PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Tante Mars gefeliciteerd hoor! :)

Wat een hoop rare berichten over bloedverlies! Ik ben benieuwd hoe het 'afloopt' Anja.

En bedankt voor je knuffel! ;)
    Ik voel me echt vreselijk rot nu! Het ging echt zooo lekker de laatste tijd en nu wil ik zelfs weer drinken! (ik kan me nog wel inhouden maare, makkelijk is t niet..)
    BAH ik voel me echt heel rot en weet gewoon niet wat ik nu moet doen hoor... Twijfel nu ook zo erg aan mezelf! Nu schaam ik me helemaal!
    Ik was al altijd zo van dat mijn 'problemen' niet belangrijk waren en nu heb ikd at al helemaal! *zucht* :cry:

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

AAAH, had ik een heel verhaal getypt, is alles weg door een stom knopje die ik ingedrukt had.
    En ik moet echt nodig met het eten aan de slag, dus sorry meiden maar ik reageer dan alleen ff op Duchess

@ Duchess, Pff daar word je echt gek van zulke mensen, wie snapt dat nou dat zij voor HULPVERLENERS aangesproken worden. Verlenen ze jou hulp? Nee ze boren je de grond in. Meid geloof jezelf, je stelt je niet aan en je zit op de goede weg. Die vader dochter relatie met je vriend waar slaat dat op? Jij zoekt vast veel steun bij je vriend en kijkt die hulpverlener daar tegenaan alsof je zo met je vader zou omgaan ofzo iets? Serieus ik zou alles gewoon vergeten wat ze tegen je gezegd hebben daar. Jij bent meer dan dat. Ik heb ook verschrikkelijk uitspraken naar mijn hoofd gekregen van zulke "hulpverleners" zo van: er mankeert je iets of er mankeert je helemaal niks en je doet het er om. Nou ze ging van het laatste uit. Snap dus helemaal hoe je je voelt. Als je erover wilt praten mag je me altijd PBen.

Nog even snel:

@ Tante Mars, ik duim voor je!

Nu naar het eten voordat mannetje begint te zeuren ;).

3. MyPrecious

Niet gaan drinken Duchess, denk eraan hoe sterk je bent.

4. kat00tje

kat00tje Lid

17 dec 2008
    14
    0
    0
    @duchess
    Wat rot voor je! Laat je alleszins niet kennen. Die hulpverlener heeft blijkbaar niet veel kaas gegeten van 'hulp verlenen'.
    Er zijn heus wel mensen die je wel kunnen helpen en met raad en daad willen bijstaan. Misschien kent je huisdokter wel een geschikte persoon?

Veel goeie moed alleszins!

Groetjes

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik vind het vooral zo moeilijk omdat zij een van de hogere psychiaters is daar zeg maar. Ze heeft een hoge functie en zit al heel lang in het vak.
    En daarom ga ik twijfelen of ze niet misschien toch gelijk heeft?!?!

Vader-dochter relatie komt idd omdat ik bijv vertelde dat mijn vriend me heel goed helpt en steunt. Dat hij zegt dat hij trots op me is als ik wat goeds gedaan heb, dat hij me helpt als ik iets niet durf, of me overhaalt om iets wél te doen... en daarbij bekeken dat ik soms minder zin in sex heb, denkt ze dat we een vader-dochter relatie hebben ipv man-vrouw...
    Mijn vriend werd overigens echt heel kwaad toen ik het hem vertelde!

Ik vind het gewoon zooo raar allemaal! Ze was ook t ene moment me echt de grond in aan het boren en het andere moment ineens weer van 'het ligt niet aan jou en we gaan er aan werken en ik ben er van overtuigt dat het helemaal goedkomt' maar nog geen minuut later was ze dan weer zo raar aan het praten! En daar stopte ze elke keer weer mee op t moment dat ik bijna dacht NU sta ik op en loop ik weg! Dan begon ze ineens weer lief & aardig te doen en dacht ik ja misschien gaat ze me toch wel helpen!

Ik weet ook niet goed wat ik nu moet doen... Verder zal ik vrij weinig nog met haar te maken hebben maarja.. Ik ben het er achteraf gezien gewoon echt niet mee eens en ik voel me er echt héél erg rot onder!

Sorry dat ik jullie hiermee lastig val maarja ik kan het verder ook nergens kwijt... :oops: :cry:

6. MyPrecious

@ Duchess, Ik heb zoveel meegemaakt met die mensen dat ik net zo goed psychiater kan worden ;) . Dat je vriend je zo goed helpt is alleen maar een positief iets, en het helpt je juist de goede kant uit wanneer iemand zegt dat die trots op je is toch? Die psychiater van je mag wel een extra cursus nemen. Maar goed, wanneer ze zelf niks meemaken weten ze ook niet hoe het bij een ander gaat hoor.

