PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ MyPrecious: Het was bij mij al bekend dat ik PCO heb. Dus dat zal wel de reden zijn dat mijn huisarts me nu al doorgestuurd heeft. Daarbij was het sinds stoppen met pil al de 2de keer dat ik bij haar was (terwijl ik pas in de 2de ronde zat) dat ik overtijd was.

En over ouders: mijn vader zal het nooit te weten komen. Ik heb al een jaar of 6 geen contact meer met hem. Mijn moeder weet het wel. Als ze wat dichterbij woonde zou ze denk ik ook regelmatig mee zijn gegaan. Mijn schoonmoeder en stiefschoonvader (ze is afgelopen september hertrouwt, nadat ze 5 jaar geleden weduwe was geworden) weten het ook.
    Ze waren er van overtuigd dat ik zwanger was de laatste ronde. Dus ze vond het wel jammer dat ik dat niet was. Ze zat zich al te verheugen op kleertjes en spulletjes te kopen. Maar dat komt nog wel :D

2. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Is het bij jullie vandaag trouwens ook zo'n heerlijk weer? Ik heb vandaag al een wandeling van dik een uur erop zitten :D (ben eens naar de supermarkt gelopen waar we normaal met de auto heen gaan, is wel een half uur enkele wandeltocht)

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb dus 21, 3 pilletjes per dag. Ik heb 'm vanmiddag later ingenomen en vanavond ga ik hem ook later innemen. Volgens mij helpt dat tegen die jeuk. Gisteren avond heb ik 'm ook 2 uren later ingenomen en heb veel minder last gehad.

@ Mgwc, wilde ik ook eerst doen, achteraf vertellen. Maar had toch wel meer steun nodig dus toch maar verteld. Ook omdat mijn ouders van het zwanger worden af weten en me moeder vroeg of het al zover was..
    Ik weet nog dat het in maart 2008 sneeuwde. Laat mij nu de zon maar komen hoor :D .

@ Tante Mars, zo denk ik er ook over hoor met me schoonouders. Ik weet ook niet OF we het wel vertellen wanneer ik ooit zwanger mag worden, dat het niet zomaar lukte.

@ Zethu, Zo mooi wanneer familie en ook schoonfamilie zo mee kan leven. Mijn moeder verheugde zich ookal op kleertjes. Maar nu schrok ze toch wel erg.
    Het is hier koud buiten! Het regent nu ook. Doe mij maar het warme kacheltje haha. Maar wel lekker eens een lange wandeling maken, toch? Doet een mens ook wel goed.

Maar jullie ouders, hadden die zelf ook iets met vruchtbaarheids problemen?
    En hadden jullie voor de pil ookal langere cyclussen of waar je nu ook last van hebt?

Bij mij was alles voor de pil goed, was altijd heftig ongesteld.

4. MyPrecious

Zo ziet mijn temperatuur curve er uit met primolut :p . Grappig om ook eens een verhoging mee te maken.

5. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    kom effe kijken hoe het bij "de deel 2" pco meiden is!
    Nog nieuws?

Wij hebben gelijk verteld dat we de mmm in gingen. Ik heb er geenspijt van gehad. Wel was het jammer dat iedereen alles van je weet...ook wanneer je "er voor ging tussen de lakens", om het zo maar te zeggen. Maar we hebben er ook veel steun door ondervonden, omdat de mensen om ons heen erg meelefde. Ze snapte dat we soms te moe waren voor visite, dat ik zoveel naar het ziekenhuis moest en waarom mn humeur niet altijd even goed was (hormonen).

Op mn werk wisten ze het ook, maar dat kwam ook omdat ik 2-3 per week tussen het werk door weg moest voor follikel metingen!

6. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Ja is zeker fijn dat ze zo meeleven. Ik werd best jaloers toen ik zag hoeveel mijn schoonzus allemaal kreeg, terwijl mijn schoonmoeder zo'n problemen met haar vriend heeft. Maar voor mij is het ook weggelegd om zoveel te krijgen. Ik weet nu al dat mijn oma dan een mooi truitje voor ons kleintje gaat breien als ze er dan nog is (mijn oma heeft een zwakke gezondheid en wordt binnenkort al 86, hoop dat ze het nog meemaakt!)

Van mijn moeder weet ik dat ze ook cystes had, die hebben ze een aantal jaren geleden bij haar weggetipt. Maar ze heeft nooit moeite met zwangerworden gehad (bij mij gestopt met pil en gelijk zwanger!)
    Ik ben aan de pil gegaan omdat ik zo enorm onregelmatig ongi was en omdat ik zo'n enorme buik- en rugpijn had. Net zoals ik nu ook heb.

@ poohbear: hier gaat het goed. Niet zo lang meer wachten. Hoe voel jij je? Je hoeft zo te zien niet zo lang meer he!

7. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Mijn moeder had geen last van 'problemen' die hoefde er maar te kijken of ze was zwanger.
    daarin tegen zijn mijn zussen of maanden niet ongesteld of 3x permaand. Me jongste zusje heeft soms maanden last van aan een volgende bloedingen ondanks de pil..

Me tante daar in tegen heeft ook PCO. Verder eigenlijk niemand in de familie met problemen.

We hebben vandaag heerlijk geshopt de hele dag, hubbie had opeens een dolle bui in de Douglash : Na alle ellende van de afgelopen maanden heb jij het wel verdient om verwend te worden, vroeg ie aan die vrouw of ze wel de hele lijn huidverzorging van Chanel in wou pakken en een mascara en oogpotlood van Chanel, daarnaast kreeg ik nog een overheerlijke parfym van Dior nieuwe schoenen nieuwe kleding, en op het eind zei die :: Zo ennu maar zwanger worden dan is al het geluk compleet, sta je dan midden in het centrum van Groningen te janken :(

8. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    @zethu, nee, het duurt hopelijk niet lang meer. Beetje last van voorweeen zo nu en dan, maar niets om over naar huis te schrijven. Gisteren riep de VK nog dat het weken kon duren...mmmh. of ik daar nu zo blij mee ben.
    Zaterdag 38 weken, dan mag het van mij wel gebeuren. Nu zit ik maar te wachten op de start... is ook niet altijd leuk!

Mijn moeder vertelde dat ze dmv tempen zwanger is greaakt van mij, na 2 jaar. Tussen mij en mn zusje zit 22 maanden. Ze is nooit onderzocht maar was ook niet regelmatig. Maar ja, wel regelamtiger dan ik in ieder geval, want ik had helemaal geen eisprong uit mezelf.

Hebben jullie nog meer typische pco klachten?
    Moodswings, overbeharing etc?

9. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    hoi allemaal,
    donderdag ga ik naar de gyn en ik heb sterk het vermoeden dat ik me ook bij jullie mag aansluiten.
    ik ben na mijn pilstop 1x spontaan ongesteld geworden daarna 1x met provera en daarna niet meer nu bijna weer 3 maanden geleden. Voor ik aan de pil ging was ik erg onregelmatig ongesteld.
    Waarom denk ik dat ik PCO heb:
    - niet ongesteld hebben en ook geen eisprong hebben gehad.
    - erg wisselende stemmingen.
    - erg behaard!

ik ben erg benieuwd, donderdag zal ik wel bloed moeten prikken enzo en hoop dat ik dan snel weet waar ik aan toe ben, want ik merk dat ik toe ben aan duidelijkheid, al die onzekerheid bij elke pijntje of moeheid...vreselijk!

ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het proces waar jullie door heen gaan!
    wie weet kan ik me straks ook bij jullie aansluiten!

groet willemijn

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ik praat er eigenlijk weinig over ik wist eigenlijk helemaal niet dat overbeharing er bij hoorde..
    Ik heb dus al wel sinds ik gestopt ben met de pil heel veel donkere haren echt pik zwart op me benen en scheren is dan al zo moeilijk want je blijft het hoe dan ook zien :(

NU achteraf denk ik ja dat is het dus geweest.

Jeetje zeg lekker vk dan ook om te zeggen dat het nog weken kan gaan duren.. Hoop voor je dat het opschiet allemaal en dat je volgende week al je mooie wondertje vast kan houde. Succes met de laaatste loodjes ..

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @ MP; in mijn bijsluiter van primolut staat dat jeuk voor kan komen. Zelf heb ik alleen last van koppijn.. maar dat had ik de vorige keer ook.. dus was te verwachten :(

12. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ tante mars: Heerlijk zo verwend worden zeg! En ook ik zou in tranen uitbarsten als mijn vriend me ook zoiets zou zeggen.
    Vond het heel lief hoe mijn vriend gisteravond reageerde dat ik vruchtbaar slijm had. (dan moeten we morgenvroeg maar ff he zei die, terwijl hij helemaal niet van klussen in de ochtend houdt!)

@ poohbear: nou ben je ook mooi klaar mee als de VK dat zegt!
    Typische PCO klachten? en hoe! Ik heb regelmatig in mijn rechter tepelhof een hele lange haar (bah) Op mijn benen zijn ze net als bij tante Mars pikzwart. Gelukkig heb ik jaren terug een tijdje ge-epileerd daar waardoor het tegenwoordig enorm meevalt.
    Moodswings: altijd al gehad. Wist trouwens niet dat dat daarmee te maken kan hebben. Had ik tot nu toe niet gelezen
    En enorm veel last van acne, vooral als ik tegen mijn NOD loop. Maar sinds laatste (lange) cyclus heb ik ze nog steeds op mijn borstkast zitten.
    En natuurlijk het zeer onregelmatig menstrueren.

