Ik hoor idd wel vaker dat het spuiten heel erg mee valt, maar zo van te voren lijkt het me wel heel eng... Ben ook nog eens heel bang van spuiten! Brr! Maarja tis voor een goed doel he..
Inderdaad, ik weet graag veel van de mensen die in hetzelfde schuitje zitten . En uberhaupt ben ik van nieuwsgierig aard, haha. 3 jaar en 8 maanden, dat is toch wel een behoorlijke tijd. Kan me voorstellen dat dat je gaat opbreken . Wat is de reden eigenlijk dat je nu weer in NL woont? En misschien hebben ze er met een echo nooit op gelet? Toen ik zwanger was van Ryan hebben we ook heeeeel veeel echo's gehad, mede omdat ik in het beggin veel bloedingen had (bleek door blaasontsteking) en later zwangerschapssuiker EN hoge bloeddruk , maar toen is ook niets gezegd over PCOS (hmmm...misschien konden ze dat toen niet zien bedenk ik me nu ). Is het niet een idee om het ook eens over de kinderwens te hebben? Ik heb vorig jaar nog psychische hulp gehad, had een depressie. Kon niet eens meer genieten van Ryan die naar me lachte, was een verschrikkelijke tijd. Maar goed...veel dingen om je mee bezig te houden...dat klinkt ook wel heftig?! Ik ben in januari gestopt met de pil (met Ryan overigens ook, want toen bestond bij mij al het vermoeden van PCOS en riep ik ook tegen mijn man dat het zeker een jaar zou duren voor ik zwanger was en toen was ik dus onverwachts ineens zwanger). Mijn 1e cyclus was 40 dagen en daarna kwam er maar niets. Dus direct naar de huisarts en die verwees me door. Mijn 2e cyclus was 110 dagen. We hebben ook niet echt goed ons best nog gedaan, omdat ik helemaal niet wist waar we aan toe waren zeg maar. Ik vind sex op oproep zooo moeilijk!!
Kan je vriend/man eventueel ook spuiten zetten bij jou? Mijn man moest het dus wel leren met mijn suiker en ook tijdens de bevalling moesten we het goed in de gaten houden.
Ja mijn vriend zou het eventueel kunnen doen, maar ik denk dat ik het liever zelf doe.. Ik kan er niet zo goed tegen als ik ergens geen controle over heb, iig bij dingen die ik eng vind, dus liever zelf.. Ohja ik was even vergeten dat je al een kindje had, sorry! Leuke naam Ryan hihi. Ik ben verslaafd aan een serie waar een jongen in speelt die zo heet, elke keer als ik het lees moet ik daar aan denken. (ja ben echt heel erg verslaafd aan die serie hoor, hahaha) Misschien moet ik mijn kinderwens maar eens bespreken met mijn psychiater, maar ik durf dat nooit zo goed... Ik ben altijd bang dat mensen het niet snappen, me te jong vinden, of bijv het raar vinden omdat ik psyschisch nog niet helemaal 100% in orde ben... Nja beetje stom misschien haha. Zou best kunnen trouwens dat die eiblaasjes niet te zien zijn als je zwanger bent? Maar aan de andere kant ik neem aan dat ze neit naar je eierstokken gaan kijken als je zwanger bent maar alleen naar je baarmoeder toch haha. Bij mij is er regelmatig naar mijn eierstokken gekeken maar nooit iets over PCO gezegd. Wij zijn naar Nederland gekomen omdat we een vreselijk leven hadden daar. We woonden in Turkije en werkten zon 110 uur in de week voor 300 euro per maand. Het leven daar is niet te vergelijken met hier, maar hier kun je tenminste van je leven genieten!!! Ik miste op een gegeven moment een burgerlijk leven. 6 uur eten, savonds samen een filmpje kijken, volgende dag normaal 8 uurtjes werken etc etc. Heel raar eigenlijk, toen werkte ik 110 uur in de week en nu houd ik 20 uur nog maar net vol.. Pff. Maargoed ging er daar ook bijna aan onderdoor!