Ik merk wel dat ze echt weet wat ze doet bij je. Wat jij beschrijft dat ze eerst je de grond in boort en daarna poeslief doet. Tja ze moeten zo alles uit je trekken.

Snap het dat je het er niet mee eens bent en dat moet je ook niet zijn. Bah ik mag zulke mensen dus echt niet.

Je bent sterk en je komt er vast wel hoor. Ik ben sinds mijn 12e aan het werken aan mezelf en ik ben nog lang niet zoals het moet. Maar psychiaters daar zeg ik echt nee tegen. Ik voelde me aan het eind van het gesprek net zoals jij je nu voelt. En uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze niets voor me konden doen omdat het "te erg" was bij mij.

7. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden:

allereerst duchess: jeetje zeg :x das ook wat. twijfel in ieder geval niet aan jezelf meid! ik vind dit wat zij deed niet echt professioneel eerlijk gezegd!

All met bloedverlies wat onverklaarbaar is: ik denk dat het er wel bijhoort maar fijn is het niet :oops: :( allemaal een knuffel!

tja en ik ben weer aan het solliciteren! :( ik werk nu 7 dagen bij het callcenter en ik heb nog maar 6x gescoord. dat is dus te weinig. ik krijg tot einde van de week de tijd om 7 scores neer te zetten en heb ik die niet dan moet ik weg. :cry: heb ik het ergens kei naar mn zin en zijn ze verder kei tevreden en dan gaan ze zo beginnen :x . ik ben meteen naar het uitzendburo teruggegaan en die bellen mij morgen voor 12 uur met of ander werk of ze gaan kijken of ze iets voor me kunnen doen. :( denk je ook ergens leuk weer aan de slag te kunnen. nou niet dus :rolleyes: . en als ik zo snel niks kan vinden zit ik dus dalijk met een uitkering thuis. en dat wil ik echt voorkomen! :cry:

sorry voor sit erge ego stukje maar moest het even kwijt.

grtz suus

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben er achter dat het allemaal 'spel' was om een reactie uit te lokken.....
    Iig daar ga ik maar vanuit.

Ik had mijn vader aan de telefoon die benieuwd was hoe het was gegaan. En ik alles verteld, helemaal in tranen. :oops:
    En toen zei mijn vader ineens of ik er al aan gedacht had dat dit misschien juist de bedoeling was?!
    Ik vond het maar raar maar toen vertelde hij dat een tante van mij dit vroeger ook gehad heeft. Kwam ook helemaal overstuur van een gesprek (en zij had ook dezelfde klachten als ik) en later bleek dat dit echt zo geplant was. Om echt goed in te kunnen schatten hoe zij in elkaar zat. Hoe onzeker ze was, en of ze wel voor haar zelf op kon komen etc.
    En ik heb er een tijdje overna zitten denken en het MOET haast wel.
    Ze heeft ook zo'n rare dingen gezegd!
    Ook vond ik het al zo raar allemaal. Ik kreeg nl een paar maanden terug een brief dat ik een angst & stemmingsstoornissen programma zou gaan volgen. Later zou ik bericht krijgen wanneer het zou beginnen.
    En nu kreeg ik dus ineens een brief voor dit gesprek. En na het gesprek vroeg ik nog 'Dus dat angst & stemmingsstoornissen programma gaat niet door?' En toen antwoorde zij met 'Dat was dit! Dat hebben we net gedaan' En dat vond ik ook al zo raar!
    Ook vroeg ze meerdere malen na het gesprek hoe ik me nu voelde en hoe ik daar zelf over dacht. Maar ik heb natuurlijk geantwoord met dat het misschien wel klopte en dat ik het even niet meer wist en dat ik ervan geschrokken was. Ze probeerde er toen nog wel meer uit te trekken maar ik was zo overdondert dat ik het ff niet meer wist.

En als ik daar nu aan denk, dan ben ik er bijna van overtuigt dat dit ook echt de bedoeling was.
    Het moet gewoon wel!
    Dusja ik ben meteen een heel stuk relaxter en heb toch maar besloten om hun hulp aan te nemen...

Zo, en nu kunnen we weer gaan zenuwen voor de afspraak bij de gyn hahaha. :oops:

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: nou ja zeg! en dat durft zich een hulpverlener te noemen? Waar haalt hij het lef vandaan?
    Is zeker bij een instelling zoals vroeger het RIAGG was? Van hen hoor ik alleen dit soort onzin!
    Ik kan hier echt niet over uit.
    Ik zou echt iets anders gaan zoeken. Mag ik weten waar je exact bent geweest (plaats en zo, ik heb nogal wat ervaring opgedaan op dat gebied namen, kan in een PB'tje als je het hier niet wil plaatsen)

Wat je verteld over vader-dochter relatie: Op het minder zin in sex hebben na heb ik het precies hetzelfde met mijn vriend. Maar ik complimenteer en steun mijn vriend daar en tegen wel terug zeg maar. Is dat dus niet normaal?

