Het probleem is dat hij als enige voorbeeld zijn zus heeft. Die zo diep in de shit zit door de financien dat ze geen rekeningen kunnen betalen om hun meisje te eten te kunnen geven. En hij wil dat koste wat kost voorkomen. Maar als ik hem dan zeg dat het bij ons helemaal niet zo ver gaat komen. Omdat wij niet zoveel schulden hebben als hun
tsjah..moeilijk hij ziet inderdaad hoe het niet moet...en wat het gevolg kan zijn van te weinig inkomen en niet verantwoord uitgavenpatroon... Maar let gewoon op de financieen...laat hem anders een lijstje maken met wat hij denkt dat een baby kost en dan ga jij het opzoeken....kijk dan wel vooral naar 2e hands prijzen... Maak ook een lijstje met wat hij denkt dat er per maand binnen komt en wat er uit gaat. En doe jij dat dan ook...en laat dan vooral zien of er ruimte is voor extra uitgaven aan je kindje.. En zoals ik al zei, op internet kan je heel veel uitgaven vinden voor je kindje...dat komt op 4 a 5 duizend per jaar ofzo...maar dat valt reuze mee... Hier een kamertje en vanalles voor een paar 100 euro...en dat nog gekregen ook...en aan voeding...gewoon borstvoeding geven zo lang als het lukt...En pampers...je kunt herbruikbare gebruiken die zijn duur in aanschaf maar wel goedkoper daarna...ff wasssen en weer doorgaan! Die dingen kun je ook opschrijven en als dan blijft dat het allemala mee valt is je vriend misschein gerust gesteld...hou dan ook wel rekening met onvoorziene uitgaven...zoals je energiemaatschappij issue... Succes ermee meis...en praten praten praten...dat helpt...je vriend is msischien heel bang dat het allemaal niet gaat lukken en dat hij geen goeie papa gaat zijn enz...en dat kan resulteren in zo een antwoord...maar dat is vaak niet waar! Hij is misschien gewoon even door het bos die uiteindelijke boom die jullie willen hebben zoek geraakt...maar hij is er nog en ook goed bereikbaar hoor! Groetjes, Miranda
Net weer ff tijdens zijn rooksessie op balkon staan praten (hij kan dan geen kant op haha) Hij zit met name in op het fijt dat als ik dadelijk beter gemeld wordt dat ik dan maar een paar maanden ww krijg en daarna geen inkomen, omdat hij te veel veel verdient. En hij heeft geen zin in dat moment, maar ja hoe voorkom je dat? Want ja, hij heeft gelijk: als je zwanger bent vindt je geen baan.
hoeft niet...als ze je graag willen hebben en je wensen om bv minder te gaan werken accepteren...dan kan je met een bedrijf best wel overeenkomen dat je er mag gaan werken...enneuh...de ww geeft je volgens mij verlegende ww als je zwanger bent..anders gewon ziek melden tbv zwangerschap......klinkt hard..maar als dat enigste manier is... En 4 weken ervoor krijg je verlof...of je werkt of niet..en dan 14 weken erna...maar volgens mij word dat verlengd....zijn ze in ieders geval over aan het bakkeleien in de wet... Ach...dat soort dingen kun je enkel nu nog niet zien...dat is afwachten he...maar goed dat jullie erover praten. Zie je..dat hij zich daar zorgen over maakt. Probeer de lijstjes met inkomen en uitgaven te maken en kijk of het mogelijk is om van 1 inkomen te leven of niet.. Wandel ze! Groetjes, Miranda
Grrrr had een heel stuk getypt maar heb de hele dag al problemen met zp. Het laad heel langzaam en de helft van de tijd vind ie de pagina niet. Ik ga het nog een keer proberen. Ik heb net op de site van UWV gekeken. Als je WW hebt dan krijg je net als iedere werkende vrouw 4-6 weken van te voren je verlof, en dat duurt in totaal 16 weken. Maar mocht je later bevallen, bijvoorbeeld een week, dan ga je ook een week later pas weer uit het verlof. Ik heb trouwens gewoon mijn pilletje Clomid genomen. Voor hetzelfde geld wil hij er toch voor gaan en dan is er een maand of nog langer naar de knoppen. Daar heb ik geen zin in. We kijken gewoon. Voor hetzelfde geld heb ik heel snel werk. Maar op deze manier is behandeling voor de burnout dweilen met de kraan open. En dat probeer ik tegen te gaan. Het is gewoon te hopen dat alles goed gaat en ik voor mijn verlof niet de ww in hoef. Dat zou het meest ideale zijn.
