@duchess: Wel jammer voor je dat de apenheul een beetje tegenviel. Maar wees blij dat je met je mannetje was en dat het lekker weer is. Mijn mannentje werkt momenteel 7 dagen per week. Hij heeft twee baantjes. Door de Krediet crisis ben ik zonder baan komen te zitten. Dus wij zien elkaar ook niet zoveel. Alleen zaterdag morgen en zondagmiddag. Maar nog 2 maandjes ongeveer en dan is het niet meer nodig en gaat hij alleen door de weeks nog werken en hebben we lekker de weekenden samen. @Mgwc: Het klopt precies wat je hebt geschreven. Heel erg mooi. Mijn mannetje zei altijd jij wordt de 9 maanden van de zwangerschap al mama. Ik ben papa van de een op de andere dag. Mannen beleven het heel anders als de vrouwen. Wij voelen fysiek dat we mama worden en de mannen hebben niet die mooie beleving... @tummetje: Hij zal nog wel meer gaan zeuren als je eenmaal zwanger bent. Zo zitten mannen nou eenmaal in elkaar...lol.. @home: Hier gaat alles wel goed eigenlijk. Nog geen rugpijn, wat ik normaal twee dagen van te voren al krijg. Dat zou dus vandaag zijn. Maar het is nog vroeg op de dag. Ik heb wel al een paar dagen een drukkend gevoel ik mijn buik. Mijn (.)(.) zijn best wel wat gevoelig en mijn pukkeltjes beginnen weer op te duiken. Gisteren was ik ook super moe en heb een siesta geslapen (wat ik normaal dus nooit doe) Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er van moet denken. Het kan zowel zwangerschaps symptomen als ongi symptomen zijn. Ik durf niet zo goed te hopen. Maar stiekem doe ik het toch. haha. Ik weet niet zogoed wanneer ik ga testen. Woesdag of donderdag. We zullen wel zien misschien word ik wel gewoon ongi. Nou succes meiden en positief blijven denken.... Liefs naomie
hey ladies, hoe is het met jullie allemaal?? MP al ongi?? en tummetje hoe is het met je?? helemaal blij na je ei? haha. mgwc dat heb je echt mooi opgeschreven. vriendlief van mij heeft nog niks te zeuren eigenlijk. ik had altijd kei erge ongi pijn toen ik de pil slikte maar nu ik al een tijd ben gestopt met de pil heb ik dat gelukkig niet meer. ik heb die helse krampen niet meer en ook de hoofdpijn is stukke minder gelukkig. hier gister niet veel gedaan. bijna de hele dag geslapen. heb echt even bij moeten komen van de feestjes op vrijdag en zaterdag. en ben nog steeds erg ongi. nu heb ik een weekje dat ik echt erg ongi ben. dat bruine en dat beetje roze was zegmaar de voorloper ofzow. tja ik hoop dat het snel weer over is. al dat gesleep met tampons en al die dingen voor 2 weken. haha.vanmiddag ff 3 uurtjes werken en dan lekker ff niks doen. heerlijk. morgen de ochtend en de middag en woensdag de middag en dan lekker weekend!! wiehoeoeoe! grtz suus
Dank jullie voor je reactie. Bij de echo was volgens mij (nog) geen kralenkrans te zien. Wel veel blaasjes in 1 15-20 en in de ander 10-15. Lijkt mij ook niet echt een normaal beeld. Leek wel een hele grote druiventros. Na het zien van de echo besloot de dokter wel om ook op CD 3 bloed te prikken om te zien of er ook een verklaring is te vinden voor die blaasjes. Bij het zien van die eerste eierstok (met minste blaasjes) zei hij nog dat het er normaal uitzag. Bij het zien van de tweede ging hij tellen. Hmm, nu vraag ik mij af een gyn die gaat tellen?? Werk zelf in het ziekenhuis en dan is het meestal niet helemaal goed! Ondertussen ook bloed afgenomen op CD 33 en 36 om te zien of ik een eisprong had. Zo laat in de cyclus omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben. Gyn denkt dat dat komt doordat ik wat over gewicht heb. Niet veel hoor maar hij denkt dat 5 kg al zou helpen. Pff. Wel spannend hoor. Over 2 weken horen wij alle uitslagen.
