PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Suus, zo die was er vroeg bij 5 over 8!

@ Tante Mars, dan kan ik me voorstellen dat jullie er eerst over twijfelden of de kwaliteit wel goed zou zijn. Maar dat viel gelukkig mee. Hopelijk valt het bij ons straks ook mee.. Ben erg benieuwd er naar.

@ Zethu, goed dat je gyn je bevalt! Ik hoop dat het afvallen je goed gaat lukken. En hoe bedoelen ze dat nuchter prikken? Hoelang van te voren mag je niks eten/drinken? Daar hebben ze tegen mij niks over gezegd, maar nu zal ik er maar wel rekening mee houden dan.

@ Miranda, ik zou je succes wensen, maar het is al weer 4u! Hoe ging het?

Die zwanger op ons lijstje moet binnen nu en een half jaar wel goed gevult zijn hé meiden, spreken we dat met elkaar af? :D Think positive

2. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    miranda ben benieuwd hoe het is gegaan!

zethu die banner is wel lachen met dat weegschaaltje. die hadden we nog niet gezien.haha.

hier straks de kerk gebeld. is maar goed ook want er gaan op 11-11-2011 al meer stellen trouwen. ik krijg nu een pakketje thuis met allemaal info en formulieren en dat moeten we invullen en weer opsturen.

grtz suus

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ben ook benieuwd hoe de sollicitatie gegaan is! (sorry vergeet telkens iedereen zijn namen :oops: )

11-11-2011 zal wel een erg populaire datum zijn idd haha. Wel erg leuk om op zo'n datum te trouwen!

Pff ik voel me erg rot vandaag. :( :cry: Zit er even doorheen!
    Wil zo graag een kleintje en dat gevoel kennen jullie allemaal vast wel... helaas.....
    Zit hier de hele dag alleen thuis... dat ik vanmiddag zat te 'fantaseren' hoe mijn leven eruit zou zien met een lief kleintje... Bah en nu voel ik me zó rot! :cry: :cry:

4. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey duchess dat herken ik ook echt wel. heb ik ook weleens hoor. en dat je dan denkt van: iedereen wordt zomaar zwanger en bij ons lukt het niet zo 1,2,3 en al die dingen meer.

knuffel!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou inderdaad... :cry:
    Iedereen lijkt idd ineens zwanger te worden. Mijn nicht is net bevallen en ik hoorde laatst dat ze alweer zwanger is. Best pijnlijk om te horen soms!

Zit ook ergens mee in mijn maag en weet niet zo goed wat ik ermee moet...
    Mijn schoonfamilie (ouders, broer, zus) vragen regelmatig wanneer wij eens kindjes krijgen.. (schoonfamilie woont in t buitenland overigens) En mijn vriend zegt dan nooit wat over het hele PCO gebeuren.. En dat vind ik soms ook best pijnlijk..
    Ik weet alleen niet waar dat gevoel vandaan komt. Ik heb nl vreselijke ruzie met de vrouw van mijn vriend's broer.
    Ik ben eens zwanger geweest 3 jaar geleden, en dat is helaas uitgelopen op een miskraam, en zij bleek toen ongeplant zwanger te zijn. Gelukkig woonde hun redelijk ver van ons vandaan dus had er weinig last van (wij woonden toen in het buitenland) maar op een gegeven moment gingen we bij mijn schoonouders op bezoek en daar woonden zij toen ook. En toen was ze dag en nacht bezig met mij plaatjes laten zien van hoe haar baby er nu uit zag enzo... En met 4 maand zwangerschap kwam ze naar MIJ toe dat ze misschien toch abortus wilde laten plegen.
    Vanaf toen mag ik haar helemaal niet meer (is wel meer gebeurt trouwens) en vind ik haar echt een egoistisch .... :oops:
    En nu weet ik niet goed waar het gevoel bij mij vandaan komt. Vind ik het echt zo erg dat mijn schoonfamilie niet weet dat ik moeilijk zwanger kan worden en vind ik die vragen telkens echt pijnlijk, of wil ik gewoon dat schoonzusjelief weet dat het niet voor iedereen zo makkelijk is en dat zij het misschien ook eens erg voor ons gaat vinden?

Erg vervelend dit! Sorry voor het lange verhaal maar nu heb ik het eens een keer aan iemand verteld. ;)

Wat zouden jullie ervan vinden als je vriend/man net doet alsof we nog niet bezig zijn voor een kleintje en dat alles gewoon goed is?

6. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    ik weet niet hoe dat is als manlief zo doet. die van mij is daar gelukkig heel open in. ook over de mk die we hebben gehad afgelopen jaar. hij zegt dat dat dingen zijn waar je je niet voor hoeft te schamen en waar je het ook gewoon weleens over kan hebben. al is het maar op je hart ff te luchten.

maar wat een rotgedoe met dat schoonzusje zeg. en dat ze dan ineens toch abortus wil enzo. ik nap best dat je het en beetje gehad hebt met haar!

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja ik vind het ook iets waar je je niet voor hoeft te schamen, en vriendlief ook niet zegt hij.... Misschien moet ik hem gewoon een keer vragen waarom hij het niet tegen ze verteld. Ik begin die vragen van wanneer er een kindje komt wel een beetje beu te worden....