Ook vanaf deze kant even een dikke knuffel voor iedereen!! Zethu: ik vind het positief dat jullie toch blijven praten! Hoe moeilijk de situatie ook is op het moment, praten is toch heel erg belangrijk. En net als Miranda al schrijft, er zijn momenteel gewoon veel spanningen en dat breekt iedereen wel eens op . Sterkte!!
Zethu je komt er wel ... Hier ook een baaldag joh.. Ben shagerijnig van bed gekomen, gadverdamme wat heb ik slecht geslapen woellen woellen en nog eens woelen.. Bah Bah Bah..
Zethu, je hebt toch een eigen huisje en een vriend. Ik bedoelde eigenlijk meiden die dus helemaal niks stabiels hebben, die raken snel zwanger. Sterkte hoor! Je komt overal wel weer uit, alleen soms duurt het wat langer En dames, ik heb ook met vlagen nog verdrietige momentjes, dat we nog niet zwanger zijn enzo. Maar heb ook het gevoel dat het wel dit jaar raak gaat zijn! Dus we moeten hoop houden!
ja sorry meiden, ben enorm down vandaag. loop al sinds gisteravond te janken. Ben doodop. Soms lijkt er geen eind aan te komen. We gaan gewoon met onze moeders praten. Hij wil graag weten hoe die er over denken. Ik denk dat ik het van mijn moeder wel al kan invullen. Zijn moeder weet ik niet zeker.
Waarover wil je praten? De kinderwens? Ik ga naar bed, weekend is weer voorbij. Moet zeggen dat ik vergeten was hoe het voelde om het hele weekend vrij te zijn, het was heerlijk haha
Mijn vriend wil graag met ze praten over de kinderwens in combi met de problemen die we nu over onze dak krijgen
O oke... meestal weet je inderdaad al wat ouders zeggen. Maar die problemen zijn tijdelijk toch? Zou je daarvoor je kinderwens stop zetten voor even? Gister is ons buurmeisje geboren, ben zooo benieuwd hoe ze eruit ziet. Het is een heel kleintje, net 5 pond geloof ik. Binnenkort een kijkje nemen, het is een keizersnede geworden dus moeders en baby moeten even goed bijkomen.
Jeetje ik lees een hoop verdrietige berichtjes.. Zethu, wat klote dat hij ineens twijfelt, maar niet helemaal onbegrijpelijk vind ik.. Goed idee om eens met jullie moeders te praten, maar vergeet niet, het is en blijft jullie keus en jullie leventje. Een kindje heeft niet veel geld nodig, alleen veel liefde, maar ik zou het persoonlijk niet doen als ik niet zeker wist dat ik echt genoeg geld over houd elke maand. (sorry) Ik denk dat wat Miranda zegt een goed idee is. Schrijf allebei eens op wat jullie denken kwijt te zijn elke maand, en overleg ook wat je voor een kindje over hebt, misschien zijn er dingen die geschrapt kunnen worden, of goedkoper kunnen? *hele dikke knuffel iig!!* En voor de rest die het even moeilijk heeft, ook hele dikke knuffels!!! Vliegje, lekker toch! Fijn dat je goed genoten hebt van je vrije weekend! Hier gaat het echt niet helemaal lekker maarja... Niks aan te doen.. Gisteravond was een oom en tante bij mijn ouders op bezoek met hun kleinkind. Wat een moppie. Heb er de hele tijd mee gelopen enzo, spelen met de hond etc. Super leuk. Mijn tante zei dat ik goed met kinderen was, want normaal ging hij met niemand mee. Altijd leuk om te horen haha! Het was wel even een raar moment. Mijn tante zei ineens 'Jij vind dat wel leuk he, kindjes' dus ik zei ja ik vind dat heel leuk, toen zei ze 'Ja dat zie ik, dat zie je aan de manier waarop je naar hem kijkt, je ogen glinsteren helemaal' Dit was dezelfde tante als die laatst op die bruiloft ook al zulke dingen tegen me zei. Volgens mij voelt/weet zij gewoon dat wij ook graag een kleintje willen! En mijn vader (die het er niet mee eens was dat we voor een kleine gingen) zat me tevreden lachend aan te kijken, alsof hij wilde zeggen, dat het goed is nu om een kleine te krijgen.. Moeilijk moment, en toen ze weg waren wel even wat traantjes gelaten op t toilet.. Hoop dat het snel eens raak mag zijn...
