PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ohh dacht dat het aan mij lag.. duurt zo lang voor dat ie gaat piepen.. en ik lig daar maar.. :| :)

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @ Hanneke; helaas welkom hier. Wij zijn 27-02 voor het eerst naar de gyn geweest, toen kreeg ik een echo en daar zagen ze op dat ik pco had. Ik kreeg gelijk een kuurtje mee om ongesteld te worden, en direct daarna een clomid kuur. Die sloeg helaas niet aan, en kreeg een hogere dosis.. en gisteren heb ik voor het eerst een ei gehad... dit was ff de korte versie.. maar zo zie je een beetje hoe het kan gaan.
    Er zijn ook verhalen van meiden die lang moeten wachten ivm afvallen enzo kan iemand anders je vast iets over vertellen ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goedemorgen meiden,

@ Tummetje, een eeeei! Jeeeeeej!! :D Wel heel vervelend dat je er zo ziek van was..
    Ik ga voor je duimen dat het ziekzijn beloond wordt hoor!!! =D>

@ MP, wat vaag dat je temperatuur zo hoog is!
    Ik gebruik een oor-thermometer van Famidoc. Is eigenlijk speciaal ontwikkeld voor babies. :) Hij kan ook je temperatuur meten via je voorhoofd, heel apart! Maar hij doet het erg goed en op die manier is het tempen maar één seconde werk. (overigens doe ik hem wel altijd in mijn oor, want over het voorhoofd vertrouw ik niet zo, ondanks dat ie dan wel altijd hetzelfde zegt als in mijn oor :( ;) )

@ Thermometers van de action, daar ben ik ook bekend mee. Ik verkoop diezelfde namelijk ook in mijn winkel. (action-dingen komen van het bedrijf van mijn oom, en mijn winkel ook ;) ) Die werkt ook wel goed inderdaad!

@ Naomie, ik slik 50 mg clomid. Dus maar 1 pilletje per dag.
    Ik vergeet hem niet want heb het doosje midden op tafel liggen, en sowieso ben ik er zo nerveus over dat het dag en nacht in mijn gedachten is. :oops:
    Wat vervelend dat de dokter er niet meer was! Ik duim voor je dat je een goed resultaat hebt deze maand. ;)

@ Suus, haha leuk he zon bruiloft!! Wij gaan ook over twee jaar trouwen als het goed is, ik ben er ook al helemaal mee bezig! Zou t liefst morgen nog trouwen. ;)
    Fijn dat je toch ongi bent geworden!!

@ Hanneke, welkom!!
    Op een echo moet PCOS toch wel te zien zijn volgens mij.. De kralenkrans!
    Bij mij is alleen een echo gedaan waar deze heel duidelijk op te zien was, kuurtje primolut gekregen, maandje afwachten maar weer hetzelfde beeld op de echo, weer primolut en nu ben ik begonnen met clomid.
    Ik vind dat het bij ons heel snel en makkelijk gegaan is, daar ben ik echt blij mee!
    Het naar de gyn gaan om hulp te vragen heb ik heel lang uitgesteld omdat ik dacht dat dat allemaal zo lang zou duren met heel veel onderzoeken etc... Maar viel voor mij 100% mee..
    Nu alleen nog hopen dat de clomid zijn werk goed doet. ;)

Hoe is het met iedereen verder?
    Ik heb zonet mijn 2e clomidje achterover geslagen, nog drie te gaan!
    En vrijdag alweer de FM! Ik ben erg benieuwd en hoop heel hard dat lieve clomid zijn werk goed doet...... ;)
    Verder gaat alles wel lekker. We hebben een onwijs goede week gehad in de winkel, echt super. Dus daar worden we vrolijk van. :D
    We hebben ook wel erg goede aanbiedingen nu, dat is toch wel erg leuk...
    Blokker zit bijv bij ons tegenover en is toch wel een concurrent van ons. Maar zij kopen bij hetzelfde bedrijf in als wij (van mijn oom dus) waar mijn beide ouders ook werken. En mijn vader had een tijdje terug ondekt dat blokker een partij airco's gekocht had voor niet al teveel geld. Maar wij hebben kunnen regelen dat we ze voor nog minder konden krijgen. ;)
    Blokker verkoopt ze nu voor 169 euro, wat al heel goedkoop is! Maar wij verkopen ze voor 99 euro, das al helemaal niet meer normaal. ;)
    We hebben deze week zelfs 3 x gehad dat iemand zijn airco teruggebracht heeft naar de blokker en hem bij ons kwam halen. :) Geweldig!
    Nu hopen dat het vanaf nu zo goed mag blijven gaan, want de laatste maanden waren echt bar slecht....