@ miranda: wat raar met dat bloed van je?

@ anja: op zo'n momenten wil je toch dat het doorzet he.
    heel gek, enkelen hebben rare bloedingen, en ik vind maar geen ei!

@ tante Mars: wow mooie waarde zeg!

@ mp: Niet alle psychiaters zijn zo. Ik heb ook redelijk goede ervaringen op dat gebied opgedaan.
    Ik loop nu bijvoorbeeld voor mijn burnout bij de zelfde psychologe als die ik voor de eetstoornis had. Nu is ze wel een vrijgevestigde, ze heeft een praktijk met een collega opgezet.

10. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: het schiet zo ook niet op he. Maar ja vooral in deze periode zijn dat soort centers enorm op het scoren. Ik zou het iig niet kunnen.
    Bij het vorige werk moesten we tijdens het oplossen van problemen ook produkten aanprijzen en dus ook verkopen. Ik vond het vreselijk. Ik kon er niet mee leven. Ik was toch aangenomen om die mensen te helpen met hun problemen? Niet om hun problemen nog erger te maken.

@ duchess: ik vind het toch niet bepaald een manier van doen als het een spel was hoor!

11. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Oh wat ik nog helemaal vergeet te vertellen. Ik heb nog niets gehoord van mijn teamleider. Maar er is vandaag wel door de grote CEO een mail rondgestuurd:

We hebben daarom helaas moeten besluiten een voorstel te maken om onze organisatie met 1400 arbeidsplaatsen terug te brengen. Dit zijn 700 arbeidsplaatsen van eigen medewerkers in Nederland, 250 arbeidsplaatsen van eigen medewerkers in de overige landen en 450 arbeidsplaatsen van externe medewerkers.

Dus ik ga er maar vanuit dat het niets meer wordt. Helaas. Dag werk, hallo ZW/WW

12. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    Tja ik baal er echt wel flink van. ben dus nu weer aan het solliciteren bij een aantal kledingzaken. ik heb 6 jaar ervaring in een kledingwinkel en dat probeer ik nu ook maar. we zien het allemaal wel maar ik vind het zeker niet leuk! :cry:

duchess: zoiets zou het heel goed kunnen zijn om te kijken hoe je reageert en zo.

grtz suus

13. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!

@ miranda: ohh nee toch ongi :( *knuff* Oh.. hahah lees nu dat er niets meer te zien was.. nou ja.. die knuffel mag je toch houden hoor ;)
    @ anja; he balen.. vervelend dat bloedverlies
    @ duchess: netjes dat je al een poos clean bent! ga zo door meid! Alles moet in kleine stapjes he.. ook een telefonische afspraak.. maar je hebt het gedaan! super toch!
    nu hopen dat ze je gaan helpen! Ohh gossie.. lees nu je bericht erna.. ik kom uit een psychiater-famille, en je verhaal kwam bij mij over als een test. (nu las ik je latere berichten ook al hoor.. maar reageer alleen op wat ik denk) Als ze direct vragen hoe je ergens over denkt, heb jij tijd om een verhaal te verzinnen of iets dergelijks.. aan de hand van voor jou shockerende uitspraken, kan zij jouw eerlijke reactie meten en jou pijlen.. Het komt altijd gemeen over, maar het is de meest eerlijke manier.. En nu blijkt dus dat het bij een test hoorde? Nu je de 'test' gehad hebt, zou je toch altijd even kunnen bellen hoe of wat, misschien kan ze je uitleggen wat haar bedoeling was? Sterkte meissie.. tis niet niets he... zo heen en weer geslingerd worden tussen dit soort dingen
    @ tante mars; whoohooo gefeli, mooie score! :D
    @ suusje; he balen dat ze je daar voor weg willen sturen! hopen dat ze zich snel bedenken en anders heel veel succes met solliciteren! een uitkering is dezer dagen een hongerloontje hoor
    @ mp; bedankt voor je reactie op mn blog :)

Hier geen nieuws.. Krampen zijn weer terug.. maar ik had ook niet anders verwacht helaas.. Nog 5 dagen primolut.. ik tel ze af :)

14. MyPrecious

@ Suus, jeetje wat een vervelend nieuws weer met je werk.. Hopelijk vind je snel werk waar je het weer goed naar je zin hebt wanneer je daar niet kunt blijven.

