Hey, Ben maandag weer naart ziekenhuis geweest voor toch nog een echo en was weer niets te zien.. Gynaecoloog geloofd niet meer in een eisprong. We gaan nu clomid 100 proberen. Ook hebben we et over daarna gehad als die clomid 100 ook niet aanslaat. Omdat ik in zon klein ziekenhuis zit kunnen we daar niet meer verder. Ze spuiten daar niet, ze hebben laatst weer geprobeerd om dat daar ook weer te krijgen maar is helaas niet gelukt (kost te veel geld). Dus als de 100 niet aanslaat moet ik naar Leeuwarden. Daar zit een Gynaecologe die niets anders doet dan spuiten. Dat betekend gelukkig wel dat ik altijd dezelfde dokter heb, waar ik heul blij mee ben. Magoed we zijn nog niet zover, maar komt helaas wel snel dichtbij. Heb nu geen primolut meegekregen, omdat ik er zo op reageer (dokterswachtbezoekje midden in de nacht en 10 dagen lang een verschrikkelijk humeur) maar heb nu Provera. Hopen dat ik hier niet zo op reageer. Ben gister begonnen met slikken. Nu hopen en bidden
waarom proberen ze het dan niet nog met clomid 150mg?? dat was bij mij nog voor het spuiten... niet dat het hielp, maar clomid deed sowieso niks voor mij ( behalve me een rothumeur geven en depri laten voelen) misschien kan je dat nog voorstellen?? als jij zelf nog het idee hebt dat het evt aan kan gaan slaan?? ik baalde dat ze me 150 mg meegaven ( wilde liever gaan spuiten omdat je daar geen bijwerkingen van hebt) maar als je de bijwerkingen niet hebt... succes in ieder geval, groetjes riniti
hoi hoi, tsjee, da's ook een verhaal!!! het is bij mij wel precies hetzelfde als bij jou gegaan, ik was toen ik in 2008 met de pil stopte zo zwanger van mijn zoontje ( ik werd toen ook gewoon netjes ongesteld) bij mij blijft ook heel erg de vraag hangen of dit nou niks te maken heeft met mijn vorige bevalling ofzo... daarna is eigenlijk pas alles anders geworden! maar ja, dat zal ik nooit weten ben ik bang... vind jou situatie wel waardeloos, hoe is het mogelijk joh, dat het dan nog niet lukt! is jou man of vriend ook getest?? of alles bij hem wel goed was?? sinds wanneer ben jij bezig voor een 2e als ik vragen mag?? nou meid, succes dan maar en ik hoop maar voor je dat het nu alsnog gelukt is... geen bloed geeft moed, toch ( als geldt dat niet altijd in ons geval ) xxx
Ze willen ons dat niet aandoen. Als er bij 100 ook helemaal nix gebeurd wat zou 150 (dus maar 50 meer) dan nog doen. Waarschijnlijk reageer ik net als jou er gewoon niet op. Ik heb er zelf niet echt een goed gevoel over. Denk ook niet dat het gaat werken. Dus van mij mogen ze als de 100 nix doet de 150 overslaan. Bedankt voor je berichtje!! succes met je zwangerschap
nee, oke... ik had idd ook dat gevoel ( heb weet ik het hoeveel tijd verkloot met die rotclomid) maar MOEST persé toch nog aan de 150 mg clomid... kijk als je bang bent om te spuiten ( ik dacht dat dat misschien bij jou het geval was) kan ik me voorstellen dat je alles wilt proberen om het te voorkomen, maar ik was juist ontzettend blij dat ik mocht gaan spuiten en ( misschien voor jou een leuk weetje ) ik heb maar 1 maand gespoten en was toen al zwanger!! dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.... toen ik met clomid mocht stoppen voelde ik me overigens ook weer gelijk een stuk positiever en beter! hey succes he, grtz
Hi ik ben Quincy, ben geloof ik iets ouder dan de rest (32), en ben na geconstateerd te zijn met vertraagde schildklier en na 1,5 jaar proberen ook met PCOS een beetje aan het rondlezen. Behalve de verhalen met moeilijkheden ben ik nu toch blij dat ik dit forum heb gevonden. Ik heb bijna de hele dag het forum (terug)gelezen, ik vind het erg leuk dat er succesverhalen bijzitten (gefeliciteerd) maar vooral dat jullie allemaal doorzetters zijn. Ik ben zelf met 2de ronde bezig (primolut 10 dgn en Clomid) eerste ronde van 50 mg geen eisprong. Heb net de 10 dagen primolut achter de rug en ook ik ben niet te genieten met al die hormonen. Nu 100 mg Clomid Het is allemaal afwachten.... SUCCES VOOR IEDEREEN!
