pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    He meis, lastig he dat wachten!! Ik vond die 2 weken wachten ook echt zo zwaar!

Ik voelde wel vanalles, maar waren echt van die kwaaltjes die zowel op ongi als zwangerschap zouden kunnen duiden. Ik had vooral last van lage rugpijn en van krampjes enzo net als wanneer je ongi bent/wordt. Niet echt last van borsten, alleen beetje, maar dat was vanaf het spuiten van de pregnyl en werd alleen maar minder.

Ik ben toen op een gegeven moment wel gaan testen, omdat ik het niet meer vol hield en ook om van de onzekerheid af te zijn. Ik heb vanaf 10 dpo getest, maar die was toen negatief (wel indroogstreepje) dus nog meer onzekerheid (na het verdriet dat het niet gelukt was). Op 11 dpo en 12 dpo heb ik met Kruidvat 2v5 getest, en 2x licht streepje gehad. Op 13 dpo met Etos licht streepje en toen volgende dag op NOD positieve Clear Blue gedaan! :D

Ik heb toen eerder getest, omdat ik zoiets had van als het dan negatief is, dan hou ik het nog wel even vol daarna. En als het positief is, dan geloof ik het toch niet meteen, dus ga ik toch nog doortesten. Die Clear Blue heb ik wel heel bewust bewaard voor mijn NOD. Daar moest ik gewoon Zwanger op hebben staan! ;)

Maar goed, wat ik dus al zei, ik had wel wat kwaaltjes, maar of dat bij de zwangerschap hoort of een eventuele ongi, dat weet je gewoon niet. Ik was toen ook erg in de war. Je lichaam probeert je wel iets te vertellen, maar wat????? Je zult toch echt moeten wachten totdat je een test in handen hebt voor je zekerheid hebt...

Nou meid, ik hoop dat al dat frustrerende wachten straks in een knal positieve test resulteert! En dan gaat het hard hoor! Dan ben je gewoon al 4 weken! ;)

2. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL

Het kan inderdaad van alles zijn en iedereen voelt wat anders, dat is wat ik ook tegen mezelf probeer te zeggen. Maar goed, moet gewoon echt even geduld hebben.
    Heb zo geen zin in nog een maandje spuiten en weer 2 weken wachten. Het is voor een goed doel en we kunnen niet anders.

Hoe is het met jouw beebje en je zwangerschap?

3. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Ja precies, wachten, wachten, wachten... Is helaas het enige wat je kunt doen, maar het is wel balen!

Ik ben nog steeds erg misselijk. Af en toe overgeven, niet vaak gelukkig, maar wel 24 uur per dag die misselijkheid en ook kokhalzen. Zit wel telkens met een teiltje in de aanslag... :(
    Maar gelukkig gaat het met de beep wel goed! Gisteren heb ik weer een echo gehad, en hij kwam op 10w6d (een dag verder dan ik was) dus hij groeit iig goed! Mijn man was er dit keer wel bij en hij heeft de beep nu ook zien bewegen, hij vond het geweldig! De beep was ook gedraaid, lag nu met het hoofdje rechts ipv links, dus het is een lekker zwemmertje hoor! :D Het is wel fijn om af en toe even lekker naar de beep te kunnen kijken, dan heb je toch weer zoiets van, ja, daar doe ik het voor, al dat ziek zijn...!

Ik hoop voor je dat er binnenkort lekker over mee kan praten! ;)

4. mexxgirl26

mexxgirl26 Actief lid

12 sep 2011
    115
    0
    0
    verpleegkundige in de psychiatrie
    provincie utrecht
    Heb mijn eerste echo gehad hoor vandaag met 5 weken en 1 dag. Er was een vruchtzakje te zien, zogenaamde zwangerschapsring in de baarmoeder. Verder nog niks te zien, maar dat zei de gynaecoloog al van te voren. Mag nu over 2 weken weer terugkomen :)

5. mexxgirl26

mexxgirl26 Actief lid

12 sep 2011
    115
    0
    0
    verpleegkundige in de psychiatrie
    provincie utrecht
    Iemand ervaring met een echo bij 5 weken zwangerschap? Wat was er bij jullie te zien toen? Is een zwangerschapsring/vruchtzakje van 4 mm normaal bij 5 weken of hoort het dan groter te zijn?????

6. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Mexgirl,

Niet onzeker worden!! Het is normaal. Ik heb ook zo vroeg een echo gehad en was amper een ring te zien! Maak je geen zorgen, tos nog veelste vroeg wat te kunnen zien :)

Ik ben vanmorgen voor een echo geweest alles was super in orde, ben 8weken en 4dagen dus 3daagjes terug gezet maar ach daar kunnen we mee leven :)

Ah sammie wat spannend meiss! Waarom probeer je niet een testje 3dagen voor nod wat saar zegt?
    Ik heb ook vroeg getest met de 2voor5 van de kv.
    Heel veel succes en duim voor je op een mooie posi test!

7. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had net even me 1e (GOEDE :)) hahabekeken, die was 7+0 en toen was het wurmpje nog maar 0.87 cm! Haha nu 8+4 en al bijna 2cm. Gaat dus best heel snel, maar in t begin zie je gewoon nog niks, wij zagen pas bij 7w ook een hartje.

8. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammie weet je al wat?? :)

Wat is t stil hier op t forum..

Ik heb volgende week vrijdag een intake bij de verloskundige en dan 2november de 12 weken echo. Nog 2.5week. Is eigenlijk ook zoo voorbij, vind het nu gelukkig wel snel gaan. Kan niet wachten tot 4nov dan ben ik 12 weken. Yeah!

Marion bij jou ook zeker rustig.. Al aan de clomid?

9. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb net getest, helaas negatief. De test is spierwit. Dinsdag is mijn NOD. Ik heb ook niet het gevoel dat ik zwanger ben. Dus helaas deze ronde weer niks.....

Jij nog 2,5 week voordat je over de 12 weken bent. Gaat hard!!! Geniet ervan! Voor je het weet heb je je kindje in je armen. Heerlijk is dat. Ik heb het gelukkig al een keer mogen meemaken en geniet nu nog van mijn kleine die hier rond loopt. Ik hoop natuurlijk wel dat ze een broertje of zusje krijgt. Vorige keer zei ze echt uit het niets, mama ik wil broertje of zusje(ze is pas 2) dat deed heel erg pijn.

10. Marijkeuh

Marijkeuh Actief lid

3 jan 2011
    212
    0
    0
    Gastouder
    Fryslan
    Net terug uit et ziekenhuis. Was helaas niets te zien. Zat bij een andere gynaecoloog en moet maandag weer heen om te kijken hoe nu verder. Waarschijnlijk gaan we Clomid 100 proberen, had nu clomid 50.

@Sammie Jammer dat de test negatief is magoed nog even afwachten tot je nod he... Nog niet opgeven.

Fijn weekend allemaal

11. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Heerlijk he als die 12 weken grens in de buurt komt!! Ik ben er a.s. woensdag al weer!! Vind het ook erg snel gaan allemaal.

Ik voelde me trouwens afgelopen woensdag veel minder misselijk, dus was al helemaal blij dat het nu mss de goede kant op ging, maar gisteravond helaas weer overgegeven... Hopelijk was het de laatste keer.

Hoe voel jij je, Forever? Begin je ook misselijk te worden of nog steeds niet?

@Sammie: Jammer van je test, maar het kan nog wel... Ik had ook op 4 dagen ervoor een nega test en daarna toch posi. Wil natuurlijk niks zeggen, maar zolang de ongi wegblijft, houd ik hoop voor je hoor! (en voor je dochtertje!)

@Marijke: balen joh, nog steeds niks te zien... Hopelijk gaat die 100mg beter aanslaan!

12. Forever3

Forever3 Actief lid

12 apr 2010
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammie jammer zeg! Maar net wat saar zegt ik had ook eerst een nega test, dag erna posi! Was op n maandag en woensdag was toen me nod. Houd hoop meid t kan zeker nog hoor!

Balen marijkeuh dat er niks te zien is! Weet precies watt voor teleurstelling het is, op naar 100! Deed t bij mij super :)

Saar wauw woensdag al! Wat snellll!! Wat fijn dat je je al wat beter voelt, erg zeg dat je zo moet overgeven, ik heb denk ik een mazzeltje, voel me goed, soms misselijk maar niet erg te noemen, hele dag honger, enorm moe dat wel. En wauw cup D ofzo! Haha vind t niet erg hoor zo :) wanneer heb je je 1e termijn echo?

Goed weekend allemaal!

Kuss

13. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Balen sammie...
    Ik zit te wachten op gesprek dinsdag... Ff

14. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Morgen of woensdag is mijn NOD. Voel nog helemaal niks. Vorige maand voelde ik ook niks en werd toen ongesteld. Ik denk dat het dit keer hetzelfde is. Ik voel me nu niet zwanger. Toen ik zwanger van mijn dochter was voelde ik van alles. Ik voelde toen vooral veel ongi krampen, dat heb ik nu niet. Het valt me op dat veel vrouwen hier als ze eenmaal een eisprong hebben ook wel snel zwanger worden. Dit is nu al mijn 2e eisprong en nog steeds niks... Ik begin me een beetje zorgen te maken.....

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sammie, hebben ze je vriend/man ook al getest? Ook al werd mij verteld dat die test niet altijd wat hoeft te zegggen. Wel erg irri. Dan heb je eindelijk een eisprong en dan lukt het nog niet.

Ik moet vrijdag eindelijk weer naar het ziekenhuis voor controle. Wel spannend. Hoop dat alles er nu goed uitziet. Alleen kan mijn vriend nu ineens niet meer mee en daar baal ik vreselijk van. Hoop dat ie het alsnog kan regelen en dat we vrijdag ook direct door kunnen met chlomid 100mg. Ben benieuwd.

16. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Mijn man hebben ze getest. Hij had voldoende zaadcellen alleen de beweeglijkheid was niet echt top maar ook niet heel slecht. Het was een momentopname en meestal is de eerste keer slechter zeiden ze in het ziekenhuis. Het zou zo gewoon moeten lukken.

