PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Shit...uitgaande dat ik begin op 1 augustus, 10 dagen slikken, dan heb ik rond 14 aug. een bloeding? En wij gaan 17 aug. voor een midweekje op vakantie, dat is niet handig he?!

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    trek er maar gerust een week vooruit.
    Hier was het heel heftig en duurde 7 dagen lang! Maar goed heb die troep gekregen terwijl ik nog niet ongi was geworden na een MK .. dan ff kieke,, zorgen dat je je laatste dagen in dat mid weekje heb. En als jethuis komt ongesteld word

3. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat heftig een mk :(. Is dat lang geleden?

Oke...we gaan 17 aug. weg en komen 21 aug. weer thuis. Dus als ik nu bijv. 10 aug. start, dan 10 dagen slikken dan neem ik 19 aug. de laatste. Dan ben ik weer thuis als ik die bloeding krijg. Of zal ik 9 aug. starten. Ik ben zo slecht in keuzes :(

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    doe maar 10 augustus, meer kans dat je dan thuis bent !!!

Uhm dat was in Januarie, nou ja in november zwanger geraakt in januarie erachter gekomen (testen bleven zeer vaag). 28 jan echo alleen vruchtzak vruchtje was al weg.. 17 feb vaststelling pco en zo nu verder.

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ debby: balen dat er geen verklaring is zeg.
    Troost je trouwens, ik ben van hetzelfde jaar als jou! Ik wordt eind volgende maand 33.

@ discussie over aantal dagen primoluut. Ik vind dat ook best lang ja. Bij de provera stond trouwens in de bijsluiter dat de provera wel zolang gebruikt zou kunnen worden. Maar wat ik begrepen heb is primoluut veel heftiger dan provera. Ook krijg je van primoluut veel sneller een bloeding dan bij provera (primo max 3 dagen, prove 3-7 dagen en bij mij zelfs 8)

haha, lees nu dat het toch anders op het doosje staat. Gelukkig, paniek voor niets.

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Tante Mars, echt vreselijk die miskraam :(. Maar toen was PCOS dus nog niet geconstateerd? En ben je nu begonnen met Clomid?

In de agenda mag dus komen te staan dat ik 10 aug. begin (thanks meiden voor het meedenken!!).

Zethu: gelukkig nog iemand die ook 33 is ;).

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Zethu: las trouwens dat je behoorlijk bent afgevallen!! Super hoor. Dat wil ik ook nog graag. Ik heb toen Ryan (mijn zoontje) 8 maanden oud was een depressie gehad. Daardoor anti-depressiva geslikt en 10 kilo aangekomen :(. Dat er eigenlijk nog niet weer vanaf gekregen (gelukkig al wel langere tijd gestopt met de anti-depressiva). Nu heb ik de psycholoog weer geraadpleegd voor hulp bij het afvallen en hulp bij deze MMM. Hopelijk gaat het werken...

8. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Debby, ik dacht ook al, 30 dagen! Hahaha, ik moest 5 dagen slikken, 3x daags. Gelukkig heb ik nu al 3 cyclussen van mezelf (en Clomid :D) gehad na de LEO operatie.

Waarom begin je pas in augustus met Primolut? Mag je niet eerder beginnen?

Thanks voor je compliment over mijn website ;)

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    #2009 Mama Mars, 11 jul 2009
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
    @ Debby: Nee toen was de vaststelling er nog niet,, maar we waren al ruim drie jaar bezig. En onze HA wou ons niet doorsturen omdat we te jong waren volgens hem .EN kijk ik kreeg me gelijk.. In maart clomid gehad (vmk) en april ook clomid maar heel laat ei! In mei geopereerd (LEO) en nu zonder clomid.

10. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Vliegje: toen ik bij de gyn was zat ik op CD5 en moest ik eerst 4-5 weken wachten en dan een zwangerschapstest doen voor de zekerheid en daarna Primolut. Geen idee waarom eigenlijk?!

Tante Mars: eigenlijk belachelijk dat je ha je niet door wil sturen, omdat je te jong bent...waarom zou zo'n ha zo'n beslissing mogen maken?! Maar goed..."gelukkig" is het nu wel geconstateerd.

Ik lees meer over de operatie LEO. Waarom hebben jullie deze operatie gehad?

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    De gyn zei dat het voor mij beter zou zijn omdat ik behoorlijk depri werd van de clomid.. Daarbij is de kans op een natuurlijke zwangerschap groter, maar geod dan moet je wel zelf een eitje maken.. Mishcien krijg ik volgende cyclus weer Clomid omdat ik zelf geen ei krijg. maar dat zien we dan wel weer..

Bij mij hebben ze 24 (per eierstok) ouwe eiblaasjes weg gehaald (aageprikt) onder narcose, en tegerlijkertijd hebben ze een HSG gemaakt om te kijken of de eileiders doorgangelijke wren.

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ debby: ja bijna 13 kilo kwijt in 17 weken. Ben er ook best trots op! Maar 8 daarvan moest ik kwijt voor de gyn. Ze stond wel te kijken toen ik er al 9 kwijt was bij de vorige controle. En al moest ik 3 weken wachten voor ik echt mocht beginnen met de provera, ik was toen al harstikke blij.

De reden waarom je eerste een zwangerschapstestmoet doen was dat het heel slecht is als je zwanger blijkt te zijn en primoluut slikt. Het kan toch zijn dat je een ei hebt gehad die bevrucht is geraakt. Alleen is de kans heel klein.

13. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    O oke, ja dan moet je gewoon even afwachten of je misschien een ei krijgt/zelf ongesteld wordt, zo niet, dan Primolut en starten met Clomid dus?