hoi hoi, ik heb hier ook het begin van het jaar een onderwerp over gestart: http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/256482-pcos-ziekenhuis-clomid-echos-pffff.html als je het leuk vind moet je maar eens kijken... hier ook erg veel succesverhalen na moeilijke periodes... zo ook van mijzelf, maar zie mijn banner! succes met zwanger worden... en als je het leuk vind kan je natuurlijk lekker meekletsen, liefs riniti
Hoi Quincy, Hier ook iemand met een trage schildklier en PCOS. Na 1,5 jaar dmv spuiten (clomid sloeg bij mij niet aan) zwanger geworden!! Het kan dus! Hier en ook het andere topic wat Riniti noemt, veel succesverhalen idd. Doe er je voordeel mee! En als je vragen hebt, zitten er hier inmiddels genoeg experts! Succes met het vervullen van je kinderwens!
Bedankt voor je berichtje, toch wel leuk om steun te krijgen van anderen. Zodra ik iets meer weet of wil weten, zal ik zeker meekletsen.
Beste Saar28, inderdaad las ik ook jouw verhaal, erg hoopvol om te weten dat het kan. Mijn gyneacoloog is nogal direct en gaf mij een 1% kans van zwanger raken. Toch wil ik echt heel graag proberen en 1% is beter dan niets. Dus ik ga ervoor. Ik heb wel heel veel last van de hormonen en clomid sloeg vorige keer dus ook niet aan. Wanneer wordt er eigelijk uitgesloten dat dat wel of niet aanslaat? Bovendien moet ik rekening houden dat ik hier bijv niet elke keer een echo krijg maar ze aangeven doe maar een ovultie test thuis etc. Die testen geen altijd negatief aan. Nou hoor ik dus van een vriendin dat die bij haar ook negatief aangaf EN bovendien de gyneacoloog aangaf dat haar "waardes" van hormonen niet ok waren en ze was toch mooi wel zwanger. Dus ik blijf hopen....en diep in mijnn hard hoop ik dat het niet nog heel lang gaat duren na bijna 2 jaar proberen. veel plezier van je zwangerschap
Dank je wel! Bij mij (en bij de meeste ook wel volgens mij) ging het zo: eerst 50mg clomid, werkte niet, dus toen 100mg clomid, werkte niet, toen 150mg clomid, weer helemaal niks te zien. De volgende stap was (iig bij ons in het zkh) spuiten, er zijn veel verschillende merken waarmee gespoten wordt, maar het werkt allemaal (ong) hetzelfde. Ik had geluk en was meteen de eerste ronde van het spuiten zwanger! Ik had na een weekje spuiten 1 klein eitje en met de echo daarna had ik er zelfs 2! Ze zijn mooi doorgegroeid, daarna moest ik pregnyl spuiten om ze te laten springen en toen aan de klus! Voor het eerst in 1,5 jaar dat het ook wat op kon leveren! Gelukkig deed mijn manneke zijn deel prima, en was ik meteen zwanger. Even zelfs van 2 vruchtjes, maar een daarvan is meteen in het beginstadium al afgestorven. Gelukkig heb ik er nog een!! Met spuiten is het wel zo dat je met een lage dosis begint en dan evt wordt opgehoogd als het niet aanslaat. Je hoeft dan niet telkens tussendoor ongi te worden. Het gaat gewoon door totdat je een eitje hebt. Dat was mijn ervaring! Achteraf viel het zkh gedeelte voor mij wel mee. Alleen het wachten daarvoor duurde zo lang! Maar ja, als je graag wilt, duurt het altijd (te) lang!