Je zet jezelf er vast wel overheen als het zover is! En dan moet je gewoon maar aan 1 ding denken en dat is zo'n klein frummeltje in je buik/in je handen! Soms is het ook wel moeilijk voor mij hier, omdat ik al een kindje heb en weet hoe het is. En jullie allemaal al zoo lang bezig zijn!!! Welke serie is het, wordt wel nieuwsgierig . Als Ryan een meisje was geweest, had hij Lynn geheten. Wij wisten niet wat het was, mijn gevoel zei wel steeds een jongen en dat had gelijk . Hoe oud ben je? En psychiaters vinden je nooit dom of raar. Ik denk dat het zeker geen kwaad kan hoor! Wat voor werk doe je? En zijn jullie beiden geboren in Turkije dat jullie daar woonden?
Ja ik denk dat het na een paar keer spuiten al veel makkelijker is! Maar van te voren... BRR! Niet druk om maken dat je al een kindje hebt hoor. Ik vind het juist super, want dat geeft mij toch weer hoop haha! Die serie heet The O.C. ! Ik vind het echt een geweldige serie.. Heb hem vorig jaar voor mijn verjaardag gekregen (de hele box) en ik ben hem nu al voor de 3e keer helemaal aan het kijken... Knap van jullie dat jullie niet wisten of het een jongen of een meisje was!! Ik zou gek worden hahaha. Lynn is ook een erg mooie naam! Ik ben trouwens helemaal Nederlands en dus ook in NL geboren. Mijn vriend is wel Turks en idd daar geboren. Ik heb hem ontmoet toen ik in Turkije op vakantie was met vriendinnen. En ben vrij snel daarna verhuisd naar Turkije. Ik ben trouwens 21, volgende maand wordt ik 22. In Turkije werkte ik in een animatieteam in een groot hotel. Was wel erg leuk werk, maar echt heel zwaar. Gewoon veelste veel uren. Maar niet te vergelijken met een kantoorbaan bijv. Nu hebben we een eigen winkel hier. Of iig, de winkel is op papier van mijn moeder, maar wij doen alles met zijn tweetjes. Over 2 jaar wordt de winkel ook van ons.
Oke klinkt allemaal erg leuk!! En kan je vriend wennen in Nederland? Wat voor winkel hebben jullie? Ik werk zelf 3 dagen als office manager op een advocatenkantoor. Erg leuk werk om te doen vind ik . En de overige 2 dagen ben ik thuis bij Ryan.
Onze winkel is vergelijkbaar met de blokker & action. Zelfde soort artikelen, en goedkoop. Maar natuurlijk veel betere service (en niet zon rotzooi als bij de action haha!!) Ook dezelfde leverancier.. Erg leuke winkel, ik neem regelmatig leuke dingen mee naar huis haha. Leuk bij een advocatenkantoor!! Wat zijn dan precies je werkzaamheden? Hoe oud is jou Ryan nu? (of heb ik daar ergens overheen gelezen, sorry ben niet zo goed in onthouden!!) Vriendlief is al helemaal gewend in NL haha. Hij gaat 3 x in de week naar school, inburgeringscursus, en doet het echt superdesuper goed. Hij zit in een klas met 90% mensen die hier al langer dan 20 jaar wonen, en hij spreekt het beste Nederlands. Tijdje terug waren we in Turkije op familiebezoek en na een paar dagen zei hij snachts ineens tegen me dat hij wel weer naar huis wilde... Dus ja, hij is helemaal gewend. Lekker trouwens 3 dagen in de week en 4 dagen samen met Ryan! Heerlijk. Ik werk nu 4 of 5 halve dagen id week. Heb een jaar 6 dagen id week gewerkt fulltime maar toen werd ik overspannen icm een depressie en nog wat prob's, en nu op aanraden van mijn psych werk ik 4 halve dagen, soms 5 als het nodig is. Voel me nu een stuk beter. Als ik straks een kindje mag hebben, wil ik nog wat minder gaan werken, het eerste jaar dan tenminste. Lijkt me heerlijk om een kleine hier in huis te hebben... Ik ben echt een huisvrouw type, en ben ook heel veel lekker thuis, fantaseer regelmatig over een lief beebje erbij, zou mijn leven echt helemaal compleet maken. Hopelijk duurt het niet meer lang. (ja heb weer eens een zwijmelmoment hihi, nouja beter dan een dip omdat het niet wil lukken toch..!)
