@ Duchess: ik snap ook niet waarom ik nog een half jaar moet wachten eer we met clomid moeten beginnen. Alsof ik nu opeens een regelmatige cyclus ga krijgen? Mijn gyn zei dat clomid ook zijn nadelen heeft zoals kans op meerling enzo maar liever een tweeling dan geen kinderen! Ik ben ook maar 24 jaar en mijn gyn hoopt dat mijn lichaam zich toch herpakt maarja, wat zijn de kansen daarop als je pco hebt?? Ik ben in ieder geval een half jaar geleden met de pil gestopt met het idee om zwanger te worden. Sindsdien heb ik 1 keer vanzelf een bloeding gehad na 48 dagen ofzo maar dit was maar heel licht. Ik denk dus niet dat ik toen een eisprong heb gehad ofzo. Daarna heb ik nog 1 keer een bloeding gehad agv provera. Dit had mijn ha mij voorgeschreven. Ondertussen zit ik op dag 46 ofzo en is er nog geen ongi te bekennen. Volgens mij heb ik dus nog geen eisprong gehad. Ik wacht nog heel even af en als ik dan nog niet ongi ben, begin ik met lutenyl. Ik herinner mij nog dat ik voor ik met de pil begon, soms maar om het half jaar mijn menstruatie had. Dat is dus maar heel weinig. Gelukkig zijn we er snel achter dat ik pco heb. Echt belachelijk dat ze eerst beweerden dat er niks mis was en er daarna pas achter komen dat je pco hebt! Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat ik niet de enige ben en dat je wel degelijk zwanger kunt worden met pco. Jammer genoeg moeten wij er wat langer op wachten. Liefs Margot
Margot, goed werk heeft tijd nodig zeg ik altijd maar!!! Ik vind het echt heel erg raar dat je een half jaar moet kijken. Moet je ook gaan temperaturen ofzo? Toen bij mij PCO geconstateerd werd wilde de gyn ook dat ik 1 maand even keek hoe het ging. Schijnbaar bestaad er wel eens kans dat je na gebruik van primolut/provera een opdonder gekregen hebt en een eigen cyclus hebt. Ik heb er nog nooit van gehoort dat het echt gebeurt is maargoed... Ik moest dus 1 maand afwachten en op CD35 bellen want dan duurde het te lang. Toen mocht ik echt meteen met clomid beginnen. Maar vind het erg raar hoe dat bij jou gaat... maar misschien dat ze willen dat je tempt om even te kijken of je echt geen eisprong krijgt ofzo?
Hahaha dankje Suus. Ik ga zo! Zit nu weer van alles te lezen... pfff. Haha! En heb nu ook honger... dus dadelijk eerst nog ff wat eten.. whaha.
margootje: idd niet leuk dat je nog een halfjaar aan moet modderen zoals ik dat dan noem. ik spreek uit ervaring. ik heb ook meer als een halfjaar moeten wachten. moest eerst wat kilootjes kwijtraken. want misschien deed dat wel wat met mijn cyclus. tja hij is wel wat korter maar daar is ook alles mee gezegd. nu mochten we vorige week naa 7,5 maand eindelijk beginnen. heb nu mn eerste ronde clomid 50 mg gehad en had op cyclusdag 8 een ei van 11 mm. dus dat is goed. ik hoop echt dat het voor jullie snel om is dat halfjaar. en anders gewoon nog een keer een gesprek aanvragen dat je het echt niet ziet zitten om nog zolang door te moeten ploeteren en dat je verder wilt. weet niet of ze daar naar luisteren hoor maar je kunt zeggen dat het je gewoon allemaal zwaar valt ofzo. liefs suus
Over temperaturen is er niks gezegd. Nu temperatuur ik zelf wel maar moet zeggen dat ik het vaak vergeet. Ik vind het in ieder geval behoorlijk irritant dat ik nu nog een half jaar moet wachten. Het afgelopen half jaar is er ook niks gebeurd dus zou niet weten waarom ik nu wel een eisprong zou krijgen. Na mijn proverakuur is er niks veranderd, ik denk dus ook niet dat die lutenyl gaat helpen. Ik heb wel gelezen dat pco met een verhoogd insulinegehalte gepaard gaat. Misschien helpt een gezonde voeding dan?? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb in ieder geval geen overgewicht dus afvallen is zeker geen optie.
margootje: tja ik weet ook zo 123 hoe dat zit met zon dieet of andere voeding. lijkt me sterk dat als je geen overgewicht hebt dat je dan met een bepaalde voeding wel vooruitgang boekt omdat je ook geen overgewicht hebt. snapje? das echt de pest van PCO hoor. af en toe weet je gewoon niet wat dan wel of wat dan niet goed zou zijn. liefs suus
nou meiden. ik ga werken tot vanaaf 9 uur. ik kan wel kijken naar wat jullie geschreven hebben maar kan op het werk niks reageren. stom systeem wat erop zit. dus ik kijk af en toe stiekem even mee om op de hoogte te blijven en dan kan ik morgen reageren. dus als je GAST ziet staan..........DAT BEN IKKE haha. liefs suus
Suus: ik snap je redenering wel. Was ook wel bang dat een andere voeding weinig zou helpen. Dat ik het niet in de hand heb, vind ik zo vervelend. Als ik wist wat ik moest doen om het te veranderen, deed ik het meteen (dit geldt wss voor iedereen met pco)! Ach ja, ik zal zo nog maar een half jaar aanmodderen en hopen dat ik toch een eisprong krijg? Meer zit er niet op vrees ik. Hoe was jullie cyclus trouwens voor jullie met clomid ed. begonnen? Hadden jullie wel een eisprong? Margot Xxx
Heeey meiden! Alles goed met iedereen? Ga niet terug lezen hoor, haha is zoveel! Cindy ongi geworden balen zeg, alles klonk zo mooi!!