@ mp: Ja was best pittig toen ik het van haar hoorde. Heb haar wel uitgelegd dat ik dat nog niet van een gezamelijke vriendin had gehoord omdat zij weet hoe het bij mij zit. Ik uitgelegd dat wij een half jaar bezig zijn (nou ja, komende zaterdag, maar wie kijkt er nu op 1 week) en dat ik pas 2 keer ongi ben geweest. En dat ik eerst moet afvallen voor ik geholpen wordt. @ miranda: Gek he dat je zo denkt. Ik heb ook als ik weer een echo krijg het idee van: ben ik niet zwanger dat het weer zo lang duurt? Eigenlijk zit je jezelf gewoon voor de gek te houden. @ tummetje: haha ik zag je tepels al in de fik staan dat je ze aan het koelen was met ijsklontjes. Laten we hopen dat dat goed nieuws betekend he! @ miranda: hommage aan de man. Leuk hoe je het omschrijft. Ik moest echt lachen. Ik denk dat mijn vriend zich ook zo zal voelen. Hij vindt het nu al zo vervelend dat hij niets kan doen dat ik eerst moet afvallen. @ mp: mijn tempkaartje gaat ook iedere keer op en neer, neer en op. Wordt je ook niet vrolijk van. Nu was ik gisteren van de afgelopen 2 weken de temp aan het invullen. Had ik 1 dag ingevuld: geeft ie ineens een kruis aan. Ik al helemaal happy. Vul ik nog een dag in krijg ik de melding dat FF toch een ovulatie heeft kunnen ontdekken. Grrr. @ tummetje: Zeurmomenten heeft iedereen wel eens nodig. Vooral wij vrouwen met onze hormonen. En daarbij krijg jij nog eens extra hormonen toegestopt. Merk je dat het zeuren daardoor meer wordt eigenlijk? @ duchess: als je op de site van ff kijkt geven ze geloof ik ook als tip dat anaal meten beter is. We hadden hier in Limburg gisteren prachtig weer. Volgens buienradar zou er een buitje rond half 1 zijn. Juist net rond die tijd ben ik buiten geweest (koopzondag) Maar geen spatje hoor. Het is pas 's avonds gaan regenen. @ hier: vanmorgen naar UWV geweest. Nu moet ik weer gaan wachten. Ik krijg een schriftelijke oproep om naar de verzekeringsarts te gaan. Enne mijn gewicht gaat echt de goede kant op. Deze week 0.9
Oops, bladzijde gemist, nog ff rest van mijn reacties dan. @ naomie: dat heb ik nou ook iedere keer. Allemaal van die cyclus klachtjes dat je zou denken dat je zwanger zou kunnen zijn. Maar aan de andere kant blijken ze later gewoon tot een naderende ongi te horen. Balen is dat he. @ suusje: Heb jij al lekker snel weekend Mijn vriend heeft deze week nachtdienst. Hij komt dus donderdag ochtend uit de nacht. Heeft dan vrij, maar vrijdag moet hij een middag draaien. Bah. En dat alleen omdat hij niemand van zijn team bereid kon vinden om afgelopen zaterdag te werken. @ hanneke: als je googled op Pcos kan je lezen dat als je meer als 10 vochtblaasjes (cystes) per eierstok hebt zitten dat dat dan kan wijzen op PCO. (ik weet niet meer exact waar het heb gelezen, maar het is na het googlen geweest) Dus helaas de kans is volgens mij vrij groot. Ook bij mij wordt het op overgewicht gegooid, echter ik had net zo'n onregelmatige cyclussen toen ik nog jong (en erg licht) was. Volgens mij moeder sloeg ik toen al regelmatig 1 maand over. Helaas ga ik nu al richten de 2 maanden overslaan toe.
Gisteren toch ongesteld geworden na die krampen. En heb er de hele avond zo'n last van gehad. Ik ben het niet meer gewend om ongesteld te zijn, dit is mijn 2e ongie (opgewekt en wel) dit jaar . Hopelijk gaan we RONDE 1 straks in als de clomid zijn werk doet . Morgen beginnen. @ Duchess, jammer dat het tegenviel, maar zolang je maar een beetje van elkaar geniet dan maakt dat het ook wel weer goed toch? @ Naomi, spannend, duim voor je. @ Suus, gebruik je ook tampons wanneer je zo weinig bloed verlies hebt? Het gaat bij mij dan echt pijn doen van binnen op laatst als ik dat doe . Maar hopelijk ben je straks snel weer van je ongie af meid. @ Hanneke, klinkt wel als pcos. Ben benieuwd hoe het verder gaat bij jou. Ik heb zelf geen overgewicht en wel pcos, dus overgewicht hoeft niet de "boosdoener" te zijn. @ Zethu, goed van je gewicht! Ga zo door toppie hoor.