@ Duchess, toch vind ik deze manier van aanpakken niet normaal door die hulpverlener. Je dacht zelfs nog om weer te drinken, en die reactie lokken ze wel uit. Ze leggen je naderhand ook niks uit of het spel was of niet. Zie je dat ik hun wel goed in de gaten heb? Want ik noemde het al hé.

@ Zethu, er zijn ook goede psychiaters idd, dat wil ik ook niet zeggen. Ik ken er 2 die heel goed met mij en mijn situatie om zijn gegaan en die hebben me ook geholpen waar ze konden helpen. Maar toch de meeste van de GGZ en zulke dingen vind ik echt stumpers.
    Wat rot zo'n mail. Dat doet je idd geen goeds.. :(

@ Tummetje, ik had m'n reactie 2x ingetypt hihi ik dacht dat die andere niet aangekomen was haha. Ik lees je blog geregeld. Hoeveel pilletjes primolut moet jij per dag slikken?

Meiden?
    Het valt mij op dat veel van ons een psychies verleden hebben, zou PCO daar ook in mee spelen? Ik snap niet HOE je PCO krijgt..

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meis, nou nou wat is dat nu voor een hulpverlener zeg! Zo cru heb ik het nog nooit gehoord....en dat kan die madam allemaal weten na een gesprekje van hooguit 10 minuten? Weet je wat jij moet doen...naar een vrouwelijke psych gaan....eens zien of die dezelfde mening is bedeeld...en dat ze het niet op wil schrijven komt wel mooi uit he...jij durft niets meer te ondernemen...en mocht je dat wel doen dan staat er niets op papier dus zei heeft niets fout gedaan!!

Echt gewoon aangeven bij de GGZ...dat je dit geen stijl vind...schrijft het rustig allemaal op. ZOals het gesprek is gegaan, en probeer heel even je verontwaardiging opzij te zetten. Probeer op te schrijven hoe een ander dit gesprek zou zien. En ga daarmee naar haar baas! eis een andere consulente...en wie weet is die anders voor je....en om dat vader issue....

Hier ook gehad...ik was 22 en zeer depressief...zonder baan...net van school (flink gepest) geen diploma daardoor omdat ik het niet meer aankon...en dan zegt die madam...(over het enige positieve in mijn leven) ja je relatie met die vent is niet gezond..hij is te oud voor je (schelen 7 Jaar) je ziet hem als je redding, en als een vervanging van je vader....(mijn vader is mijn alles geweest!) Mijn relatie met mijn moeder is zeer slecht en mijn vader heeft me opgevoed....(ff in het kort) ik ben daarom toen ik 12 was bij hem gaan wonen.....en dan durft zei te zeggen dat ik een vader mis.....stom mens...

Ze baseren hun conclusies soms op een woord van jouw...probeer het dus eens op te schrijven..en kijk of je hogerop kunt hiermee! Heb je rechtsbijstand? Anders kun je gratis gebruik maken van rechtshulp...moet je even op googlen...en dan kan je informatie inwinnen...(je hebt recht op 2 consulten) Over hoe je dit moet aanpakken en wat je verder kan doen.

Baat het niet dan schaad het niet toch?

Groetjes,
    Miranda

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euhm niet....afwachten meis...sterkte...en niet gek worden he...wij zijn er voor je hihi.

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    ook de artsen weten niet hoe je PCO krijgt. Mss speelt het mee, mss niet.
    Ik weet wel dat het bij mij niet alleen door de PCO komt. Ik heb gewoon een rot-kindertijd (had het lang weggestopt) gehad waardoor ik in mijn jeugd ben gaan vreten. Ik ben altijd maar doorgegaan zonder pauze te nemen, waardoor ik afgelopen jaar Burnout ben geraakt. De drukte op mijn werk zonder extra personeel was gewoon de bekende druppel.

Wat ik wel weet is dat ik lekker naar bedje ga zometeen, ik wil ze morgen toch laten zien wat ze gaan laten lopen.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh wow! als je in de wolken bent zla het wwel goed zijn hihi..weet niets van waardes wat wel of niet goed is...maar aan je berichtje te zien wel hihi..

Dus je hebt een goeie eisprong gehad?

Nu afwachten he....nog 3 dagen en je kan testen! Of ga je toch op donderdag doen?

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meis....ik geef je een hand! Hier exact hetzlefde....weet het ook niet meer...maar bijmij is de buikpijn ook weg...we wachten maar weer af he...er is niet veel anders wat je kan doen... :(

20. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Niet gaan drinken meis!! je bent zooo sterk...laat zo een doos er je niet onder krijgen hoor!!! Wij zijn er voor je....dikke knuffel in deze moeilijke tijden....kopop!!

Deel Deze Pagina