PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Heel begrijpelijk hoor Duchess. De een heeft rond de NOD afstand nodig, de ander heeft het forum juist nodig om af te praten.
    Ook jou is de kans van een zwangerschap van harte gegund!

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Dankje Zethu!
    Ja ik blijf altijd liever weg, omdat ik me allerlei dingen in mijn hoofd ga halen als ik wat lees! Dan voel ik ineens van alles en dan is er helemaal niets aan de hand... Dus vandaar dat ik mijn NOD een beetje probeer te 'vergeten'. Plan ook altijd veel in die paar dagen, dat ik lekker bezig ben en er zo min mogelijk aan denk. ;)
    Over 2 dagen mag ik bellen, en ik loop me nu al druk te maken argh. :oops: :rolleyes:

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Miranda gefeliciteerd met je dochtertje haar 1e verjaardag!

@ momhairy, wanneer je naar je cyclussen kijkt dan zou er een kans kunnen zijn dat je ook pco hebt, maar er speelt veel meer mee dan dat. En ook gewicht hoeft geen rol te spelen, want ik heb bijvoorbeeld geen overgewicht.. Wanneer je je zorgen maakt dan zou ik gewoon naar de HA gaan en om een verwijsbrief vragen.

@ Duchess, ik blijf ook steeds wat weg van het forum, soms loop ik me ook echt gek te maken en dat doet mijn humeur ook niet goed :oops: . Maar laten we hopen dat we hier heel snel allemaal weg mogen zijn!

@ me temp kaartje [​IMG]

Nog steeds keelpijn. Maar ik vind het zo raar dat die bmm gisteren hard en dicht was en voorheen hoog en zacht, heb vandaag niet gevoeld. En me afscheiding is niet zoveel meer als het al heel lang was. Ik had elke dag cremige afscheiding sinds maanden en nu is het heel weinig en sticky. Maar ik denk dat mijn lichaam me voor de gek houdt, hoe KAN het nou :rolleyes: maakt me echt onzeker.

4. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    thanx voor de info meiden... ik ga in dordrecht dan naar het ziekenhuis.
    nou dan ga ik gewoon verder met afvallen en dan ga ik er goed over na denken xxx

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: dat heeft een vriendin van me ook. Daarom leest ze zo min mogelijk medische dingen en kijkt ze nooit naar zkh-programma's

@ mp: ik hoop dat die tempverhoging komt door een ei. Maar ja die keelpijn is ook niet goed.

@ momhairy: ik weet niet welk BMI ze daar aanhouden. Heb je ook nog andere dingen waardoor je denkt dat je PCO zou kunnen hebben? Bijv mannelijk haarpatroon of zo.

@ hier: volgens mij begin ik mijn cycli een beetje beter te kennen. Vorige cyclus kreeg ik op een gegeven moment pijnlijke borsten. Vandaag merkte ik dat ik dat nu weer heb. Volgens mij is dit rond dezelfde periode.

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Zethu, ik denk dat het niks is en door de keelpijn komt idd :( .. Je hoopt het zo maar het zal wel weer niet zo zijn :( .
    Op welke dag zit jij nu? Anders dingen opschrijven wanneer je ergens last van hebt enzo?

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mp: doe ik idd ook, ik hou alles op FF bij.
    Ik zit nu op dag 37
    (ik was voor NOD uitgegaan van 39, en die is overmorgen, maar red ik dus zoals verwacht niet)

@ all: Waar gaan jullie vanuit met het bepalen van jullie NOD?

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hoi meiden,

Na veel lezen hier ook een berichtje van mij.
    Ik hoop dat ik me ook mag aansluiten bij jullie topic, ik weet sinds gisteren dat ik PCO heb en ik kan best een beetje steun gebruiken.. :oops:
    Ik heb gisteren bij de gyn een inwendige echo gehad, en jawel, het 'kralensnoer'.
    Gyn zei meteen dat er eigenlijk geen twijfel meer mogelijk is. En eigenlijk wist ik het aan de hand van de symptomen die ik heb ook van te voren wel al een beetje.
    Maar het was even goed even schrikken.
    Nu moet ik over 3 weken terug komen bij de gyn en dan gaat ze kijken met welke medicijnen ik moet starten.

Ik voel me zo enorm onzeker, ben bang voor wat ons te wachten staat en vraag me de hele tijd af of het wel goed zal komen.

Groetjes, Anja

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    (helaas) Welkom Anja...
    Ik word er altijd een beetje verdrietig van als er weer nieuwe meiden bij komen. Je gunt het niemand...
    Gelukkig hebben we veel steun aan elkaar!

Zethu, fijn dat je je cycli een beetje beter begint te kennen!
    Ik vind het knap want ik snap er nog niks van. ;)

Ik vind het ook moeilijk om te zeggen wanneer mijn NOD is. Maar ik heb een paar cyclussen gehad van 29 voor mijn hele lange cyclus dus ik houd die maar in mijn achterhoofd. Heb deze maand overigens 30 dagen getelt en zit nu op dag 34 maar nog niks aan de hand.
    Ik ben dan ook nog niet met medicatie gestart overigens...
    Morgen mag ik de gyn bellen als ik nog niet ongesteld ben.
    Zouden jullie eerst nog een test doen voor de zekerheid?
    Ik weet gewoon zeker dat die negatief zal zijn. Ik heb dan niet de hele cyclus getemperatuurt maar volgens mij heb ik echt geen eisprong gehad.

Meiden hebben jullie ook zoveel last van krampen?
    Vorige cyclus had ik het ook maar toen dacht ik echt dat ik zwanger was ds ik was het nu alweer een beetje vergeten... Sinds gisteravond is het er weer en het is zooo pijnlijk.
    Vooral in mijn onderrug en rond mijn bekken doet het echt zeer! Komt telkens met vlagen..
    Ben benieuwd of meer meiden hier last van hebben..

10. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

helaas anja. welkom hier. ik hoop dat je hier genoeg steun en info kan vinden. als je wat te vragen hebt dan moet je die gewoon stellen!

MP: ik denk niet dat dat je ei is geweest meid. ik denk dat het toch door je keelpijn komt.

momhairy: ik zou naar de ha gaan als je het echt zeker wilt weten.maar ga idd wel door met afvallen want dat kan altijd alleen maar gunstig zijn.

sorry als ik iemand ben vergeten.

ik ga zo werken van half2 tot 9 dus ik kom vanaaf niet meer langs.

gister ben ik voor het eerst na het eten een halfuur gaan wandelen. vond het eigenlijk wel fijn. mp3 speler mee en dan lekker lopen. morgenaaf kan ik weer ff na het eten. vind dit leuker dan de sportschool waarveel mensen je maar aankijken enzo.

grtz suus

11. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    ik heb volgens mij niet echt mannelijke haar groei.
    ik heb altijd wel last van haren op me armen en af en toe op me buik maar niet ongelofelijk veel ofzo.

dus tja...maar ik ga gewoon door met afvallen idd

mocht er toch uitkomen dat ik pco heb dan meld ik me wel weer hier.... dikke kus es

12. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hoi meiden.. reageer ff snel.. moet zo weer weg

Hier was de grootste follikel 10.3.. dus de gyn kon er niet echt iets zinnigs over zeggen, vrijdag weer een meting.

Zaad was 35 miljoen, en beweeglijkheid van 30%.. Kon niet echt van de gyn opmaken of het heel goed of heel slecht was.. volgens mij een beetje gemiddeld ofzo? Weten jullie dat?
    Mn manneke zit er een beetje mee.. weet niet zo goed wat ik er aan moet doen.. arm ding :(

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Nou of een kralenkrans weg kan gaan...euhm ja en nee....er blijven altijd veel eitjes paraat zitten bij mensen met PCO...maar mocht je idd afvallen en/of een normale cyclus krijgen door zwangerschap, operatie, hormonen...dan rijpt er een eitje ipv dat alle eitjes rijpen...

Dan ziet je eierstok er meer uit als een normale eierstok.....maar de PCO is nooit echt weg...helaas...... :confused:

Groetjes,
    Miranda

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey suus, fijn dat je eerste dag goed beviel, hopelijk de eerste hele dag ook! Nee ze mogen dat niet tegelijk uitbetalen...dat moet je aanvragen he!

Groetjes,
    Miranda

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Momhairy,

Zou kunnen, maa rom het zeker te weten moet je toch langs je dokter en een bloedtest en een echo laten doen. Enkel dan weet je het zeker...dmv hoge testosteron waarden en een kralenkrans in je eierstokken...

je zou ook zoiets als annovulatie kunnen hebben, dat is dat je niet ovuleerd...maar komt er op neer dat het op PCO lijkt... blijft nog een ding over echt even naar je HA gaan of je gynaecoloog! Dan weet je het pas 100 % zeker.

Succes, leuke knul trouwens heb je hihi.

Groetjes,
    Miranda

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Momhairy,

Zou kunnen, maa rom het zeker te weten moet je toch langs je dokter en een bloedtest en een echo laten doen. Enkel dan weet je het zeker...dmv hoge testosteron waarden en een kralenkrans in je eierstokken...

je zou ook zoiets als annovulatie kunnen hebben, dat is dat je niet ovuleerd...maar komt er op neer dat het op PCO lijkt... blijft nog een ding over echt even naar je HA gaan of je gynaecoloog! Dan weet je het pas 100 % zeker.

Succes, leuke knul trouwens heb je hihi.

Groetjes,
    Miranda

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey Duchess, ja snap dat wel hoor, ik heb het meestal als ik ongesteld word dat ik niet graag op het forum kom en even een time out neem.....

Bellen! gewoon doen...tis eng...maar levert meestal wel wat op hoor!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dank je!! ze had een leuke dag!!

Euh, jouw tempkaartje is wel heel positief...lijkt alsof je een eisprong hebt...maar je temp gaat niet naar beneden! Misschien toch vanwege je keelpijn? En geen afscheiding meer....misschien toch een eitje gehad...of je lichaam is zich nu klaar aan het maken om ongesteld te worden....ofzoiets...en je bmm...geen idee dat heb ik nooti gevoeld..en weet er ook niets vanaf...maar gesloten en hard....dat is toch meestal na een eisprong?

Nou mijn duimen staan op! of je bent zwanger of je word ongi...beide zal wel gewenst zijn denk ik hihi.. het eerste natuurlijk liever...

Groetjes,
    Miranda

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euhm...28 dagen..en verleng het iedere keer met 5 dagen....als je al langer regelmatiger bent kan dat..maar zo onregelmatig...gewoon afwachten en altijd iets bij je hebben voor als je ongi word helaas...meer tips kan ik er niet voor geven....... :(

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hee Anja,

He balen...PCO...nooit leuk om te horen. ALs je vragen hebt die kan je hier kwijt, er zijn vele meiden samen met jouw die hetzelfde doormaken hoor. Wij zullen er voor je zijn om je te steunen en voor de digi knuffels als je hem eens nodig hebt!

Welkom op dit topicje...en ook voor jouw geld! Een beebje dat komt er wel...soms niet snel, en wanneer je het wilt...maar altijd heeel gewenst!

Groetjes,
    Miranda

Deel Deze Pagina