Het kan ook wel goed gaan uiteraard, maar de kans dat er iets fout gaat is absoluut groter dan wanneer je niet rookt. Als je op internet leest over roken tijdens de zwangerschap, kom je erachter watvoor risico's het met zich mee brengt. Het kan goed gaan, mijn zus heeft ook gerookt tijdens haar zwangerschap, kind is gezond op de wereld gekomen maar heeft nu wel allerlei klachten (autistisch, leerproblemen, sociale problemen etc!) en er zijn mensen die zeggen dat je ook zulke problemen krijgt door roken tijdens de zwangerschap. Nouja voor mij is het het iig niet waard. Het is echt wel ff stressen maar dat is over een week of misschien 2 weken voorbij. Minderen is nog veel moeilijker als stoppen. Ik ben na de posi test meteen geminderd en dat vond ik veel zwaarder. Daarbij kreeg ik een schuldgevoel bij elke sigaret en was ik elke keer in stress of niemand wat ging zeggen omdat ik zwanger was en nog rookte. Kortom veel meer stress. Haha. Maarja iedereen moet het voor zichzelf weten, ik snap het alleen niet. Ik loop ook al de hele ochtend vriendlief kapot te schelden en alleen maar boos en chagrijnig te doen etc. Maar het is het waard haha.
@ Duchess, veel plezier vanmiddag met het vertellen!! En volhouden hé het niet roken gaat je vast lukken! Wat een super test heb je trouwens zeg, zouden het er 2 beebs zijn? @ Babyhope, ik duim voor je hoor ik hoop dat we allemaal heel snel zwanger mogen zijn!! @ Debby, wat een wonder hoe je zwanger geworden bent! Ze zeggen ook dat je na het stoppen van de pil met pcos het vruchtbaarste bent. En dat klopt volgens mij ook idd wel want ik ben 1x ongesteld geweest (na de ontrekkinsbloeding) en daarna nooit weer. Wij waren alleen zo dom om vruchtbare dagen uit te rekenen terwijl die toen helemaal niet waren maar 1 week later . Over het roken, ik rook zelf niet. Maar ik zie er ook echt het nut niet van in om te roken wat schiet je ermee op. Ik heb ook weleens een paar sigaretten op een dag gehad en weleens een pakje gekocht, maar ik ben nooit verslaafd geweest ik heb daar controle over en ik vind dat je je niet moet verliezen in die sigaretten bah. Mocht ik nu roken dan was ik al gestopt wanneer pcos vast gesteld was, dat weet ik zeker. Want ik heb er echt alles voor over.
Hahaha ik had nog niet eens aan een tweeling gedacht... Zal toch niet"? Het moet dan wel een één eiïge tweeling zijn want er zat maar één grote follikel, dan kan het geen tweeeiige zijn toch? Stoppen als je weet dat je PCO hebt.. dat heb ik dus niet gedaan. Wie weet hoelang het nog ging duren. Gyn heeft toen ookt egen me gezegd, rook lekker door, maar zodra de test positief is, stop ermee. Daarbij is het natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je zou stoppen als je niet verslaafd bent. Het is een verslaving en dat maakt het natuurlijk heel moeilijk. Maarja, ik ben over mijn alcoholverslaving gekomen en daardoor kon ik tegen mezelf zeggen, dan lukt dit me ook. En met die hele goede reden, valt het me echt heel erg mee. Ik kan me nu al niet meer voorstellen dat ik nog een sigaret op steek. Maar ik voelde me ook echt heel erg schuldig bij elke sigaret. Ik heb nl wel eens een echobeeld gezien op tv in een documentaire, als de moeder een trek nam van de sigaret, zag je echt dat de baby het heel benauwd kreeg.. Dat beeld kreeg ik maar telkens in mijn hoofd als ik een sigaret pakte. Bah. Zometeen naar oma, spannend. Vriendlief was vanochtend samen met mijn vader bij mijn oom en daar heeft ie t al verteld, iedereen was heel blij zei hij. Ik denk dat het nu snel gaat! We hebben een grote familie, maar het is natuurlijk zo rond hahaha.
