Nou meiden ik mag me vanaf vandaag ook aansluiten op dit forum. Kom net van de gyn vandaan en er is ook PCO bij mij geconstateerd. Ik moet nu beginnen met Clomid en afwachten hoe dat verloopt. Ik weet er nog niet zo veel vanaf.. maar zal het forum nog wel goed nalezen. Heb voor vandaag genoeg info te verwerken gehad!
Jammer maar toch welkom Kiki! Altijd jammer om nieuwe meiden te moeten verwelkomen... Je kunt op internet veel vinden over PCO! En alvast heel veel succes met clomid. Wat fijn trouwens dat je ook meteen clomid gekregen hebt!!! Nou meiden ik kon het niet laten om toch weer te spieken in het andere topic en ja hoor! Weer een 3e zwanger!!!! Jeetje, ik doe het mezelf aan, maar ik ben nu echt een beetje depri.. En vreselijk jaloers, en daar voel ik me dan weer zo schuldig om!!! Ik ga daar nu echt niet meer kijken denk ik...Als ik het kan laten... Als ik mag mededelen dat ik ook een wondertje verwacht dan ga ik daar wel weer mee kletsen.
@ duchess: deze situatie voelt voor mij meer als 1 stap vooruit en 2 stappen terug. Ik typ zo wel waarom. Ik heb trouwens de eerste 2 maanden dat ik hier op het forum zat heel veel in het NOD-forum gezeten, bij mij begon het op een gegeven moment ook enorm veel pijn te doen dat ik op mijn ongi zat te wachten en iedereen om me heen zwanger werd voor mijn gevoel. Ik schrijf daar iig ok niet meer. @ kiki: welkom, helaas. Maar het is de gemakkelijkst te behandelen vorm van verminderde vruchtbaarheid. Ff ego-berichtje. Kom net terug van mijn psych. Ben op. Doodmoe. Ik heb vanmorgen nog gebeld naar HR, nu moest die van het kantoor waar ik werk er weer achteraangaan. Ik word er niet goed van, dus heb maar naar UWV gebeld. Ze hebben me nu iig genoteerd dat ik ziek uit dienst ben, nu moet ik wel zelf alle papieren verzamelen en opsturen, maar alles beter als dat ik moet wachten. Maar volgens de psych heb ik een flinke terugval. Ik ga zo maar even buiten van het zonnetje genieten. Mss dat ik dan wat meer energie krijg.
Zethu wat klote dat je zon erge terugval hebt... Weet je waar het door komt? Hoef je natuurlijk niet te vertellen maar als je het weet is het vaak toch al makkelijker te accepteren... Een terugval is echt heel klote maar probeer er niet teveel in te blijven.. Is moeilijk en ik heb makkelijk praten maarja, ik hoop dat we heel snel weer kunnen lezen dat het weer beter met je gaat.. Geniet maar van het zonnetje, dat doet een mens ook goed! En een heeeele dikke knuffel van mij!
Heey meiden! @ kiki; welkom meis.. vragen mag altijd he @ duchess; welkom terug hihi @ zethu; balen zo'n terugval @ eisprong; voor de meiden die hem wel hebben; hoe voelt dat nou? ik voel sinds zondag een soort drukkende kramp.. en maandag zagen we op de echo dat ik zo;n groot ei in me had dat op knappen stond.. maaaar wanneer gaat dat ding nou springen Heb een soort 'gehaast' gevoel in mn lijf.. Liefst heb ik iedere 5 minuten seks.. maar niet voor de seks.. maar voor de zwemmers.. Ben zo bang dat we het weer verkloten :s En natuurlijk zijn mn ovulatietesten op.. zul je net zien.. Van mn temp wordt ik niet echt wijzer.. helaas.. Iemand een idee? Of een ideetje in welk topic ze dit bespreken, want de zoekfunctie is waardeloos?
@ gelijk eerste ronde zwanger zijn; tsja.. ik lees dat soort topic's allang niet meer.. omdat ik ook iedere keer zo jaloers wordt.. en zo wil ik niet zijn. Dus bescherm ik mezelf daar tegen.. Maar meiden.. weten jullie.. er is echt hoop voor ons! Echt waar! Kennen jullie caruli? Ik volg haar al best lang, en die hebben echt veel moeten doorstaan, en nu op het moment dat ze uit behandeld leken, was ze spontaan zwanger! Zo na 5 jaar! dat geeft mij ontzettend veel hoop, het kan gewoon! En ik denk dat we eerder dit soort verhalen moeten lezen, dan verhalen over vrouwen die de eerste ronde gelijk zwanger zijn.. want het werkt voor ons gewoon niet zo, helaas.