Haha als ik jou ooit IRL ontmoet, koop ik een plumeau bij je . Lang verhaal, maar komt erop neer dat ik een plumeau zou kopen en die was vergeten. Toen vandaag naar de action, maar daar hadden ze zo'n dramading, dat was niets. Resultaat: nog geen plumeau, hahaha. Ik ben een beetje allround, telefoon, post, brieven, administratie, bestellingen, kopieermachine storingen en zo melden. Erg leuk werk om te doen!! Ryan is geboren op 31 oktober 2007 en is nu dus 20 maanden (zie zijn website voor foto's www.ryanroge.blogspot.com). Wat heerlijk om te lezen dat je vriend zei dat hij graag naar huis wilde. Die is echt helemaal gewend in NL! Super!!! Heel goed van je psychiater dat je halve dagen bent gaan werken! Ik heb vorig jaar, toen Ryan 8 maanden was, een depressie gehad (hmmm...volgens mij had ik dat net al verteld). Ik ben ook een echt huiselijk type. Vindt het heerlijk om lekker met Ryan bezig te zijn, maar bijv. ook om in het weekend met z'n drietjes samen boodschappen te doen . En zeker omdat we nu de wens voor een 2e hebben en dat "moeilijker" gaat, is de trots op Ryan veel groter. Het is gewoon een heerlijk mannetje en hij is ook dol op baby's. Krijg altijd tranen in mijn ogen als hij weer eens heel lief op een baby reageert, dan denk ik alleen maar "ik wil ook". Heerlijk toch die zwijmelmomenten, die zorgen ervoor dat we door blijven gaan!!! Waar woon je eigenlijk? Ik woon in Ursem, Noord-Holland, tussen Alkmaar en Hoorn. En nu ga ik er een einde aan breien, was supergezellig, maar ga nog even op de bank hangen en morgen weer werken . Fijne avond!!
Oooh ja, ik vind jou helemaal niet (te) jong voor een kindje. Ik wou dat ik op die leeftijd al een vriend had met wie ik een kindje wilde. Voordat ik mijn huidige man leerde kennen, heb ik een relatie van 4 jaar gehad, maar dat liep voor geen meter. En toen ik mijn man leerde kennen, was ik al 28 en had een behoorlijke bagage zeg maar. Dus tja..voordat we aan kinderen begonnen te denken, was ik al ehm...31.
Ik kan je foto niet zien Tante Mars! Helaas... Kan trouwens nooit foto's zien hier op t forum, zal wel aan mn internet liggen.. (gebruik een dongel..) Debby, wat een geweldig jochie zeg!! Zo schattig! Leuk rapport van het kinderdagverblijf hihi. Ik vind mezelf ook niet te jong, maar ben altijd bang dat andere mensen dat wel vinden. Maar ben nu wel al een stuk zekerder. Toen ik 18 was en de pil aan de kant smeet, vond ik het helemaal 'eng'... Maar inmiddels hebben we een eigen koopwoning, een vast inkomen, een zeer stabiele relatie en ben ik alweer bijna 22... Volgens mij valt er niets op aan te merken haha. Enne watvoor plumeau hadden ze bij de action? Hahaha. Hoogstwaarschijnlijk dezelfde als wij hebben. Oh joh wij hebben een duivennest op het balkon. Echt heel vaag aanegzien we heel vaak op t balkon zitten, ik kom dagelijks op t balkon... Maar ineens lagen er takjes in een rondje van de week dus heb t balkon een beetje met rust gelaten en er kwamen steeds twee duiven met takjes aan. En nu ligt er sinds vanavond een eitje in! Echt raar want ik heb vanmiddag zeker 1,5 uur op t balkon gezeten, en het nest ligt recht onder mijn stoel! mama duif blijft ook gewoon zitten als ik t balkon op kom. Ben erg benieuwd wat eruit komt haha, lijkt me wel erg leuk... Ik las op internet dat duiven 17 dagen broeden, en we gaan over 18 dagen net op vakantie, das wel jammer!!
