@ mp: ik kan je daar maar 1 ding op zeggen: vraag het volgende week donderdag aan je gyn. Ik kan je er ook geen antwoord op geven helaas.
@ MP; ik mocht ook niet meteen aan de medicijnen. Heb eerst een echo gehad en moest bloedprikken en een uitstrijkje. Als het goed is krijg ik komende woensdag medicijnen voorgeschreven, iig, dat heeft de gyn de vorige keer min of meer beloofd. Dus ik reken er wel een beetje op dat ik nu aan de clomid mag.
AFSPRAKEN: Anja89: 15 april 14.30 gynaecoloog, bloeduitslagen en uitslag uitstrijkje MyPrecious: 16 april Gynaecoloog, uitslagen bloed en zwemmers. tante Mars: 17 april fm om 15.00 Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts MGWC: 6 mei. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30 Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: Duchess: 21/03/2009 Miranda (Mgwc): 08/04/2009 tummetje: 08/04/2008 Zethu: 19/04/2009 NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus ... dagen MEDICIJNEN: tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde) tummetje: 12 april starten met clomid 100mg Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid ZWANGER: G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Miranda (Mgwc) JARIG: Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - wordt 25 jaar Miranda (Mgwc) : 08/11/1980 - wordt 29 jaar Heb mezelf er ook maar even bijgezet.
hey meiden, hoe is het met jullie?? ik heb vandaag weer eens een echte dipdag. heb zo het gevoel dat het allemaal niet opschiet. ook met afvallen. ik ben deze week gelijk gebleven. tja gelukkig niet aangekomen dat is dan wel weer zo. tja de laatste kilootjes he. die gaan het moelijkste envooral als ze zo belangrijk zijn. ook als ik bij jullie lees dat er nu weer een paar mogen beginnen met clomid en ik moet nog sowieso wachten tot 5 augustus dan voel ik me echt een beetje rot. ik gun het jullie zeker wel hoor laten er daar geen misverstanden over zijn maar voor ons duurt het gewoon allemaal wat langer. ik denk maar zo: we zullen allemaal in dit jaar of in volgend jaar met een mooie bolle buik rondwaggelen. sorry voor dit emo-ego berichtje grtz suus
meiden hou moed he. ik heb me ook vaak afgevraagd of het ooit zou lukken....en veel er om gehuild. ik kan wel zeggen,t komt goed, maar die kans is echt groot hoor.
Oké, gelukkig lees ik dat er bij meer eerst bloed moest worden geprikt. Heb er weer vertrouwen in . Wat houdt een uitstrijkje precies in eigenlijk...?? @ Suus, ik snap je heel goed!! Je zit nu in onzekerheid en afvallen heb je nooit 100% zelf onder controle.. En dan lijkt het alsof iedereen clomid krijgt en iedereen heeft dan wel een kans, maar jij niet. @ Poohbear, vrouwen zoals jij geven ons hier wel hoop .
@ anja: wat fijn dat je de toezegging hebt dat je ze voorgeschreven krijgt. @ suusje: ik herken het hoor. ik heb nu ook heel vaak: ik wil ook! @ poohbear: dank je wel. Had ik net nodig. Hoe is het met je kleine? @ mp: uitstrijkje is voor het kijken of je geen baarmoederhalskanker hebt. Ze zullen met een eendebek (kan erg koud zijn, voelt een beetje onprettig aan, maar doet geen pijn) bij je naar binnen gaan en wat cellen van je baarmoedermond afhalen. Met pco heb je namelijk een verhoogde kans op baarmoederhalskanker omdat je niet vaak genoeg een bloeding hebt. Zowiezo krijg je vanaf je 30ste standaart een oproep van het bevolkingsonderzoek voor een uitstrijkje. Net zoals 50+ers dit krijgen voor borstonderzoek. Kan je vertellen dat je je heel oud voelt als je je eerste oproep krijgt!
