PCO deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zethu, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    knuffel voor alle meiden!!

heb gruwelijke haast morgen ben ik er weer ben dan hele dag vrij.

liefs suus

2. Charpi

Charpi Fanatiek lid

Dec 26, 2008
    1,419
    0
    0
    Hoi Meiden,

Graag zou ik hier mee willen gaan schrijven. Ik heb dan wel geen PCO, maar mijn cyclus komt niet spontaan op gang. Ben nu net in 1ste ronde met Clomid 50mg met gelijk resultaat. Vandaag cd 13 teruggeweest voor fm en had 2 follikels van 19mm en 20mm, dus die gaan elke moment springen!! Ook vandaag slt gehad, die was helaas niet goed. Mijn zuurgraad is te zuur:x.... Nu heb ik iets meegekregen om het te neutraliseren mbv een vaginale douche. Dus dat wordt vooraf douchen... Vannacht gaan we het uiteraard nog een keertje proberen en morgenochtend moet ik om 10.20 uur weer in het zh zijn voor controle. Duimen jullie mee dat het morgen wel goed is?

Groetjes, Charpi

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Suusje, geweldig dat je die CB hebt gedaan!! Whoohooo :D GEFELICITEEEEEERD!!

@ Kiet, wauw geweldig meid!! Ook jij enorm GEFELICITEEEEEERD!! Volgens mij ben je nu dan idd 2 weken.

@ Charpi, helaas welkom hier meid. Wat goed dat de Clomid gelijk aangeslagen is! Ga voor jullie duimen hoor ;) .

Heb de rest vluchtig door gelezen.. Hopelijk geen meer belangrijke dingen gemist? Ik heb namelijk krampen onderin mijn buik :( ik heb geen idee wat het is? Denk nu aan harde buiken, maar ik heb geen idee hoe dat voelt.. Heb wat gegoogled en herken wel symptomen.. Hoop maar dat dat het is en dat ik straks geen bloedverlies krijg, want ik ben nu wel bang :( .

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    @duchess oh je bent er al haha ik dacht waar is ze toch..
    @mp jou wilde ik ook al oproepen..

@charpi welkom hier meid...hopenlijk morgen beter nieuws voor je!!!!!!

@iedereen ik was vandaag zo druk bah bah haha en nu aan het koken typen wachten op gtst....
    en me eigen druk maken want ik voel weer niks helemaal niks ja een beetje krampjes en een gevoelige onderbuik thats it....

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    @mp harde buiken denk ik niet want dat zijn oefenweeen en die beginnen in de 7de maand... ik denk dat het de groei van je beeb is meid!!!!
    maak je niet zo druk en als je het niet vertrouwd meteen je vlos bellen meid...

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Charpi, welkom hier en hopelijk morgen goed nieuws voor je! Wel fijn dat de Clomid direct heeft aangeslagen, daar ben ik stiekem jaloers op :D.

@MP, ik denk dat het door het groeien van de baarmoeder komt. Dat kunnen eigenlijk nog geen harde buiken zijn. Bij twijfel gewoon de vk even bellen!

@Cindy, kom op meis, onze tijd komt ook echt!!! En we gaan saaaaameeeeen :D

7. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is grappig, ik was gisteravond als laatste en vanochtend weer als eerste, hoezoe verslaafd :).

Vandaag een dagje werken en vanavond gaan we vanuit het werk door naar mijn ouders voor een weekend. Dus ik ben er op z'n vroegst zondag of maandag pas weer. Dan hoeven jullie mij niet te missen :p.

Fijn weekend iedereen!!

8. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ charpi: welkom meid. En je weet, bij ons kan je gezellig meekletsen. tante en ik hebben het je gisteren al via msn gezegd... hier krijg je in 9 van de 10 situaties iig wel reactie!

Heel veel succes strax bij de gyn!

@ mp: ik denk dat het je banden zijn die zich aan het klaarmaken zijn voor de rest van de zwangerschap....

9. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Morgen meiden.

welkom nieuwe!

MP, druk dus hahaha.

Hoe is het verder?

Groetjes,
    MIranda

10. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    debby een heel fijn weekenddd!!!!!

duchess waar ben je???????

@hier nou me temp is op dit moment goed aan het stijgen..
    maandag 36.3
    dinsdag 36.4
    woensdag 36.6
    donderdag 36.6
    vandaag 36.7
    en ik heb alleen nog last van mijn rug en heeeeeellll veeeellll eten..s`avonds die kleine steekjes onder in me buik maar me boobs geen last meer,ja als ik superhard druk(maar dat telt niet hahaha).
    hopenlijk blijft de temp stijgen hoor...mijn basale (of hoe zeg je het)temp ligt rond de 36.3 dus ik heb een stijging pwieuww..
    duimduimduim....

hoe gaat het met de rest van de ladiessss

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Hebben jullie misschien ervaring dat je wel een eisprong kan hebben, maar geen postitieve ovulatietest?