Vandaag gaan we naar Volendam een dagje... haha. Ik ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd.
    Hoop alleen dat het een beetje lekker weer is, ze voorspelden buien geloof ik...
    Mijn vriend heeft nog niet zoveel van Nederland gezien dus soms gaan we een dagje weg naar een leuke stad. ;)

Duss, tot vanavond!! :D

4. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: Nee nog steeds niet doorgezet. Gisteren zelfs nog aan de klus geweest. Er is niet eens iets bruins uit gekomen daarna. Dus deze cyclus zal wel nog lang niet over zijn.
    Ik wordt er niet goed van.
    Heb je nog aan je pil gedacht?

@ tummetje: jeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuj je hebt een ei! Ik ga 2 weken lang voor je duimen dat het raak is, en daarna ga ik duimen dat het allemaal goed blijft zitten! Hoop het zo voor je.

@ MP: ik voel me gelukkig een stuk beter. Ik voelde me vrijdag al een stuk minder moe. Gisteren flink uitgeslapen. En nu gaat het wel weer. Ik merk alleen dat ik nog een chaoot in mijn kop ben en heel veel vergeet.
    Ik heb verder geen tips kwa thermometer. Ik duw hem erin houd meestal nog ff mijn ogen dicht (slaap dan nog half) Als ie aangeeft dat ie klaar is haal ik hem eruit en lees de temp af. Schrijf hem op en ga verder slapen.
    Ik heb trouwens een goedkope van de KV, maar na een dikke week tempen begon deze ineens in Farenheit aan te geven :( Heel raar!

@ suusje: ik snap heel goed wat je bedoelt. Heb nu sinds woensdag ook bruin (echt minimaal) en het wil maar niet doorzetten.

@ naomie: ik denk dat ik ook supergelukkig zal zijn als ik eindelijk zwanger ben.
    Wat balen dat je arts er niet meer was waardoor je geen uitslag hebt gekregen. Ik ken dat wel, hoop krijgen omdat je over tijd hebt. En vervolgens zwaar teleurgesteld zijn als je toch ongi wordt of dat het uiteindelijk niets is.

@ hanneke: helaas welkom hier. Ik heb vrij lang moeten wachten tussen diagnose en behandeling. Maar dat komt eigenlijk doordat ik toen ik de diagnose kreeg nog maar net iets met mijn vriend had en nog geen kinderen wilde toen. (Ik wilde wel al, maar niet zo vroeg al in de relatie). In februari dit jaar heb ik weer onderzoeken gehad, en nu moet ik weer wachten omdat ik helaas eerst moet afvallen. Maar niet overal zijn ze daar zo streng mee.

@ hier: Gisteren weer eens shocking nieuws gehad. Ik kreeg van de vriendin van mijn ex te horen dat ze weer zwanger is van hem. 14 weken al weer. Daarom ben ik gisteren ook niet op ZP geweest. Had het ff helemaal gehad. Maar zo vervelend dat je dan altijd zoveel moet lezen.

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Hanneke, helaas welkom hier. Was er op het beeld, toen je de echo kreeg, ook een kralenkrans te zien?? Ik heb een echo gehad waar een kralenkrans op te zien was en bij mij is er op CD14 en CD21 bloed geprikt, zo hebben ze het vast gesteld. We zagen het meteen al met die echo, maar ze willen ook bloedprikken.

