heey meiden.. ik heb echt te vroeg gejuicht.. vannacht begon het weer.. heb net gebeld naar het ziekenhuis.. maar de poli voor de gyn is pas om 9 uur open.. dus straks weer bellen.. Maar aan de andere kant.. wat gaan ze doen dan? Zal zeker een echo krijgen.. en dan? Zouden ze me laten wachten of gaan we actie ondernemen dmv pregnyl o.i.d? je ziet wel.. als ik niet onzeker ben.. dan maak ik mezelf dat wel *bloos* @ miranda; heeee daar ben je weer! nou.. laten we hopen dat een groot ei goed nieuws brengt dan @ naomi; ja.. das best wel eens vervelend. Daarom praat ik alleen in topics waar ik een reactie krijg en waar het niet te druk is @ duchess: succes bij de tandarts! @ andere meiden; alles goed?
Grrrr ik ben woedend! Net de poli gebeld.. krijg ik eerst de telefoniste.. ik leg het hele verhaal uit.. zegt ze.. ik ga het een vragen.. na 5 minuten.. "ja..dat is je eisprong geweest".. ik; ik weet zeker van niet. zij; ik ga het even vragen... *zucht* Krijg ik de assistent van de gyn; 'ja mevrouw.. dat is je eisprong geweest" *dubbel zucht* ik; ik heb hem nog steeds niet gezien in mn temperatuur, en zoveel krampen, bijna 4 dagen lang? Zij; ja, dat zou best wel kunnen.. maar ik wl je de gyn wel geven.. dan kan hij het je uitleggen ik; nee, ik snap het wel.. maar wat ik jullie probeer duidelijk te maken is dat er nog geen ei is! zij; dat moet wel.. want maandag was hij 19.5mm.. dus woensdag moet hij gesprongen zijn. *drie dubbel zucht* die mutsen lijken alleen maar een standaard riedeltje op te zeggen en verder niks... Ik moest maar een dubbele dosis paracetamol nemen, terug bellen als het echt niet te harden is en anders dinsdag bloed komen prikken, en dan die vrijdag terug bellen.. hier krijg je toch een punt hoofd van
Tummetje, wat vervelend dat het weer terug is!! Ik heb geen idee wat ze dan kunnen doen, maar in ieder geval goed dat je gaat bellen! Het is inmiddels alweer half 10, dus heb je al gebelt?
Tegelijk geplaatst denk ik. Wat vervelend dat ze niet even willen kijken zeg!! Is het ook echt helemaal niet mogelijk om een eisprong te hebben zonder dat je het aan je temperatuur ziet? (ik dacht van niet, maar ik weet er ook het fijne niet van) Nouja ik weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen, maar vervelend is het wel! Ik hoop dat de pijn een beetje meevalt, en dan misschien toch maar afwachten en bloed laten prikken?
@tummetje: Wat vervelend zeg, weet je nog niks! @suus:een gezellige dag toegewenst. @Mgwc: Normaal gezien zou het gemiddeld dan inderdaad goed zijn. Maar helaas bij mij is het nog steeds te dik. Maar goed....of ik ben zwanger van de maand of word ongesteld (en zou het allemaal mee naar buiten moeten komen) of ik word niet ongesteld en moet weer een maand aan de pil (voor een grote schoonmaak) Hoe dan ook het zal wel goed aflopen. Gisteren moest ik bloed prikken. Vanmiddag heb ik de uitslag. Dan weet ik of mijn ei gesprongen is vorige week of niet. Verder kan ik alleen nog maar afwachten....nog een weekje en dan weten we of ik bingo heb of niet. Ik vind het wel een hoop gedoe hoor die pco. Ik heb het al zoooo lang alleen nu heeft het beestje een naam gekregen. Ik had wel al het vermoeden. Liefs naomie
@ duchess: nee het heeft niet doorgezet. Gisteravond had ik zelfs al geen ongikrampen meer, en geen bruin meer met afvegen. Vanacht zelfs gedroomt dat ik ongi werd, was zeer teleurgesteld vanmorgen dat ik het dus niet was Dat er zo min mogelijk mensen bijkomen wil ik natuurlijk ook. Alleen best kans dat dat niet gaat. Want PCO is de meest voorkomende aandoening van verminderde vruchtbaarheid. Succes bij de tandarts. @ tummetje: bah wat een gedoe zeg! Hoop voor je dat het meevalt allemaal. @ naomie: hoop ik voor je dat je ei gesprongen is en dat alles goed gaat komen zonder al dat gedoe. Want een gedoe is het zeker met PCO! @ hier: Ben vanmorgen gebeld geworden door het UWV. Eindelijk is het lange wachten afgelopen. Maandag heb ik een afspraak bij hun.
