PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    Hoi TanteMArs,

Ik zie dat jij ook deze maand ben begonnne met clomid??

En heb jij veel last ervan?? bijwerkingen?

Welke dagen gaan jullie klussen?? ik weet dat je na 14 dagen het beste kan klussen...

En moet jij ook dag 21 naar je gyn? voor een echo??

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ tante Mars: ik vind het echt erg voor je. Hopenlijk is dat het laatste slecht nieuws wat je hebt gekregen. Vandaag je FM he! Heel veel succes ermee.

@ melek: tante mars is al met haar 2de ronde clomid bezig. Het was raak, maar ze heeft vorige week een vroege miskraam gehad.
    Vandaag (dag 10) gaat ze voor een echo naar de gyn.
    Ik mag trouwens nog niet beginnen, ben 2,5 kilo van de 8 kwijt. Heb pas 2 juni weer een nieuwe afspraak.

3. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @tante mars: wat ontzettend erg zeg!!! Hoeveel slecht nieuws kan een mens in kort tijd krijgen! Heel veel sterkte.

@zethu: balen dat je nog niet mag beginnen. Weer wachten... Maar een erg knappe prestatie dat je al 2,5 kg kwijt bent.

@melek42: moest je niet eerst 2 weken/10 dagen primolut slikken? Bruine afscheiding kun je hebben dankzij de primolut, maar dat betekent helaas nog niet altijd dat je ongesteld gaat worden...

Hier is alles rustig. Gisteren de laatste pil provera genomen en nu dus wachten op een menstruatie en daarna starten met clomid. Ik hoop dat het wat gaat worden...

4. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Is de tweede ronde met Clomid ronde 37 totaal!
    Was enorm shagerijnig en humeurig beide rondes, en beide rondes was het na 3 dagen over.
    Verder geen last gehad.

Ik moet op dag tien naar de gyn voor een fm, dan kunnen hun ongeveer berekenen waneer die springt en dan moeten we klussen ;) . En op dag 21 (ligt aan waneer die ongeveer springt) bloedlaten prikken op progestron. En dan maar wachten..

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!

@ mp; balen! niet ze uitslag waar je op gehoopt had! Maar meis, het is niet het einde he.. 4 miljoen is zeker nog genoeg voor evt. ivf of icsi als het op de natuurlijke manier of via iui niet lukt.. Kop op! Je mag nu beginnen met clomid, dat is zeker al een hele opluchting!
    En ja.. het besef dat je zonder medicatie niet zwanger kunt worden is lastig.. zeker als je zo jong bent.. weet precies wat je bedoelt.. maar helaas.. bij ons is het wat minder gunstig.. laten we maar hopen dat het met medicatie wél lukt.. het gaat om ons wondertje waar we allemaal voor strijden! * dikke knuffel meid* komt helemaal goed ;)

@ tante mars; zoo wat een klote bericht zeg! 3 jaar.. nog zooo jong :(
    En meis.. hoe gaat ie met jou? Al een beetje boven op gekomen?

@ melek; mijn gyn zei tellen vanaf de dag dat je bloed hebt.. dus al is dat 1 voor 12 's nachts.. dan nog is het die ene dag ;)

Voor de rest heb ik geen bijwerkingen van de clomid geloof ik.. de eerste ronde werd ik er nerveus van.. en deze ronde (dubbele dosis) niet.. eerste dag een beetje moe en duizelig.. en voor de rest niets. Wel heb ik sinds 2 dagen witte afscheiding.. echt vaag.. heb ik nog nooit gehad haha hoort dat erbij ofzo?

6. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    Hoi,

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik pco heb. Moet volgende week bloedprikken of er een hormoonstoornis is. Ben altijd normaal ongesteld geweest met de pil maar ook zonder de pil. Eind maart 2007 ben ik gestopt met de pil om te ontpillen. Op 1 september zijn we voor het echt gegaan en 16 oktober was ik zwanger! Alles ging super tijdens mn zwangerschap en ben op 1 augustus bevallen van een gezonde dochter.
    Werd na de bevalling gelijk na 4 weken weer ongesteld en ben weer met de pil begonnen.
    tot halverwege februari tijdens met stopweek met de pil. Kwam geen ongesteldheid. Ga je toch denken ben ik misschien zwanger? Na tig testen waar niks uitkwam (of een vals negatief was) naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen voor een echo.
    Geconstateerd pco syndroom.
    Ben nog 4 kilo zwaarder dan voor mn zwangerschap dus vind ik het wel apart dat die 4 kilo het m doen.
    Ben er erg van geschrokken en de huisarts wil dat ik ga afvallen. (moet eerlijk zeggen dat het me op dit moment niet echt lukt zit gewoon door alles niet echt lekker in mn vel)
    Zijn er van jullie ook iemand te zwaar maar dat je wel met clomid mag beginnen? Of raden ze altijd eerst aan om af te vallen?
    Zouden jullie me wat er over kunnen vertellen?

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hoi miepie!

Hier werd wel geadviseerd af te vallen, maar ze zitten me niet op te jutten ofzo.. mocht wel gelijk met medicatie beginnen.. maar misschien omdat ik niet zo heel erg overgewicht heb hoor..

Maar helaas.. je HA kan en mag niet zeggen dat pco van die 4 kilo komt, want dat weten de hoogst geleerden nog niet eens.. vaak is het wel samenhangend.. maar om nu te zeggen dat van die 4 kilo je gelijk pco krijgt is een beetje kort door de bocht. Heel veel vrouwen houden na hun zwangerschap een (ongewenst) gewicht over.. en niet iedere vrouw heeft daardoor direct pco. Het is iets hormonaals, dus neem je HA maar een beetje met zout ofzo hoor ;)
    Vaak hebben pco-vrouwen al heel erg lang pco, ook zonder dat ze het in de gaten hebben.. bijvoorbeeld tijdens pilgebruik of een zwangerschap.. en kan het door hormoonveranderingen (stoppen met de pil, een zwangerschap) ineens aan het licht komen of soms zelfs wel minder worden.
    Maar goed.. iedereen is anders he.. dus erg moeilijk om te zeggen hoe het bij jou zal komen..;)
    heel veel sterkte! hoop dat die 4 kilootjes eraf willen en dat je cyclus zich dan netjes hersteld.. ;)

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Mars, Wat een verschrikkelijk nieuws.. Kan begrijpen dat je er kapot van bent.. Ik kan me echt niet voorstellen hoe erg dit moet zijn voor de ouders. Een kindje hoort niet vóór de ouders uit het leven te zijn.. :( Sterkte en Dikke knuffel.
    & Succes bij de fm meting.

@ Melek, je moet eerst echt rood bloed verliezen wanneer je die dag als dag 1 kunt zien. Alvast veel succes met clomid!

@ Traantje, veel succes met clomid!

@ Tummetje, witte afscheiding hoor je wel vaker over voor je ei. Als het rekbaar wordt dan ben je vruchtbaar!

@ Miepie, helaas welkom hier. Het blijft een vraag hoe je aan pcos komt hé. Ik was voor de pil ook altijd gewoon ongesteld en altijd heel heftig. Met pil werd ik normaal ongesteld en 4 dagen. Zonder pil, geen ongesteldheid maar soms 2 weken lang een beetje bloed verlies.. Ik ben niet te zwaar, dus gewicht hoeft dus geen probleem te zijn wil je pcos krijgen. Het steekt allemaal zo raar in elkaar hé? Toch wens ik je veel succes met afvallen meid.
    En nog iets, huisartsen zijn geen gynaecologen of fertiliteits artsen hé!! Mijn huisarts is ook zo dom als ik weet niet hoe. Hij had zelfs in mijn verwijsbrief verkeerde dingen geschreven, blijkt maar dat hij niet goed naar mij geluisterd heeft. En dan ook nog een verwijsbrief op mijn verzoek!

Meiden, ik voel me vandaag alweer een stuk beter. Ik bedacht me: hoeveel mannen weten nou of hun zaad goed of niet goed is? En hoeveel mannen die niet weten dat ze weinig zaad hebben kunnen wel hun vrouw zwanger maken? Ik ga nu met vertrouwen verder. Dat moet je toch.

9. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    @Traantje

Nee ik heb geen primolut gekregen alleen clomid :(

Maar ik heb vandaag nog steeds bruine afscheiding, mijn gyn zei als ik volgende week nog niet ongesteld ben geworden dat ik effe moest bellen en dan kon hij het nog voorschrijven.... :D

@TAnte Mars

Ahhh wat vervelend zeg! :(
    Het komt allemaal goed, sterkte dr mee...

Nee ik moet nadat ik ongesteld ben geworden een afspraak maken voor dag 21.
    Dan gaan ze kijken of het allemaal goed gaat! :(

moet ik anders mijn gyn bellen en vragen? :oops:

10. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.434
    0
    0
    @myprecious

Dank je wel meid, jij ook veel succes dr mee...

11. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden.

tante mars: jeetje meid wat een slecht nieuws allemaal!! vanaf hier een knuffel.

MP: goed dat je het nu weer wat positiever gaat bekijken. wie weet he moet je maar denken! ik duim voor je!

hier alles okee en volgens mij ben ik 15 april ongi geworden. beetje rood bloed en zo en het stopte niet. wel erg minimaal maar het was er toch. en vandaag wordt het toch steeds een beetje meer. dus ik denk dat ik toch echt de duivels kan verwelkomen. heb meteen ook weer wat puistjes in mn gezicht die ik altijd heb als ik ongi ben. en af en toe krampen. dus tja. toch ongi maar niet zoveel.

ik verheug me zo op 5 augustus he meiden. ik kan bijna niet wachten als ik steeds zie dat er weer iemand met de medicatie is kunnen beginnen. is natuurlijk helemaal super maar ik wil oooooook! haha.

grtz suus

12. MyPrecious

@ Melek, ik moet ook een paar dagen voor mijn NOD naar de gyn. Nadat ik Clomid geslikt heb. Denk dat we dan een echo gaan krijgen.

@ Suus, echt rot wanneer je zo lang moet wachten. Snap precies hoe je je voelt. Dit klinkt wel als ongie bij jou idd. Temp je ook nog steeds?

Nou na me positieve berichtje begon ik te twijfelen nadat iemand zei dat we waarschijnlijk met IUI aan de slag moeten omdat amper 4mil wel heeel weinig is. Maar ja, we zien het wel...

13. MyPrecious

AFSPRAKEN: =D>
    tante Mars: 17 april fm om 15.00u.
    tummetje; 20 april folikkel meting 8:20
    Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts
    Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u.
    MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers.
    Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u.
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD: [-o<
    Duchess: 21/03/2009
    Zethu: 19/04/2009
    Mgwc: 03/05/2009

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus ... dagen

MEDICIJNEN: \:D/
    tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).
    tummetje: 12 april starten met Clomid 100mg.
    Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid.
    Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.
    MyPrecious: 17 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.

ZWANGER: =D>

G E B O R E N : :baby:
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc

JARIG: \:D/
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

14. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ traantje: het gewichtsverlies gaat me niet snel genoeg op het moment, maar ja heb er mee te leven he. Ik ga niet op een ongezonde manier proberen gewicht kwijt te raken.

@ tummetje: die eerste dag is niet iedere gyn het over eens. Er zijn gynaecologen die zeggen als het na 20.00 's avonds is dat het dan niet als dag 1 telt. Er zijn er zelfs die zeggen vanaf 18.00

@ miepie: mijn gyn heeft me gezegd dat ze me niet helpt voor ik onder BMI 35 zit. Je hebt trouwens wel geluk gehad dat je bij de eerste zonder problemen zwanger bent geworden zeg! PCO heb je of heb je niet. Het is niet zo dat je het niet meer hebt als je normaal gewicht hebt. Je hormonen kunnen dan wel beter werken dat is wel zo. Maar ook bij normaal gewicht kun je de klachten hebben.
    Als puber was ik al zo onregelmatig als de pest en had ik een goed (mss zelfs te laag) gewicht.
    Heel veel succes!

@ mp: fijn dat je je weer beter voelt. En inderdaad hoeveel mannen weten niet dat ze slecht zaad hebben en maken hun vrouw toch zwanger. Dat weet je gewoon niet!

