PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzie79

suzie79 Actief lid

24 aug 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    straks heb je er nog drie!!!:$haha ben je gelijk klaar..

2. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    ff snel voor suzie: MIJN GYN ZEI: BIJ MIJN PROGESTRON GEHALTE VAN 73. DAT ZE OOK ECHT NIET HAD VERWACHT DAT IK ONGI ZOU WORDEN :D ... KLINKT GOED BIJ JOU :D

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oeh goed om te horen zeg Tante Mars!!! Dat geeft Suzie vast heeele goede hoop! :D
    Ik word er helemaal zenuwachtig van hahaha. Zo leuk hoe je met iedereen mee leeft!!!

4. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Ik wil me bij jullie aansluiten 8)
    Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik opeens PCO heb. Net nu we al bezig waren voor een tweede. Ik dacht eigenlijk dat ik zwanger zou zijn maar de testen bleven neg. en me ongi bleef ook uit natuurlijk.
    Ik heb wel een paar vraagjes jullie weten ze vast
    Ik ben wel erg veel afgevallen (heb nu ondergewicht) na me bevalling van de eerste kan het daardoor komen?
    En kan het ook weer weggaan en dat je dan weer normale rijpende eicellen krijgt?
    En tijdens dat je het hebt rijpen er dan nooit eicellen of soms wel?

Groetjes, flubjuh

5. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    met medicijnen kunnen ze wel rijpen (als het aanslaat) geen id of het ligt aan het aantal kilo's da je bent afgevallen na de bevlaling van de eerste. Hier is nog iemand die voor een tweede gaat, en de eerste er 'zomaar' was..

Enjoy The Club.

IK WIL EENS FF LEKKER ZEUREN: voor het eerst :p Ik ben echt zooooooo moe, wil lekker slapen maar zelfs dat lukt niet OEi.. ZO dat was het whhahahaha

6. Margootje

Margootje Bekend lid

8 sep 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb vandaag de uitslag van mijn bloedonderzoek gehad en ik begrijp er niks meer van. Blijkbaar heb ik zowel een heel laag oestrogeen gehalte als progesteron gehalte. Ik dacht dat je bij pco juist een heel hoog oestrogeen gehalte hebt of vergis ik me nu??? Mijn ha snapte er precies ook niet veel van. Vrijdag moet ik weer langskomen en dan gaat hij met mijn gyn bellen om te vragen wat de volgende stappen zijn. Hopelijk mag ik dan toch met clomid of iets dergelijks beginnen want dat half jaar wachten zie ik nog steeds niet zitten hoor!

7. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    oestrogeen kan worden weer gegeven als er een eitje groeit, progestron komt vrij als je eitje is gesprongen. Raar dat je HA dat niet weet ;) ..

Me zus die gaat altijd naar de HA wat betreft zwanger worden e.d. en telkens maakt ie dr blij met een dooie mus, die kerel heb echt nergens verstand van..

Je kan zulke uitslagen beter met je gyn bespreken.

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Duchess, Oh ik ben ook zo snel emo, erg he haha. Kreeg een "gefeli met zwschap" kaartje van schoonouders binnen vandaag en er stond zo'n mooie tekst op. Tranen kwamen gelijk in me ogen haha.
    Ik ben nu gewoon misselijk van de zwangerschap zeg maar, niet weer zo erg als eerst gelukkig. Vandaag weer over gegeven, maar daarna is dat rot gevoel ook weg. En dat had ik eerst ook niet toen ging het maar door :( . Hoe gaat het bij jou met de misselijkheid??

@ Cindy, wat een topgyn heb je nu zeg! En nu gaat het gewoon goed komen deze maand, mijn duimen draaien. Het zou zoooooooooooo mooi zijn!!

@ Suzie, mijn duimen draaien!!
    Ben je ook aan het tempen dan?? Echt spannend!

@ Flubjuh, jammer gnoeg welkom hier meid. Sommigen hebben wel een eisprong met pcos en sommigen niet (waaronder ik).. Het is zo verschillend bij iedereen. Heb je ook Clomid mee gekregen of moet je eerst bloedprikken etc. of?

@ Tante Mars, hihi ookal zo moe heerlijk hé :p . Ik vind het zo leuk dat we allemaal zo dicht bij elkaar "lopen"! Hoe voel je je verder? Ben je ookal misselijk?? Ik heb trouwens een dag voor jou de 2e echo, zo spannend. Wordt jou 3e echo toch als ik het goed heb?

@ Margootje, waarom ben je niet bij een gyn?? Huisartsen zijn zò dom.... Echt waar...

9. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    MP :p ik heb tot nu toe het 'geluk' niet misselijk te wezen, wel moet ik zorgen dat ik op tijd eet anders wordt t weeig. En vorige week smorgens niet gegeten en dus boven de prullebak bij de halte gehangen. Maar verder nee eigenlijk geen last. Voel me wel enorm futloos en me haar het lijkt wel 1 pluk dooie rat :( Maar ja .. Ook drink ik literssssssssssssss vocht mjam mjam whahaha..
    En dat ontzettende moe wezen. Pff ik weet echt niet hoe ik het moet hebben whaha, als ik smorgens wakker word wil ik wel weer slapen,vorige week was het zo erg, dat ik me tot HALF 11 heb verslapen terwijl de wekker om kwart over 5 gaat. Tis toch niet best maar ja.. Nog 1.5 week school dan een lang weekend en de 19e begint me stage..

Het word overigens me 4e echo ;) ...

