PCO deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zethu, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: dan gaan we voor het petekindje van mijn vriend lekker bij de H&M kijken :D Alleen nog ff voor mijn neefje nog kijken wat ik daar voor haal. Dat vind ik zo moeilijk bij een kindje van 1 dat al een ouder broertje heeft. Mss haal ik daar ook kleertjes voor.
    Maar ik vind dat je bij de V&D en de Hema ook zo'n leuk spul krijgt :D

@ tummetje: ik hoop het zo voor je hoor. Innesteling is volgens mij idd tussen 6 en 10, maar kan soms ook iets later zijn (zie Caruli maar, volgens mij heeft haar vruchtje eerst nog een beetje rondgezworven). Ik geloof trouwens goed dat je eerst een posi test wil zien voor je het geloofd. Dat heb ik ook, echter op dit moment wil ik niet eens testen. Maar ja komt mss ook doordat ik via de temp heb gezien dat ik geen ei heb gehad. Als ik nu eens een hogere temp heb dan heb ik niet eens zoiets van: oh ei ei ei. Nee, ik heb zoiets, morgen is het waarschijnlijk toch weer lager.

Ik heb mezelf trouwens niet eens ingesteld op ivf. Ik zou al enorm blij zijn als ik Clomid ga krijgen. Dan kijk ik wel weer verder indien nodig.

2. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden.

allemaal een beetje leuk weekend aan het vieren??

tummetje spannende tijd!!! duim duim duim!

@all: ookal hebben we nu nog geen beebje, we hebben toch besloten om een site aan te maken op de babysite en daar onze ontwikkelingen en fotootjes enzo neer te zetten. zo kunnen jullie en een aantal goede vrienden alles volgen zonder dat we steeds alles opnieuw moeten vertellen ( wat bij onze vrienden vaak het geval is )

dit issie: http://artsjansen.babysite.nl

grtz suus

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Tummetje, logisch dat je eerst een posi test wil hebben, zou niet goed zijn om er nu vanuit te gaan dat het raak is. :) Nog even afwachten... Moeilijk he? ;)
    Ja die hello kitty spulletjes zijn ook zo schattig! Ik vond die wollen spencertjes geweldig, met een leuk blouseje eronder ofzo. 8) Haha geweldig al die kleertjes, ik kan niet wachten om te gaan shoppen voor mijn eigen kindje.
    Tijgertje is ook liefff! Wel lief van je moeder trouwens, ik zie het mijn ouders niet doen. ;) Ze weten wel dat we bezig zijn, mijn vader overigens pas sinds deze week (beetje stom want hij wist wel dat ik naar de gyn geweest was, en pco geconstateerd was enzo, 1+1 = 2 toch? :rolleyes: ) Maargoed dat had hij dus niet door en mijn vriend dacht van wel dus mijn vriend vertelde hem doodleuk dat we vrijdag naar de gyn geweest waren om te kijken of de medicijnen aangeslagen waren maar dat ik woensdag weer terug moet. Toen kreeg vriendlief te horen dat mijn vader vond dat we nog beter 1 of 2 jaar konden wachten. Nou echt niet hoor. ;)

Ik wist wel dat we nog 2 x een dosis omhoog konden met clomid. Dat had ze eerder ook al uitgelegd. Maar hoe ze het nu zei, kreeg ik het gevoel dat ze dacht dat dit niet aansloeg. Dusja ik schrok er wel van hoor! Maar nu weet ik dat er op dag 9 echt nog niks van te zeggen is, dus we wachten woensdag even af..

@ Zethu, Ja H&M slaag je altijd, zo leuke dingen! Dit was trouwens de eerste keer dat we daar zijn gaan kijken, normaal ga ik altijd voor de duurdere kleertjes enzo maar goedkopere kleertjes zijn net zo leuk ben ik wel achter!
    Ik vind kleertjes altijd een goed kado, kinderen krijgen altijd al zo veel speelgoed van iedereen! En kleertjes lijken me toch ook erg fijn om te krijgen als moeder zijnde!

Dat niet willen testen dat ken ik wel. Als je geen ei hebt gezien met temperaturen dan heeft het volgens mij ook weinig nut. Vorige cyclus had ik elke dag dezelfde temperatuur, elke dag 36.8, helemaal geen schommeling,niks. Dus ik heb ook niet getest. De gyn wilde alleen voor de zekerheid toch een test doen.

