Hé meiden! Ik sluit me bij jullie aan. Bij mij is ook pco geconstrateerd en heb net mijn Duphaston kuurtje af en ben nu begonnen met Clomid. Ik heb eigenlijk even een vraag aan jullie, want ik heb het idee dat ik van Clomid er erg emotioneel wordt en hebben jullie dat ook? Echt om niets sta ik (in mezelf) te vloeken wanneer er even iets anders gaat dan dat ik wil dat het gaat....en verder heb ik het aldoor koud en dan vooral koude handen.... : Hebben jullie daar ook last van?
@ mp: Komt wel weer goed. Heb net mail van HR gelezen dat ze het gisteren allemaal naar UWV verstuurd hebben. Toevallig heb ik mijn papieren ook vandaag de deur uit gedaan heb. Ik kijk trouwens helemaal niet meer naar onderwerpen die met zwanger zijn te maken hebben. Dat komt wel als ik over een tijdje zwanger ben. 10 milj zaadjes is trouwens het minimum. Is dat wel haalbaar? @ joss: helaas ook jij welkom. Ik kan je geen antwoord geven op je medicatie vragen. Ik heb trouwens ook heel vaak last van koude handen, maar met name van koude voeten. Maar zelf heb ik het meestal best warm. Of dat met PCOS te maken heeft? Geen idee.
@ Suusje; Kan me voorstellen dat je daar ff goed van baalt, *dikke knuffel* Ik kijk zelf ook nog amper in de 'hoera, zwanger' topics en de zwanger worden topics. Ik kan het op het moment gewoon even niet hebben om te lezen dat het andere meiden soms al na 1 ronde is gelukt. Niet dat ik het ze niet gun hoor, maar leuk om te lezen is anders. Beperk me momenteel tot dit topic en af en toe post ik wat in de lounge. @ Kiki; Welkom hier. @ Joss; Jij ook welkom. @ Zethu; Meid doe rustig aan, wat kl*te dat je je zo rot voelt. *knuffel* @ Duchess; Fijn, zo'n opmerking van je moeder :s Alsof jíj het afgelopen jaar geen pijn en verdriet zou hebben gehad.. *knuffel* Sorry als ik iemand vergeten ben, ben echt heel moe maar ik moést nog heel even forummen voor het slapen gaan. @ All; Vandaag heeft de gyn gebeld voor de uitslag van het zaadonderzoek, en de uitslag was goed! Ik ben er zo blij mee! Zat er echt een beetje over in de laatste dagen, zovan, wat als het niet goed is.. Terwijl mijn vriend zich er geen moment zorgen om heeft gemaakt. Maar het was helemaal goed en dat geeft toch weer veel hoop. Nog 3 dagen Primolut, kan me niet snel genoeg gaan, heb zulke huilbuien en stemmingswisselingen nog steeds, bah. Nou ja, het is voor een goed doel en des te sneller kan ik aan de Clomid.
