PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mendiey

mendiey Actief lid

18 jan 2009
    158
    13
    18

Daarom dan lukt het vast wel :)

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jullie plaatsen altijd veel als ik er niet ben. :) :)

Ik vind het heel knap van de meiden die aan het afvallen zijn & aan het stoppen met roken!
    Petje af! :)

Ik mag vandaag gaan bellen naar de gyn voor een afspraak en ik kon er gewoon niet van slapen!
    Ik vind het heel spannend hoor! Hadden jullie dat ook?
    Ik heb nu ineens het gevoel van nu gaat het echt gebeuren, raar he? Want ik weet natuurlijk helemaal nog niet wat er nu echt gaat gebeuren en of het allemaal wel werkt!
    Maargoed ik heb het doelloos afwachten overleefd. :)

3. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    Mgwc:
    dank je wel voor je compliment van mijn mannetje....
    en ook voor de uitleg xxx

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @ Duchess; ik was voor mijn eerste afspraak al hartstikke zenuwachtig, zo blij dat er eindelijk eens iets ging gebeuren ook.
    En dat was dan nog alleen maar de 'intake' en het eerste onderzoek enzo..
    Zat met de telefoon in mijn handen om te bellen en ik durfde bijna niet te bellen van de zenuwen. :p
    Moet nu over 3 weken weer en ik ben nu al zenuwachtig als ik eraan denk. ;)

Gisteren een heel gesprek met mijn vriend gehad over PCO, heb hem een stuk laten lezen op de site van Freya en hij deed er zo luchtig over, hij heeft echt zo'n 'het komt wel goed en we zien het wel' houding.
    Snap ik ook wel hoor, en eigenlijk zou ik het zelf ook zo moeten zien, maar ik moet er echt even aan wennen dat mijn lichaam het blijkbaar niet zelf kan.
    Ik voel me echt een beetje alsof mijn lichaam faalt, hebben jullie dat ook?
    Natuurlijk weet ik wel dat er een hoop aan te doen is en dát het uiteindelijk ook wel goed zal komen.
    Maar ik voel me zo... mja, machteloos. Gewoon omdat ik hier niks aan kan doen.

*sorry voor ego berichtje..*

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: had ik ook hoor toen ik alleen al moest bellen. Wanneer heb je je afspraak?

@ anja: die instelling heeft mijn vriend ook hoor. Kan ik af en toe zo boos om worden. Maar ja. Eerst maar eens af wachten wat de gyn de volgende keer te zeggen heeft.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    @ anja, mijn vriend is ook zo hoor! ik denk dat de mannen het toch op een andere manier 'verwerken' als wij! mijn vriend doet heel makkelijk enzo, maar hij spreekt niet goed nederlands dus ik dacht dat hij het niet begreep, maar hij heeft toen niet eens de moeite genomen om het volledig te lezen toen ik een pagina in zijn eigen taal gevonden had. :cry: ik werd daar heel verdrietig van maar hij wil het gewoon liever allemaal niet weten en heeft ook zoiets van 'het komt vast wel goed!'
    wel heel vervelend.. *knuffel*

Ik heb dus helemaal niet gebelt vandaag echt heel erg hoor. :oops:
    Ik zat nog zo te twijfelen om eerst een test te doen en ik had het druk de hele ochtend, en een voorhoofdholte ontsteking en de hele middag liggen slapen, ben net wakker en toen dacht ik sjit nu is het zeker te laat! Pff!
    Ik durf ook niet goed hoor! Maar morgen ga ik écht bellen, het is gewoon heel dubbel, zo stom! Wil nu wel bellen, want heb nu zoiets van die test is niet nodig (dacht ik vanochtend nog anders over) maarja nu is het alweer half 6. Morgen ochtend meteen! Dan is vriendlief ook vrij, kan hij mijn handje vast houden. :)

Ik vroeg me af he, gaat jullie vriend/man altijd mee naar de gyn?
    Ik denk dat ik de volgende keer liever zelf ga eigenlijk, ik weet niet waarom.
    Misschien ben ik ergens ook wel bang dat ze commentaar gaan hebben omdat mijn vriend geen Nederlands spreekt, stom he! Hij vind het ook heel stom dat ik zo'n gevoel heb maarja, ik haal me van alles in mijn hoofd. :rolleyes:

7. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mijn manneke gaat altijd mee die zit vaak eerder in de auto dan ik :) , En als hij geen nederlands zou spreken zou ik hem ook gewoon meenemen. Het is toch iets wat jullie samen moeten doorstaan. En ja hun reactie heb ik dan lak aan

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja soms denk ik ook van waarom zouden ze daar uberhaubt wat om geven en waarom zou ík er wat om geven als ze er wel wat over zouden zeggen?!
    Maarja ik ben zo onzeker dat ik me altijd allerlei gekke dingen in mijn hoofd haal!
    Hij werkt wel heel veel dus of hij echt mee kan dat weet ik natuurlijk niet, en het is wel iets wat we samen moeten doorstaan maarja als hij er niets van snapt? :rolleyes: Nouja ik zal het er vanavond eens met hem over hebben! :)

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Duchess; die onzekerheid ken ik idd.
    Het is niet dat mijn vriend geen Nederlands spreekt, maar mijn vriend ziet er 'anders' uit zeg maar.
    Lang haar, zwarte kleren, beetje rockerstype. :p
    En daar wordt ook niet altijd even goed op gereageerd.
    Maar eigenlijk zal het me een worst zijn wat de gyn van mijn vriend vindt.

Mijn vriend en ik hebben wel afgesproken dat hij mee zal gaan naar de gyn als hij niet hoeft te werken.
    Hij loopt wisselende diensten dus bij een ochtend of middagdienst is er dikke kans dat hij niet kan.
    15 april moet ik heen en dan heeft -ie middag, dus dan moet ik alleen heen.
    Vind het niet heel geweldig dat hij dan niet mee kan, maar ik kan ermee leven en hij hoeft er van mij echt geen vrij voor te gaan vragen.

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    Mijn vriend gaat mee als het lukt. Hij heeft namelijk wisselende diensten en het lukt dus niet altijd om mee te gaan. Bij mijn volgende afspraak kan hij niet mee. Hij heeft die week nachtdienst. Op maandag is hij dan altijd vrij vroeg wakker. En als hij dan op dinsdag thuiskomt gaat hij gelijk naar bed. Het is voor hem geen doen om dan om 9.30 met mij in het ziekenhuis te zijn. Weet ik wel eerder als hem of zijn zaad in orde is.
    Hij heeft de vorige keer al vrij moeten vragen, dat wil ik nu niet weer van hem vragen.

11. mendiey

mendiey Actief lid

18 jan 2009
    158
    13
    18
    Heej meiden,

Ik heb even een vraagje
    Ik heb sinds een paar dagen rare klachten, ben heel moe heb heel erg pijn in mijn onder buik en heb jeukende borsten, wat denken jullie dat ik eindelijk is ongsteld word of iets anders?

Groetjes

12. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @ Mandy; het zou kunnen, maar ik denk dat het enige wat je kunt doen afwachten is...

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zethu vind hij dat niet vervelend dat hij niet mee kan als jullie de uitslag horen?
    Nouja niks aan te doen natuurlijk..

Mijn vriend kan sowieso geen vrij vragen, we hebben een eigen winkel en het is of ik in de winkel of hij (en soms samen natuurlijk) en hij naar de gyn zonder mij dat lijkt me niet nuttig. :)

Mendiey, ik durf niet te zeggen wat dat is... Pijn in onderbuik heb ik ook heel erg vooral later op de dag..
    Jeukende borsten dat had ik vorige cyclus ook later in de cyclus (denk dat dat begon ergens rond dag 75-80 ofzo, cyclus duurde dus rond de 140 dagen..)
    Dusja ik durf niet te zeggen wat het betekend, kan van alles zijn helaas!

14. mendiey

mendiey Actief lid

18 jan 2009
    158
    13
    18
    haai meiden

ja het is helaas afwachten dan
    Maar wel bedankt voor jullie berichtje :)

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden,

Tante mars, las ik het nu goed in het NOD topic? Vertel eens wat heb je gedaan en wat is er aan de hand hahaha...je houdt het wel spannend hoor!

@mannetje reactie. Tsjah die van mij was ook zo irritant nuchter...komt het niet dan komt het niet...we gaan gewoon door....en als ik hem iets over PCO liet lezen...ja dat kan...en dat klopt wel...hij las het niet eens helemaal uit hahaha...haakte al af bij de medische termen..het is ook niet makkelijk voor hen he.