Ik heb me ook niet ingesteld op ivf etc. Ik wil dit met de dag beleven want ik denk dat ik me anders te gek maak. Ik zie wel hoe het allemaal loopt.

@ Suus, leuk om zo'n site te maken.
    Heb eventjes gekeken!
    JUllie verhaal lijkt wel op het onze zeg. Ik raakte 3,5 jaar geleden ook zwanger door de pil en kreeg met 12 weken een miskraam. Toen hebben we er voor gekozen om de pil weg te gooien.
    Wel moeilijk soms he? Soms zit ik te denken, ik had nu al een kindje van 2,5 kunnen hebben.. Maarja het zij zo.

Hoe was jullie zaterdag?
    Ik ben gisterochtend boodschappen gaan doen en gistermiddag gewerkt. Er was echt niets te doen pff.
    Op zaterdagis het markt en dat trekt heel veel bezoekers, zaterdagen zijn voor ons dus ook altijd wel goed! Maar op de 1 of andere manier gister een stuk minder.
    De markt sluit normaal om 5 uur maar sommige kramen waren om 4 uur al weg, zo rustig was het!
    Vind ik altijd erg vervelend, dan gaat de tijd zo langzaam.

Er moet trouwens wel wat gebeuren met mijn lichaam hoor! Zoals ik al zei, vorige cyclus elke ochtend 36.8.
    Nu had ik dus eergister ineens een temp van 37.0, gister was hij wel weer normaal 36.7, en vanochtend issie weer 36.9.
    Ook heb ik telkens vooral aan de rechterkant een drukkende pijn. Ik hoop dat dit een groeiende follikel kan zijn? :D
    We zullen het zien woensdag!!!

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.

Hoe gaat het hier met iedereen?

Het word nog spannend zeg!

Groetjes,
    Miranda

5. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: Ik zit zelf ook al een hele tijd te denken om zoiets te gaan maken. Dan krijg ik tenminste geen pijnlijke vragen meer op verjaardagen of wij er ook een willen. Tot nu toe durfde ik het eerlijk gezegd nog niet. Maar mss dat ik er volgende week toch aan begin.

@ duchess: Tja dat je vader het nog niet door had hoor ik wel vaker dat ze niet kunnen optellen. Ze horen iets en denken niet verder na. En dat over het wachten dat ken ik wel hoor. Toen ik vorig jaar bij mijn zus op kraamvisite ben geweest zei zij ook dat wij nog moesten wachten en genieten van het leven, want ik was nog zo jong volgens haar! Het deed me enorm veel pijn, die opmerking van haar. Ik heb het ook niet kunnen opbrengen om vaak bij haar op bezoek te gaan, terwijl ik heel vaak bij mijn schoonzus ben. Ze weet ook dat wij vaak daar zijn te vinden. Maar ja dat vind ik ook niet meer dan logisch als de kleine het petekindje is van mijn vriend.
    Ik denk trouwens dat ik wel iets van kleertjes ga halen voor mijn neefje. Ik heb al zovaak speelgoed gegeven. Hebben ze bij H&M ook leuke kleertjes voor jongens?

Ik duim vooor je woensdag!

@ miranda: Heb een beetje een baaldag vandaag. Gisteravond naar de verjaardag van de oudste zoon van mijn vriendin geweest. Ik zag al best op tegen de verjaardag met de baby's die er zouden zijn. Ik verwachtte er 3, maar er waren er gelukkig maar 2. Maar ja om tegen de zwangere vriendin van je ex aan te kijken is ook niet super.
    Daarbij kreeg ik van iemand (die een dochtertje van 5 heeft) de vraag of ik geen kids wilden. Tja wat zeg je dan he? Ik heb maar gezegd dat ik wel wilde maar dat er iets anders speelde. Gelukkig werd er niet op doorgevraagd.
    En ik baal er ook enorm van dat er maar geen einde komt aan deze cyclus. Ik heb me maar ingesteld dat ik nog niet ongi ben geworden als ik bij de gyn de afspraak heb. Denk dat ze wel na gaat denken dat mijn cyclus niet korter maar langer wordt naarmate ik meer afval. (ZUCHT)

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    (((ZETHU)))

Nee kan me indenken dat je baalt, tegen de zwangere vriending van je ex aankijken....

En idd val je af..komt die cyclus nog niet! Stomme gyn, zie je nu wel dat het soms geen ene f....ck uit maakt..