@ Zethu, dankje voor de uitleg. Ik denk dat ik daarom dan ook geen uitstreikje hoefde, omdat ik wel bloed. Of omdat ik gewoon nog te jong ben? Dat begrijp ik ja dat je je dan ineens heel oud voelt als je op je 30e zo'n brief krijgt. 30 is eigenlijk gewoon nog harstikke jong, vrienden van ons die 30 zijn doen precies zoals wij jonge twintigers. Ik twijfel weleens of het gewoon niet alleen ons uiterlijk is wat veranderd en ons oud doet lijken. Wanneer je gezond bent dan veranderd je geest niet, alleen je verstand. Toch? Gaat weer heel ergens anders over nu maar goed haha. Dacht er zo ff aan.
@ mp: zal denk ik komen door dat je wel bloed. Ik heb van miranda wel eens gelezen dat zij wel uitstrijkjes heeft gehad. Ik voel me zelf trouwens helemaal niet zo oud. Maar over het algemeen wordt ik ook jonger geschat dan ik ben. Werd gisteren wel weer duidelijk op (mijn laatste dag) mijn werk. Ze dachten over het algemeen dat ik ergens tussen de 25 en 30 was. Heerlijk compliment vind ik dat toch hoor.
@ MP; Denk niet dat het aan je leeftijd ligt, ik ben 20 en ik moest toch dat uitstrijkje. Maar komt misschien ook omdat ik praktisch nooit ongi word. En ik moest het uitstrijkje om te checken of ik geen chlamydia heb oid. Denk het niet hoor, maar je weet 't nooit en daarom wilde de gyn dat checken.
Goedemorgen!! @ Suusje, *hele dikke knuffel* kan goed begrijpen dat je het soms even niet meer ziet zitten. Het is ook niet niks allemaal. Maar ik vind het knap dat je je best doet om af te vallen! Geef de hoop niet op hoor! @ Poohbear wat een fijn berichtje!! Ik zit sinds gisteravond ook een beetje in een dip en jou berichtje doet me op dit moment bijna huilen. Ik ben zo blij voor jou dat het gelukt is uiteindelijk en ik hoop zo hard dat het voor ons allemaal ook zo mag zijn! Ik voel me eigenlijk een beetje vervelend over de clomid. Dat ik het meteen krijg en jullie allemaal nog moeten wachten. Ik ben natuurlijk zelf blij ermee maar ik vind het echt vervelend voor jullie, dat ik zelfs een beetje spijt kreeg dat ik het verteld heb. Ik hoop dat jullie allemaal heel snel mogen beginnen en heel snel zwanger zijn!!!! Ik heb weer een drukke dag achter de rug pfff. Maar ik merk dat ik het beter begin te handelen! Maar heb het sowieso deze week erg druk gehad, misschien scheelt dat wel. Gister was mijn zus jarig en zij is alleenstaande mama van een lieve dochter van bijna 7 jaar oud. Ze heeft niet veel geld en wil al jaaaren converse schoenen met een apart kleurtje ofzo. Dus die heb ik voor haar gekocht, en ze was er zo blij mee! Dan ben ik ook helemaal blij!! Nu heeft ze eindelijk eens goede schoenen. Normaal koopt ze schoenen van een tientje en daar loopt ze vervolgens 4 jaar op! Niet echt goed voor haar voeten maarja.... Nu heeft ze eens goede schoenen! En ze vond ze zó mooi ook! Ben nog blij ervan. En eergister lag er een briefje in de brievenbus dat er een BBQ wordt georganiseert vanavond in de binnentuin van ons appartementencomplex. Om 17.00 uur begint het. Nu vind ik dat heel leuk maar ook zo eng, pff. Ik kijk wel of we gaan of niet. Vandaag is mijn oma namelijk jarig dus daar gaan we naartoe, en heb geen idee hoelaat we weer terug zijn straks. En dan spiek ik eerst eventjes uit mijn raam hoe druk het is in de tuin en wat er allemaal rond loopt. We wonen hier allemaal pas zo tussen de 4 maanden en 3 weken, dus geen idee watvoor mensen er wonen overal. Mijn buren ken ik wel van zien natuurlijk, maar dat is het. We zullen zien!
