PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik was niet gegaan want ik persoonlijk vind dat mijn moeder er niks maar dan ook niks mee te maken heeft mischien is hij een beetje bang geworden omdat het nu zo dichtbij ligt?

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    ik heb inmiddels het gevoel dat er meer speelt. Hij zei strax met eten klaarmaken dat hij ook vond dat ik er te veel mee bezig ben (ja vindt je het gek als je het niet vanzelf wordt)
    70% zou al zwanger zijn geweest.En ik heb in die 8 maanden dat ik gestopt ben pas mijn 5e cyclus

3. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    We gaan ons klaarmaken. Ik kom strax nog wel ff neuzen

4. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    succes zethu!!

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ja ik heb soms ook het gevoel hoor dat er meer is maar als ik zo blijf denken wordt ik gek..

beetje rare vraag wat is zijn horoscoop?

xxx

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: tnx

@ cindy: steenbok

ik ga nu echt!

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    kijk die van mij ook hahaha ik heb die foto vn hem gezien en hij kijkt precies hetzelfde uit zijn ogen hihihihihi

SUCCES SUCCES EN STA STEK IN JE SCHOENEN MEID

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    DAMEs ik moet ook gaan ga vandaag zumba zumbaen hahaha ben benieuwd hoe los mijn heupjes zitten ..

xxxx cindy

ps voor alle dames een hele GROTE knuffel

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Cin, weet je nu je waarde al??
    Enne, uitgaande van de 28e je ei had je inderdaad gister kunnen testen. Maar geen bloed is goed en geeft moed, dus: even afwachten of je misschien ongie wordt of over een paar dagen nog eens testen.

En wat jij zegt, ik ga mijn moeder ook niet om advies vragen en mijn schoonmoeder ook niet. Die begrijpen me toch niet, hoe ik me voel en moeders zeggen altijd de dingen die we NIET willen horen.
    Ik leef mijn leven met Johan en we zijn gelukkig samen. We rooien het samen en moeten samen die beslissingen nemen.
    We wilden heel graag weer een pupje. In januari ons teefje verloren op 3,5 jarige leeftijd, we zijn er kapot van geweest (en nog...) we missen haar vreselijk en onze andere hond is ook af en toe eenzaam.
    De fokker waar we ooit nog een pup van willen, heeft toevallig vanacht een nestje gekregen... maar nee, we zijn sterk en doen het niet.
    We overleggen het samen en weten zelf wat financieel wel en niet kan. Zeker met een eventuele zwangerschap in het vooruitzicht.
    Je bent nu al zo'n eind Zethu, nu zou ik helemaal niet meer opgeven! Als je nu stopt, kan je straks weer van voor af aan beginnen :(
    Maar goed, jullie moeten dat samen beslissen he!
    Sterkte!

Suus, wat knap!! Ik kan het niet hoor... ik kom ook langzaamaan aan... ik ben maar klein en heb nog geen overgewicht, maar moet wel oppassen.
    Ik ga proberen wat te lijnen, maar ik kan de snoep gewoon niet laten staan. Ik ben vandaag begonnen met van die aanmaaksapjes weet je wel, wat je moet aanlengen met water.
    Ik lust geen water dus met een smaakje is het beter weg te krijgen. Als ik daar nou een paar glazen van drink, want ik drink ook heel slecht, dan verlies ik misschien ook al wat hahaha.
    Wil weer terug naar de 56 eigenlijk, weeg nu rond de 61 (en ben maar 1.58m haha).
    Maar ik kán het gewoon niet. Het hoeft ook nog niet, dus de motivatie ontbreekt denk ik..

Ik kruip de bank in, ben moe.

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Zethu, sterkte voor zometeen dan meid. Ik denk aan je hoor.
    oh ik zie nu dat je al weg bent.

Weet je ik vind het moeilijk om me er mee te bemoeien, met jullie beslissing. Maar ik hoop dat je heel goed naar je EIGEN gevoel luisterd lieverd. Ben benieuwd hoe straks het gesprek gegaan is.

@ Babyhope, veel plezier!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zethu héél veel succes!
    Verder ga ik helemaal met Cindy mee, het is en blijft jou (jullie!) keus. Jij kunt je verlangens niet zomaar wegstoppen! Dus ookal zijn zijn ouders negatief, het is en blijft jullie leven en dus jullie keus.
    Succes meis!!! Ik denk aan je!

Cindy lekker zumba!! Lijkt me erg leuk om te doen!!!
    Ik ga straks maar weer wii fitten haha! Heb een nieuwe bikini gekocht en dan moet dat buikje eraf whaha.

Ik had vanmiddag een topic geopend over puregon, en ik denk dat ik aan de gyn ga vragen of ik volgende ronde daarmee mag starten. Als de clomid deze keer zijn werk weer niet doet dan wordt het natuurlijk sowieso puregon, maar stel dat er wel wat te zien is (want heb toch al de hele dag een trekkende pijn aan de linkerkant, waar het eitje van 10,6 mm zat!!) en het deze ronde niet gelukt is, wil ik ook over op puregon...
    Ik heb het echt helemaal gehad met die bijwerkingen, ik trek dit echt niet meer!

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje...als ik jullie verhalen lees over bijwerkingen, dan staat mij nog een hoop te wachten :(.

13. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat is Puregon trouwens :)

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm weer watberichtjes gemist hihi.