@ Tante Mars, wow hoe krijg je dat voor elkaar?? Errug pijnlijk lijkt me.. @ Vliegje, lief dat je naar me vraagt . Ik heb het vermoeden dat me eisprong niet lang meer op zich laat wachten... Rechter eierstok voelt echt gespannen en voel 'm nu de hele tijd. Plus ik had vandaag een temp dip, dus ik ben benieuwd.. Verder automatische piloot hier hé rot emoties probeer ik weg te houden.
Dames wat kunnen jullie kletsen! Heb ff alles bijgelezen. Duchess, dat je zoveel last hebt joh van de hormonen! Ik heb er niet zoveel last. Meer afscheiding wel en soms wat opvliegers. Verder valt het gelukkig mee (afkloppen!) maar ik kreeg er ook pas last van een weekje na het slikken eigenlijk. Ze zeggen trouwens dat spuiten ook lastig is. Ze spuiten inderdaad iedere keer iets bij in de hoop dat je eitje groeit. Maar soms is dat beetje net teveel en rijpen er ineens 3 of 4. Dan breken ze de boel helemaal af en kan je opnieuw beginnen! Dat zei mijn gyn tenminste. Ze zeggen inderdaad dat het lichamelijk minder erg is, maar geestelijk heel zwaar. Ik moet zowieso de 150 nog afwachten, eerst even kijken of de 100 van nu iets doet. Anders moet ik ook gaan spuiten. Hopelijk hoeft het niet zover te komen! Want ook ik trek dit geen maanden meer hoor! Vorige maand hebben we écht om de dag gesext en tijdens mijn ei iedere dag. Nou, we waren kapot! Echt totaal gebroken. En dan ook nog eens het verplichte, nee ik vond het helemaal niks! Dus afgesproken dat ik deze maand niks tegen manlief zeg over hoe mijn eitjes groeien. Bij een man is die druk helemaal hoog! Dus ik zeg niks en we vrijen wanneer we zin hebben. Meisjes, ik ga slapen, trusten! Enne, ik gooi een beetje positiviteit de groep in!!!!! Nou, dan moet het goedkomen toch?!
Spannend!! Enne, bij mij bleven ze altijd steken op de 10mm, maar ik heb nu al 2x gehad dat hij ineens iets ging groeien. En als ze groeien, zetten ze door! Dus aan de klus hahahaha.
@tante mars auuuwwww dat hheeft pijn gedaan of niet...? @vliegje hoe is hetmet jou meid,,nee ik he de waarde nog niet binnen ik heb ze gister een e-mail gestuurd maar nog geen reactie... @mp ik hoop voor je dat je ei snel springt...plopplopplop.... @zethu hey meid hoe is het gister gegaan ik hoop dat het een beetje is meegevallen voor je!!!!in ieder geval veel knuffelssss... @all nou ik he vanacht maar weer een rennie gehad ikwerd wakker van het zuur hebben,,en nu heb ik het weer zuur..ik heb dat nog nooit gehad bah bah nu snap ik waarom me vriend altijd loopt te zuchten hihihi... verder was zat mijn temp 36.6 zon 36.7 en gister 36.9 en vandaag 37.1 ik snap er niks van normaal als wij klussen voor me ongi dan heb ik daarna beetje bloedverlies of ongi(sorry voor de details)maar nu nou ik geloof dat het lang geleden is geweest dat het zo intens was hihihi,,ik ben best wel een stresskip en vanacht helemaal niet ,zo raar.. xxx cindy
Wat is het rustig! Zijn de meiden een beetje positiever gestemd?? Ik heb gister de hard geroepen geen last te hebben van Clomid... vanacht een paar keer zwetend wakker geworden, 10 minuten later dook ik weer onder de dekens van de kou. Vandaag overdag ook al een aantal opvliegers gehad.... pfffff nu weet ik het weer. Mijn cyclus is erg lang, dus na 50 daagjes vergeet je dat wel totdat je het weer merkt... Nou ja, alleen vanavond nog een pil en morgen nog 2.