@ Tummetje, hahah ja irri thermometers van de action, eerst was ie wel ff goed maar dat veranderde snel. Ik ga bij Etos kijken om een Braun want die moet wel goed zijn heb ik gehoord. Die is rond de €13,-.

@ Duchess, zo dat is goed zeg dat ze zo'n ding terug naar Blokker brengen en hem bij jullie gaan kopen. Zou ik ook doen, want het is best veel geld wat je dan bespaard!

@ Zethu, whuuu wat een gekke thermometer heb je dan zeg.
    Rot dat je weer hoort dat er weer 1 zwanger is, en dan wel de vriendin van je ex. Hopelijk zijn wij straks allemaal ook snel aan de beurt om een kindje in onze buik te mogen dragen.

.

Hier nog geen ongie. Wel krampen :| aah.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ff snel...zag dat iemand temperde via oor...dat mag niet he. Een gyn gaat dat niet goedkeuren....hier altijd tegen mij gezegd dat via het rectum of via je vagina zelfs nog beter is....

Hoe is het verder met iedereen?

hier sinds vrijdag weer licht bloedverlies...weer zelfde als vorige cyclus...nu vandaag bruin...echt precies hetzelfde...weer een innesteling.....zou het...ik vermoed van niet...ik vermoed dat er in deze periode iets niet goed gaat...of dat mijn ei later is...en dat er dan toch iets niet goed gaat. Ik zie wel....6 mei gynae..dan vertel ik alles! Hopelijk gaat hij een bloedtest doen om te kijken of ik een ei heb gehad...als ik dan niet ongi ben dan...en ben ik wel ongi...hopelijk krijg ik clomid mee! Eerst eens zien...ben wel benieuwd of ik nog wel echt PCO heb..........stom he! Ik weet het blijft...maar ik heb toch gewone cyclussen....nou je gewoon...redelijk normaal!

Groetjes...

Groetjes,
    Miranda

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Hallo meiden!

Thnx voor het duimen allemaal, hoop dat het werkt ;)

Zit in een soort nieuwe wereld ofzo.. voel allemaal dingen aan mn lichaam die ik nog nooit gevoeld heb. Mn tepels staan de hele dag on fire.. Weet niet wat ik mee maak joh ;)

@duchess; wat voor winkel heb je dan? :D Mooi dat het zo goed gaat! zeker tegenover de blokker!

@ zethu; ohh wat een rotnieuws voor je zeg :(

@ mp; wanneer moet je ongi worden, een dezer dagen toch?

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mn temp stijgt trouwens prachtig.. ben er zo blij mee :D

9. MyPrecious

Ja hier ook zegt de gyn dat ik rectaal moet tempen.

@ Miranda, ben benieuwd hoe het gaat 6 mei. Schiet ook alweer op nog maar 1,5 weekje. Temperatuur jij ook (nog steeds) ?

@ Tummetje, ik zal je kaartje zo ff weer opzoeken, ben benieuwd naar je temp. Jaa dat zijn de na je ei klachtjes he :D nu hopen dat je straks een posi test mag krijgen!!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    -> Tummetje....dat zijn idd de after ei klachtjes hihi...geniet ervan! Want als het raak is hoef je dat lange tijd niet te voelen...hopelijk na de zwangerschap weer gewoon wel!

-> MP, ik temp eigenlijk niet, heb het wel gedaan voor Alyssa. Maar dat was net het andes gebergte....zelfs mijn Gyn zei....daar halen we dus helemaal niets uit...stop er maar gewoon mee. Daarom doe ik het nu ook niet....zou het ook vaak vergeten hoor....Maar misschien zal ik het wel moeten gaan doen van de gyn straks. En idd nog maar 1,5 week.....krijg er nu al de zenuwen van hahaha...spannend hoor!

Hoe is het met jouw eigenlijk? Hoe zit jij nu in je cyclus? Ja idd Tummetje vroeg het al..moet jij niet ongi worden een dezer dagen...offeuh dat het wegblijft?

