PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hoi meiden!

Ben super hyper! Net uit het ziekenhuis.. de clomid slaat aan!!!!!!!
    Heb een prachtig ei in mn r. eierstok van 19.5mm! Staat dus op knappen.. de gyn verwacht hem morgen/overmorgen.. Hoef dus geen echo's meer te maken.. maar alleen flink aan de klus!
    Ben zo blij! Dit voelt voor ons aan als de eerste kans op een kindje! Eindelijk!

@ suus; wat een mooi gedicht! heb hem opgeslagen!
    @ duchess: ohh balen van je laptop joh.. hopen dat je er eentje kunt lenen!
    @ traantje; jeej! ongi geworden! straks aan de clomid! spannend joh!

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ traantje: dat had ik ook bij dat filmpje van suusje. Prachtig gewoon. Succes met die paar kilootjes.

@ tummetje: super zeg! Ben zo blij voor je!

@ hier: Net op de weegschaal gestaan, en ik had het niet verwacht maar: Yes Yes Yes! 0.7 eraf!
    Ik heb ook het gevoel dat ik ongi ga worden. Ik stond al op met rugpijn. En zover ik weet heb ik niets raars gedaan gisteren, ook niet raar in bed geleden of zo.
    En net begon ik wat ongi krampen te krijgen. Ik hoop het zo. Dan blijft het toch tot die 63 dagen beperkt.

3. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey ladies,

eerst ff reageren op:

Duchess: balen van je laptop!! hopen dat je die van je broer kan lenen want dan kun je weer gewoon verder komen kletsen.

Anja: niet fijn van de bijwerkingen. ik wou dat ik erover mee kon prate. dan zat ik in ieder geval weer een stapje dichter bij ons wondertje!

MP: hoe is het met jou meid??

Zethu: goed van je die 0,7 kilo er weer af. ga zo door he meid!! ik heb niet meer op de weegschaal gestaan. werd er een beetje gek van want ik bleef steeds gelijk. ik viel nik s af maar er kwam ook niks bij. erg lastig die laatste kilootjes.

Traantje: ja ik had dat ook met het liedje en het filmpje. echt zow mooi en het klopt zo erg allemaal qua wat je voelt als je zo graag wilt maar het niet lukt.

Tummetje: joehoe aan de klus meid en hopen op een mooi eitje met een mooi zwemmertje en dan een mooi kindje!

@all: hier is het weer eens raar hoor. (ik blijf aan de gang he haha) lijkt net of het in de ochtend en de middag meer is dan in de avond. in de ochtend en de middag is het rood met stolsel en zo en dat wordt steeds minder en in de avond is het dan alleen een beetje bruin. om de volgende dag weer met rood en stolsel te beginnen. ggggrrrrrr.

vanmiddag weer werken. maar 3uurtjes dus dat valt wel mee. morgen, woensdag en donderdag een hele dag en vrijdag lekker vrij want dan hebben we een bruiloft. en das altijd leuk!!

zo volgens mij ben ik deze keer echt niemand vergeten. en sorry als dat wel zo is.

grtz suus

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: heb je in de ochtend en middag meer beweging dan 's avonds? Dat zou het voor mij namelijk verklaren.
    Die laatste kilootjes zijn zeker moeilijk. In het begin gaat het zo enorm snel. Maar op een gegeven moment gaat je lichaam er aan wennen. Dan gaat het minder snel. Was er maar een gezonde manier om snel van die kilo's af te komen. En dat ze er dan ook nog eens vanaf blijven. Want dat is bij mij altijd het grootste euvel geweest.

Ik heb mgwc trouwens al ff niet meer hier gezien. Is ze inmiddels al op haar nieuwe werk begonnen?

5. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @ Duchess; Minder dat je laptop het niet doet, hoop dat je snel een vervangende pc hebt!

@ MP; Hé ja ik zie het, je bent een dag later begonnen met Primolut! Gyn heeft tegen mij niets gezegd over tempen, is het raadzaam om dat te doen?
    Ik heb trouwens maar 5 pilletjes Clomid gekregen, voor 5 dagen. Hoeveel moet jij dan slikken? Want jij krijgt toch ook 50mg?

@ Traantje; Spannend! Aan de Clomid! Hoop dat het aanslaat en dat het raak is deze maand!

@ Tummetje; Super! Veel plezier met klussen. ;) En hoop dat het voor jou ook snel raak mag zijn.

@ Zethu; Goed meid, 0.7 kilo eraf! Hoop dat je ongi wordt, vreselijk he zo lange cyclus...

@ Suusje; Jeetje wat lijkt me dat frustrerend, om zo'n ongi te hebben!
    En ik moet ook eigenlijk niet zo zeuren over de bijwerkingen van de Primolut... Mag blij zijn dat ik er al zo snel aan mag.

