Nou, ben net terug van de ha voor mijn bloeduitslag. Eigenlijk was alles prima. Alles was normaal, behalve mijn oestrogeengehalte. Normaal ligt dat tijdens de folliculaire fase tussen 21 en 251 maar bij mij was t zo laag dat ze t niet eens konden meten . Verder lijkt t totaal niet op pco, geen verhoogde LH, normaal testosteron en insuline.... Volgende week moet ik terug naar de gyn want ha snapte er niks meer van Heeft iemand van jullie hetzelfde? Ook via echo pco gediagnosticeerd zonder dat dit in het bloed te zien was?
Misschien is het dan een mildere vorm van pco ofzo? De gyn zal toch echt wel iets gezien hebben op de echo waardoor hij pco vermoed... Mijn ha dacht dat het dan mss toch nog steeds door het ontpillen komt maar dan snapte hij nog niet waarom de gyn pco zegt. @ Mgwc: welke hormonen waren bij jou verhoogd? LH en testosteron ofzo?
Bij mij was het beeld juist op de echo te zien, maar bloedwaarden waren ook goed, maar bloedwaarden wisselen van tijd tot tijd. Als je 2 van de drie symptomen van PCO hebt, dus bloed, cystes op echo, en uitblijven of zeer onregelmatige cyclus, dan heb je wel PCO. Ik had toen ik 18 was bloed en onregelmatig cyclus, maar was geen echo genomen. en 10 jaar later goed bloed, maar wel onregelmatige cyclus en cystes..dus het wisselt..Maar er zijn geloof ik ook wel gradaties in PCO. hoop dat je er wat aan hebt, sterkte!
@ Suzie: dat klinkt idd hetzelfde als wat ik heb. Ik heb ook wel een onregelmatige cyclus en ik neem aan dat de gyn ook wat op de echo heeft gezien (hij heeft niet gezegd wat hij heeft gezien). Alleen het hele lage oestrogeengehalte past niet echt in het plaatje. Zal blij zijn als ik volgende week terug naar de gyn mag. Dan kan hij in ieder geval mijn vragen beantwoorden!
Ja gewoon lijstje maken en alle vragen stellen, ik heb zelfs een keer met mijn telefoon het gesprek opgenomen, vond de gyn niet erg. Om te vermijden dat ik achteraf toch nog met vragen zit of niet meer weet wat hij precies gezegd had. Bij mij heeft clomid nu na 2e ronde en 100mg goed zijn werk gedaan: kortere cyclus en 1 eitje wat gesprongen is..en nu zelfs beetje het gevoel dat het misschien raak is..!dus er is hoop!Sterkte!
@ tante: hoe was het bij de beebiedokter? @ duchess: Jee wat een situatie zeg! Ik snap ook niet waarom zo iemand aan de telefoon zit! @ suzie: denk niet dat het bij cammen alleen gaat blijven. Het klikt iig heel goed. Hij is me de hele tijd vanuit zijn werk mailtjes aan het sturen. We hebben sinds vorige week dinsdag ruim 150 berichtjes heen en weer gestuurd! @ margootje: yep, bij mij is het alleen via echo geconstateerd. Achteraf bleek ik normale hormoonwaarden te hebben, alleen mijn insuline was megahoog.
Mijn bloed is zelfs nooit onderzocht. Ik heb een echo gehad om te kijken waarom mijn cyclus al 140 dagen duurde (ik dacht zelf dat ik zwanger was...) en daar was een mooie kralenkrans op te zien in beide eierstokken. Mijn bloed hebben ze nooit nagekeken. De kralenkrans en lange cyclussen en 3 jaar zonder zwangerschap, zeiden genoeg volgens de gyn. Hier iemand die erg benieuwd is hoe het bij Tante Mars was!! Al viel bij mij de 1e afspraak niet zo heel veel voor. Maandag mag ik weer, dan gaan we naarhet hartje luisteren, spannenddd. Zethu, ja echt ongelofelijk hoor.. als je zo reageert dan ga je toch niet bij zon instelling werken? ik ben echt niet de enigste die zo van slag daarvan raakt... vind het echt zo raar. Mijn moeder heeft ze ook gebelt om even helderheid te vragen.. maar dat heeft ze alleen gedaan om zeker te weten dat nu alles goed was. Mijn moeder belde me daarna op en ze zei ja jullie liepen langs elkaar heen, alles is goed. Ja liepen langs elkaar heen? Ammehoela.. ik heb echt niks raars gezegd ofzo. Ik heb gewoonm gezegd 'Goedemorgen u spreekt met ...., ik ben net gebelt door mijn moeder, zij is gebelt door iemand die bij jullie werkt omdat mijn afspraak niet door gaat, er is gevraagd of ik dit nummer even wilde bellen om door te geven dat alles goed door is gekomen bij mij' das toch nie raar???? Nouja ik zit me nog steeds op te naaien... wat een mens! Ik heb daar áltijd wat he. Alleen mijn behandelaar is hartstikke leuk lief en aardig.. maar andere mensen heb ik altijd wat mee! Enne wat spannend zeg van die jongen Zethu!! You go girl! Wij gaan vanavond naar de mac en de bios denk ik. Heb nog een bioscoopbon voor 20 euro liggen. Zo eens ff kijken wat er allemaal draait! Zit alleen te twijfelen tussen de Pathé (lekker groot, grote zalen, geen pauze enzo..) of een andere bioscoop wat ze een service bioscoop noemen.. Kun je dus eten en drinken bestellen onder de film. Nahja ga gewoon even op beide sites kijken! Ben trouwens vanochtend nog ff wezen shoppen. Heb 1 t-shirt met lange mouwen, 2 coltruien en 2 bolero vestjes gehaald. Was in totaal maar 40 euro kwijt, helemaal super dus!!