gr vruchtje

12. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

ik mocht vanmorgen weer langs bij de gyn maar ben er niks mee opgeschoten. Hij deed echt alsof ik een labiel mens ben dat elk moment depressief kan worden omdat ze nog niet zwanger is en dat ik ziekelijk geobsedeerd bezig ben met zwanger worden :$ Sorry hoor, ik ben zelf met mn master psychologie bezig dus ik had het echt wel geweten als ik depressief was geweest. Als ik dan toch ergens depressief van word dan is het wel van die vent! :x

Omdat mijn bloedwaarden verder normaal waren, wil hij dus gewoon afwachten tot ik vanzelf ongi word (ook al duurt dat nog weken). Hij wil nog steeds geen clomid voorschrijven want dat vindt hij zware medicatie :( en hij heeft t over een kans van 20% op meerlingen.... Volgens mij heeft die vent echt een opfriscursus nodig ofzo.
    Mijn vriend wil dat ik naar een andere gyn ga maar eerlijk gezegd heb ik daar nu helemaal geen zin meer in!

Pfff, benieuwd hoe je iemand's dag verpest?? Vraag het dan aan mijn gyn, die kan t je piekfijn uitleggen! :x
    Nu ga ik lekker een potje janken.

13. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,215
    433
    83
    Female
    home sweet home
    Margootje knuff voor jou. Maar je vriend heeft gelijk dat je naar andere gyn moet. Belachelijk wat hij zegt en ook dat hij je onnodig weken laat wachten. Het allerergste is nog dat jij er niet eens meer zin in hebt. Meid kom voor jezelf op!!

Ik zie dat er pco is vastgesteld in september. Nou dan wordt je toch echt niet vanzelf ongesteld. Mijn zus was het na 1,5 jaar nog niet. Na provera kuur werd ze ongesteld, maar daarna weer niet. Toen aan clomid nu heeft ze cyclus van 30 dgn

14. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    @margootje wat een kl***zak zeg die gyn van jou...
    ik weet zelf niet hoe het is met die lange cyclus dagen..
    heb dan wel pco maar werd gewoon elke maand op dag 36 ongi...alleen geen eisprong..
    ja mischien moet je echt naar een andere gyn..
    door zo een liet ik me ook niet behandelen..
    heb je ook geen provera gekregen dan??mischien kan je die aan je huisarts vragen?

@vruchtje ik gebruik geen ovu testen dus zou het niet weten meid..zoals ik soms verhalen lees zijn die dingen niet te vertrouwen....

15. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    #5195 Margootje, Oct 16, 2009
    Last edited: Oct 16, 2009
    Bedankt voor je lieve berichtje.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen, wachten of een 2nd opinion kiezen?
    Aan de ene kant wil ik niet in de mmm terecht komen maar aan de andere kant wil ik (wij eigenlijk) heel graag een kleintje! Ook erg frustrerend dat al mijn vriendinnen meteen (ronde 1 of 2) zwanger raken. Eentje had zelfs al geen maanden meer geklust met haar vriend maar dan na 1 keer seks, hup, meteen zwanger!
    Ik ben toch ook niet gestoord omdat ik graag snel zwanger wil worden en me zorgen maak als ik na een half jaar nog maar 1 eisprong heb gehad? :( Hij heeft toch gezien op de echo dat ik pco heb. Wat verwacht hij dan in godsnaam??? Hij zegt zelf dat een "normale cyclus" rond de 6 weken zal zitten dus wat schiet ik daar nou mee op??

Wat je vraag over die ov testen betreft. Het kan wel zijn dat je je lh piek hebt gemist. Bij sommige vrouwen duurt die piek maar erg kort dus dan moet je net op het goede moment testen om een positieve test te krijgen. Het kan dus nog helemaal goedkomen hoor! :)

Liefs Margot

16. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Babyhope: Het is echt een kl***zak ja, niet normaal toch dat de vervulling van iemand's kinderwens van zo'n idioot moet afhangen!

Ik heb wel lutenyl voorgeschreven gekregen om een onttrekkingsbloeding op te wekken als ik na 6 weken nog niet ongi ben geworden. Ik zit nu op cd 17 dus heb dat nog niet hoeven slikken.

17. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ik hoop dat je gewoon uit je eigen ongi wordt meid...
    of zelfs wel zwanger..
    ja ik zou echt zo iemand eraan naaien,hij kan toch zomaar niet zeggen dat je labiel bent..
    je hebt een wens,en die gaat nu eenmaal niet weg in een klap toch!!!

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!

@Charpi; helaas welkom meis.. je naam komt me bekend voor.. heb je hier wel eens in een clubje meegekletst?
    @MP; harde buiken kunnen nu ook al hoor! Alleen bijna niemand herkent ze als harde buiken ;) Is heel logisch, je baarmoeder maakt nu een groeispurt door.
    Hoop dat het niets ernstigs is.. wanneer heb je weer een afspraak?
    @Cindy; spannend meis!
    @vruchtje; heb ik nog nooit gehad.. wel andersom :(
    @margootje; je hebt altijd recht op een andere arts.. denk daar aan he!

Zo.. *gaaaaap*

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ben je moe tummetje?????

hoe gaat het vandaag met je??

20. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit gedacht dat een gyn tegen een vrouw zou zeggen dat ze niet te veel bezig mag zijn met zwanger worden! :$

Share This Page