@ All; Eigenlijk weinig nieuws hier, 't is wachten tot ik die kuur Primolut af heb en dan ongi worden.
    Dan aan de Clomid en ik heb eindelijk het gevoel dat we nu echt de kans krijgen voor een kindje.

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    AFSPRAKEN: =D>
    tummetje; 20 april folikkel meting 8:20
    tante Mars: 22 april fm
    Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts
    Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u.
    MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers.
    Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u.
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD: [-o<
    Duchess: 21/03/2009
    Zethu: 19/04/2009
    Mgwc: 03/05/2009

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen

MEDICIJNEN: \:D/
    tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).
    tummetje: 12 april starten met Clomid 100mg.
    Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid.
    Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.
    MyPrecious: 17 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.

ZWANGER: =D>

G E B O R E N : :baby:
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc

JARIG: \:D/
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ik heb ons lijstje maar weer eens naar voren gehaald en de afspraak van tante Mars veranderd. Ik weet alleen niet meer hoe laat dat ze woensdag de afspraak heeft. Mijn geheugen begint me weer in de steek te laten.
    Ik merk ook sinds het weekend dat het op burnout gebied niet meer zo heel goed met me gaat. Alsof ik een terugval heb of zo. Ik ben weer enorm moe. Ik heb weer problemen met onthouden en concentreren (heb vandaag de radio uit moeten zetten om iets op internet te kunnen lezen)
    Gelukkig heb ik morgen weer een afspraak met mijn therapeute staan. Ze wil morgen gaan evalueren, maar ik zou niet weten waarover. Ik ben het weer helemaal kwijt. Ik ga alles zo ook maar eens opschrijven wat ik morgen met haar wil bespreken, want anders ben ik het morgen weer kwijt.

8. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Traantje, haha ik was ook zo blij met die duivels de vorige x, maar helaas geen clomid er achteraan. Nu verwacht ik me ongie 29/30 april en daarna wel clomid :D .

@ Tummetje, geweldig meid! Ik ga voor jullie duimen hoor!!!

@ Zethu, yeah yea, goedzo! Toch afgevallen! Je onderschat jezelf ;) mag niet.

@ Suus, dat klinkt toch wel als een ongie, ik heb 's avonds zoiezo ook minder bloed (wanneer ik echt ongesteld ben dan). Dan doe je (meestal) ook minder, toch?
    Met mij gaat het wel goed opzich, ik tel de dagen af en ga door op de automatische piloot. Ik heb geleerd in stapjes te tellen... Vriend zaad inleveren, ik primolut slikken. Ongie worden. Clomid. Dag voor dag tempen en klussen natuurlijk. En dan de afspraak bij de gyn/fa en daarna moet ik ongesteld worden. Lijk wel een robot, maar dit werkt voor mij het beste anders word ik een emotioneel kreng.

@ Anja, ik moet ook maar 5 pilletjes, 1 per dag! Vind het gek dat ik voor 3 maand meegekregen heb. Krijg jij echo's om je ei te volgen dan of moet je bloedprikken? Ik temp al heel lang, heb altijd een dom stabiel kaartje zonder eisprong. Dus nu kan ik ook mooi volgen òf ik wel een eisprong ga krijgen met Clomid 50mg. Dus als je niet gevolgd wordt of je wel een eisprong gaat krijgen met Clomid, zou ik ook gaan tempen als ik jou was. Dan weet je in ieder geval of je lichaam zijn werk doen met Clomid 50mg.

9. MyPrecious

@ Zethu, ik lees nu het berichtje boven de mijne pas, rot om te lezen dat je je zo voelt meid. Wanneer je hoofd te vol zit dan onthoud je ook minder denk ik, dit is bij mij ook echt een probleem geworden sinds "we bezig zijn". Alle spanningen doen je ook niet goed. Dikke knuffel voor jou.

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron
    tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag

tummetje; 06/05 (denk ik)

NOD afwachten:

tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde)..

11. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey ladies,

owkee dus dat hebben er meer dat als de dag vordert en je minder doet je ook minder bloedverlies hebt. aha weer wat wijzer geworden. haha

idd mgwc hebben we al een paar dagen niks van gehoord. MGWC BENT U DAAR??? haha. misschien is ze lekker van het weer aan het genieten ofzo.

grtz suus

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mp: Tja, dat heb ik nou altijd gedaan. Mezelf onderschatten. Zal wel met mijn verleden te maken hebben. Al was het vroeger erger als nu. Vroeger zou ik gezegd hebben dat ik het gevoel had dat ik zelfs zou zijn gaan aangekomen...
    Het is maar goed dat ik nu thuis zit. Anders had ik mss me weer ziek moeten melden. Ik merk dat het weer op het niveau zit als rond de kerst. Toen voelde ik me helemaal niet in staat om te werken.