Hoi Riniti, Mijn geval is inderdaad raar. Van mijn dochter was ik meteen de 1e maand zwanger(wist toen al wel dat ik PCOS had omdat mijn menstruatie vroeger al uitbleef) We gingen op huwelijksreis naar Bali en werd daar dus zwanger, misschien door de relaxe sfeer en toen was ik er ook niet veel mee bezig. Vorig jaar november was ik gestopt met de pil om zwanger te worden van een 2e. Ik had al het gevoel dat het langer zou gaan duren dan bij mijn dochter. We zijn nu dus al een jaar aan het proberen. Ik ben woensdag ongesteld geworden zoals ik al had verwacht. Elke keer een mooi eitje. Mijn man is getest, zijn zaad was toen niet echt dat je zegt van wauw, de beweeglijk was wat minder, maar het was ook niet slecht, de hoeveelheid was heel goed, dus in verhouding was het ok. het zou gewoon moeten lukken zeiden ze. Maar tot op heden dus niets. Nu al 2 x gespoten met goed resultaat. Ik vind het steeds moeilijker worden. Iedereen komt al met de vraag, geen broertje of zusje voor je dochter, ze is er wel aan toe hoor. Ik maak iedereen wijs dat ik er nog helemaal niet mee bezig ben, omdat geen zin heb om het uit te leggen. We gaan nu gewoon verder met de 3e ronde. Vandaag is het CD 3, dus ga vanavond weer beginnen met fostimon spuiten. Mocht het deze maand weer niet lukken dan ga ik om meer onderzoeken vragen want blijf het toch raar vinden. Ik merk dat iedereen hier zodra ze een eisprong hebben ook zwanger worden. Ik vind het raar dat het bij mij niet gebeurt, terwijl ik wel al een dochter heb gehad op de natuurlijke manier.
Hey Sammie, Lijkt me heel frustrerend voor je dat je elke keer een ei hebt en dan toch niks... Mss het klussen toch niet zo goed getimed..? Maar kan me voorstellen dat je begint te twijfelen of er niet iets anders is. Mss heb je wel een verkleving ofzo, wie weet. Tenminste, dat gevoel had ik heel erg, zo van straks heb ik eindelijk een ei en dan lukt het nog niet omdat de eierstokken niet goed doorgankelijk zijn ofzo. Ik denk wel dat je nieuw onderzoek krijgt als het de 3e keer ook niet lukt. Dan gaat de vlieger van je hebt niet op het juiste moment geprobeerd echt niet meer op! Dat maken ze mij niet wijs! Dan zou ik er echt op staan dat ze gaan kijken waardoor het niet lukt! Heb je het nog nooit gehad over wat er na het spuiten is? Ik heb dat toen een keer gevraagd, maar kreeg daar eig geen antwoord op, omdat we met spuiten door zouden gaan tot er een ei was. Nou ja, ik had dus gewoon veel geluk dat het meteen lukte. Trouwens verder ook niets gebeurt met je man dat hij antibiotica heeft gehad tot 3 maanden terug? Roken? Drinken? Mijn man mocht niks meer van mij! Zielig!! Maar ook niet van de fert.arts. En zijn zaad was in orde. Maar hij mocht niet meer in bad, geen alcohol, wijde broeken, je kent het wel. Roken doen wij sowieso al niet. Oja, en als je man op z'n werk met bepaalde schadelijke stoffen in contact komt, kan dat ook slechte invloed hebben. Tja, ik roep ook maar vanalles hoor, probeer maar gewoon met je mee te denken... Mss is het allemaal niet van toepassing hoor. Sterkte en veel succes met deze nieuwe ronde! Laten we hopen dat het allemaal niet meer nodig blijkt te zijn en dat je lekker zwanger bent deze keer!
Bedankt Saar Laatst keek de gyno in mijn dossier en zei dat mijn eileiders niet verstopt konden zijn. Volgens mij konden ze dat in mijn bloed zien.... Mijn man rookt en drinkt sowieso niet, sport ook. Hij is commercieel manager, hij is dus wel vaak onderweg naar klanten, maar is ook vaak op kantoor en werkt 1 dag per week thuis. Ik heb al gezegd dat hij niet zo veel moet rijden, hij gaat ook niet in bad. Kan me ook niet voorstellen dat we niet goed timen. Als ik eenmaal mijn ei heb, doen we echt hard ons best(benen in de lucht enzo) Ik zit nu ook van alles te bedenken waar het aan zou kunnen liggen. Ik ben nu ook in behandeling bij een accupunctuur die gespecialeerd is in onvruchtbaarheid. Ik wordt er echt moedeloos van. Als het deze maand nog niet raak is, ga ik om meer onderzoeken aandringen. Mijn man wil zich dan ook laten onderzoeken, hij heeft een paar maanden terug paar dagen pijn gehad in zijn bijbal, het ging wel vanzelf over en hij had geen koorts dus een ontsteking kan het volgens mij ook niet zijn. Maar hij is zelf een beetje onzeker nu. Pfff moeilijke tijden hoor....