@ Zethu, fijn dat je alle papieren nu klaar hebt! Heb je je nog een beetje kunnen ontspannen? Ik vind die opmerkingen idd erg raar hoor! Ik snap best dat het voor hun ook heel moeilijk was/is, maar het lijkt wel alsof zij denken dat het voor mij helemaal geweldig is. Ahum. Zo kreeg ik een tijdje terug ook al te horen toen ik zei dat ik wel toe was aan vakantie 'hoezo toe aan vakantie, je hebt al een hele tijd amper gewerkt!' Maare die 3 maanden op de paaz waren toch heel wat zwaarder dan 3 maanden werken.......maar dat snapt niemand schijnbaar! Wowie na primolut toch nog zwanger!? Dat lijkt me niet echt goed voor het vruchtje? Bij mij is het iig gelukkig begonnen vanochtend. Ben blij en niet blij, het is met primolut zo pijnlijk!! @ Traantje, ik loop op dit moment helemaal nergens en dat is het irritante. De paaz heeft me toenertijd zo laten vallen zonder enige nazorg. Ik heb me op aanraden van de verslavingszorg toen aangemeld bij de GGZ maar dit duurt allemaal zo lang!!! Als het te erg word dan ga ik wel naar de huisarts, maar nu gaat het alweer wat beter gelukkig. @ MP, ja misschien is dat idd de reden dat je voor 3 rondes gekregen hebt! 'Ik ben zwanger' kijk ik ook nooit! Dat is helemaal frustrerend! Ik kijk sowieso nergens op het forum, alleen in dit topic en als ik me verveel bij de lounge. De rest interesseert me weinig op dit moment. Misschien maar beter ook. Ik hoop voor jullie dat het allemaal goed verloopt!!!! @ Joss, helaas ook jij welkom! Ik kan geen antwoord geven op je vraag, ik mag pas over drie dagen beginnen met clomid voor de eerste keer! Ik hoop dat het bij mij meevalt... Van primolut was ik wel zo vreselijk emotioneel! Brr. @ Anja, wat fijn dat de uitslag goed was!!!!! Dat is toch weer een zorg minder!! Ah jij dus ook zo'n erge huilbuien en stemmingswisselingen. Ik gooi mijn terugval dan maar gewoon op hormonen!! Vandaag is het ook alweer een stuk minder. Hopelijk valt het mee de aankomende 3 dagen en slaat de clomid aan!!! Zo, volgens mij heb ik iedereen gehad. Gister met mijn vader plantjes gaan halen, zo leuk! Heb nu iig al 2 mooie bakken aan het balkon hangen met leuke plantjes. Zo gezellig. Nu wil ik alleen nog een citroenboompje maar die hadden ze niet! grr! Ik heb de plantenbakken samen met mijn vader gevult bij mijn ouders thuis gisteren, en toen mijn moeder thuis kwam stelde ze voor om te barbequen. Erg gezellig! En ik was blij om eens wat anders te doen, dan elke avond thuis hangen. Hoogstwaarschijnlijk voel ik me daardoor ook wel weer wat beter! Ennnn ik ben dus ongesteld geworden vanochtend, eindelijk! Heb er wel echt vreselijke last van zeg... bah. En nou moet vriendlief naar de tandarts straks dus moet ik gaan werken, maar staan en zitten doet echt pijn! Hebben jullie dat ook na primolut? Het liefst zou ik de hele dag plat gaan liggen. Straks maar even een ibuprofen proberen... Enn zometeen ga ik dus de gyn bellen voor een afspraak voor cd 10! En overmorgen de eerste clomid! Heb er zon zin in, ben er helemaal nerveus van! =D> =D> Ga nu maar eens aan de schoonmaak, want dat is er gister bij in geschoten!
Heey meiden Joss; welkom meis.. ik werd wel lichtelijk emotioneler dan ik was hoor. Had meer last van opvliegers @ anja; jeeej goed nieuws! sorry kan ff niet overal op reageren.. lig krom van de pijn.. en dit is zeker weten geen ei (misschien voorbereiding op).. dit voelt als een olifant in een muizenholletje proppen.. mn hele eierstok staat helemaal onder spanning.. Snap er gewoon niks van.. mn temp doet ook al raar.. kan ik ook niets uit opmaken :s Mn vriend wil dat ik vanmiddag nog een echo laat maken om te kijken of het nog wel goed gaat daar vanbinnen.. en of het ei niet te groot wordt.., ik ben bang dat ze me een zeikerd vinden in het ziekenhuis
@ anja: doe ook rustig aan nu. Dadelijk wel ff de ramen wassen. Maar verder doe ik niets vandaag. Heb net ff lekker film gekeken Wat fijn dat het zaad in orde is! Ik heb ook vaak zo zitten denken,maar mijn mannetje schijnbaar dus ook. Ik heb hem nog nooit zo gezien als toen hij weer begon te roken. @ duchess: ik heb heerlijk gesport gisteren als ontspanning. Was wel dood en doodmoe. Lag gisteravond op tijd in bed. Balen dat je zo'n pijnlijke ongi hebt door de primoluut. Tante Mars had dat een tijdje terug ook zo erg. Ik dacht gisteravond dat het bij mij eindelijk ook ging beginnen. Met afvegen had ik een heel klein beetje bruin, maar vanmorgen had ik weer niets. Die wachttijden bij de reguliere GGZ is precies de reden dat ik naar een vrijgevestigde psychologe ben gegaan. Het nadeel is wel dat als je een beetje een goede hebt dat die ook weer een wachttijd hebben, maar minder lang als de reguliere instellingen. Ik ga een dezer dagen ook plantjes halen voor op het balkon, ik had zo'n waarde bon van mijn collega's gekregen van intratuin. Heb ik ook weer iets te doen @ tummetje: ze vinden je niet zo snel een zeikerd in het zkh, vooral niet als je zelf zo denkt . Mss niet onverstandig om ff te bellen?