Vliegje, sterk van je om toch geen pup te nemen. Ik zit op dit moment met hetzelfde in mijn hoofd, maar vertel mezelf ook dat het beter is van niet, met de kinderwens... Maar soms heb ik het gevoel alsof mijn hond zich een beetje verveelt, en dan denk ik, er moet een vriendinnetje komen voor dr... maar aan de andere kant, het is gewoon al een heel rustig hondje en ik loop zon 2,5 tot 3,5 uur per dag met dr en veel spelen etc... En we wonen ook nog eens in een flat dusja niet echt veel ruimte..
    Maar t is wel moeilijk!

Zethu ik denk aan je!
    En idd als je nu besluit er toch niet voor te gaan, zou dat wel héél erg jammer zijn, je wacht al zolang tot je clomid mag gaan gebruiken enzo.....

Debby, die bijwerkingen die verschillen wel per persoon hoor! Mijn gyn zei dat er maar weinig vrouwen zijn die dezelfde bijwerkingen hebben als ik (zon beetje alles wat bekend is pff haha) Maar deze maand is het wel minder als de eerste 2 rondes, en dat had de gyn wel verwacht, maar het wordt mij gewoon echt teveel. Zelfs de opvliegers brengen me al aan het huilen, heb er gewoon gneoeg van...

15. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Duchess, ben je al lang bezig met Clomid of niet? Want misschien dat op een gegeven moment ook wel de hoop gaat meespelen?

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb je 1 ronde 50mg en 1 rond 100mg gedaan? Of zie ik dat verkeerd?

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Klopt Debby, heb 1 x 50mg gehad, 1 x 100 mg en nu 150mg. Dus dit is de 3e ronde met Clomid.
    Hoop is er nog niet geweest, want het was al vrij snel duidelijk dat 50 en 100 mg niet aansloegen.
    Misschien ligt het er ook wel aan dat ik psychisch erg zwak ben op t moment en misschien valt het daardoor wel extra zwaar die bijwerkingen en het feit dat er nog niks gebeurt daar binnen... Maar ik trek t echt niet meer. Ik wil savonds niet eens meer gaan slapen omdat ik het zó vreselijk vind om 10 x per nacht drijfnat van het zweet wakker te worden.... En bij elke opvlieger begin ik te janken sinds gister. Ik voel gewoon dat ik dit niet veel langer meer volhoud. Elke maand weer hetzelfde, als het nu alleen die 5 dagen bij het slikken was oke, maar ik heb er gewoon de hele maand last van...

Puregon zijn trouwens injecties die je dan zelf moet zetten dagelijks. Hierbij heb je minder bijwerkingen en grotere slagingskans. Wel kan dit psychisch wat zwaarder zijn omdat je zelf spuiten moet zetten, maar hier op t forum zijn ook een hoop meiden die zich daar véél beter bij voelen (vooral omdat er geen bijwerkingen zijn, of bijna niet)
    Grotere slaginskans omdat de dosis verhoogd kan worden middenin de cyclus. Bij Clomid slik je 5 dagen bijv 50mg en dan is het de hele maand afwachten of er wat gebeurt. Als er bij Puregon niets gebeurt bij 50 eenheden, dan kunnen ze in diezelfde cyclus al verhogen!

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien stel ik vragen die al eerder zijn gesteld hoor (voor mijn komst bij jullie zeg maar), maar stel ze maar gewoon. Als je niet wilt antwoorden, hoor ik het wel ;).

Je verhaal is zeer duidelijk! Ik ben wat dat betreft nog een echte Leek en hoop, net als jullie natuurlijk toen jullie begonnen, dat 50 mg bij mij gaat aanslaan...de tijd zal dat leren. Ik wist helemaal niet dat ze zo snel gingen verhogen zeg maar, maar op zich wel positief. Je hoeft niet iets te slikken wat toch niet werkt zeg maar.

Had je vroeger ook al een onregelmatige cyclus? Heb je ook hulp van een psycholoog of zo? Hoe lang ben je al bezig met zwanger worden?

Sorry voor de vele vragen hoor :).

19. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik zou me ook niet te druk maken om jezelf injecteren. Tijdens mijn zwangerschap kreeg ik zwangerschapssuiker (schijnt ook te kunnen horen bij PCOS hoorde ik dus op de afspraak met de gyn) en moest ik op een gegeven moment ook insuline spuiten. Dat lijkt veel enger dan dat het is gelukkig!

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Maakt niet uit hoor!! :D Ik vind het juist altijd wel fijn als 'nieuwe' mensen interesse tonen, we steunen elkaar allemaal en dat lukt natuurlijk een stuk beter als je meer van elkaar weet!! ;)

Wij zijn nu 3 jaar en 8 maanden bezig.. Ik had altijd wel onregelmatige cyclussen maar dat viel me gewoon helemaal niet op. Meestal toch wel tussen de 28 en 40 dagen, met héél soms een uitschieter. Maar in die tijd woonde ik in het buitenland en de gyn daar was er van overtuigd dat ik er teveel mee bezig was, dus dan zal het dat wel zijn dacht ik... Grote onzin dus. ;) Baal er nog steeds van dat ze daar nooit gezien hebben dat ik PCO had, want heb regelmatig echos gehad.. Maargoed gelukkig weten we het nu wel!

Ik krijg wel hulp op psychisch gebied maar we hebben het eigenlijk nooit over de kinderwens daar. Heb nog veelste veel andere dingen om ons mee bezig te houden hihi.

Ik hoop trouwens voor jou dat de 50 mg aan gaat slaan hoor! Zou helemaal super zijn!
    Hoelang zijn jullie al bezig?

Deel Deze Pagina