10. suzie79

suzie79 Actief lid

24 aug 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje krijg helemaal zenuwen in mn buik...hihi.. na hoeveel dagen werd jou progesteron getest? de mijn op dag 10 na ovulatie...
    En jij lekker slapen strakjes, kan je kindje lekker groeien:p

@MP:wel irritant dat je nog moet overgeven lijkt me..maar ja voor een goede zaak...ik kan niet wachten tot misselijkheid haha, als het eenmaal zover is zal ik wel anders roepen

Welkom Flubjuh! he wat vervelend voor je dat je nu PCOS hebt. Maar lijkt me dat slank zijn juist in je voordeel zal zijn (maar ja ondergewicht, hoeveel ondergewicht..wel wat extra boterammetjes eten he:p) aangezien PCO vaker bij mensen met overwicht dan ondergewicht voor komt en zij juist geadviseerd worden af te vallen..

Margootje, ja hup verwijzing vragen en naar een goede fertiliteitsarts zoeken;) heb je veel meer aan.

Jeetje ben wel in de war met namen haha excuus!

11. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mijne dag 7 ;) .. En op dag 14 na ei een positieve test en weet je. Ik had altijd drang om te testen maar toen ik echt zwanger was, en echt geen last had vn zere boobs of misselijkheid dacht ik ohh ja dit is het wou ik niet eens te vroeg testen .. Dus smorgen sgetest en klapte zowat door de wc pot heen whaha..

Op dag 7 is ie op PIEK dus de kans is volgens mij GROOT dat je gewoon dalijk positief test :D Oh en net wat ik zei; ik heb maar 1 keer overgegeven :p hihi Dus je hoeft niet misselijk te worden

12. suzie79

suzie79 Actief lid

24 aug 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    Haha jeetje wat maak je me enthousiast!! Ik heb dus nu ook zoiets van nog niet testen, morgenochtend wel weer temperaturen (is trouwens nog steeds hoog, zit ook bij fertilityfriend.com super is dat trouwens) want wil ook geen negatieve test in handen krijgen wil eerst er zeker van zijn. Maar jeetje wat maak jij het spannend joh...Assistent die ik aan de lijn had zei, toen ik vroeg of je er zwangerschap van kon afleiden, dat dat niet kon...hmm zegt ze natuurlijk om teleurstelling te voorkomen..
    Veel mensen hoor je toch ook met nog geen echte klachten als misselijkheid...heb wel een beetje vreetbuien denk ik..:p

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik kwam bijde gyn voor een echo, en ze wist no van niks. ze zei ik kon uit de bloedwaardes opnemen dat je dit keer komt voor een ander soort echo dan anders :p ..

Maar goed, ik hooooooooooop het zo voor je :D ...
    Indd ik heb de laatste 5 dagen getempt en hij ging steeds ietjes lager en opde dag van NOD weer omhoog. Toen dacht ik Ja nu hihi.. Vind het zooo spannend voor jullie.

14. suzie79

suzie79 Actief lid

24 aug 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    nou I'll keep you posted;)
    fijne avond!

15. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Tante Mars, Ik ben stiekum wel jaloers hoor: je 4e echo al :p maar wel erg leuk!! Besef je het dan ook meer dan wanneer je maar 1 echo gehad zou hebben? Ik vind het allemaal zo eng..
    Maar wow dan ben je echt moe als je je zo verslaapt zeg! Mindere kwaaltjes. Zou dat alles ook weggaan na de 3de maand?

@ Suzie, hahahah neeeee dat moet je niet roepen, dat deed ik ook voordat ik zwanger was en toen belande ik in het ziekenhuis hahaha. Dus niet roepen dat je misselijk wilt worden hahaha ;) :D .
    En ik had ook vreetbuien voordat ik zwanger wist te zijn :$ wow. Je maakt het nu echt zo spannend!!!

Ga zo naar bed 8) weltrusten meiden!!!

16. suzie79

suzie79 Actief lid

24 aug 2009
    153
    0
    0
    Amsterdam
    trouwens woon je echt in Hollywood, wat cool zeg!
    Woon je daar of vakantie? Of zal ik gewoon even je profiel lezen..
    Bedankt iig voor je medeleven en leuke blije hoopvolle opmerkingen!
    lfs

17. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    nou ik hoop dat het moeie wel weg gat hoor anders weet ik neit hoe ik alles rond moet krijgen op stage en school..

Nou ik moet eerlijk zeggen, ik heb 2 geplande echo;s gehad en die andere was door bloedverlies.. Maar kan nog niet echt beseffen dat het in mij zit en dat het van ons samen is ..
    Ik ben benieuwd wat we volgende week te zien krijgen, hihi. De laatste echo was het al aan het bewegen, met het hoofdje (zo leek het dan tenminste haha) . Schudde een beetje whahah.. Lollig.

18. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Holwerd :) Boven in het toppie van Fryslan ;):p

X

19. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    @ Myprecious ; Nee want ik heb haar niet eens verteld dat ik voor de tweede al bezig was want ze zei dat ik waarschijnlijk makkelijk zwanger kan worden omdat ik met de eerste ook snel was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. En toen ik op internet ging kijken wat het inhield zag ik dat het wel degelijk iets is om me zorgen over te maken.

1maand geleden was er ook een inw echo gemaakt en niks te zien en vorige week opeens wel..snap dat niet hoor maar miss hebben ze eroverheen gekeken.

Ik heb mijn afspraak bij de gyn pas weer in feb. Maar ik ga wel woensdag naar me huisarts even kijken wat hij zegt.:p

20. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Zelf was ze nog zwanger ook...

Deel Deze Pagina