@ Joss, helaas welkom hier. @ Zethu, ik heb geen idee of het nu ineens 10 mil kan zijn.. Lijkt me eerlijk gezegd van niet.. Maar we moeten nu maar weer afwachten, meer kunnen we toch niet doen. Alvast veel succes maandag. @ Naomi, helaas wekom hier. Ik heb geen ervaring nog met clomid etc. en het baarmoederslijm.. @ Tummetje, aah wat word er toch klote mee omgegaan zeg, word je gewoon niet serieus genomen daar :s niet normaal. Sorry van me korte reageren. Maar krijg ineens weer ff een dipje, dus ik zal even aan iets positieverd moeten gaan denken voordat ik er weer in blijf zitten .
Hé meiden, Sorry dat het even duurde voor dat ik weer een reactie plaatste, maar ben jullie niet vergeten! @Zethu, ik vind het echt vervelend voor je dat het niet doorzet. Ik weet precies hoe jij je voelt,..bij mij duurde het ook ongeveer 4 maanden en je wordt er zo wanhopig van. Het is toch je vrouwelijkheid. @Tummetje, ik zou in het vervolg gelijk naar de gyn vragen hoor, want dit is niet professioneel aangepast van de ass. en zij weten vaak niets van de hele situatie.... @Wgwc, het was fijn je berichtje te lezen aan Naomi! Ik weet zelf inderdaad ook niet veel over Clomid en in de bijsluiter staat ook heel weinig informatie over dit soort dingen. Ik vind het fijn alle berichtjes te lezen en te weten dat ik niet de enige ben. We moeten wel positief blijven, maar dat is soms wel lastig. Er zijn zoveel momenten op de dag dat je wordt geconfronteerd met zwangere vrouwen, babies of kinderen....ik probeer deze altijd een beetje te ontwijken.
Idd lastig om altijd positief te blijven, zeker wanneer je tegenslag na tegenslag krijgt. Maar als we maar hoop houden, daar gaat het om toch
@ mp: ik heb iemand bij begin medische molen 2009 gelezen dat zij het zo hadden. Van 4 milj naar een goede waarde. Maar haar vriend/man zat eerst altijd heel lang in een heet bad en dat deed hij nu niet meer. Ik weet niet hoe het bij jullie zit? Ik hoop dat je snel uit je dipje bent. Ik igg wel, heb sinds vandaag weer wat meer energie merk ik. @ joss: je zou juist denken dat als het afvallen een positief effect heeft op de pco dat de cyclussen korten zouden worden. Maar bij mij worden ze alleen maar langer. eerst 39, vervolgens 63, wat is het volgende? 110? Zwangere vrouwen, baby's en kinderen ontwijken is niet altijd mogelijk. Overal zie je toch wel iets wat er mee te maken heeft.