En ja zij is echt........argh :rolleyes:
    En dat is nog niets hoor. Ik heb later vreselijke ruzie met haar gehad, begon over geld wat we van hun geleend hadden dat ze per direct terug wilde (terwijl wij hun daarvoor vreselijk veel geld hebben GEGEVEN) en zij werd toen zo vuil, echt niet gezond. Toen kreeg ik echt opmerkingen naar me toe gesmeten dat het maar goed was dat ik nog niet zwanger was want het zou alleen zielig zijn voor het kind om mij als moeder te hebben........ En nog véél meer van zulke opmerkingen. Ik praat dus ook nooit meer met haar. Zij is Russisch en heeft het nooit zo goed gehad als dat ik het heb gehad (en nog steeds heb) en is ook vreselijk jaloers, gewoon ongezond. Ze wil niets met me te maken hebben, is toenertijd zelfs nooit naar ons nieuwe huisje komen kijken ondanks meerdere uitnodigingen van mijn vriend (ik zag t ook niet zitten maargoed) maar 2 maanden terug waren we wel goed genoeg om hun even geld op te sturen, want ze hadden geen geld meer.... Een bedankje heb ik nog steeds niet gehoort!
    Bah vreselijk :evil:

8. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    echt een moeilijke situatie zeg. maar het belangrijkste is dat je aan jezelf en aan je mannetje denkt en tja. wat de rest denkt of doet over jullie is pijnlijk maar zeker niet het einde van de wereld. toch?

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dacht ik maar zo makkelijk hihi.
    Helaas vind ik het veelste belangrijk wat andere mensen vinden/denken... :oops:

10. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    grappig dat je dat zegt want heel vaak diep van binnen denk ik ook van: hoe zullen anderen dit of dat vinden. ik ben veel onzekerder dan dat ik over doe komen. en sommige mensen prikken erdoorheen en andere weer niet.

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden! Lief dat jullie aan me dachten...nu ik heb de baan! Ze belden na 1,5 uur dat ik weg was al op....of ik de 6e april kon beginnen met de training! joepieee

Ik ga nu weer ff hangen, ga op visite bij mijn papa...die heeft de kleine al weer een tijdje niet gezien hihi...

Jullie zijn schatten, ik zie dat er flink is gebabbeld..morgen waarschijnlijk ga ik even bijlezen en reageren hoor!

Zag wel een leuke ticker van zethu...hihi grappig...als ik die zou doen..hmmm 50 kilo eraf....

Groetjes,
    Miranda

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Geweldig Miranda! Gefeliciteerd! :D

13. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey miranda wat goed zeg! leuk! ben echt blij voor je!

grtz suus

14. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    hey meiden,
    tjonge wat is er in 1 dag al weer veel gekletst!
    @miranda, va harte gefeliciteerd met je baan!
    @zethu, zet hem op!
    @duchess; hmm fijn zo'n schoonzusje, vooral erg dat ze zo ongevoelig lijkt te zijn...duchess, jouw tijd komt!houd vol!

ik herken het ook dat gevoel dat iedereen zwanger lijkt te zijn, mijn 3 buurvrouwen zijn allemaal over 4 a 6 weken uitgerekend, zaten allemaal bij elkaar op zwangerschapsgym enzo..voor je gevoel hoor je er dan gewoon niet bij, zij waren ook zo zwanger allemaal...hmm,pijnlijk elke keer weer!

@ al, ik ben het helemaal eens met MP over een half jaar hoop ik toch echt dat we allemaal onder zwanger staan. ik heb er alle vertrouwen in!
    :)

fijne avond!

liefs

15. MyPrecious

@ Duchess, Hier kun je je hart luchten hoor meid! Ik kan zulke mensen niet uitstaan die zo doen. Echt egoistisch idd. Mijn schoonfamilie weet ook van niks en we houden ook de schijn op dat we nog niet bezig zijn.. Misschien moet je er met je vriend over praten of jullie het tegen zijn familie moeten vertellen of juist niet. Want ik snap wel dat je begrip wilt van je schoonfamilie, helemaal in jou situatie.

@ Miranda, gefeliciteeeeeerd :D super joh!

16. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Miranda: GEFELICITEERD :D

Duchess: Dat gevoel heb ik ook, vind het soms zo oneerlijk :( , bedenk me dan altijd maar dat onze tijd echt nog wel gaat komen!
    Mijn zwager vraagt/zegt ook altijd: En wanneer komen de kleintjes bij jullie? Zo zeg het word wel eens tijd bij jullie of niet had allang een kindje verwacht. Ja nou ja als hun er maar wat op los fucken en ondertussen 6 kinderen hebben waarvan 5 op 1 kamer en de kleinste nog bij hun op de kamer omdat ze simpel weg geen ruimte hebben. Ja dan kan je van mij verwachten dat je daar een opmerking over krijgt .. * mond gesnoert :) *

Edit, Mijn kereltje zegt ook niks tegen zijn familie over dat ik PCO heb, mijn ouders daarin tegen steunen ons aan alle kanten.