@ willemijnp: welkom. Ik hoop natuurlijk voor je dat het niet zo is. Maar gelukkig is dit niet het einde van de wens!

@ tummetje: vervelend zeg koppijn.

13. MyPrecious

"Leuk" om jullie verhalen te lezen. Zo herken ik zelf ook dingen en doet me wel goed.

@ Tante Mars, oh meid.. Mijn vriend kan soms ook met zulke opmerkingen komen, snap je helemaal.
    Maar dan denk ik maar weer: vergeten en doorgaan. Ookal gaat dat niet zo makkelijk maar goed. Je wordt ook zo kwetsbaar met het zwanger worden hé.
    Maar wel lief dat hij je zo verwend heeft.

@ Poohbear, Je geeft mij hoop. Ik heb ook geen eisprong van mezelf. Mijn moeder dus wel met maar 1 eierstok.

@ Willemijnp, zo ging het hier ook. Ik dacht pcos te hebben en mijn vermoeden werd bevestigd. Meestal voel je het van binnen wel. Bij mij gingen ze niet bloedprikken, alleen een inwendige echo dan zien ze al genoeg. Daarna primolut en die moet ik morgen nog slikken. Ik hoop natuurlijk niet dat je pcos hebt, maar als het wel zo is. Dan ben je hier natuurlijk welkom.

@ Tummetje, alle bijsluiters lijken weer anders te zijn. Gek dan.

Ik heb wel moodswings, maar dat ligt niet aan pcos volgens mij..
    Heb op mijn benen overbeharing, gelukkig blonde haartjes..
    En geen eisprong.
    Maar verder geen symptomen volgens mij.

14. poohbear226

poohbear226 VIP lid

12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    Ik heb ook enkele haren op mn tepelhof(plukken!) en een paar op mn kin en bovenlip. Gelukkig heb ik een heel zorgzame man in husi, die het een sport vind om me te epileren...hahaha!
    Er loopt ook een streep haar vaan mn schaambeen nara mn navel en op mn tenen (volgens gyn ook kenmerkend).
    Verder moodswings (hormonen uit balans), geen overgewicht (dat is wel weer raar), geen eisprong (nul komma nul, zie onderschrift)

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    oja, die op mijn tenen was ik al bijna vergeten. Het is zo gewoon om die iedere keer te scheren!
    Mijn moeder kreeg de haartjes op bovenlip en kin pas na de overgang. Hoop dat mij dat bespaard wordt, want anders gaat er toch een laserbehandeling tegen aan hoor!
    Overgewicht heb ik ook, maar dat komt doordat ik jarengeleden een eetstoornis heb gehad (Binge Eating Disorder, vergelijkbaar met de eetbuien bij boulimia zonder de compensatie. Dus je komt enorm aan)

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    hee dames hoe is het vandaag hier?

Ik ga zo ff de stad in en dan lekker sporten. Heb er zin in.

17. MyPrecious

@ Poohbear, Ik heb ook geen overgewicht, dus dit hoeft niet persee voor te komen. Wel kom ik snel aan, heb jij dat ook? Ik moet erg op mijn lijn denken. Kan niet alles eten, want ik heb er dus wel aanleg voor.

@ Zethu, lekker gesport? En nog wat leuks gekocht in de stad? :D

Ik zal mijn laatste pilletje primolut nu innemen.. En dan wachten op de ongie. Spannend.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    duimen staan op MyPrecious!

Hier wel overgewicht...en teveel ook......ach ben tevreden met mezelf! (meestal hihi)

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ myPrecious: spannend, laatste pilletje.
    heb trouwens heerlijk gesport.
    Wat ik in de stad heb gehaald heeft eigenlijk daar ook mee te maken. Extra sportbroek, sportshirt, sportbh. En voor vriendje een sporttas.

20. willemijnp

willemijnp Actief lid

8 dec 2008
    171
    0
    0
    verpleegkundige
    hallo meiden..
    ik ben net bij de gyn gewest..ik heb PCO...mijn vermoeden klopt dus..
    het voelt als een opluchting, mijn klachten worden serieus genomen en er gaat wat gebeuren.
    Er is een inwendige echo gemaakt, uitstrijkje genomen en bloed is afgenomen. mijn baarmoeder en eierstokken zagen er verder prima uit, wel passend bij het beeld van PCO.
    ovet twe weken kan ik bellen voor de uitslagen en dan begin ik met provera en clomid! ik heb goede hoop!
    dus ik hoor nu ook bij de club, helaas, maar fijn dat een forum als dit er is!
    fijne dag!

liefs willemijn

Deel Deze Pagina