Damessss, Met trillende, zweet handen en brok in mijn keel moet ik bekennen dat ik toch een testje (terwijl ik helemaal niet moest plassen) net heb gedaan...en guess what...twee strepen!! Wel heel licht, maar toch echt wel zichtbaar....heb net potje zitten janken en honderd keer man geprobeerd te bellen, nam natuurlijk niet op, maar net belde hij en komt zo...voel me wel lullig dat ik het zonder hem gedaan heb, maar kon het niet meer laten, dacht eigenlijk ook dat het nog negatief zou zijn, maar dacht om mijn stress te stillen, (heb er toch heel veel van internet, matcare)...jeetjemina.....ga het nog even beetje verwerken..weet ook dat het nog alle kanten op kan, maar voor nu wel heel super en ben gewoon heel positief! Dat was ik zowiezo deze hele cyclus en heeft misschien wel geholpen!! Nou lieve meisjes, hoop dat vruchtbaarheid in de lucht hangt en er meer blije testen volgen...poeh....weet even niet wat ik met mezelf aanmoet. Liefs
Nou we blijven toch maar thuis whaha. Vind niet echt leuke films op t moment. Dan gaan we pannenkoeken eten!
hier en dr staat n streeppiee???? WAAROM ZO VROEG MUTS Niet doen hihihi.... Zaterdag of zondag hoor Dan is het wel duidelijk te zien .. (ben wel blij daar niet van)
jeetje, wat gezellig gekletst! Ben even alles vergeten, zit even in een dipje en moet er even uitklimmen :S. Komt wel weer goed...ooit....
Beebiedokter: Alls goed, leuke jonge meid .. veel info gekregen, en een leuk knuffeltje . 4 november mogen we weer om het hartje te luisteren hihi.. Volgende week echo, kan nu al niet meer wachten.
Whooo Suzie, 12 dpo zit je nu toch?? Zou wel echt helemaal super zijn!!!!!! Heb je een foto?? Debby hopelijk voel je je snel beter! Tante Mars fijn dat alles goed was bij de VK! 4 november, das nog ff wachten. Maar voorbij voor je het weet! Hier ook een flinke hormonster-dip.. pfff. Heb mams aan de telefoon begin ik zwaar hard te janken.. arghhhh. Zo erg. En voel dat ik nog niet uitgejankt ben hoor... de tranen zitten echt achter mijn ogen.
Nou ja alles goed, er is niks gecontroleerd . VOlgende week echo en dan al een afspraak maken voor 20 weken echo.. Ik wil niet int ziekenhuis, we gaan naar een echobureau en die is snel vol.
He allemaal dipjes..wat vervelend Debby en Duchess. Echt klote..heel veel sterkte, super irritant. en dan kom ik ook nog eens met voorbarig blij nieuws, snap het heel goed. En begrijp het heel goed dat je geen zin hebt om te reageren hoor Debby, het voelt ook een beetje dubbel het hier zo neer te zetten...maar wilde het toch graag met jullie delen..jullie waren zelfs de tweede die ik het vertelde, haha! Fijn tante mars dat het zo goed was bij verlosk! Spannend hoor 4 nov! En ja weet dat ik te vroeg was.. je hebt natuurlijk gelijk, maar had die testen toch liggen..En een streep is streep toch? ben iig heel blij dat lichaam het doet, nu hopen dat hij het blijft doen, haha...maar ik ben geen muts hoor.. Nou geniet van jullie avondje en is niet mijn bedoeling andere somber te maken, was gewoon wat ego van mij om jullie gelijk hierover te berichten.. liefs
Joh Suzie tuurlijk wil je het hier kwijt!!!! Ik ben echt geweldig blij voor je!!!!! Als het echt een goede streep was dan ga ik je gewoon feliciteren! Tante Mars ja ik bedoelde dat het een leuke jonge meid was enzo. Dus dat het je goed bevalt zeg maar. Ben je al 12 weken volgende week? (op de 1 of andere manier zie ik geen banners...) Hier krijgen we echos bij het Diagnostisch Centrum, was bang dat het heel onpersoonlijk zou zijn en snel snel, maar dat was het echt niet. Heel leuk.