@ suusje: Afgelopen woensdag was de laatste keer dat ze hier was had ik gezien. Eerst kwam ze dagelijks. Ik denk dat ze op haar nieuwe werk begonnen is. Ik kan me nog herinneren toen ik dat werk ging doen en de training had dat ik toen ook geen energie had voor andere dingen.

13. MyPrecious

Hoop dat je je snel beter gaat voelen Zethu... Zulke dingen kosten heel veel tijd en met ups en downs. Maar ik vind het knap van je hoever je gekomen bent (ookal heb je nu weer een tegenslag). Echt. En hoop dat je ook leert om op jezelf te vertrouwen en jezelf niet te onderschatten. Volgende week positief denken over je gewicht, oké?

14. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    traantje: 27 april 1e fm
    tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron
    tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag

tummetje; 06/05 (denk ik)
    traantje: 10/05 (denk ik)

NOD afwachten:

tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde)..
    traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg

Zo, ook maar even mijn gegevens erin gezet!!

15. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    Zethu: denk om jezelf hoor!!!! Enne, erg knap dat je toch weer 0.7 kg afgevallen bent! Inderdaad zoals my precious zegt: probeer positief te denken!!

Nog heel even voor de meiden die nu Clomid gebruiken: hebben jullie er veel last van? Ik reageerde echt als een wrak op de pil, du ik ben echt heel erg bang voor de alle hormonen... en dus ook de clomid waar ik morgen mee ga beginnen!

16. MyPrecious

@ Traantje, Misschien helpt het om er helemaal niet bij na te denken wat Clomid met je gevoel gaat doen? Ik heb zoiets bij mezelf van: leef dag voor dag en we zien het wel. Echt automatische piloot. Hopelijk reageer je er gewoon goed op, en het is tenslotte ook iets anders dan de pil. En alle pil soorten zijn weer anders. Dus wie weet heb je straks nergens last van :D . Mag ik vragen hoeveel zaadjes je man had? Ben ik benieuwd naar omdat wij ook een slechte uitslag gekregen hebben en mijn gyn het niet over IUI heeft gehad..

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey meiden,

Ik lees jullie wel!! Echt wel...hou mezelf op de hoogte..maar ben zoals Zethu al opperde kapot op...

Het is best wel intensief zoveel leren en dan ook nog eens een huishouden en kindje erbij...zal blij zijn als ik weer parttime kan gaan werken.

Zit nu op de 2e dag van de intensive care, we zouden morgen als het goed is voor het eerst gaan bellen...kijk er niet echt naar uit want het is best wel moeilijk allemaal....

Verder, tsjah...niet zoveel eigenlijk. Hopelijk heb ik een ei, heb geen ovutesten meer....geen geld om ze te kopen whahaha...(alhoewel de vorige heb ik ook nog steeds niet betaald.....) Nooit een acceptgiro gehad...en later een mailtje dat ik nog niet betaald had na een eindejaarskeuring ofzoiets....maar zo doe ik dat niet hoor! Ik wil een acceptgiro...anders betaal ik niets...maar dat was alweer 3 maanden terug...en nog steeds niets gehoord.

Als ik naar de gynae ga, ga ik vragen of ik opvolging kan krijgen of ik een ei heb....en of die goed genoeg is....want twijfel een beetje...heb het idee dat mijn lichaam wakker is geworden nu...

Oke en nu ga ik weer stoppen...sorry meiden, zogauw ik meer tijd heb en niet meer zo moe ben kan ik weer reageren hopelijk.

Weet wel dat ik dagelijks aan jullie denk, en ook probeer eens per dag even bij te lezen!!! Mijn duimen draaien voor jullie allemaal.

Dat er maar mooie eieren mogen komen van de clomid, en dat er maar goeie ongi mogen komen van de opwekkers, en dat de kilo's er maar goed af mogen vliegen.

Oh en een speciale knuffel voor tante mars, meis wat een zwaar nieuws om te verwerken allemaal! Heel veel sterkte overal mee!

Groetjes,
    Miranda

18. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mp: Ik vind wel dat als ik denk dat het een week niet goed gegaan is met afvallen en je bent toch wat kwijt dat de verrassing dan wat groter is. Ik was echt blij toen ik op de weegschaal had gestaan!

@ traantje: dank je wel. Zoals ik al in een ander lijntje aangaf: de positieve reacties die ik hier van iedereen krijg geeft me kracht om op deze manier door te gaan met afvallen.

@ mgwc: wat lief dat je reageert. Hebben ze de intensive care dus nog. Grappig hoor. Al heb ik in een andere locatie gezeten, het gaat toch hetzelfde.
    Ik zal het tante Mars doorgeven. Ze komt op dit moment eigenlijk niet veel op zp. Vandaag was de begrafenis van het jongetje.....Morgen moet ze weer naar school. En woensdag mag ze weer.