Tummetje tuurlijk vinden ze je geen zeikerd joh! Ik zou daar ook voor bellen hoor, en ik denk meerdere met mij! Klinkt iig niet lekker en dan kun je er beter maar zeker van zijn dat er niets raars aan de hand is toch? Zethu, fijn dat je lekker gesport hebt!! Vaag dat je gister een beetje bruinverlies had en nu niets! Misschien begint het later vandaag? Ik heb ook een paar keer bij een psycholoog gelopen maar daar heb ik nu eigenlijk niets aan. Ik moet echt onder behandeling van een psychiater en het beste in een groep (omdat ik een sociale stoornis heb oid willen ze me niet individueel behandelen maar in een groep) Ik vind het echt zo lang duren! Ze hebben toen bij de intake gezegd dat ze dachten dat het aan zou sluiten op de verslavingszorg. Daar ben ik nu alweer 2 maanden ofzo weg! Maar nog niks gebeurt bij de GGZ... Maarja ik moet zeggen de ene dag gaat het heel goed met me en wil ik er niet eens meer heen, en het andere moment gaat het niet lekker en dan merk ik dat ik gewoon hulp nodig heb.. Het meest vervelende vind ik gewoon dat ik geen idee heb waar die depressieve gevoelens vandaan komen. Op de paaz werd het op alcohol gebruik gegooit maar ik ben nu toch al zo lang clean dat het daar toch niet meer van kan zijn?! Nouja we zien wel! Ook lekker een waardebon van de intratuin! Lekker shoppen! Ik vind het zo leuk om het balkon aan te kleden! Nu er wat plantjes staan/hangen is het al zoveel gezelliger! Zit echt heel erg graag op het balkon. Ik heb de gyn gebelt dus ga nu echt ff het lijstje aanpassen. Geen idee wat ik nu voor NOD aan moet houden met clomid, maar ik pak gewoon 35 dagen denk ik?! Aangezien ik na de 35e dag de menstruatie op moet wekken met primolut. En nu ga ik echt aan de schoonmaak... Mijn moeder belde om 11 uur dat mijn zus (die normaal op donderdag ochtend in onze winkel staat) het in haar rug heeft en dat mijn moeder dus in de winkel was, maar zij moest om half 12 weg, of ik dan kon komen. Dus heb net van half 12 tot 2 gewerkt en nu maar snel aan de schoonmaak! Deze dagen moeten maar even snel voorbij, dit was zon vreselijk dure maand dat ik geen cent meer heb. Ja een tientje. Pfff. Maarja komt vast goed! Ga nu ff het lijstje aanpassen.