@tummetje: je wilt weten hoe een eisprong voelt. De keer dat ik zwanger werd (helaas eindigde dit in een miskraam), heb ik hem ontzettend duidelijk gevoeld. Ik had een hele middag een zeurend zwaar gevoel in mijn rechter eierstok en op een gegeven moment voelde ik echt een soort plopje. Maar goed, dat was de enige echte goede die ik kon voelen. Een vriendin van mij had dan ontzettende buikpijn en wilde het liefst helemaal geen seks omdat dat zo ontzettend pijn deed. Bleek dat haar eisprong te zijn. Dus kortom, het verschilt van mens tot mens
hey meiden, kiki: helaas welkom hier. als je wat meer wilt weten of gewoon je verhaal kwijt wilt en gezellig wilt kletsen dan ben je hier goed meid. mgwc: fijn weer iets van je gehoord te hebben!! ik was al een beetje worried...... zethu: balen van je terugval! probeer maar een beetje tot rust te komen en lekker aan jezelf te denken. tummetje: ik weet niet zo goed hoe een ei voelt. ik had het je graag willen vertellen. duchess: ik snap precies hoe je je voelt!! ik ben soms ook weleens een beetje jaloers. haha. als ik iemand ben vergeten sorry. @All: hier weer een beetje minder ongi. gister erg veel dus ik vermoed dat ik over mn zware dagen heen ben. we kunnen dus weer verder. heb nog wel erge ongi hoofdpijn maar met een paramolletje is het uit te houden. ga ook gewoon werken vanmiddag en vanaaf. knuffel voor iedereen!! grtz suus
@ duchess: het is een samenloop van omstandigheden waardoor ik nu een terugval heb. Ik heb ten eerste al te hard gewerkt de laatste tijd. Dit om maar zo veel mogelijk kans te hebben om mijn contract verlengd te krijgen. Vervolgens de klap dat mijn contract niet verlengd werd en nu het gezeik (sorry dat ik het zo noem) dat ik zelf achter mijn ziek uit dienst melding moet. Het wordt me gewoon te veel. @ tummetje: zover ik aan mijn temp kan zien heb ik geen eisprong, dus kan niet zeggen hoe het voelt. Niet iedereen voelt ook zijn eisprong. Met tempen kun je het hetbeste in fertilityfriend invullen, die rekent dan uit wanneer je je eisprong hebt (duurt wel 3 dagen dat ie het ziet) Het verhaal van Caruli heb ik ook gevolgd. Ik ben zo blij voor d'r! En mij geeft dat ook hoop hoor! Morgen heeft ze weer echo he. @ traantje: hoe is het met jou? @ suusje: op dit moment doe ik lekker rustig aan, ik kon vanmorgen ook heel moeilijk uit bed komen. Vanavond maar vroeg erin. Wat fijn dat je ongi weer minder wordt. Werk ze vanmiddag en vanaaf!
net gehoord dat twee goeie kennisjes van ons zwanger zijn. niet 1 nee gelijk twee!! ik gun het ze van harte hoor. bij de ene de eerste ronde raak en bij de ander de derde. wat een rotgevoel heb ik nu meteen weer zeg. stom he. heb er ff helemaal genoeg van op zon moment. en vriendlief zegt dan weer: maak je er niet zo druk over onze tijd komt nog wel. ggggrrrrrrr . hij heeft makkelijk praten. met hem is niks mis. ik heb die klote pco. en dan wordt ik zoooowwww kwaad. niet te geloven. waarop weet ik niet eens zo kwaad. en 5 augustus duurt nog zo lang voor mijn gevoel. bah. nu heb ik nog meer hoofdpijn en dan gaat het afvallen ook weer niet juh van het. ik val niks af, kom niks bij maar blijf stilstaan en ik moet nog 4 kilo. jeetje wat een ego berichtje zeg. sorry!! grtz suus
Nou in zo'n situatie zou ik ook een ego bericht hebben hoor suusje! Bah, 2 nog wel. 3de ronde is nog tot daar aan toe, maar de eerste ronde! Bah wat een mazzel. Ook ik zou er niet goed van worden als ik van mijn vriend dan te horen krijg dat onze tijd dan nog komt. Kan me voorstellen dat het dan helemaal vervelend is om te zien dat het met mijn gewicht wel goed gaat. Sterkte!