vanaf het eerste gesprek bij de gyn werd al gezegd dat ik zowiezo moest minderen rookte echt gewoon 5 pakjes SHAG per week, nu is dit nog 1 1,5 dus heel wat minder. Ik stop zelf wel met roken als ik een positieve test heb. er word hier in huis niet gerookt alleen buiten of achter in het hok. Dus dat is wel makkelijk dan kom je niet zo snel in de verleiding .. Oke jouw zus dr kindje heb dus wel bepaalde problemen. Die van mijn zus niet, lopen ver voor op kinderen van hun leeftijd qua praten doen en laten de oudste schrijft al 1,5 jaar dr naam . Gaat helemaal goed. Maar ik zal er van door.. Ff maccen
Goedenavond allemaal! Hier een weekje alleen, want manlief is vanochtend naar Stockholm vertrokken voor een congres en komt vrijdagavond laat weer terug. Enerzijds wel lekker, even een paar dagen kunnen doen wat ik wil, maar anderzijds ook wel eenzaam. Zal blij zijn als hij weer terug is. Verder niet veel schot in de zaak, ik ben vrijdag weer geweest om bloed te laten prikken, en de oestradiol-waarde was nauwelijks gestegen, dus mag ik dinsdag me weer laten prikken. Ik ga er al van uit dat dat de laatste keer is, en als dan nog niets gebeurt, ook deze cyclus afgebroken wordt, en ik over moet/mag op Puregon. Jullie hebben trouwens goed gekletst vandaag! @Duchess: hoe bevalt op de roze wolk? Gelukkig wel leuke reacties gehad tot nog toe, lees ik. En knap, zo stoppen met roken, maar je hebt dan wel een hele goede reden nu! En wauw, wat een mooie duidelijke test! @Debbykoops: misschien lees je dit niet meer, maar een fijne vakantie toegewenst, het weer belooft in elk geval wel veel goeds... @Babyhope: veel succes met wachten. @Tantemars: lekker gemact?
Nope niet lekker gemact haha. We willen graag de glazen compleet . haha We hebben er al drie .. Lekker genieten van je weekje alleen
oke, maar ja die glazen krijg je alleen bij een super size menu en om dien ou elke week op te kanen nee iel!! zat vanmiddag al te kok halzen haha .. We houdenh et wel bij deze drie kleuren
Hihi Tante... Pfff heb de zenuwen..moet morgenvroeg voor 2e FM.... Hoop zo dat er iets groeit.....echt hoop het zo... Maar heb zo een vermoeden dat de clomid niets meer gaat doen voor me....stom stemmetje in mijn achterhoofd... Hup weg stem...ikke ga lekker deze ronde wel reactie hebben en direct zwanger worden!! Lekker puh! Heb niet echt bijgelezen sorry hoor meiden...heb er niet de puf voor..tis beetje moeilijk met de 100 mg...nogal wat bijwerkingen die echt niet leuk zijn...vooral stemmings en humeurs gerelateerd... Groetjes, Miranda
@TanteMars: tja, het moet wel leuk blijven, he? Als je nu al zit te kokhalzen om je menu op te krijgen.... Blijkbaar toch overdosis Mac gehad? @miranda: heel herkenbaar, zat ook helemaal in de zenuwen voor de FM afgelopen week. Jij gaat gewoon een mooi groeiend eitje zien morgen! (even positieve vibe hier..) En die bijwerkingen, tja, helaas maar al te herkenbaar, sterkte daarmee!
ik hoop woensdag voor het eerst in drie maanden weer eens een ei te zien op echo. Anders laten ze die klote clomid maar lekker hangen en ga ik zelf wel aan de slag met ovu testen en zo maar door.. Ben schijt ziek van die pillen die toch nooit iets doen !!! Zo dat is er weer uit
Tja, hier toch ook erg neigend naar "doe die Clomid maar weg", na drie rondes met opklimmende dosering nog geen resultaat tot nog toe, alleen maar steeds meer bijwerkingen. Pff, heb nu nog de opvliegers, bijna 2 weken na de laatste tablet, gelukkig ben ik wel weer helder in mijn hoofd. Want dat duffe gevoel was echt niet leuk meer...
hier ook duf bluh niks aan. Ik zit nog maar op 50 mg maar goed heb twee rondes gehd en de operatie en lichaam doet t gewoon niet.. Gisteravond was ik het echt compleet beu. Kreeg van een kerel midden op straat de volle lading omdat ZIJN hond mijn hondje aanviel en diie dus losschoot en die hond te pakken nam ik werd uit gemaakt van K hoer dit en dat, en concecuenter wezen. Terwijl ik zo goed ben voor me hondjes maar ze worden gewoon streng opgevoed. En toen was het hek van de dam heb de hele avond zon drie uren gejankt. Was helemaal kapot.