AFSPRAKEN: =D> tante Mars: 22 april fm traantje: 27 april 1e fm Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag Duchess: 1 mei FM meting Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u. MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u. Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: [-o< Zethu: 19/04/2009 Mgwc: 03/05/2009 tummetje; 06/05 (denk ik) traantje: 10/05 (denk ik) Duchess: 27/05 (denk ik) NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen MEDICIJNEN: \/ tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).. Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. MyPrecious: 17 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg Duchess: 25 april starten met Clomid 50 mg (1e ronde) ZWANGER: =D> G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc JARIG: \/ Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar
Hoi, Ik heb dus ook pco en ik ben nu bezig met de tweede ronde van clomid. Ben vorige week voor een echo geweest en heb dezelfde avond nog pregnyl gespoten. Eitje(s) zijn hopelijk gesprongen. Nu zei de dokter vorige week dat mijn baarmoederslijmvlies 18 mm had, en dat was best aan de dikke kant. Dit ging de innesteling bemoeilijken. En waarschijnlijk ging het daarom deze maand niet lukken. Ik weet dat het normaal gezien rond de 10 mm zit. Is er wel eens iemand zwanger geraakt met 18 mm baarmoederslijm? Wat zijn jullie ervaringen? liefs Naomie
Ik kan je helaas niet helpen Naomie, ik moet nog beginnen met Clomid. En voor de rest hebben we hier nog niet zoveel ervaring met het gebruiken van Clomid volgens mij... Ik dacht dat er ook oudere topics waren over PCO, wellicht hebben ze daar meer ervaring?
@ duchess: Ja volgens mij gaat het ergens vandaag toch komen. Net naar de wc geweest, enkele puntjes bruin gehad. Ik wilde ook nog ff stand BM voelen, yep iets meer. En 10 min daarna ongi-krampen. Dus ze komen eraan Eindelijk. En de GGZ: soms wil het helpen als je er achter aan gaat. Heb je in de afgelopen 2 maanden nog wel eens gebeld? Ik ben hier ook lekker bezig geweest. Ik heb mijn moeder van afstand geholpen met haar internetaansluiting. Had daarna wel enorme koppijn, maar ben me lekker buiten bezig gaan houden, de galerij eens flink onder handen genomen, daar flink gepoetst en de ramen ook weer eens gedaan. Ben nu wel doodop. @ naomie: allereerst zal ik je hier welkom heten. Helaas dat je je tot ons moet wenden. Maar er is iig hoop he Met Clomid kan ik je niet helpen. Ik krijg pas clomid als ik voldoende afgevallen ben. Kijk anders eens de berichten van tante Mars hier eens door. Ik weet niet meer hoedik haar BMslijm was vlak voor haar miskraam. Jammer dat Mgwc het nu zo druk heeft met haar nieuwe baan, anders had ze je daar meer over kunnen vertellen.
hey ladies, heerlijk weekend! morgenavond een bruiloft. leuk leuk leuk. hoe is het met iedereen?? heb nog niet echt terug gelezen maar ik zie wel dat we helaas weer een nieuwe pco-lady erbij hebben. Joss welkom en als je wat vragen hebt of je wilt je verhaal kwijt dan zijn we er voor je! hier alles okee ben nog steeds ongi. tja het zal wel niet zo heel lang meer duren. of het is pas nu echt begonnen dan kan ook nog eens. maargoed ik ga er snel weer vandoor want we gaan nog even weg. misschien tot straks of anders tot morgen. grtz suus
Ben ik weer meiden @ naomi; helaas welkom hier... over je bmsv weet ik niet veel.. ze gyn zei bij mij dat het er prima uitzag.. succes! @ hier; heb toch niet gebeld.. ik ben even gaan liggen.. en ik werd wakker en de pijn was als sneeuw voor de zon verdwenen.. heb alleen nog last gehad van lichte krampjes, maar voelde meer als activiteit in de eierstok en "ongi rugpijn" en een trekkende lies/bovenbeenspier.. heel apart. Zo vreemd.. een vrouwenlichaam.. bij een nieuwe versie moeten ze een kijkvenster maken t.h.v. de baarmoeder *lol*