achja ik moet er maar aan wennen want voor 5 augustus zullen er wel meer zwanger zijn geworden en ik nog niet. maar het is wel zuur. ik zie trouwens zou banner helemaal niet. alleen de code. raar??? grtz suus
Afvalbanner heb ik idd gewoon de link staan, maar zie jij de cyclusbanner niet? Da's vreemd, want ik zie hem wel Maarre, ik zit inmiddels op CD 66. Ik raak op dit moment zelfs gefrustreerd als iemand ongi wordt. Erg he. Ik wil ongi worden! Duivels komt naar mij!!!!!!
ja die van je cyclus zie ik wel maar die van je gewicht idd niet. ik dacht dat er iets mis mee was ofzo. de code verkeerd of zoiets. haha. ik zal nog ff mn laatste ongi hormonen naar je toezenden misschien helpt het wel. mijn langste cyclus is 69 dagen geweest. en de kortste ik geloof 24 of zoiets. hoeveel kilo moet jij nog afvallen?? en hoe doe jij dat eigenlijk?? grtz suus
@ Tummetje, ik lees die topics ook niet van hoera ik ben zwanger ofzo. Maar ik zat in een topic met allemaal jonge(re) meiden die zwanger willen worden. En dat vond ik toch best leuk! Maarja nu dus al 4 geloof ik in 1 maand zwanger en nouja dan wordt het minder leuk... Heb daar ook eerlijk gemeld dat ik dat ff niet aan kan en ze veel succes gewenst.. Caruli heb ik idd ook wel eens wat van gelezen, en geweldig dat het gelukt is!!! En ik weet niet, succes verhalen zijn wel goed en fijn om te lezen, maar soms wordt ik daar ook een beetje down van hoor. Als ik denk dat het misschien nog wel jaren kan duren, pff. Wij zijn nu ook alweer 3,5 jaar bezig en nja, ik vind het nu wel echt lang genoeg. Maarja we houden hoop he... @ Zethu, kan me voorstellen dat het allemaal teveel is... Neem maar lekker je rust, dat verdien je wel! @ Suusje, jeetje vervelend zeg!!! Moeilijk is dat he... Je gunt het ze best maar het is ohzo vervelend om te horen.. EN dan nog wel twee tegelijk ook... Mijn vriend reageert ook altijd zo van, onze tijd komt nog wel. Maarja wat heb je daaraan he.... *knuff* Ik denk dat de terugvallen in de lucht hangen hoor Zethu! Sjongejonge ik voel me ook erg slecht... Vorige week begon het al maar ik probeer dan maar gewoon door te gaan en niet toe te geven maar nu lukt dat me niet meer hoor. En het ergste van alles vind ik nog wel, dat niemand het lijkt te begrijpen, en iedereen een beetje egoistisch is in mijn ogen... Vorige week zei ik bijv tegen mijn vader dat ik misschien niet mee ging boodschappen doen omdat ik me na het weekend altijd zo rot voel omdat ik dan teveel gedaan heb; hup vader boos weggelopen! Ik weer de hele avond in tranen.. Vriendlief heeft ook door dat het niet zo lekker gaat en kwam vanochtend met de opmerking 'je gaat er maar voor vechten, want euh, nog een opname dan ga ik dr aan onderdoor hoor' TJA tuurlijk ga ik niet nog eens opgenomen worden en ga ik er wel voor vechten, maar zulke opmerkingen helpen nou niet echt heel erg..... Bij een terugval voel ik me al zon nietsnut en vind ik mezelf onbelangrijk. Als ik dan zulke reacties krijg zak ik alleen maar verder weg. Vorige week zei mijn moeder ook al 'je hebt ons al zoveel verdriet en pijn bezorgt het laatste half jaar' nou dat helpt ook niet. Ik ga me dan juist schuldig voelen, lijkt me toch logisch? Maarja schijnbaar is het belangrijk dat iedereen vrolijk verder kan met zijn eigen leventje, en hoe ik verder ga dat maakt dan niet uit, zolang er voor hun maar niets verandert.... BAH! Moet ook wel zeggen dat vriendlief is begonnen met de inburgeringscursus en nu issie zo weinig thuis, daar moet ik echt heel erg aan wennen zeg! We hebben nu alleen nog maar de zondag als enigste dag dat we wat saampjes kunnen doen. En vaak hebben we dan een verjaardag ofzo dus dat was het dan. En ik heb ook zon vreselijke stemmingswisselingen weer, om niet goed van te worden.. Half uur geleden voelde ik me weer vrolijk en dacht ik weer van komop, we gaan er tegen aan, en nu voel ik me weer zo depressief en nergens meer zin in... Ik begin nu echt te twijfelen om misschien toch medicatie te gaan vragen.. Wil het eignelijk zelf doen, ook met oog op een eventuele zwangerschap, maar als dit lang zo doorgaat... Bah. Zo even geklaagd.
