PCO deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zethu, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ tummetje: om in laboratoriumthermen te spreken: het zijn kabels dus

@ momhairy: die had ik idd ook van de gyn, maar vergeten te kijken. Ik heb hem nu bij mijn favorieten staan. Kijk ik een dezer dagen eens op.

@ yvy: ik ben helemaal vergeten haar te mailen. Doe ik morgen wel

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Mijn aders zijn goed zichtbaar, mijn het ging vorige x mis op de 1 of andere manier. Er kwam geen bloed meer uit dus ze moet wel verkeerd geprikt hebben. Toen duwde ze wat de andere kant op en toen kwam er wel weer bloed. En dat voelde niet lekker. Heb een dikke week met een blauw plek rond gelopen.

Echt irritant wanneer iemand niet goed kan prikken!

@ Momhairy, goeie site. Die echo's vind ik niet zo heel duidelijk. Mijn gyn had ook foto's gemaakt en die heb ik gezien maar bij mij was het echt heel duidelijk op de foto gekomen. Jammer dat je die niet meekrijgt.

@ Yvy, succes morgen en hopelijk laat je ons weten hoe het gegaan is.

@ Tummetje en Momhairy, ook succes morgen :) .

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hee nu is de oude lijst er weer bij gehaalt, nu ben ik er vanaf.
    Zal het morgen wel even opnieuw doen..

Ik kom even met een egoberichtje hoor.. Heb wel alles gelezen..
    Voel me echt zo rot.. Ik heb zowat alle bijwerkingen van de clomid...
    Draaierig, zie vlekken, heb last van mijn maag en darmen, opkomend maagzuur, moe (vandaag al 2 keer 2 uurtjes geslapen) en huilerig!
    En nu ben ik vast nog iets vergeten..
    Zit er echt ff helemaal doorheen... Ik hoop echt dat de clomid zijn werk goed doet, want als ik me elke maand zo moet gaan voelen.. Ik kan nog niet eens wat eten, dan ga ik kapot van de pijn aan mijn maag en ben ik vreselijk misselijk!
    Pfff.. *zucht*
    'Gelukkig' hoef ik nog maar 2 pillen te slikken, dus hopelijk is het dan snel over..
    Maar voor nu zit ik er echt ff doorheen........

4. MyPrecious

@ Duchess, dan heb ik waarschijnlijk een nieuwere lijst over het hoofd gezien, sorry.
    Hopelijk voel jij je snel weer beter. Blijf maar onthouden dat je dit voor je toekomstige beebje doet meis! Komt goed.

5. MyPrecious

Weltrusten meiden tot morgen :)

6. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mp: ja dan krijg je idd blauwe plekken. Ik moet zeggen dat ik er zelf maar zelden langs zat. Kreeg ook heel vaak de opmerking dat ze niets gevoeld hadden.

@ duchess: opkomend maagzuur door Clomid? Nou dan kan ik mijn lol wel op, heb ik zowiezo al last van. Hoef ik niets voor te eten (middenrifbreukje)
    Probeer eens laurierdrop: werkt bij mij heel goed. (haal die altijd bij "de tuinen") Wat ook zacht voor de maag is is appelmoes, puree. En niet te veel kruiden.

7. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Het opkomende maagzuur is nog niet zo erg gelukkig, is best minimaal. Een beetje alsof ik net 3 flessen cola leeg gedronken heb.
    Maar de rest is echt niet grappig pff. Die opvliegers zijn ook zwaaar irritant. Ik heb er echt slecht door geslapen vannacht.
    Ik durf zelfs amper auto te rijden door die vlekken. Ik zie overal rood-oranje achtige vlekken. Maarja ik moet wel rijden.
    Gisteravond ehb ik alleen salade gegeten en was de rest van de avond misselijk en last van mijn maag.
    Hebben de andere meiden hier ook last van die al met clomid begonnen zijn?