Goedemorgen!! @ Naomie, Hoe was de uitslag? @ Zethu, jeetje toch niet doorgezet!!! Wat vaag allemaal zeg!! Kun je geen primolut krijgen? Mijn gyn zei dat 35 dagen lang genoeg was om te wachten, dat je dan altijd primolut moet gebruiken? Maarja gyn's verschillen natuurlijk nogal... Fijn dat er iets aan het gebeuren is bij het UWV!! Ik hoop voor je dat het maandag allemaal goed komt! @ MP, doe lekker rustig aan meis *knuff* @ Joss, positief blijven is soms idd lastig maar ik merk zelf dat ik echt heel veel aan de meiden uit dit topic heb. Je voelt je dan toch niet zo alleen en de steun is hier ook zo groot! Heel fijn! Wbt babies en zwangere vrouwen, ontwijken is soms inderdaad heel moeilijk... In mijn winkel zie ik zoooveel zwangere vrouwen en kindjes en eerst vond ik dat heel moeilijk, nu probeer ik er gewoon niet meer overna te denken. Bij mij komt er altijd heel snel een gevoel van jaloezie opspelen en dat vind ik heel erg... Ik wil geen jaloezie hebben naa rmijn klanten toe. (nu is het nooit heel erg natuurlijk, maar het knaagt wel!) Dus het lukt me de laatste tijd wel beter om dat los te laten. Maar familieleden/kennissen/vrienden die zwanger zijn, dat vind ik wel heel moeilijk. Zo hoorde ik laatst dat mijn nicht weer zwanger is (heeft al een meisje van 6 a 7 maanden jong) van een tweeling. Dat vind ik heel erg moeilijk!! @ Baarmoederslijmvlies met clomid.. Ik heb van de apotheek een heel papierwerk gekregen en daar staat in bij bijwerkingen die soms voorkomen: "Tijdelijke verandering van het slijmvlies van de baarmoeder, waardoor zaadcellen moeilijker kunnen passeren. Meestal moet u dit middel maar enkele dagen gebruike en is het slijmvlies weer hersteld op het moment van de geslachtsgemeenschap. Soms zal de arts een medicijn voorschrijven tegen deze bijwerking." Nouja we zullen het zien. Ik ga zometeen mijn eerste clomidje pakken.. Ben er echt nerveus over! Gister al, was bang dat ik het ging vergeten enzo, dus had het gistermiddag al helemaal klaar gelegd midden op tafel enzo. Maar echt niet dat ik het zal vergeten, want wil zo graag! Ik kan alleen niks vinden in mijn papierwerk wanneer je hem het beste kunt pakken? Ik denk dat ik hem na het eten pak..
heb een ei, heb een ei, heb een ei!!! vannacht mn eisprong gehad.. maar was niet zo leuk.. ben dr flink ziek van.. overgeven, hele erge krampen.. hoop dat het raak is.. want dit wil ik echt nooit meer meemaken.. Temp is supermooi gestegen.. dus we zitten officieel in de 2 langste weken ooit..
@ Zethu, mijn vriend heeft de laatste week minder bier gedronken, maar in een week tijd veranderd er weinig aan het zaad denk ik. Ik had het echt niet verwacht dat zijn zaad zo weinig was, maar nu denk ik ook niet dat het straks beter zal zijn. We hebben geen bad, hij draagt geen strak ondergoed etc. Alleen die drank kan dan volgens mij het probleem in zitten. Hoe voel jij je nu? Voel je je alweer wat beter dan de afgelopen dagen? @ Duchess, dankje wel voor de knuff . Ik heb geen idee wanneer je het beste Clomid kunt slikken. Ik denk dat ik het rond 10u 's ochtends ga doen. @ Tummetje, jeeeej een ei! Waar je is temp kaartje? Duim voor je! Morgen hoor ik ongesteld te worden, mijn temp was vandaag wel hoog! 37.1. De afgelopen dagen zat ie rond 36.8 en dat was de vorige x ook zo na de Primolut, maar vandaag is ie echt hoog. Gek hoor. Hopelijk morgen wel gewoon ongie. Iemand nog een tip kwa thermometer?