19. Traantje

Traantje Bekend lid

26 nov 2008
    785
    0
    0
    Oost-Gelderland
    @myprecious: je hebt helemaal gelijk. Ik probeer ook niet te denken over wat ik allemaal zou kunnen voelen of last van zou kunnen krijgen. Het is inderdaad van dag tot dag leven en maar zien wat er komt, maar soms vind ik dit nog wel lastig. Wat betreft de zaadjes van mijn man. Ik weet dit echt niet meer. Hij heeft het 3x ingeleverd en het werd wel elke keer beter, maar het is allemaal wat minder dan het zou moeten zijn, maar niet schokkend slecht. En ik ben er een keer zwanger van geworden, dus wat dat betreft functioneert het wel. Het grootste probleem was dat het zaad 99% afwijkende vorm heeft. Maar volgens de gyn is dit niet zo erg, want in het Radboud ziekenhuis schijnt nauwelijks meer een zaadje door de zeer strenge keuring heen te komen wat betreft de vorm.
    Ik heb lange tijd wel gewoon een eisprong gehad, maar die hield er in januari opeens mee op, dus daarom moest ik aan de clomid. En omdat het zaad dus wat minder is, wordt het ook IUI. Misschien dat wij ook nu al IUI krijgen vanuit een soort voorkeursbehandeling. Zit zelf in de medische wereld. Ik kreeg namelijk meteen ook al pregnyl mee en dat is ook niet standaard bij de eerste IUI's.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Ik heb eindelijk een laptop van mijn broer kunnen lenen. Dus ik ben er weer!
    Alleen ligt mijn muis nog bij mijn ouders en dat vind ik zwaar irritant zo. ;)

Heb wel alles terug gelezen uiteraard en tussendoor ook nog een keer even snel mee gelezen bij mijn ouders thuis. ;)

Ik zag iig een erg goed bericht van Tummetje! Ik werd er helemaal vrolijk van! =D> Hoop dat de clomid ook zo goed zijn best gaat doen bij mij! ;)

@ Zethu, wat rot dat je je weer zo begint te voelen!!!
    Wel goed dat je het zelf door hebt en doe dan ook maar lekker rustig aan!!
    Enne tijdens mijn opname op de PAAZ heb ik geleerd dat je nooit alleen maar vooruit gaat. Het is meer als een trap. 2 treden omhoog, 1 tree naar beneden, totdat je er bent...
    Ik heb ook last van die terugvallen. Maar het is heel goed als je het zelf door hebt en er dus ook iets mee kunt doen.. *knuff*

@ MP, ik vind het ook raar dat je voor 3 rondes gekregen hebt! Stel nou dat je de eerste ronde al zwanger bent (kan altijd toch?!) dan kan je de rest weggooien ofzo? Beetje raar!
    Ik heb ook gewoo voor 5 dagen gekregen en op de 10e dag krijg ik een echo.

@ Traantje, ik maak me ook al zo druk om de clomid. :oops: Ik ben nl telkens al ontzettend huilerig van de primolut haha! Echt heel erg... Dusja ik ben benieuwd. En aangezien ik heel erg gevoelig ben voor depressies ga ik de dagen dat ik clomid moet slikken helemaal volplannen zodat het vorbij is voor ik het weet! Ik merk nl dat als ik me teveel verveel ik alweer richting het depressieve ga, en met clomid zal dat nog wel erger zijn...

@ mgwc, doe maar lekker rustig aan we lopen niet weg!! :D

Ik zal zo ook eens even de lijst aanpassen, mijn NOD was dan 21 april en we zijn alweer een maand verder..pffff, dusja die kan wel van de lijst he. ;) Ik denk dat ik vandaag of morgen ongesteld wordt, ik heb eergister de laatste primolut geslikt en ik heb sinds een klein uurtje last van mijn onderrug, niet te zuinig!
    Dat vind ik wel balen, eerder voelde ik er helemaal niets van als ik ongesteld werd, maar met primolut..pffffff verschrikkelijk!!

Hoe gaat het verder met iedereen?
    In het andere topic waar ik wel eens kom is alweer iemand zwanger in de 1e ronde... *zucht* Zo dubbel is dat! Ben echt blij voor haar maar het maakt me zo verdrietig! Dus ik heb besloten dat ik uit dat topic weg blijf.... Wordt gewoon te pijnlijk als er elke week iemand zwanger is in de eerste ronde! :oops:

Zo ik ga nu maar even t lijstje aanpassen en dan stofzuigen.. moet nodig gebeuren...pff
    Ik heb een donkere laminaat vloer en een witte hond, geweldig! #-o

Deel Deze Pagina