@ suusje: dat heb ik nu ook he, iedere keer als ik zie dat iemand met medicatie mag beginnen. Er gaat dan door me heen: ik wil ook! Gelukkig hebben wij elkaar nog, Eerst het gewicht en dan gaan met die banaan!
    Al heb ik van verschillende meiden al gehoord dat ze aangekomen zijn sinds ze de clomid gebruiken. Wel vreemd hoor, hun gynaecologen zeggen dat dat niet door de clomid kan komen omdat ze maar 5 dagen gebruiken. Maar het schijnt wel bij de bijwerkingen te staan.

15. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ja.. iedere gyn zegt wat anders.. ik doe gewoon wat die van mij zegt.. en wat al die andere gyns zeggen boeit me nooit zo veel ;)

@ tante mars; hoe was de fm?

16. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    mp: ik temp niet meer. volgens mijn gyn :p is dat niet betrouwbaar genoeg. haha erg he al die andere verhalen die je erover hoort. tja en ik slaap op het moment erg slecht dus dan is mijn temp sowieso niet het goede. :rolleyes:

zethu: ja idd wij komen ook nog wel aan de beurt. jij bent zelfs eerder aan de beurt dan ikke :oops: haha. ik moet een bmi hebben van 38 of zoiets en zit nu op de 40 geloof ik. ik heb nog zon 4 a 5 kilo te gaan en juist die kilootjes gaan nu zo moeilijk. en dan ga ik vanaaf en morgen ook nog eens uit eten :oops: mja. ik heb nog 4 maanden denk ik dan maar. en in het radboud waar ik dus ben heeft de gyn die ik heb laatst een artikel geschreven over dat je niet kunt maken mensen met overgewicht hun hele leven lang te weigeren voor een behandeling. dus tja. volgens mij gaat hij ook niet zo moeilijk doen als ik niet precies op de 38 zit ofzo.

grtz suus

17. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    oja en zwaarder worden van de clomid dat kan heel goed. op mijn laatste werkplek had en moeder dat ook. die klaagde erover dat ze door de clomid enzo was aangekomen.

18. MyPrecious

Aankomen staat idd bij de bijwerkingen van Clomid.

Ik moet trouwens juist tempen om te kijken of ik een eisprong ga krijgen met Clomid.

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: tempen heeft idd weinig zin als je niet goed slaapt. Ik slaap juist absurd veel sinds een half jaar. Maar ja, het is nu inmiddels ook een dik half jaar geleden dat ik met de burnout thuis ben komen te zitten. Ik heb wel gelukkig niet meer dat ik 's avonds op de bank in slaap val omdat ik er 's nachts voor zorg dat ik genoeg slaap.
    Ik weet niet of ik 2 juni al geholpen ga worden. Mijn gyn houdt zich echt aan de BMI 35. Ze zegt dat de medicatie dan beter aanslaat, en ik met een minder gewicht ook minder hoef te slikken en dus ook minder last heb van de bijwerkingen. Ach ja, we zullen wel zien.
    Ik ben er wel steeds meer van overtuigd dat ik een hsg wil hoor. Dus mss ben ik wel ongeveer gelijk met jou in behandeling.

@ mp: gek he dat het in ieder zkh weer anders is? Ik ben benieuwd hoe dat hier in Sittard gaat.

20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Chicks, vanmiddag FM gehad. Geen activiteit :( was zo verdrietig.
    En toen we verder gingen praten, gaf ze te kennen niet verder te willen gaan met Clomid.
    De wisselwerking is te groot, ik loop snachts te poetsen van hier tot Tokio, en slaap te kort. van de week stond ik opt punt om gewoon te stoppen, zag het hele leven niet meer zitten. Mede door de mededeling van het kleine kereltje.

Dit gaf toch wel aan dat het genoeg is geweest zo.
    We gaan over op andere maatregelen, ze gaan woensdag nog een fm doen is er dan geen activieteit dan gaan ze het opwekken met Primoluut (weer). En zodra de menstruatie afgelopen is gaan ze een operatie doen. Ook hier zal woensdag verder over worden gepraat.

Nou vertel mij hoeveel klappen in 10 dagen kan een mens verdragen????
    Ben echt KAPOT

Deel Deze Pagina