Tja, je gaat op zo'n moment natuurlijk overal aan twijfelen, dus dan kan ik me voorstellen dat ie zich daar zorgen over maakt. Verder klinkt het allemaal wel alsof het gewoon moet lukken en bovendien heb je daarvan natuurlijk al een bewijs rondlopen!! Hopelijk werkt die accupunctuur! Ik hoor wel vaker dat ze dat doen. Nou meid, ondanks dat het heel lastig is, probeer het van je af te zetten en ga er gewoon voor! En idd lekker met die beentjes in de lucht!! Haha! Heb ik ook gedaan! En hup nog een kussen onder die kont! Het gaat voor jullie ook heus wel gebeuren, dat moet gewoon, want de vorige keer lukte het ook! Succes meid!
Ja inderdaad het positieve is, is dat ik al een bewijs heb rondlopen. En gelukkig heb ik een kind. Beter dan helemaal geen kind. Ja bizar he, wat je allemaal doet. Kussen, benen in de lucht, blijven liggen, dat prikken. We hebben er alles voor over. Jij alweer 12 weken!! Gaat hard joh!! Geniet ervan. Ik weet hoe mooi het is. Juist omdat ik weet hoe mooi het is om zwanger te zijn en hoe leuk het is om een kind te hebben verlang je zo erg naar nog een kind. Je gaat ook nog eens verhuizen, ik was ook zwanger toen wij gingen verhuizen. Leuk hoor, nieuw begin met je gezin in je nieuwe huis. Geniet maar hoor!!
Dank je!! Wordt idd een spannende tijd voor ons met veel nieuwe dingen! Toen ik net een tijdje bezig was, hoorde ik van een vriendin van mij dat ze ook weer aan het proberen waren, bij hun voor de 3e. Dat wilde ook niet zo heel snel lukken als bij de eerste 2. Zij voelde zich dan als we het erover hadden helemaal schuldig, omdat zij er al 2 had, en als het bij mij niet zou lukken, had ik er helemaal geen. Zij vertelde ook dat de wens zelfs nog groter kan zijn als je voor een 2e of 3e gaat dan wanneer je voor je 1e gaat. Je weet dan al hoe het is. Maar het is wel dubbel, dat snap ik wel, want zij had ook zoiets van als het niet lukt, moet ik ook tevreden zijn dat ik er 2 heb. Maar toch elke keer dat verdriet als ze weer ongi werd (zij had geen pcos). Toen ze eindelijk zwanger was, moest ze huilen omdat ze het zo klote vond voor mij (ik moest toen nog bijna 5 maanden geduld hebben! ). Gelukkig gaat het allemaal goed en verwacht ze over een paar weken haar meisje (na 2 jongens, en ze wilde heel graag een meid!). Ben echt blij voor haar! Ze kan niet wachten om haar aanstaande schoonzoon te zien, zegt ze elke keer! Haha, eerst maar zien dat ik een jongen krijg he!
Nou ik ben vandaag voor controle in het zh geweest. Voor zover je dat een controle kan noemen. Heb niet eens een echo gehad. Heb wel te horen gekregen dat ik een cyste had die ze ook wondergezwel noemen. Er zat een pluk haar in, spierweefsel, schildklierweefsel, botweefsel en ga nog maar even door. Hij was, nadat hij al een stuk leeggezogen was 6,5 x 3,5 x 3,5 cm, dus best groot. Aangezien mijn cyclus (morgen hopenlijk, of niet natuurlijk) voor de derde keer 29 dagen is, gaan we het nu eerrst zelf proberen. Maar ik krijg wel gewoon de echo's die ik ook bij een clomid behandeling zou krijgen. Dat is dus wel heel fijn. Mocht ik dit weekend niet ongi worden en een neg test hebben, dan kan ik maandag bellen en gaan we alsnog aan de clomid. Dus ben benieuwd. Hoop dat er snel weer een aantal van ons, en natuurlijk het liefst wij allemaal, komen vertellen dat ze zwanger zijn. Zou wel mooi zijn!
Saar gefeliciteerd met de 12+! Rustgevend gevoel zeker he? Ik heb woensdag weer een echo (termijn bepaling bij een pretecho bedrijf) kon niet nog een week langer wachten haha! En dan volgende week woensdag de echte 12weken echo in het ziekenhuis. Spannend weer!
Nou ik ben nog niet nog dus net maar een testje gedaan. Had best een beetje hoop, maar helaas weer negatief. Ben nu dus best depri en ga morgen dus het ziekenhuis maar bellen voor een ronde clomid en ongi opwekkers. Baal echt heel erg.