pco, 1e ronde primolut en clomid, nog meer vrouwen?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door maaike80, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Fijn he om dat hartje te zien kloppen!! Mijn gyn zei toen dat de kans dat het dan nog mis is heel erg klein is. Maar je kunt je beter niet aan kansen e.d. vasthouden. Je zult je hele zwangerschap twijfels blijven houden of het wel goed gaat met je kindje. Dat hoort er nou eenmaal wel een beetje bij. Zeker zo de eerste keer, lijkt me. Ik was ook elke keer weer blij als je weer over een grens bent, 12 weken grens, 26 weken grens... Maar feit blijft dat ik me af en toe vreselijk zenuwachtig maak of het allemaal wel goed gaat met mn kleine ventje. Als ik hem wat minder voel bewegen (soms bijna de hele dag niet) en laatst had ik wat bloedverlies, nou dan slaat de paniek echt toe hoor! Maar gelukkig doet ie het nog steeds goed.
    Garanties heb je nooit. Je moet gewoon genieten van het mega wonder in je buik, en zo gezond mogelijk leven. En heel veel houden van je baby, ik ben ervan overtuigd dat ze dat voelen en dat ze dat goed doet! ;) En pas als je hem/haar in je armen hebt, en alles zit erop en eraan, kun je een beetje opgelucht ademhalen. En, volgens mij, beginnen dan de échte zorgen pas (van het ouderschap). Maar ja, daar kiezen we zelf voor, toch? ;)
    Dus meid, geniet, doe je best om goed voor de kleine en jezelf te zorgen, en dan komt het vast allemaal goed!
    XX

2. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Hoi allemaal,
    Net een echo gehad en helaas zag het er niet goed uit.
    Ik had 3 hele grote eitjes en een heleboel iets kleinere, dus ik moet deze ronde afbreken. Het waren er zoveel dat mijn eierstok heel zwaar is geworden en er bestaat een kans dat ie dan gaat draaien en de bloedtoevoer afknelt of dat ie gaat lekken :s. Ik mag niet sporten of sex hebben, alleen rustig aan doen. Vrijdag weer een nieuwe echo om te kijken of mijn eierstok het houdt. En als ik maar iets voel moet ik al eerder terug komen. Baal echt zo erg, dit was de laatste kans op een 2012 baby :(.
    Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat beter.

X Marion

3. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Oh jeej mamamarion, ik heb dit dus ook gehad. Ik moest de pregnyl prikken zodat ze allemaal zouden springen en ongesteld zou worden en mocht ook geen sex hebben. Toen ik ongi werd moest ik op dag 3 voor een uitgangsecho en toen bleek dat ik 5 grote cystes eraan had overgehouden. Ik mocht niet meer verder en pas na 3 weken weer terug. Ik hoop dat jij er geen cystes aan overhoudt en hopelijk mag je gauw weer verder. Ik weet hoe je je voelt. Heel veel sterkte

4. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Mamamarion, wat vervelend zeg. Heb je er ook pijn aan of valt dat nog wel mee? Hoop voor je dat het goed gaat en een zwangerschap in 2012 is nog niet verkekene he!! Volhouden meid en dikke knuf.

1987, bij mijn echo van 7w en 3d vond mijn arts dat we het nog maar even voor ons moesten houden. Bij de 9w en 5d echo vond ze dat de kansen zo waren afgenomen, dat het nog steeds mis kon gaan maar de kans wel een stuk kleiner waren. Toen kregen we van haar dus groen licht om het te vertellen.

De misselijkheid is nog steeds niet over en wordt het echt wel een beetje zat. Durf bijna de deur niet uit omdat ik bang ben om over te geven. Heb nu ook vaak hoofdpijn en zie soms dubbel. Probeer zo rustig mogelijk aan te doen en zo veel mogelijk te drinken.

We willen het geslacht zeker weten en dat vertellen we ook gewoon aan iedereen. Duurt nog wel ffies. De tijd gaat nu inderdaad ook niet zo snel. Komt ook omdat ik nu veel thuis zit enz. Hoop dat ik de kleine snel ga voelen en dat de misselijkheid snel afneemt.

5. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Even een dikke knuffel voor mamamarion!!
    Hou vol meid!

6. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    @Selina: heb je de dr al om medicijnen gevraagd voor je misselijkheid? Mss heb je het al hoor, heb ik dat ff gemist. Maar ze hebben er wel dingen voor. Ik weet hoe erg het is, zit zelf ook nog elke dag aan de pillen, en zelfs dan gaat het nog wel eens mis. Maar als je de kleine straks gaat voelen, maakt dat al wel een hoop goed! En het gaat echt over, mss niet tijdens deze 9 maanden, maar daarna dan toch zeker wel!! Hou vol!

7. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Saar, het schiet al aardig op bij jou! Nog een paar weekjes en dan is het alweer zo ver! Ben je al een beetje voorbereid op de bevalling?

8. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Schiet echt op ja!! Morgen over een week mag ik al bevallen!!! Niet te geloven he! Ik ben op zich wel klaar voor de bevalling. Ik ben er niet bang (meer) voor, heb echt zoiets van, ik laat het over me komen, en het komt gewoon allemaal goed! En ik weet dat ze in het zkh gewoon heel goed voor je zorgen, dus daardoor ben ik ook wel gerust gesteld.
    Ik moet alleen mijn vluchtkoffer nog wel inpakken. Heb de lijst al een tijdje klaar liggen, en mijn koffertje staat al klaar naast mijn bed, er zit alleen nog niks in! Het meeste wat erin moet, heb ik ook echt allemaal nog nodig, dus kan ik er toch pas indoen als ik echt ga vertrekken. Maar ik wil wel deze week alvast erin hebben zitten wat wel kan, dan geeft me dat wat meer rust, denk ik! ;)
    Morgen eerst de bruiloft van mijn beste vriendin!!! Ik ben getuige compleet met dikke buik! :D

Hoe is het nu met jou? Zit jij tussen rondes in? Jij ging toch iui krijgen? Of ben ik in de war? Ik kan het de laatste tijd allemaal niet zo goed meer bijhouden... Sorry... :)

9. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Leuk hoor getuige zijn met je dikke buik! Veel plezier morgen!

Ik zou in mijn 6e ronde IUI doen. Ik kreeg alleen in deze ronde overstimulatie en mocht dus niet verder. Ongeveer 5 groeiende eitjes. Ik moest pregnyl prikken zodat ze allemaal zouden prikken en mocht geen gemeenschap hebben. Ik werd dus netjes ongesteld en moest op dag 3 voor een uitgangsecho. Ik had 5 cystes eraan overgehouden. Daarna moest ik nog eens na 3 weken weer terug komen om te kijken of ze vanzelf weggaan. Na 3 weken zagen ze dat alles weg was alleen zagen ze een mooi rond iets van 19 mm en ook was mijn baarmoederslijmvlies mooi dik. De gyn zei dat het een follikel kon zijn omdat hij mooi rond is, maar het kon ook een cyste zijn. Dat zou dus kunnen betekenen dat mijn lichaam gewoon helemaal zelf een eitje heeft laten groeien. We hebben de gok gewaagd en hebben pregnyl gespoten en de IUI gedaan. Ik weet nog steeds niet of ik daadwerkelijk een eisprong heb gehad, of dat het een cyste is. Ik heb wel vrijdag bloed geprikt voor de progesteron waarde en word morgen gebeld of ik dus eisprong heb gehad of niet. Heel spannend dus....

10. saar28

saar28 Fanatiek lid

31 mrt 2011
    1.106
    0
    0
    Tilburg
    Jeetje, das ook spannend!! Nou vind je me hier morgen niet online, maar ik ben wel heel benieuwd! Hou ons op de hoogte! En ik duim heeeeel hard voor je!! ;)

11. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Saar; bedankt voor de knuffel, heb ik nu echt nodig. Duurt allemaal zooo ontzettend lang. Als ze nu zouden kunnen zeggen, over een half jaar, of over 1 jaar ben je zwanger zou het allemaal veel dragelijker zijn. Net belde mijn moeder op om te vertellen dat mijn nichtje 3 maanden zwanger is, dan kan ik echt niet blij zijn voor haar, hoe stom dat ook klinkt. Lijkt soms wel of het bij iedereen vanzelf gaat in mijn omgeving. Behalve dan weer bij mij natuurlijk.
    Heb verder gelukkig nergens last van. Vrijdag krijg ik weer een echo en weet ik meer, hopelijk is die zooi er zo snel mogelijk weer uit. Kan dat wachten echt niet meer uitstaan.

@ Sammie: weet je al iets over je bloedonderzoek? Spannend zeg!

Sorry als ik een btje depri over kom trouwens, maar zit er echt ff doorheen op dit moment. Al die onzekerheid word me soms echt te veel als ik met niemand over kan praten.

12. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren de uitslag gehad en heb GEEN eisprong gehad. Het was toch nog een cyste. Ik ben meteen begonnen met de ongi opwekker zodat ik weer snel verder kan gaan.

