijn laatste pil en dan maar wachten tot mijn ongi. En natuurlijk weer volle moed een verhoogde dosis clomid proberen. Hopelijk gaat er nu wel een eitje groeien.

@wendy: Ik ben blij dat jij ene eitje hebt vant 19 mm. Ik hoop dat je morgen goed nieuws krijgt dta je eitje nog evrder is gegroeid zodat je ook verder kunt.

@maaike80: Wow, wat goed dat je een eisprong hebt gehad met clomid 50. Fijn dat je langs mag komen als iets je niet lekker zit. Een recept voor een half jaar clomid, wordt je in die tussentijd wel gecontroleerd dan? Ik kreeg per ronde mijn dosis clomid voorgeschreven. Ik hoop natuurlijk voor je dat je niet ongesteld wordt:) Het wachten is volgens mij het minst leuke. Dat heb ik nu ook met die duphaston kuur, het duurt in totaal dus meer dan 2 weken voordat ik met clomid mag beginnen. 10 dagen duphaston dan wachten op ongi en pas op cyclusdag 5 beginnen met clomid. Ik hoop det geluk van 50 mg clomid ook te zien zal worden aan je test volgende week! :)

x

16. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey meiden,

Even kort berichtje: vandaag echo gehad, niks te zien. Vrijdag mag ik weer (verwacht weer niks).

@maaike: duimen dat je niet ongi wordt!
    @wendy: succes morgen! Hoop dattie doorgroeit!

XX

17. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Saar balen zeg dat er nog geen ei te zien was!
    Meli wij zijn nu evenver! Ik neem vrijdag mijn laatste Provera, en dan begin ik met Clomid. Ik lees alleen overal om me heen dat 50mg niet aanslaat en daar word ik super onzeker van!
    Maaike maakt mn dag dan weer goed haha.. super! Ik hoop dus dat ik er net zo goed op reageer als jij.

18. riska

riska Nieuw lid

18 mei 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik zal me even voorstellen:
    Ik heet riska 28 jaar, moeder van een dochter van bijna drie en bij mij is februari de diagnose pco vastgesteld.

Ik heb nu heel wat onderzoeken 2x primolut en 1 clomid 50mg achter de rug.
    Zit nu op dag 21 van mijn "hoop ik" cyclus.
    Heb van dag 3 t/m 7 clomid geslikt.
    Laatste meting afgelopen maandag gehad en toen was er een follikel van 19 mm te zien.
    Het kan volgens de gyn zo zijn dat ik afgelopen zondag al een eisprong gehad heb omdat ze wat vocht zag?...
    Moet het nu verder met ovulatietesten doen en as maandag bloed laten prikken om te kijken of er een eisprong geweest is.
    Ben vanaf maandag met ovulatietesten begonnen en deze zijn tot nu toe negatief.
    Die van vanochtend kwam wel in de buurt van positief. Erna nog een test gedaan, maar deze was duidelijk negatief.
    Heb erg last van gevoelige tepels en een licht zeurend gevoel in de onderbuik.
    Hoop zoooooooo dat ik een eisprong gehad heb of ga krijgen.

Fijn om te praten met meiden die ook allemaal in hetzelfde onzekere schuitje zitten.

Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie cyclus snel goed op gang komt waar hopelijk een zwangerschap uit voort komt!

groetjes:)

19. meli24

meli24 Actief lid

18 aug 2010
    244
    0
    0
    @saar28: Balen dat er niks te zien was op de echo, op welke cyclusdag zit je nu? Dit wass je eerste ronde met clomid 50 toch? Sterke vrijdag!

@sasjuh86:Wat gezellig dat we evenver zijn, ik mag op cyclys dag 5 beginnen met clomid. Wanneer mag jij beginnen?Nou ik lees ook wel positieve ervaringen van meiden bij wie clomid 50 ook zijn werk heeft gedaan. Dus wie weet krijg je er wel een mooie eisprong van. Positief blijven he!:)

@Riska: Welkom! Als ik het dus goed heb begrepen is dit je eerste ronde met clomid 50?ik hoop dat het heeft gewerkt en dat je een eisprong hebt gehad of nog krijgt. Wordt er dan nog bloed bij je geprikt om vast te stellen of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad, of moet je nu wachten of je ongesteld wordt(of niet natuurlijk):)

x

20. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Riska spannend, nog even afwachten dus!
    Meli ik mag op dag 3 beginnen met Clomid.

Deel Deze Pagina