Jeej mijn vader belde net dat hij een middagje vrij genomen heeft en we gaan plantjes kopen voor op ons balkon. Leuk! Heb ik weer wat te doen! Lag al lui op de bank een dvdtje te kijken, maar heb wel zin in wat leuke plantjes! Ik ben trouwens nog helemaal niet ongesteld geworden! Vind het heel raar! Vorige keer was ik 2 dagen na het stoppen met primolut ongesteld. Vandaag is de 3e dag en ook de krampen zijn weer weg! Heeft iemand dit wel eens gehad? En hoelang zou ik af moeten wachten voordat ik de gyn weer bel?
@ suusje: Je kunt maar 1 url/link in je onderschrift kwijt. daarom heb ik afvallen als link= gezet. Want bij die banner heb ik ook nog eens de foutmelding dat het aantal pixels te groot is (helaas) Is een kwestie van copieren en plakken. Dan kom je op de pagina terecht waar het bijgehouden kan worden. Er staat daar een grafiekje hoe het afvallen is gegaan, en hoeveel ik nog moet. Ik ben iig al 3.9 kwijt en moet nog 4.1 Hoe ik dat doe. Ik loop zowiezo al een jaar bij een dietist. Zij heeft me advies gegeven wat ik kan eten, en wat ik beter kan laten staan. Ik eet voornamelijk mager/light. Daarbij drink ik heel veel water. Minimaal 1,5 liter per dag. Er zijn dagen dat ik zelfs 2,5 liter binnenkrijg. En uiteraard veel bewegen. Ik sport om de dag in de sportschool, de andere dagen wandel ik (meestal 1-1.5 uur) @ duchess: Ik ben me vandaag bezig geweest om de papieren voor UWV bij elkaar te verzamelen en copieren en zo. Heb nu eindelijk alles bij elkaar. Kan ik het per post verzenden. Dadelijk lekker sporten om te ontspannen. Met zo'n opmerkingen die jij van je naasten hebt gehoord de laatste tijd zou iedereen een terugval krijgen zeg. Jee wat een opmerkingen. Ik ben blij dat ik mensen om me heen heb die niet zo'n opmerkingen plaatsen. Ik zou eens op de bijsluiter kijken hoelang het zou moeten duren voor je ongesteld moet worden. Bij NOD-januari was een meisje dat ook primoluut had gekregen, na 7 dagen was ze nog niet ongesteld, dag 8 deed ze een zwangerschapstest en bleek zwanger te zijn!