Hallo allemaal, voor iedereen die een knuffel verdient hier komt ie dan............ ga zo ff verder bijlezen. @all: hier wel een leuk weekend gehad. zaterdag naar de efteling geweest met de hele groep inclusief alle kids. was wel leuk. er was ook een baby bij van 6 maanden. die kreeg aandacht genoeg van alle andere kids. hihi. waren zelfs aan het vechten om de wagen te mogen duwen. vriendlief heeft smiddags nog een hele tijd met de baby in de armen rondgelopen. was wel ff een slikmoment. stond hem zo goed en hij kreeg ook van iedereen complimentjes erover. ook heeft hij haar in de auto de groentehap gegeven. inclusief stemmetjes en toestanden haha. kei sweet. hier vandaag dipjesdag. wil zo graag gaan beginnen en ben het zo zat om te moeten wachten. maar nu: ik ben nog niet genoeg afgevallen. dus ben zow bang dat we nog eens een maand of 6 moeten wachten. dus ik heb het niet meer. kan janken om alles. heb er vannacht zelfs van gedroomd. ik doe zo erg mn best om af te vallen. zelfs de dieetiste zegt het. ik zou het ook echt niet trekken als we weer een halfjaar naar huis worden gestuurd. laatst ook. toen ben ik in 1 dag 3 kilo aangekomen!!! ik zat in de stress. moest toevallig naar de huisarts voor een of ander en heb daar ff mn gal gespuwd. tja zegt hij dat hoort ook bij pcos. dan kan het zo zijn dat je ineens terwijl je niks anders doet ineens een paar kilo aankomt. nou bedankt dacht ik. ben je hard bezig om het eraf te krijgen en dan door de hormonen schiet het weer niet op. mja we zien het over drie weken wel. zo ik ga nu ff bijlezen. liefs suus
@ vliegje: ik weet vrijwel zeker dat mijn moeder er ook zo over denkt. En 5 pond is idd niet zo heel veel. Maar ook niet veel te weinig (ik was zelf net geen 6 pond toen ik geboren werd) @ duchess: ik maak me zelf niet zo heel erg veel zorgen meer over hoeveel er per maand overblijft. Maar ik wil wel even afwachten wat onze moeders zeggen. Ik kan me trouwens goed voorstellen dat je ff wat traantjes hebt moeten laten. Ik zou dat ook hebben. Maar echt, jij krijgt ook zo'n lekker ding in je handen! @ suusje: als je weer moet gaan wachten om geholpen te worden dan zou ik toch eisen om geholpen te worden of ergens anders heen te gaan. Want dit is gewoon niet leuk voor je. Leuk he als je je ventje zo met een kleintje bezig ziet? Ik moet ook altijd ff slikken als mijn vriend zo met zijn petekindje bezig is. Maar het is zo leuk om te zien! @ hier: het gaat weer een beetje. Ik ben nog wel depri door het nieuws. En erg moe omdat ik het hele weekend weinig geslapen heb hierdoor. Ik ga nu maar eens 's morgens sporten, mss helpt het.
Hey meiden, Volgens mij hebben we allemaal een dipje...tis ook zo dat we redleijk gelijk oplopen allemaal zo een beetje, met een paar uitschieters naar voren en naar achter toe... Ach ei nieuws hier...niets te zien...donderdag weer...om 16.50... Duchess jij had woensdag ei meting toch? Spannend hoop dat jij beter nieuws hebt hoor! Gyn zei wel...kan nog alle kanten op...tis nog vroeg...tsjah...ik vermoed dat het niets word. En toen begon ze over mijn gewicht..dat afvallen blah blah blah...(andere gyn als eigen)...oke mijn gyn is een lompe boer...maar die heeft geaccepteerd dat ik te dik ben...en zeurt er niet meer over!! Dat praatje heb ik nu al zo vaak gehoord...alsof ik het niet weet!!! En er niets aan doe....zucht...Las iemand 3 kilo op een dag...tjsha hier ook hoor...ene dag 3 eraan...3 dagen later 5 eraf...dat is echt niet leuk...is volgens mij een hele hoop vocht!! En dat is weer hormoon gerelateerd...zoals je in zwangerschap en met ongi ook vocht vast houdt...bah bah bah bah is het!! Groetjes, MIRanda Groetjes, Miranda
@ miranda: jammer weer niets te zien. Balen zeg. Oh ik zie je praten over gewicht, ik moet me nog wegen! snel doen maar!