@mannetje overal mee naartoe. Nee, mijn hubbie kon niet iedere keer vrij vragen...dus ging hij mee als ik bv in het weekend moest...tuurlijk wel als ik utislagen moest krijgen van bloedtesten en dat soort dingen en de eerste paar keren..maar niet bij elke FM die ik had...en vooral niet omdat het in Amsterdam was hahaha.

Later in eigen ziekenhuis...eerste keer ook niet meegeweest hij kon echt geen vrij krijgen...maar ik kreeg een recept mee voor 3 maanden en vervolg recept voor 3 maanden..en moest over half jaar maar terug komen..dus geen opvolging en geen FM....

En de symptomen....tsjah..zou alles kunnen zijn...helas kan je met PCO niet zo een goed pijl op je lijf trekken he....hopelijk word je gewoon ongi!

hier een bloeding gehad gisteren.....snap het niet...2 eieren? dacht dat mijn ongi doorbrak....maandag ook al bloed...posi ovu test op zaterdag/zondag....dus dan 2 dagen later maandag bloed...vorige cyclus ook al zo....maar nu weer bloed.....en geen ongi..

Hadden we maar een luikje he dat je zo naar binnen kon kijken......of zelf een echo apparaat hahaha...dat zou makkelijk zijn!

Groetjes,
    Miranda

Groetjes,
    Miranda

16. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Even snel hoor.. moet er weer vandoor; eitje was niet gegroeid.. krijg straks primolut en daarna clomid 100mg.. dus weer een maand verkloot :(

17. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    @tummetje, balen meis ik leef met je mee *knuf*

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh nee tummetje! Wat jammer...hoe groot was je eitje dan?

Op naar een nieuwe ronde meis.....gelukkig mag je primolut en hoef je neit af te wachten..dat scheelt al in de lengte he!

Heel veel sterkte voor straks met nemen van primolut.

((KNUFFEL VOOR TUMMETJE))

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    AFSPRAKEN:
    tummetje: 25 maart; eerste fm + uitslag bloed en zaad
    MyPrecious: 27 maart bloedprikken.
    Tante Mars: 30 maart bloedprikken(progestron)
    Miranda (Mgwc): Eind maart naar HA voor doorverwijzing Gynaecoloog.
    Zethu: 7 april 2e afspraak Fertiliteitsarts, uitslagen bloed en zwemmers om 9.30u.
    MyPrecious: 8 april Gynaecoloog, uitslagen bloed en zwemmers.
    Suusje23: 5 augustus 13.30 2e afspraak Gynaecoloog

NOD:
    Duchess: 21/03/2009
    Zethu: 26/03/2009
    Myprecious: 04/04/2009
    Miranda (Mgwc): 08/04/2009

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus ... dagen

MEDICIJNEN:
    willemijnp: op 19 maart starten met provera daarna clomid

ZWANGER:

G E B O R E N :
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Miranda (Mgwc)

JARIG:
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - wordt 25 jaar
    Miranda (Mgwc) : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

20. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    AFSPRAKEN:
    MyPrecious: 27 maart bloedprikken.
    Tante Mars: 30 maart bloedprikken(progestron)
    Miranda (Mgwc): Eind maart naar HA voor doorverwijzing Gynaecoloog.
    Zethu: 7 april 2e afspraak Fertiliteitsarts, uitslagen bloed en zwemmers om 9.30u.
    MyPrecious: 8 april Gynaecoloog, uitslagen bloed en zwemmers.
    Suusje23: 5 augustus 13.30 2e afspraak Gynaecoloog

NOD:
    Duchess: 21/03/2009
    Zethu: 26/03/2009
    Myprecious: 04/04/2009
    Miranda (Mgwc): 08/04/2009
    tummetje: 08/04/2008

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus ... dagen

MEDICIJNEN:
    willemijnp: op 19 maart starten met provera daarna clomid
    tummetje: 27 maart starten met primolut
    tummetje: 12 april starten met clomid 100mg

ZWANGER:

G E B O R E N :
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Miranda (Mgwc)

JARIG:
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - wordt 25 jaar
    Miranda (Mgwc) : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

Deel Deze Pagina