Het is voor een goed doel dat weet ik, maar gister zat ik er echt ff doorheen! Heb gewoon de hele dag niks kunnen doen gister.. en daar wordt ik dan al vrij snel somber van..
    Ik hoop maar dat het vandaag minder is, want vandaag heb ik genoeg te doen...

Nouja sorry voor mijn gezeur, ik weet dat veel van jullie graag clomid zouden willen hebben en het niet hebben, en dan kom ik hier zeuren over de bijwerkingen... Ik ben natuurlijk wel blij dat ik clomid heb! ;) Ik hoop alleen heeeeeel hard dat ik het niet lang nodig ga hebben :D

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    AFSPRAKEN: =D>
    traantje: 27 april 1e fm
    Yvy30: 28 april 1e afspraak fertiliteitsarts
    tummetje: 28 april; bloedprikken op progesteron
    momhairy:28 april: uitslag bloed en bespreken bij gyn.
    Duchess: 1 mei eerste follikel meting
    tummetje: 1 mei; bellen voor de uitslag
    Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u.
    MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers.
    Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u.
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD: [-o<
    Zethu: 19/04/2009
    Mgwc: 03/05/2009
    tummetje; 06/05 (denk ik)
    traantje: 10/05 (denk ik)
    Duchess: 27/05 (denk ik)

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen

MEDICIJNEN: \:D/
    tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde)..
    Duchess: Gestart met Clomid 50mg.
    Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.
    traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg.
    Willemijnp: 27 april beginnen met provera, daarna Clomid 100mg.
    MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg.

ZWANGER: =D>

G E B O R E N : :baby:
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc

JARIG: \:D/
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    momhair: 15/08/1981 - wordt 28 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

9. momhairy

momhairy Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    2,180
    0
    36
    kapster
    Yvy30: succes bij de fertiliteitsarts....

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!

Net bloedgeprikt.. vrijdag bellen voor de uitslag.. ben benieuwd!

@ duchess; ohhh jeetje! wat een bijwerkingen! ik had alleen last van duizeligheid en opvliegers.. en dat was erger toen de clomid aansloeg.. dus misschien is het wel een goed teken ;) kop op meis!

@ hier; ik zit nu op het punt dat ik geen bh meer draag omdat mn (.)(.) zo ontzettend veel pijn doen.. Ze zitten helemaal onder de blauwe aders.. nog erger dan ik al had (heb een lichte huid daar, dus je ziet sowiezo al veel aderen). Als mn vriend er alleen al naar kijkt, hoek ik hem neer :p:p En we zitten pas op 4 DPO :eek:

11. Hanneke083

Feb 24, 2009
    33
    0
    0
    Verpleegkundige
    @tummetje weet hoe het voelt die pijnlijke ## echt heel erg vervelend en ook nog eens erg lastig. Hoop voor je dat het niet zonder reden is. Suc6

12. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: Ik vind het niet zo erg dat jij het over de bijwerkingen hebt. Dan weet ik tenminste waarom ik nu zo hard bezig ben om af te vallen, zodat ik niet zo veel medicatie hoef te slikken en niet zo veel last van de bijwerkingen heb. Ik hoop voor je dat het vandaag een beetje meevalt.

@ tummetje: als je op meer DPO zou zitten zou je dingen gaan denken. Maar als je pas op 4 DPO zit dan weet ik het niet.

@ hier: heb net Yvy een mail gestuurd. Ik zag dat ze hier voor het laatst op 30 maart geweest is, een week later heb ik nog wel een mail van haar gehad. Ben benieuwd hoe het haar vergaat. Kan ik alvast een beetje kijken hoe het bij mij dan zal vergaan als ik genoeg afgevallen ben.

13. naomie77

naomie77 Lid

Feb 21, 2009
    54
    0
    6
    Hoi dames,

Sorry even snel een berichtje, ik heb het erg druk vandaag. Ben vandaag ongi geworden.... :(
    Ik heb gelijk de dokter gebeld moet 13 mei weer voor een echo. Dus we gaan nu met de derde rond clomid beginnen......

Ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen.....