Spannend hoor voor jou ook. Hopen dat clomid aan gaat slaan en anders heb je altijd nog het spuiten, dat slaat volgens mij over het algemeen nog beter aan dan clomid. Veel succes!

17. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)

hoi hoi,

ik zit hier af en toe ff wat mee te lezen en kwam hier weer even terecht en zie onderaan bij jou staan dat je ook met fostimon aan het spuiten bent??? nou meid, ik weet natuurlijk niet heel jou verhaal, maar ik heb ( net als jij ook) clomid gebruikt ( zonder resultaat, van 50 tot 150 mg) en toen ben ik in april met fostimon gaan spuiten, toen ik eenmaal een eitje had wat groot genoeg was mocht ik pregnyl spuiten, en zie mijn banner! dus meid, geef vooral de moed niet op, ik heb begin dit jaar een ander onderwerp geopend ( echo's/ clomid/ ziekenhuis etc) en daar zijn meer meiden die hormonen spuiten en allemaal toch vrij vlot zwanger, wie weet, ik hoop voor je dat het snel mag lukken

groetjes riniti

18. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL

Hoi Riniti!
    Ik volg jullie ook hoor op het andere forum en had ook al gezien dat jij met fostimon zwanger bent geworden. Jij hebt ook al een kind zie ik. Ik heb ook al een dochter van 2, zij is gewoon helemaal vanzelf zondere enige medicatie gekomen. Nu we een 2 willen kost het jammer genoeg wel meer moeite. Ik heb net ronde 2 met fostimon achter de rug (Clomid werkte ook niet bij mijn). Telkens had ik een mooi eitje op dag 12 die groot genoeg was om pregnyl te spuiten. Mijn cyclus is dus nu al 2 keer 27/28 dagen geweest. Perfect dus eigenlijk. Morgen is het 2 weken na mijn eisprong, heb al getest paar dagen terug en helaas negatief. Daarna niet meer getest want ben er van overtuigd dat ik nu niet zwanger ben. Ik voel me echt helemaal niet zwanger. Toen ik zwanger was van mijn dochter voelde ik van alles, vooral veel krampen in mijn onderbuik.
    Ik zie ook dat er op het forum veel vrouwen zwanger worden zodra ze een eisprong hebben. Ik heb nu al 2 eisprongen gehad, we doen dan zo ons best om zwanger te worden... Begin me daarom een beetje zorgen te maken en denk dat ik na de 3e ronde om meer onderzoeken ga vragen in het ziekenhuis.

19. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Hey hey,
    Fijn zeg dat je je nog steeds zo goed voelt! Heerlijk, lekker van genieten! ;) Ik heb me toch weer flink beroerd gevoeld. Had dus te vroeg gejuicht. Het bleef bij die ene dag dat ik me niet zo misselijk voelde, daarna gewoon weer lekker boven mijn teiltje gehangen en alles uitgespuugd. Ik heb nu wel gemerkt dat het elke keer als ik moet kotsen zo'n 3 uur na het eten is. Ben dus nu elke keer bang als het 3 uur erna is of het eruit zal komen, of gaat blijven zitten. Het goede nieuws: ik ben nog niet aangekomen, juist een beetje afgevallen. Hoewel je dat niet zou zeggen als je m'n buik ziet! Die is af en toe zo gigantisch opgezet! Maar dat komt door de verslapte darmen...

Ik krijg helaas voorlopig geen echo's meer. Ik heb de vk gesproken en die vroeg of ik dat had gehad, en de nekplooimeting enzo, dus ik zei nee. En toen vroeg ze wanneer ze de termijnbepaling hadden gedaan, dat was met 9w5d en dat was laat genoeg voor een betrouwbaar resultaat. Dus een termijnecho zal ik wel niet meer krijgen. Maar ja, heb er al 3 gehad. Ik concentreer me nu maar op de 20 weken echo, die is ook al weer over 8 weken! Het gaat best snel allemaal. En in de tussentijd krijgen we ook nog een spannende tijd, want we hebben op 2 december de vooropname van ons nieuwbouwhuis en dan op 13 dec (dag na mijn 20-weken echo!) krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!! Het wordt dus allemaal erg druk en super leuk!! Heb er zoveel zin in! Hebben we eindelijk ook weer eens privacy en een plekje helemaal van ons alleen! Alleen nu nog hopen dat mijn schoonouders niet elke dag binnen komen vallen (wonen we straks op 1 minuut lopen vanaf...)! A la Everybody Loves Raymond! ;)

20. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Hey vandaag weerbegonnen met Clomid.
    Heb alleen zoveel pijn gehad tijdens mijn menstruatie deze keer. Ik hoop dat ik dat niet meer mee hoef te maken. De krampen leken verdacht veel op de weeen tijdens mijn vorige bevalling :s. Het enige wat ik kon doen was een beetje in bed liggen wiebelen tegen de pijn. Ik kon niet eens voor Ellysje zorgen :(
    Vandaar dat ik een paar dagen niet hier was.

X Marion

@ Sammie: hopelijk heb je over een paar dagen toch nog een positieve test. Ik zal voor je duimen ;)

Deel Deze Pagina