En over dat geld pfff wat een onwijf zeg :devil: .

17. MyPrecious

@ Tante Mars, zo'n figuur heb ik ook in me schoonfamilie die van die domme geintjes begint te maken. Ik ben dan zo dat ik niks negatiefs terug zeg omdat ik bang ben dat er ruzie komt :( . Als 't me eigen familie was had ik er al lang wat van gezegd en hoefde ik 'm niet weer te zien.

Ik heb ook weer een dipje steeds de laatste dagen en dan probeer ik het weer weg te drukken, maar het komt steeds terug. Ik wil zo graag iets kleins kopen om vast te kunnen houden een klein rompertje ofzo. Maar dan ben ik weer bang dat het daardoor helemaal niet meer wil lukken. Bijgeloof :( . Zie iedereen maar gelukkig zwanger zijn en wij blijven achter.
    Wou dat we ook met clomid mochten beginnen gelijk na de primolut, maar het is nu gewoon weer wachten. En het is snel 8 april, maar het vreet me langzaam op :(

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36

Ow meissie, hou moed he! Het is zo ontzettend moeilijk ik snap precies wat je bedoelt! Jouw en iedereen hier zijn tijd gaat komen, en dan worden wij allemaal zulke trotse moeder van wolken van wondertjes.
    Ik had onlangs via een website een buikband besteld had hem in huis en heb m meteen de kliko in gemieterd voelde totaal niet goed.

Hoofd omhoog wijffie en gaan met die banaan!

En over ruzie's over opmerkingen, ik heb keer op keer laten blijken dat we wel degelijk bezig zijn met kinderen (*we doen er niks aan om het te voorkomen*) meer zeggen we niet... Het is normaal bij hun dat je dit voor jezelf houd en pas verteld dat je zwanger bent met 13 weken. Nou ik ga nu al weten dat ik dat echt niet ga volhouden! dus moet ze maar ontwijken, ze lopen toch steeds te zeuren van: Jullie leven te ruim voor een kind, Mijn vriend zou niet verantwoordelijk genoeg wezen en ik ja ik zit nog op school dus een kind is niet goed, krijgt aandacht te weinig bla bla bla. Alsof ze het zelf zo goed doen : Oudste van 8 praat nog steeds niet goed en kan mijn naam niet eens uitspreken. Ach wie ben ik om daarover te oordelen

19. MyPrecious

Mijn ouders doen alles voor hun kinderen en ik zie nu pas achteraf waarom. Hun hebben ook langer dan normaal moeten wachten op hun wondertjes, en dan ben je er veel meer mee bezig dan wanneer je in ronde 1 zwanger wordt lijkt me.

Wanneer het zo mag zijn en wij krijgen een kindje en ik heb een keer woorden met ons kindje, ben ik er zeker van dat ik er aan zal denken hoe graag we dit kindje wilden. En hoe wij ervoor gevochten hebben en dat ik dan mijn handen samen mag knijpen in plaats van woorden hebben.

Ik zie achteraf dat mijn ouders dat doen, altijd gedaan hebben. Ook wanneer wij het moeilijk hebben, hun doen hun best en willen er op de beste manier voor ons zijn.

Dit heb je voor wanneer je zo voor een wondertje knokt, dan blijf je wel knokken wanneer jou wondertje het moeilijk heeft. Ik zeg niet dat iemand die normaal zwanger wordt en snel zwanger geworden is minder van hun kindjes houdt, maar ik denk wel dat WIJ hier er véél meer mee bezig zijn en wij heel erg in onze handen knijpen wanneer het raak is met medicatie.

En dat mensen oordelen over iemand hun situatie, vind ik zo slap. Maar voor een ander ben je toch nooit perfect.

:( Kon ik maar in de toekomst kijken en zien dat het goed kwam. Ben verdrietig en boos tegelijk en ik wil zooooo graag even bij iemand uitjanken gewoon. Ik besef het nu pas echt goed dat ik niet op de normale manier zwanger kan worden :(

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ MP: nuchter wil zeggen vanaf 22 of 0.00 (afhankelijk van ziekenhuis) niets meer eten of drinken. Je mag wel 1 slokje water. (maar ook niet meer als dat!)

@ suus: ja vond hem ook grappig. Je kunt die ticker helemaal maken zoals je wil, ander ding als weegschaal, de achtergrond kun je kiezen. Echt cool :D

@ Duchess: dat heb ik ook zo vaak hoor. Vooral als ik bij mijn schoonzus op bezoek ben geweest. Ze heeft een kleine van 10 maanden. Die kleine is de reden geweest dat mijn vriend er ook voor wilde gaan.
    Mijn vriend kan dat trouwens niet, aan zijn familie achterlaten dat wij voor een kindje bezig zijn. Zijn moeder wil dolgraag van ons oma worden.
    Bah, wat een kreng van een schoonzus heb je zeg!

@ miranda: GEFELICITEERD met je baan! wat moet je exact daar gaan doen?

@ iedereen zwanger: het lijkt trouwens ook wel dat heel Bekend Nederland zwanger is of net bevallen, of vinden jullie dat niet?

Deel Deze Pagina