@Suusje: jeetje, 2 vriendinnen tegelijk. 1 is altijd al lastig, maar 2 wordt helemaal moeilijk te behappen. Het is echt zo oneerlijk hè!! Je vriend heeft gelijk met als hij zegt onze tijd komt nog wel, maar dat wil je op dat moment helemaal niet horen!! Maar mannen hebben niet die hormonen in hun lijf gieren die schreeuwen:"IK WIL EEN KIND!!" Ik moet zeggen dat ik elke keer als ik weer van een bekende hoor die zwanger is, weer een traantje moet wegpinken. Wij zitten al in de fase dat iedereen voor kind 2 of zelfs 3 gaat (ik heb een man van wat jaartjes ouder en dus zijn ook zijn vrienden ouder). En ze hoeven maar in hun vingers te knippen en ze zijn zwanger (althans zo lijkt het). @Zethu: nogmaals, ik blijf het herhalen. Hou je haaks meid!!! Kop op!! Je doet het geweldig! @Duchess: ook jij, kop op!! Waarschijnlijk zijn de mensen om je heen gewoon heel erg geschrokken en hopen ze dat het niet nog een keer gebeurt. Zo'n opname op de PAAZ is natuurlijk niet niks. Maar de manier waarop ze het zeggen is niet echt leuk!!!! op z'n zachtst gezegd. Is er niemand met wie je contact kunt opnemen, psycholoog of iets dergelijks als je je weer minder gaat voelen. Wat betreft die menstruatie, die zou binnen 3 tot 5 dagen na het stoppen met de primolut moeten beginnen, dus ik zou dat in ieder geval nog afwachten... @all: hier alles verder rustig. Ik neem braaf de clomid. Heb er gelukkig geen last van. Bedenk me net dat het voor sommigen van jullie ook wel erg vervelend zal zijn dat ik al wel behandeling krijg.... sorry als jullie het vervelend vinden dat ik erover praat moet je het zeggen hoor!
@ traantje: je mag het rustig vertellen hoor. Kan ik alvast afkijken hoe het strax bij mij gaat als ik genoeg afgevallen ben
@ Miran, wat een lang bericht van jou goed om weer van je te horen!! Je hebt het echt druk zo te lezen, neem je rust hé. @ Zethu, lieverd.. Ik vind het verschrikkelijk dat je je zo voelt. Dikke knuffel!! Neem je rust. @ Traantje, wat kan een lichaam soms toch stom werken dat je ineens geen eisprong meer krijgt terwijl je die voorheen wel had. Hopelijk is het met IUI snel raak. Bij ons in het ziekenhuis gaat het nu ook wel vrij snel straks denk ik. De gyn keek er bij mij van op dat me ongie (van primolut) alweer 6 weken geleden was haha. Nou beter iemand die zo snel gaat dan een slak die het te druk heeft. @ Duchess, het zegt misschien wel dat de gyn ervanuit gaat dat het op deze manier toch nog heel moeilijk zal gaan. Met zaad van me vriend en dat hij waarschijnlijk verwacht dat 50mg niet gaat aanslaan.. We doen wel ons best maar ik ga er niet vanuit dat het straks raak zal zijn als ik dan wel een eisprong ga krijgen. Trouwens welkom terug!! En rot dat je je steeds zo voelt wanneer er weer 1 zwanger is geworden in ronde 1. Ik snap het wel. Ik kijk ook niet meer naar zulke topics. Ook niet in "ik ben zwanger", daar kijk ik alleen wanneer er in het onderwerp iets over IUI of IVF of die dingen staat. Dat geeft tenminste hoop. Dikke knuffel. @ Kiki, jammer genoeg welkom hier. Mag ik vragen hoe het bedoelt wordt dat je een lichte vorm van pcos hebt? @ Tummetje, vertrouw op je lichaam die geeft signalen wanneer je moet klussen denk ik tenminste haha. Ja ik weet het ook niet, ben ook geen eisprong expert . Maar gewoon door klussen. @ Suus, je kunt ook anders denken: jij hebt pcos, jou vriend heeft NIKS. Als jij straks een goede eisprong hebt dan heb je grote kans... En augustus duurd idd lang, ik hoop dat die 4kg er straks goed afgaan. En dat dan het geluk jullie toelacht. Jullie tijd komt ook ècht wel!! Kijk naar die hoeveelheid zaadjes, het gemiddelde is 20mil!! Echt geloof er in meid, komt met jullie echt wel goed. Maar toch blijft het wel kut wanneer er 2 vriendinnen zwanger zijn, ik wil het me niet voorstellen hoe rot dat voelt. Zo vandaag nog 2 pilletjes Primolut en morgen nog 3 . Dan Clomid 50mg, benieuwd of die gaat werken. En dan de zaaduitslag maar weer afwachten tot 26 mei en dan denk ik dat er een kans is dat de FA zegt dat we met IUI moeten beginnen. Ik heb niet echt vertrouwen dat amper 4 mil zaadjes ineens naar 20 mil zaadjes gaat ofzo. Dat lijkt me toch echt niet kunnen.