Groetjes,
    MIranda

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heb mn FF adres in mn onderschrift gezet hoor.. anders blijft iedereen zo zoeken :p

@ miranda; hahaha geniet ervan? grapjas hahah

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Meiden, ik klets op een ander forum ook wat met PCO meiden...en ik had een crea bui...vond het wel mooi wat ik had geschreven en dacht ik wil het jullie niet onthouden hihi..sorry voor dit ego berichtje dus! We hadden het erover dat een van de meiden voor de 3e keer een MK had gehad en dat haar man zich zo vervelend gedroeg, en na gesprek bleek dat hij het er zo moeilijk mee had....arme man...

Hey,

Het is toch wat voor die mannen hoor. DIe van mij had het tijdens de behandelingen....hij kon niets doen als ik me weer slecht voelde door de medicijnen...en hij kon niets doen tijdens de HSG en al die echo's....Hij kon niets doen als ik toch weer ongi werd...behalve een knuffel geven.

En dan...tsjah toen was het raak! En toen kon die nog niets doen hahaha...hij kon niet helpen bij het braken...hij kon niet helpen bij de vermoeidheid...hij kon niet helpen bij de moodswings..hij kon niets doen tegen mijn gevoel dat ik een slechte moeder zou zijn en dat ik deze baby niet wilde....hij kon niets doen toen ik de baby voelde...hij kon niets doen als ze op mijn blaas ging staan...hij kon alleen maar zijn handen op mijn buik leggen en afwachten of ze hem ook toestond haar te voelen...hij kon toekijken hoe ze bewoon op de echo's...terwijl ik vertelde ik voel haar tegelijk...hij kon er niets aan doen dat ik dan moest huilen omdat ik zijn sippe gezicht zag....dat de echografiste ze wel voelde...maar dat ze papa haar zichzelf nog nooit had laten voelen.

En toen de bevalling...hij kon niets doen tijdens mijn weeen...hij kon niets doen toen ze erger werden...hij kon niets doen toen ik moest spugen...hij kon alleen mijn hand vasthouden....en dat hielp voldoende...hij kon niets doen tijdens het persen...hij kon niets doen terwijl de dokter haar onderzocht...hij kon niets doen terwijl ik haar voedde...en toen kreeg hij haar in zijn handen gedrukt...hij keek mij met tranen in zijn ogen aan...ja toen kon hij iets doen! zijn dochter knuffelen en haar vertellen dat hij zo lang op haar had gewacht...en dat ze er nu eindelijk was....en dat hij haar allerliefste papa ging zijn...en er altijd voor haar zou zijn als ze hem nodig had....hij kon alweer niets doen tegen de tranen die toen over mijn wangen rolde..

De rol van een man in een zwanger worden en zijn proces is heel erg klein...maar konden wij maar iets meer doen...dan ze te zeggen dat ze het goed doen...konden wij maar iets doen...om ze duidelijk te maken dat we ze zo waarderen! Mijn man is niet altijd de beste, niet altijd de liefste, niet altijd de leukste, maar hij is er voor mij en onze dochter. In de goeie tijden en de slechte tijden...en dat is alles wat hij van mij 'moet' doen!

Groetjes,
    Miranda

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    :) :) :) :)

ja...nouw...ik moet zeggen..toen ik mijn aller eerste ei had...was ik er best wel trots op! En ik heb er niet echt van genoten...deed pijn hahaha....maar was er wel trots op dat mijn lichaam het toch wel kon! Dus daar genoot ik best wel van! =D> =D> Applausje voor jouw lichaam!!

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    trouwens..moooooi temp kaartje hoor!! wauw! das een superei geweest!!

15. MyPrecious

Oh ik moet eigenlijk vandaag ongesteld worden na het Primolut kuurtje.. Vorige x werd ik ook ongesteld op dag 3 na de primolut. Nu nòg niks. Balen.

@ Miran, gek dat je temp zo heen en weer ging (zoals ik het begrijp), maar soms werkt tempen idd niet.
    Wat een lief bericht heb je getypt, en het klopt zo! Een man kan alleen maar toekijken tijdens een zwangerschap, terwijl de vrouw het kindje echt voelt.

@ Tummetje, jou temp is weer mooi!

Fijne zondag nog meiden.