Hier mn tempkaartje http://www.fertilityfriend.com/home/22c09d ik gebruik er eentje van de action, is goedkoop, en werkt even goed als een dure van de kruidvat
hoi allemaal, @tummetje: Fijn dat je ei hebt gehad alleen jammer dat er zo ziek van geweest bent. Houd moed.... @Duchess: Hoeveel clomid neem je? Ik nam 100mg. 1 pilletje ´smorgens en de ander 12 uur later. Volgens mij maakt het niet zo uit wanneer je ze inneemt als je ze maar niet vergeet. @joss: Het is inderdaad lastig als je nog geen kinderen hebt en dan andere vrouwen zwanger ziet. Dat had ik ook. Maar ik ben een van de gelukkige en heb al een zoontje van een 2 jaar. Het duurde toen anderhalf jaar eer ik zwanger van hem was. Dus ik weet wat je voelt. Maar als je straks zwanger bent voel je je juist extra gelukkig... Ik heb helaas geen uitslag gekregen de dokter was er niet meer. Ik heb zwaar lopen balen. Nu zou ik maandag pas weer kunnen bellen. Maar ik denk niet dat ik het dan nog wil weten. Ik zou woensdag al ongi moeten worden of donderdag testen. Maandag zal ik denk wel al wat voelen mocht ik ongi worden zoniet hou ik het nog effe spannend voor mezelf....Ik ben er vorige maand zo mee bezig geweest dat ik niet ongesteld werd. Pas veeeeel later. En dan word je er nog hoopvoller op en valt het super tegen dat je toch ongi word. Dus ik heb nu zoiets van we zien wel. Lukt het deze maand heeel fijn, zoniet proberen we het gewoon volgende maand. Nou groetjes maar weer. Een fijne zaterdag.. Liefs naomie
hellow ladies, hoe is het met iedereen?? gister een superleuk feestje gehad!! ik krijg gewoon al erg veel zin in onze eigen trouwdag. en die duurt nog 2 jaar voordat het zover is. haha. echt een supermooie jurk, beetje bruin niet zo appart maar wel mooi. @tummetje: joepie je ei gehad, jammer dat je er zo ziek van bent geweest. dat is dan net niet de bedoeling he. MP: wel beetje vaag dat je temp omhoog gaat ipv naar beneden. @All: hier nog steeds ongi. niet meer dat hele vage maar echt erg ongi. vanaf 15 april dat vage gedoen gehad steeds en vanaf een dag of drie zijn de tampons niet aan te slepen. heb weer mn leegloopweekje denk ik. grtz suus
@ Tummetje, ik gebruik ook die van de action, maar hij wordt heel sloom en piept heel zacht. Maar jou kaartje ziet er toppie uit, die verhoging! @ Naomi, balen dat je geen uitslag gekregen hebt. Nou succes met afwachten. @ Suus, echt irritant zo lang bloedverlies. Hopelijk is het straks snel weer voorbij. Maar geweldig dat je zo naar jullie trouwdag toeleeft! Lijkt me ook heel spannend wanneer je er zoveel voor moet organiseren. Heb nog steeds geen nieuwe thermometer kunnen kopen. Irritant dat de winkels zaterdagen 5u gesloten zijn.
Goede avond alle meiden hier, Het is voor het eerst dat ik op dit topic kijk. Heb op 27/3 mijn 1e afspraak gehad bij de gyn ivm onvervulde kinderwens vanaf okt 2007. Heb zelf het vermoeden dat het misschien weleens PCOS zou kunnen zijn. Heb al een echo en 3x bloedonderzoek gehad (progesteron en div hormonen op CD3) en ik vraag mij af hoe bij jullie de diagnose is gesteld. Misschien dat het dan voor mij duidelijker wordt of niet. Alle suggesties zijn welkom. Moesten jullie lang wachten tussen diagnose en verdere behandeling? Groetjes