@ mp: gefeliciteerd, dan ben je dit jaar al vaker ongesteld geweest als ik (al was die ene keer bij mij wel spontaan) Ik hoop dat het je meevalt met de Clomid
AFSPRAKEN: =D> traantje: 27 april 1e fm Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u. MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u. Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: [-o< Duchess: 21/03/2009 Zethu: 19/04/2009 Mgwc: 03/05/2009 tummetje; 06/05 (denk ik) traantje: 10/05 (denk ik) NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen MEDICIJNEN: \/ tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).. Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid. Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg. MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg. ZWANGER: =D> G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc JARIG: \/ Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar
Ik ben vorig jaar maar 1x ongesteld geworden eind juni 2008 met de pil gestopt. Maar ik ben blijjjj . Jij mag ook bijna aftellen, nog 5 weekjes schiet op hoor! Een "eindelijk" gevoel hé .
mp: als ik eccht weinig bloedverlies heb dan gebruik ik geen tampons hoor. auauauauwwww. meestal volstaat een inlegkruisje dan wel. dus tja. ik heb het idee dat mn ongi minder wordt. na een week helemaal te zijn leeggelopen. haha. tja wie weet wordt het morgen weer ineens veel. dat heb ik altijd zoiets. grtz suus
@ Suus, Hopelijk is het ook snel augustus, want dan ben jij straks ook hopelijk van die bloedtroep af. Echt flink irritant als het steeds zo gaat en het zo lang duurd.
AFSPRAKEN: traantje: 27 april 1e fm Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u. MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u. Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: Duchess: 21/03/2009 Zethu: 19/04/2009 Mgwc: 03/05/2009 tummetje; 06/05 (denk ik) traantje: 10/05 (denk ik) NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen MEDICIJNEN: tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).. Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid. Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg. MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg. Willemijnp: 27 april beginnen met provera, daarna door met clomid 100 mg ZWANGER: G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc JARIG: Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar hey meiden, heb héél lang niets van me laten horen, terwijl ik wel meelees. Ik moest even afstand nemen van alles. Ik heb mijn erste ronde met clomid gehad, deze leek in eerste instantie aan te slaan, maar na cd14 waren mijn eieren niet meer gegroeid. dus vandaag weer beginnen met provera en weer op naar de volgende ronde met 100 mg. clomid is geen probleem, maar provera wat een vreselijke bijwerkingen heb ik daarvan! Ik vind het heftig allemaal wat er met mij lichaam gebeurt, al die medicijnen en dan om de 2 á 3 dagen die echo's...pffff! maar voor een goed doel! Maar voor iedereen; zet hem op!! Uiteindelijk gaat er een prachtig wondertje komen. liefs meiden, zet hem op!
Heey meiden! @ mp; whoohooo toch ongi! gefeliciteerd! hahaha @ zethu; yes! weer bijna een kilo! gaat goed meis! Zeuren wordt niet meer hoor, maar heb wel een kort lontje en heb snel overal genoeg van (opvliegers hahaa) Tijdens en gelijk na de clomid is dat het heftigst en nu ben ik weer 'normaal' hoop ik @ duchess; jaa.. de apenheul.. ik vond het wel leuk hoor.. ben 2 jaar geleden geweest.. had wel ruzie met 1 aap.. ik liep gewoon langs, gooit ie een nootje naar me (was raak).. zomaar.. uit het niets.. Dus ik gooi het nootje terug.. kom op zeg.. brutaal beest. Ik wil weer verder lopen, wordt ik toch een partij aan mn haar getrokken.. Kwam ie ff wraak nemen.. Maf beest.. Stukje verder.. mn vriend liep met de tas.. en hij zegt.. de tas beweegt.. ik; ja dag... zat er een aapje in! Zat gewoon mn brood op te vreten.. En die tas was dicht... zat in die "aap vriendelijketas" nou.. ammehoela.. die krijgen ze gewoon open hoor! @ hanneke; klinkt niet erg positief moet ik zeggen.. hoeveel follikels zaten er dan? @ suusje en mn ei; ben er super blij mee hoor! Maar sinds mn ei slaap ik slecht.. ik zweet me 's nachts het apezuur, ben rond 5/6 uur wakker (normaal 8/9), kan niet op mn buik liggen omdat die gevoelig is, en dan nog niet te spreken over mn (.)(.)... auwie.. een bh is uit den boze, tot grote vreugde van vriendlief.... de viespeuk.. Vandaag nog wat leuke boeken gekocht.. ging eigenlijk voor wat anders.. maar kwam met 6 boeken thuis hihi tis toch heerlijk weer om buiten te zitten met een boek Blegh.. morgen moet ik bloedprikken.. heb helemaal geen zin om naar het zhuis te gaan.. zeker niet na die domme mutsen actie van vrijdag.. We hopen maar dat mn progesteron goed was.. dan kunnen we misschien een beetje hoop op gaan bouwen voor 8 mei