16. MyPrecious

auw auw auw krampen :( .

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hihi...speak of the devil...zouden ze dan toch komen bij je nu? Hopelijk wel, en kan je naar nieuwe ronde!! Enneuh duivels...niet teveel pijn doen he voor MP....

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Lief bericht miran, zo had ik het nog nooit bekeken.. Mn vriend zat afgelopen vrijdagnacht (toen ik dus lag te kotsen) te zeuren over de stank... en toen ben ik tussen de braakperiodes toch eens even flink boos geworden.. wat dacht ie nou wel.. :( Maar zo begrijp je elkaar wel beter..

hihi, ben wel trots op mn lichaam hoor.. en ik heb altijd gezegd.. ik wil alle pijn van iedereen overnemen, alle kwaaltjes, wel tien helse bevallingen.. want alleen dan weet ik dat ik een kindje krijg/heb ;)
    Maar ook ik heb soms mn zeurmomenten hihi

@ mp; ohhhh nu komt het door!

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    whahaha te zeuren over de stank....mannen...zucht.... Maar idd hou dit soort dingen in je achterhoofd...ik heb mijn man ook wat naar zijn hoofd gesmeten tijdens het proces om zwanger te worden en het zwanger zijn...maar eigenlijk staan hun er zo ver vanaf he....Vooral als het echt alleen bij ons zelf licht dat het niet goed lukt....

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Zethu, wat een rotnieuws... *knuf*

@ Mgwc, is dat echt zo? Mijn gyn heeft daar niets over gezegd?
    Ik dacht dat in je oor juist wel goed was eigenlijk.. En heb het vorige keer ook verteld en ze zei niks. Nouja dan moet ik misschien straks maar even een andere meenemen.
    6 Mei is al bijna! Spannend!

@ Tummetje, vervelend al die kwaaltjes maar ik denk toch ook stiekem wel fijn?! Iig fijn dat je een ei gehad hebt toch! :D
    Ik noem het altijd een kruising tussen de blokker en de action. :D Zijn beide dan ook concurrenten. ;)

@Mgwc, wauw, dat stukje is heel mooi geschreven. Ik heb er zelfs tranen van in mijn ogen.
    Ja voor de mannen is het ook niet makkelijk.... Mijn vriend heeft ook al meerdere keren laten weten, dat hij zou willen dat hij iets kon doen...

@ MP, ik hoop voor je dat je niet teveel pijn krijgt bij het menstrueren..
    Ik vond het weer net zo verschrikkelijk deze keer, gelukkig is het weer voorbij.

@ Tummetje, hahaha dat ken ik. Ik zeg ook altijd al moet ik 50 bevallingen doorstaan en alle kwaaltjes van de hele wereld krijgen, het maakt me niet uit, als ik maar zwanger wordt!
    Maar dan lig ik te zeuren over de krampen bij die stomme menstruatie en zegt mijn vriend 'en hoe moet dat nou als je zwanger bent???'
    Nou heb ik wel telkens echt een pijnlijke menstruatie met primolut.. En hij snapt dat niet echt omdat ik dat normaal nooit had..

Nou wij zijn gister niet naar volendam geweest. :rolleyes:
    Op de radio hoorden we dat het daar niet zo goed weer zou zijn en in het oosten wel, dus zijn we richting het oosten gegaan. In apeldoorn was het hartstikke lekker weer en toen zijn we naar de apenheul gegaan. :rolleyes: Zo saai was dat. :oops: Of iig, we hadden er veel meer van verwacht. Aapjes kijken is wel leuk, maar toen ik er 9 jaar geleden voor het laatst was kwamen de aapjes echt naar je toe (en kreeg je ook voer enzo) en gingen ze op je hoofd en schouders zitten enzo.. Nu is dat dus helemaal niet meer. Jammer!
    Dus dat was onze zondag alweer. Ik heb daar toch wel moeite mee hoor, dat we alleen de zondag hebben samen.. Eerder ook de maandag ochtend maar vriendlief moet nu naar school.. :| Maarja, komt goed...

Deel Deze Pagina