Heel herkenbaar, vorige week ook zo'n avond gehad. Was gelukkig alleen thuis, dus kon me even ongegeneerd laten gaan.
ik was niet alleen maar heb me wel lekker laten gaan. Lucht lekker op.. Was en ben nog wel beu van alles. Tuin Douche verbouwen en in de laatste zit alles tegen, kan al twee dagen niet douchen ja acherhuis onder de tuinslang (werkt ook ) heb een muur maar voel me er niet prettig bij. KLussen schiet erbij in omdat we beide bek af zijn en er geen puf meer voor hebben. Deze week heb ik het kei druk moet dinsdag auto rijden woensdag FM en donderdag Rij Examen.. Krjg nu al tranen als ik er aan denk .
Ohjee tante mars... *knuf* Doe je een beetje rustig aan... En andere dames die een *knuf* kunnen gebruiken..! Ik kan me heel goed voorstellen hoe jullie je voelen wbt de clomid maar geef niet op hoor. Ook jullie worden zwanger ik weet het zeker! Ik had ook echt geen hoop meer in die stomme pillen en ik wilde ook niets liever dan ermee stoppen door al die bijwerkingen. Maar nu ben ik toch heel erg blij dat we niet gestopt zijn. Ik hoop echt heel hard dat het voor jullie ook snel raak mag zijn. Het is ook zo oneerlijk allemaal. We willen het allemaal zo graag. Dus laat iedereen maar snel zwanger zijn. *knuf* voor alle verdrietige dames.
Heeey meiden! pfff... clomid begint weer te werken hier.. heb het warm.. opvliegers pfff @ duchess; zoo das een duidelijke test! straks zwanger van 2 beebs!
Idd duchess..mooie test hoor. @hier...niets....zucht...vrijdag weer...nog diepere zucht. Groetjes, Miranda
*knuff* voor miranda... en ook voor tummetje, met de bijwerkingen van clomid... bah verschrikkelijk. hier gaat t echt ff niet lekker vandaag. ben huilerig, mijn ouders zijn op vakantie gegaan vandaag en ik vind het echt heel vervelend ineens. dat heb ik nog nooit gehad. ik mis ze nu al, stom he. en mijn neus is zooveel beter geworden, dat ik álles ruik. Voorbeeldje, ik woon op de 4e verdieping, alle deuren en ramen zijn DICHT, de vuilniswagen stopt voor de deur om de vuilniszakken op te halen, en ik ruik de vuilnisgeur gewoon door de ramen komen!!! Is dat vaag of niet... En dan word ik er nog kotsmisselijk van ook. Ook heeft mijn zus haar muizen gebracht vanochtend en ondanks dat d ekooi helemaal schoon is, vind ik ze vreselijk stinken. Mijn maag draait geregeld om vandaag. Boven het toilet hoef ik nog niet te hangen gelukkig, maar als dit zo door gaat...pff. Zo dat is eruit. Ga nu maar ff met t hondje wandelen!
@ babyhope: 8 testen in huis? Dat zijn er genoeg! Anders had je die 2 van mij wel mogen hebben. Jammer dat ik ze niet meer nodig heb. @ roken tijdens de zwangerschap: mijn beide ouders hebben aanleg voor astma. Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij gerookt als een ketter, en ik ben de enige van de kids die ook daadwerkelijk astma heeft gekregen..... Ik ben trouwens 5 maanden voor ik stopte met de pil gestopt met roken. Maar ik ken ook genoeg mensen die tijdens de zwangerschap flink doorgerookt hebben en toch een gezond kind ter wereld hebben gebracht. @ duchess: hele mooie test meid! Enne zwanger worden? Dat zit er voor mij ook ooit in. Maar ik hoop dat ik dit nu eerst kan gaan afsluiten en verwerken. @ miranda: ik had het bij een ander topic al gezegd, maar ik vind het echt jammer voor je dat je nog niets hebt. Mss bij de volgende FM? Ik duim voor je! @ duchess: ik heb zowiezo al een sterk reukorgaan. Wat moet dat worden als ik zwanger ben! maar al die reacties is wel een goed teken hoor!