Ik hoop dus niet dat de gyn zegt dat ik nu ook nog eens een uitstrijkje moet en dat ik dan nog 1,5 maand moet wachten ofzo. Dat zou balen zijn!! @ Duchess, jij moet je niet rot voelen dat je clomid gekregen hebt!! Ben juist blij dat je zo een goede kans krijgt om zwanger te worden!! Wat leuk zeg dat je zus zo blij is met de schoenen, dan voel je jezelf ook meteen goed he . Zo leuk. Lekker die bbq!! Ben benieuwd of je gaat. Ik zou het zelf ook eng vinden.
Hey meiden!! Dikke knuffel! Las ff snel iets over uitstrijkje. HIer gekregen omdat ik geen bloedingen had, dus dat zal het verschil zijn. Maar gyn zei wel dat het moest omdat als je chlamydia zou gehad hebben het moeilijker is om zwanger te worden....dus om dat uit te sluiten.. hier toch ontzettend ongesteld! dat wil je niet weten...dacht dat ik doodbloedde...elk uur een nieuw verbandje...en na half uurtje soms ook alweer...omdat ik doorlekte...ik voelde het gewoon in scheuten eruit lopen..nog nooit gehad! Maja..was dan ook nog nooit 'echt' ongesteld.... Nieuwe ervaring rijker.. Groetjes, MIranda
@ Miran, poeeh! zo was ik ook altijd ongesteld voor de pil (en meiden altijd maar dom doen als ik niet mee kon gymen op school), vergeet ik nooit weer ondanks ik nu amper bloed verlies. Echt vervelend is het. Hopelijk stopt het snel! Maar toch ben je nu wel goed ongesteld en dat is wel weer positief ondanks dat het heeeeel vervelend is.
Hallo meiden, Bij mij is nu al een paar maanden pco vastgestelt maar sinds een paar weken heb ik last van steken in mijn buik, het is niet iedere dag hoort dat bij het pco of staat dat er los van? Hoop op antwoord groetjes Mandy
@ duchess; je moet je niet schuldig voelen dat jij wel clomid krijgt. Wij krijgen dat op den duur ook wel hoor. We moeten alleen nog even wachten. Ben je nog naar de BBQ gegaan? @ miranda: bah zo erg bloeden! Gelukkig heb ik dat nooit gehad. De laatste keer kon ik wel na iedere 2 uur mijn verbandje verversen. vond dat al veel. @ mendiey: wat vervelend dat bij jou ook pco is vastgesteld. Ik heb zelf ook altijd last van die steken in mijn buik. En gezien het feit dat mijn gyn juist op die plek heeft zitten duwen om betreffende eierstok in beeld te krijgen weet ik ook dat het ter hoogte van mijn eierstok is. Ik heb er ook al meerderen over zien praten hier. Dus best kans dat het er bij hoort.
hey meiden, allemaal leuke paasdagen?? hier wel. ik snap er echt helemaal niks meer van. heb nu weer een beetje bloedverlies de hele ochtend al. het is minimaal maar het is er wel. als het nu dan een keer doorzet want wordt hier ook een beetje simpel van.mja. wij gaan zo ff winkelen, dan een verjaardag en dan gourmetten. veel plezier allemaal vandaag!! grtz suus
Heey meiden! kom ff snel koekeloeren, morgen lees ik bij hoor.. Ben gisteren begonnen aan de clomid 100, ongi is zo goed als over.. dus daar ben ik blij mee.. iedereen nog een fijn pasen!!
@ Suusje, irritant.. Dat is dus ook wat ik altijd heb @ Tummetje, nu hopen dat dit je laatste x clomid is !!