@ mamamarion, heel veel sterkte. En inderdaad de onzekerheid is zeer slopend. En als je ook nog eens ziet dat iedereen zo zwanger wordt dan wordt het nog moeilijker. Ik ben er soms ook helemaal doorheen en vraag me dan af waar ik het geduld nog vandaan moet halen.

13. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee mamamarion. je zou altijd kunnen vragen naar een hormoonpompje. Zie dat je overstimulatie had. weet niet pf t spuiten vaak wel goed aansloeg maar dat er dan geen bevruchting plaatsvond? Ik las dat 80% na half jaar pompje zwanger is. medicijn heet lutrelef. ik heb m 1 maand gehad.

Wens jullie veel sterkte. balen allemaal.

14. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Wat ontzettend jammer dat het geen eitje was Sammie. Ik had het zo gehoopt voor je. Je wacht al zo lang. Veel sterkte en ik hoop dat je volgende ronde meer geluk hebt!

X Marion

15. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Sammie, irritant zeg. Toch geen eitje. Snel door met de volgende ronde.

Ik ben net terug uit het ziekenhuis. Moest 3 nachten blijven ivm uitdroging door het vele spugen. Kreeg 2 dagen 3 liter vocht en daarna werd het afgebouwd. Gelukkig was het nog niet heel ernstig, maar voel me nu wel weer een stuk beter. Ga wel lekker rustig aan doen de komende periode.

16. mamamarion

mamamarion Bekend lid

20 jun 2011
    519
    0
    16
    NULL
    Geldrop
    Selina, fijn dat je je weer beter voelt.En hopelijk gaat je misselijkheid snel over. Dan kun je toch meer ondernemen.

1987, ik heb pas 2 x een eisprong gehad tot nu toe, waarvan 1x met clomid en 1x met spuiten. Dus kan er nog weinig over zeggen. Maar bedankt voor de suggestie iig. Ik zal het onthouden voor als het een tijdje niet lukt met spuiten. Al hoop ik dat het niet nodig is natuurlijk.

Afgelopen vrijdag bij de echo waren er 4 grote en ongeveer 10 iets kleinere eitjes te zien. Ze kunnen eerdaags springen en dat zou behoorlijk pijnlijk kunnen worden. Het vocht wat de eitjes verliezen als ze springen, komt in mijn buik. Dus ben nu best zenuwachtig daarvoor. Hopelijk gebeurd dat niet morgen, want dan trouwt een vriendin van me.
    Verder heeft mijn vriend nu ook eindelijk een test mogen doen en die was gelukkig goed! Eindelijk iets positiefs :)

Sammie: had jij nog ergens last van toen jij overstimulatie had?

X Marion

17. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    @ Selina, vervelend dat je in het ziekenhuis hebt gelegen. Ik hoop voor je dat de misselijkheid snel over gaat. Ben je eindelijk zwanger en dan heb je zo een last. Nog even volhouden meid, het is voor een goed doel. Straks ben je alles vergeten.

@ Mamamarion, bij mij gingen ze allemaal tegelijk springen omdat ik pregnyl had gespoten. Ik voelde wel wat krampen, maar niet zo heel erg. Na de eisprong had ik wel wat last van mijn onderbuik maar dat kwam door de cystes door waren onstaan door de vele follikels. Ik hoop voor je dat je er ook niet veel last van krijgt.

18. 1987

1987 Actief lid

23 feb 2011
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee hoeist hier? Jammer dat het zo stil is!

19. sammie84

sammie84 Actief lid

1 jun 2011
    331
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het is hier inderdaad stil

1987, hoe is het met je? Last van kwaaltjes of valt het wel mee.

Selina, hoe gaat het met de misselijkheid. Ik hoop dat je snel van de misselijkheid af bent zodat je lekker kunt genieten!

Mamamarion, Hoe was de bruiloft van je vriendin? Heb je veel last gehad van de eisprongen?

Ik wacht nog op mijn ongi, heb dinsdag mijn laatste pilletjes op. Dus de ongi kan elke moment komen. Laat ze nu maar snel komen, dan kan eindelijk weer verder. Heb 3 maanden stil gezeten. Ik wil weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen.

20. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    1987, het is hier zeker stil.

Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter, maar moet niet te veel doen, want dan gaat het niet goed. Doe dus lekker rustig aan. Heb iig niet meer gespuugt (al een hele week niet, joepie), dus heb goede moed dat het nu grotendeels wel over is, mits ik rustig aan doe. Mijn buikje begint nu ook al innieminnie beetje te groeien, ookal zou je echt nog niet zeggen dat er een beeb in zit.

Sammie, op naar de ongi en op naar de volgende ronde. Ik duim nog steeds voor jullie!!

Deel Deze Pagina