Waar is iedereeeen? Het is wel erg stil vandaag hoor!! Ik heb vandaag een hele goede dag. Mijn misselijkheid is heel veel minder!!! Nog wel aanwezig, maar ik kan weer dingen doen! Nu hopen dat het zo blijft. Ben wel nog best moe telkens enzo maar ik voel me echt een stuk beter en begin echt op een roze wolk te leven, heb hele goede zin vandaag hihi. Heb ook best veel gedaan, heb eindelijk de zwangerschapsverklaring op de post gedaan (en dus bij de VK geweest eerst) heb even wat winkeltjes gekeken, heb t bed verschoont, de badkamer gepoetst, wc gedaan, keuken gedaan, afgewassen, een was gewassen en opgehangen en ben nu aan het koken. KOKEN!! Dat heb ik al zolang niet meer gedaan door de misselijkheid... nu had ik er ineens zin in! Hoop echt dat ik me nu zo blijf voelen... Blijf nog voorzichtig! Daarbij doet mijn rug wel nog erg veel pijn dus ga wel tussendoor telkens even zitten of liggen. Hoe is het met de rest???
Te vroeg gejuigd... Vlak na het berichtje hing ik boven de wc en nu ben ik weer kots en kots misselijk.
@Margootje: welkom! Hopelijk vliegt het komende half jaar voor jou om!! Over mijzelf en mijn PCOS. Ik heb al een zoontje, Ryan, hij wordt 31 oktober 2. Destijds ben ik spontaan zwanger geworden na jaaarenlang de pil te hebben geslikt. Toen bestond al wel het vermoeden van PCOS, gezien mijn verleden en geen cyclus, maar voordat we een echo lieten doen, bleek ik al zwanger van Ryan. Nu ben ik in januari gestopt met de pil en bleef mijn menstruatie uit. Direct naar de ha gegaan en verwijzing naar de gyn gekregen. Toen ik de afspraak had, was ik netongesteld geworden (na 110 dagen!). Ik moest eerst even wachten omdat ik te ver in mijn cyclus zat. Daarna Primolut en toen 50mg Clomid. Helaas geen eisprong, dus nu ga ik zaterdag beginnen met Primolut en aansluitend 100mg Clomid. Spannend dus! @Duchess: ik ben zooooo benieuwd naar je buikfoto's!!!
Verder eigenlijk weinig nieuws. Vandaag toch maar op het werk verteld waar we mee bezig zijn (in tranen) en mijn baas was erg begripvol. Hij heeft zelf een dochtertje van 2 en zijn vrouw was zwanger van de 2e, maar die bleek allerlei ernstige afwijkingen te hebben. Dus zij is rond de 23 weken geloof ik bevallen, helaas doodgeboren natuurlijk. Dus hij begrijpt wel hoe moelijk het kan zijn.
Straks even naar de kapper, ga denk ik weer korter....spannend! Misschien dat dat helpt voor mijn eisprong
Hallo! Vrij rustig geweest hier, zie ik, dus kan ik ook weer eens reageren. @Zethu: balen is dat, hier ook last van een spastische darm, die met name bij stress wel kan opspelen, en jemig, dat kan pijn doen! @Duchess: fijn dat je gisteren zo'n leuke dag hebt gehad. ben benieuwd naar je buikfoto's. En dus iets te vroeg gejuicht, toch weer misselijk, vervelend joh. @babyhope: succes weer met spuiten, is de buikpijn van de ongi weer wat gezakt? @margootje: helaas welkom hier. Snap ook niet zo goed waarom ze je nu nog een half jaar laten wachten, voor je met Clomid mag beginnen. @Suusje: fijn dat je ongi nu beduidend minder is. @Tummetje: hee, hoe is het met jou en de zwangerschapskwaaltjes? @debbykoops: fijn dat je baas zo begripvol is, scheelt toch weer een heleboel. @hier: weinig te melden, gisteren de Pregnyl gespoten, en behalve een paar minuutjes een wat branderig gevoel, geen last ervan gehad. Is wel even wennen om nu niets te hoeven spuiten na 3 weken elke dag je zelf injecteren.
Bedankt voor de reacties. Ben toch blij om te horen dat zwanger worden wel degelijk mogelijk is. Ik hoop ook dat dit half jaar snel om is maar ik hoop nog harder dat ik toch spontaan zwanger word, ookal is de kans erg klein. Ik hou jullie in ieder geval wel op de hoogte! Liefs Margot
@ sylcor: geen idee. Mijn gyn vond t verstandig om het eerst een half jaar aan te kijken in de hoop dat mijn cyclus toch op gang zou komen.... Volgens mij redeneert hij van: ach, ze is nog maar 24 dus er is nog tijd zat voor we de "grove" middelen inzetten. Volgens mij heeft hij het wel uitgelegd maar op dat moment kon ik alleen maar denken: o my god, ik heb pco!!! Ben de helft van het gesprek dus vergeten. Daar baal ik wel van, had ook nog vanalles willen vragen maar op dat moment kon ik niet meer echt nadenken.