De LEO operatie is een operatie waarbij ze als het ware je eierstokken aanbranden (een opflikker geven) in de hoop dat ze weer normaal gaan werken.
    Meestal krijgen vrouwen daarna (tijdelijk) een regelmatige cyclus of reageren ze beter op Clomid.
    Precies 2 weken na mijn operatie heb ik een super ei gehad van mezelf, werd ook 2 weken later ongesteld (3 dagen overtijd geweest).
    Daarna aan de Clomid 50, weer een ei gehad op dag 24, na 13 dagen ongesteld.
    En daarna weer Clomid 50, op dag 28 een eigen eitje gehad en dus afgelopen donderdag, na 14 dagen na ei, ongesteld geworden.
    Ik reageer dus in ieder geval beter op Clomid.
    Ik ben vandaag begonnen met Clomid 100mg, in de hoop dat daardoor mijn cyclus die ik nu heb, korter wordt.
    Want hij is erg lang.
    Maar ik ben al lang blij DAT ik een cyclus heb. Dan maar 28 dagen wachten op een ei, dat is best te doen als je weet dat je voorheen géén cyclus had.
    Hopelijk is het bij ons nu snel raak! en bij de rest natuurlijk!

14. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik bedoelde met "geen idee waarom" ik 4-5 weken moet wachten voordat ik de Primolut mag nemen. Niet zozeer waarom ik eerst een zwangerschaptest moet doen :D.

Zethu: heb je een speciaal dieet gevolgd of "gewoon" gezond(er) eten? En waarom moest je eigenlijk 3 weken wachten voordat je mocht beginnen met Provera?

Vliegje: klopt helemaal, eerst wachten op een hopelijk eigen eitje. Zo niet, dan Primolut en dan Clomid. Ik verwacht geen eitje van mezelf. De cyclussen die ik heb gehad waren eerst 40 dagen en daarna 110, niet echt hoopvol dus :(. Kan me voorstellen dat je blij bent met een cyclus, dat zou ik ook zijn!

In mijn geval moet ik "pas" op CD22 bloed prikken. Dat is toch vreemd, want dan is mijn ei toch al lang geweest? Dus voor die tijd moet ik dan druk aan de slag?

Ik vind het heel knap dat jullie dit allemaal al langer doormaken! Ik heb echt respect voor jullie! En ik hoop echt dat jullie snel een eerste kindje in jullie armen mogen houden.

En voor mezelf...ik heb een behoorlijke pittige zwangerschap gehad en tijdens deze 9 maanden heb ik geroepen "nooit weer". Maar zodra Ryan geboren was, voelde ik zoveel liefde voor dat mannetje, dat ik direct tegen mijn man (toen nog mijn vriend, we zijn getrouwd op de dag dat Ryan 1 jaar werd) "ooit nog een broertje of een zusje". Toen heb ik daarna direct het gevoel gehad dat we een tweeling zouden krijgen. En de kans op meerlingen is groter met hormonen, dus hopelijk komt die droom nog uit.Nou ja, liever niet...als ik mag kiezen, dan liever eentje. Maar hoe moeilijk die 9 maanden ook waren, toch wil ik het heel graag een keer overdoen. Ik heb ook het gevoel dat ik er niet genoeg van heb kunnen genieten en nu ik zo graag weer wil, lukt het niet...

Nou ja...even wat wirwar van mijn gevoelens ;).

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb geen standaard dieet als sonja bakker gevolgd. Die dieten zijn eerste heel slecht en ten tweede zou ik dat nooit en te nimmer vol kunnen houden.
    Een dietist heeft me richtlijnen gegeven wat ik zou kunnen eten en daar baseer ik het op. Daarnaast heel veel sporten (ik sport 3 middagen in de week, lukt makkelijk als je geen werk hebt) en wandelen. En heel veel water drinken. Ik begon met 1,5 liter per dag. Maar met het warme weer van laatst (was dat vorige week of zo? Lijkt zo lang geleden) zit ik gemakkelijk op 4 liter.

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Oja ik moest 3 weken wachten omdat ik net in die cyclus begonnen was (CD10 geloof ik) En ze wilde denk ik stiekem nog weten of mijn cyclus normaal werd nu ik zoveel afgevallen was. Maar helaas.
    Ik moet op CD10 trouwens gaan prikken op reactie, maar ik denk dat jij op progesteron moet prikken en dat is om te kijken of je een eisprong hebt gehad.

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goed dat je het inderdaad via een dietiste hebt gedaan! Ik heb dat eerder ook gedaan, maar toen raakte ik in de depressie en kwam ik dus veel aan :(. Maar goed..nu weet ik wel wat ik mag eten, maar het lukt me gewoon niet. Ik ben een echte emotie-eter :(.

Ik moet straks inderdaad laten prikken om te zien of ik een eisprong heb gehad. Vindt het allemaal erg spannend en soms ook erg moeilijk, maar mijn broer zei laatst (en daar houd ik me erg aan vast)

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mag ik vragen waar je woont ??????? Debby :oops: ..
    en hoe oud is je broer haha. ben niet nieuwschierig..

19. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Bloed prikken op progesteron moet een week na je ei Debby, dus vandaar op dag 20 denk ik ;)

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hier ook een emo-eter. Denk daarom dat er deze week niet veel vanaf zal zijn. heb een beetje veel chocola gegeten deze week. Echt troostvoer voor mj.
    Wel een hele goede uitsprrak van je broer Debby.

@ tante: haha, nieuwsgierig aagje

Deel Deze Pagina