AFSPRAKEN: =D> traantje: 27 april 1e fm Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u. MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u. Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: [-o< Duchess: 21/03/2009 Zethu: 19/04/2009 Mgwc: 03/05/2009 tummetje; 06/05 (denk ik) traantje: 10/05 (denk ik) NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen MEDICIJNEN: \/ tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).. Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid. Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg. Willemijnp: 27 april beginnen met provera, daarna Clomid 100mg. MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg. ZWANGER: =D> G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc JARIG: \/ Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar
Ff de lijst goed neergezet . @ Willemijn, wat rot dat de Clomid niet goed aansloeg. Nu hopen dat dit je laatste x Clomid mag gaan worden!! Lijkt me erg irritant om om de 2/3 dagen echo's te moeten krijgen. @ Tummetje, succes morgen. Bloedprikken heb ik echt een hekel aan gekregen heb het ook liever niet. Vooral niet met het mooie weer, verklaar die blauwe plekken maar eens.
@ mp: Ik vorig jaar zonder pil ook 1 keer, maar ben wel pas 2 nov gestopt. Ik had wel al over traantje gelezen in een ander topic. Mss komt ze het hier nog vertellen. Tante Mars moest vandaag trouwens weer bloed laten prikken. Ben benieuwd of het gestegen is of dat het afgenomen is. Van Yvy30 hebben we trouwens ook al lang niets meer gehoord. Heb ook geen mail meer gehad. Zal haar vanavond eens mailen dan. die 5 weken zijn zo voorbij weer hoor. Heb ik iig 5 weken om af te vallen. Zal ik dat tot die tijd redden? Ik weet wel dat ik bij haar 1 kilo meer weeg meestal. Dus zal ipv 3 nog 4 kilo kwijt moeten. @ duchess: wanneer was je NOD ook al weer, je staat namelijk nog in maart. @ willemijnp: jammer dat 50 mg niet aansloeg. Hopenlijk lukt het met 100 mg wel @ tummetje: gelukkig dat het "zeuren" niet erger wordt dan. Die opvliegers zit ik niet echt op te wachten. Heb ik soms al van de burnout. Gelukkig heeft mijn vriend daar begrip voor. Moest wel lachen om je apenverhaal @ mp: ik heb gelukkig nooit last van blauwe plekken na het prikken. Druk je lang genoeg op het watje, of gaat het prikken zo moeizaam bij jou?
Heb gelukkig ook nooit last van het bloedprikken.. ik krijg niet eens een bandje om om mn aderen strak te zetten.. je kan ze zo 'beetpakken', en ze ziet ze ook heel goed zitten helaas.. Dus echt de prikpoes is echt scheel als ze misprikt
Heb gelukkig ook nooit last van het bloedprikken.. ik krijg niet eens een bandje om om mn aderen strak te zetten.. je kan ze zo 'beetpakken', en ze ziet ze ook heel goed zitten helaas.. Dus echt de prikpoes is echt scheel als ze misprikt
AFSPRAKEN: =D> traantje: 27 april 1e fm Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron momhairy:28 april: uitslag bloed en bespreken bij gyn. tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u. MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers. Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u. Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u. NOD: [-o< Duchess: 21/03/2009 Zethu: 19/04/2009 Mgwc: 03/05/2009 tummetje; 06/05 (denk ik) traantje: 10/05 (denk ik) NOD afwachten: Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen MEDICIJNEN: \/ tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde).. Duchess: starten met Primolut, op CD3 starten met Clomid. Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg. traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg. Willemijnp: 27 april beginnen met provera, daarna Clomid 100mg. MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg. ZWANGER: =D> G E B O R E N : Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc JARIG: \/ Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar momhair: 15/08/1981 - wordt 28 jaar Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar[/quote] zo me eigen er ook even tussen gestopt. morgen dus voor uitslag naar de gyn en bespreken wat we gaan doen... een hele goede site over alles en nog wat en pcos kan je vinden op: www.nvog.nl staan ook echo's bij van een normaal beeld van de eierstokken en een met pcos enz enz deze had ik van me gyn gehad dus misschien hebben meerdere er wat aan. xxx