Dikke kussen,
    Naomie

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Tummetje, ik hoop inderdaad heel hard dat het een goed teken is!! =D> Mijn lichaam reageert iig wel op de clomid. ;)
    Wat raar die pijnlijke borsten!!! HOpelijk is het iets goeds!!! ;)

@ Zethu, das waar. Maar schijnbaar heeft niet iedereen last van de bijwerkingen, gelukkig maar.
    Vandaag lijkt het wel weer wat minder. Het is er nog, maar niet zo heftig als gister. Maargoed, gisteren werd het na een uurtje of 4 vooral heel erg... Dus even afwachten..

@ Naomie, balen dat je ongesteld geworden bent. Succes met de 3e ronde, ik hoop voor je dat dat de laatste mag zijn!

Ik heb sinds 3 dagen een heel raar gevoel bij dit topic wat elke keer iets sterker wordt.
    Ik wil niemand gek maken, maar, volgens mij hebben wij nu of binnenkort een zwangere in ons midden. Misschien een beetje zweverig :) maar op de 1 of andere manier zegt mijn gevoel dat!
    We zullen het zien! ;)

15. MyPrecious

@ Duchess, ik ben benieuwd of ik ook last krijg van de bijwerkingen, vandaag 1e Clomidje genomen. Maar we moeten het er allemaal voor over hebben. Komt goed hoor. Nog even en dan ben je klaar deze ronde met Clomid toch?

@ Tummetje, goede na je eisprong klachten ;) duimen!!!

@ Naomie, balen van de ongie :( . Hopelijk brengt ronde 3 geluk.

Haha Duchess, van mij mag er wel een zwangere komen in dit topic :) een nieuwe fase. Iedereen gaat volgen en hopelijk dit jaar. Gaan we allemaal voor duimen toch dames?

16. MyPrecious

Ik las iets over opkomend maagzuur? Ik heb er echt nooit last van en nu zonet kwam er een klein beetje omhoog. Bah!
    Maar hopen dat de Clomid zijn werk doet :D ik wil alle bijwerkingen wel krijgen als het maar helpt.

17. Melek42

Melek42 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,434
    0
    0
    HOI dames,

ik heb ook heel erg last van Maagzuur :(

Maar hoop dat clomid zijn werk doet

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    @ MP, ja ik moet morgen de laatste pil pakken!
    Ik hoop voor jou dat je niet zoveel last krijgt!

Ik hoop ook heeeel hard dat we allemaal snel zwanger mogen worden hoor!! :D
    Maar op de een of andere manier heb ik zo het gevoel... stom he! Maarja misschien wil ik ook wel gewoon heel erg graag dat er iemand zwanger is. ;)

Idd zolang clomid zijn werk doet mogen de bijwerkingen best blijven. Maar prettig is anders. ;)
    Ik zit er vooral mee dat ik denk dat ik nog wel eventjes door moet gaan met clomid en dat ik dat dan elke maand ga voelen. En nu was het al zo met 50mg, ik wil niet weten hoe het dan wordt met 100 of 150..
    Maar ach het mag allemaal, als ik er zwanger van mag worden!!! ;)

Zo mijn huis is weer netjes!
    Ik kan me er zo aan irriteren als het minder netjes is. Een rotzooi is het nooit eigenlijk maar in mijn ogen wel haha. Ben echt heel erg daarin...
    Strakjes komt mijn nichtje hier logeren, gezellig! Nog even iets leuks verzinnen om morgen te gaan doen! :D

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    He bah jij ook al Melek. (mooie naam trouwens! ;) staat ook op ons lijstje haha!)
    Heb je nog last van andere bijwerkingen?

20. MyPrecious

@ Duchess, Ik denk ook dat het hier ook nog lang zal duren en dat het niet alleen bij dit blijft maar dat we straks zoiets als IUI moeten. Maar we zien het wel.

Ik hoop in ieder geval wel voor ons allemaal dat we snel zwanger mogen worden. Het maakt niet uit op de manier waarop als we allemaal maar een kleintje in ons mogen dragen.

Share This Page