@ tummetje: gelukkig dat het over is. En ja dat kijkvenster zou een oplossing zijn @ suusje: als ik je niet meer spreek heel veel plezier op de bruiloft
Hey meiden, heb geen tijd om vol op jullie te reageren. Maar denk wel aan jullie!!! Allemaal een dikke knuffel hoor! FF snel Tummetje...wat ik toch las...dat was een reuze ei! Had het namelijk ook bij Alyssa....en je hebt gezien wat daarvan kwam hihi...toch geklust ondanks de pijn? Groetjes, Miranda
Hoi allemaal, Allereerst bedankt voor jullie reactie. Wel fijn dat er eens iemand reageert. Ik ben al bij andere topics bezig geweest en niemand reageert. Ben wel blij dat ik dit topic heb gevonden met zulke aardige dames... Ik heb al een beetje gezocht op internet. Als ik het goed begrijp is het normaal dat clomid je bmsv juist dunner maakt? Zeker weten doe ik het niet maar ik ga inderdaad nog een beetje verder zoeken. liefs naomie
Hey Naomie, Jammer dat je ook PCO hebt en welkom hier bij ons clubje! Ik weet niet precies wat je vraag was, maar kan wel proberen antwoord te vormen. Het is idd zo dat Clomid ervoor zorgt dat je BMS niet goed aanvult dus dunner is als bij een normale cyclus. (er word gezegd dat dit de innestelingsproblemen veroorzaakt die veel vrouwen ondervinden met clomid) Maar dit is niet bewezen...zoals zoveel nog niet. Maar een pluspunt daarbij is dat als je bij een normale cyclus (bij pco dus meestal een lange en onregelmatige) vaak een veel dikker BMS hebt....wat door de clomid dus onder controle word gehouden. Al met al...een normaal BMS als tussenbalans hihi. Groetjes en fijne avond allemaal! Miranda
In sommige topics vind ik dat idd ook een probleem. Daar is het zo druk dat je vraag die voor jou zo belangrijk is ondergesneeuwt raakt
@ Zethu, is het al doorgezet? Wbt GGZ. Ik ben er nu een maandje geleden voor het laatst geweest. Jammer genoeg heeft ze toen niet gezegd hoelang het nog kan duren. Zelf bellen zie ik eigenlijk ook niet zo zitten. Ik wacht nog wel even af.. Lekker bezig geweest dus! Doe je wel rustig aan? @ Suus, veel plezier op de bruiloft vandaag! @ Tummetje, fijn dat de pijn in ieder geval weer weg is gegaan! Enne ja zo'n luikje dat zou wel heel erg handig zijn. =D> @ Mgwc, doe lekker rustig aan en we zien je wel weer verschijnen. Ik hoop dat het goed met je gaat! En wbt dat grote ei, ik hoop het voor tummetje!!!!!! @ Naomie, dit topic is idd heel aardig. haha! Ik ben ook erg blij met dit topic. Toenertijd heb ik idd ook in andere topics gereageert en werd er ook niet echt op me gereageert... Beetje jammer! Maar hier is iedereen welkom hoor! (al hoop ik natuurlijk dat er zo min mogelijk nieuwe meiden bij komen, want ik vind het gewoon rot om te lezen dat er weer iemand PCO heeft!) Hoe is het met de rest? Sommige meiden heb ik al eventjes niet meer gezien volgens mij? Of denk ik dat maar. Bah ik moet straks alweer naar de tandarts, zo erg. Gister ook al geweest. Mijn gebit is echt goed toegetakeld door een plaatjes beugel van mijn 16e t/m 21e. En nu zijn ze dat weer aan het herstellen, maar leuk is anders!! Ik had bijv 2 hoektanden in een andere vorm laten brengen toen ik nog in Turkije woonde, dat zag er heel mooi uit! Nu heeft de tandarts die laagjes eraf gehaalt! En nu ziet het er helemaal niet meer mooi uit!! Dus ik ga strakjes wel even vragen of ze daar nog wat aan willen doen! Maar nu zal het een stuk moeilijker gaan, want nu heb ik een spalk.... Nouja we zien wel. Het wordt iig lekker weer vandaag zeggen ze! Fijne dag allemaal!