Groetjes
    Miranda

7. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey allemaal,

hoe is het vandaag met jullie?? hier wel alles okee. vriendlief heeft alleen met de auto tegen een laag randje steen van onze voortuin gezeten met als gevolg: band kapot en velg erg beschadigd. Ik pissig natuurlijk!! ik heb m al 100x gezegd dat ie niet zo dicht op het randje moet parkeren. maar meneer luisterd niet en weet het weer beter. Zegt ie vanochtend: toen jij hier kwam wonen heb jij ook weleens een glas kapot laten vallen of een bord van mijn servies. dat is toch geen vergelijking zeg ik. oejoej en toen was ie boos. ik heb toen gezegd dat ik al een paar keer tegen m zei dat ie niet zo dicht op het randje moest parkeren en toen zei ie niks meer en meneer zit nu te mokken op de bank. ggggrrrrr.

vandaag is ook mijn schoonmams jarig (joepie.......) hele huis dus vol visite en gezelligheid. haha.

grtz suus

8. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ miranda: was idd niet erg fijn. Heb het net ook ff van me afgelopen. En hoe. Hier wordt op paaszaterdag altijd de Kennedymars (80 km) gelopen. Ik wilde graag de minimars lopen (10 km) maar had me te laat opgegeven. Ik heb wel de route opgeslagen en me vandaag uitgeprint. En ja die heb ik net gelopen in iets minder dan 2 uur tijd! Ik ben nu wel doodmoe, en dan moet ik dadelijk nog mijn salade gaan klaarmaken voor bij het eten.

@ suusje: laat hem maar lekker mokken daar op de bank zou ik zeggen. Is zijn eigen schuld dat hij de band kapot heeft "geparkeerd". Enne, die glazen en borden is geen vergelijking met een band.

9. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

zinnetje van iemand op koninginnedag: wat een zwangere vrouwen en vrouwen met kleine kinderen zijn er toch, is dat jullie ook opgevallen?

AUW.

Hoe gaat het met jullie meiden?? Ik heb niet bijgelezen verder sorry. Ben nu ff rustig onder het hele zwanger worden gebeuren. Ff afwachten of me temperatuur over zo'n 1,5 week omhoog gaat of niet :) .

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Zethu, ik vind zo'n site idd ook wel wat, maar ik durf ook niet zo goed! Maar ik ga het denk ik toch doen, of ik dan de url aan iedereen geef zie ik dan wel, maar ik denk dat het voor mezelf al fijn is om een soort dagboek bij te houden, en het lijkt me ook apart om het terug te lezen later, er even bij stil te staan zeg maar.

Idd ze horen het maar denken niet verder na. Beetje stom wel. ;)
    Ik heb van veel mensen de reactie gekregen dat we misschien maar moesten wachten en genieten van het leven. Ik ben dan misschien wel jong, maar niet meer zon 'levensgenieter' als veel van mijn leeftijdsgenootjes. Ik weet dat heel veel mensen het geen goede uitspraak vinden, maar mijn leven vind ik aardig saai en leeg nu, voor mijn gevoel past er echt een kindje bij.
    Jongenskleertjes bij de H&M heb ik eigenlijk niet naar gekeken, maar zal ook wel leuk zijn! :D

Jij hebt dus een rotdag achter de rug. *knuff*
    Het afvallen heb ik dus geen ervaring mee.. Maar het is wel raar dat het lijkt alsof je cyclus langer wordt naarmate je meer afvalt..
    Nog een dikke knuffel!

@ Suusje, laat hem maar lekker zitten mokken op de bank!
    Een band en velg is toch heel anders als een bord wat je laat vallen. Dat doe je neem ik aan perongeluk. ;)

@ Zethu, goed van je dat je 10 km gelopen hebt zeg!!

@ MP, van wie was die opmerking? Mijn ervaring is dat alleen mensen die ook met kinderen bezig zijn dat altijd zo opvalt.
    Ik duim voor je dat je temp omhoog gaat! ;)

Nou hier gister een beetje een rotdag gehad. Gisterochtend moest vriendlief mijn broer helpen met meubels verplaatsen en heb ik het huis maar eens grondig schoongemaakt.
    S middags heb ik weer liggen slapen, ben soms nog steeds doodmoe! Die clomid werkt volgens mij nog wel door nadat je de laatste pil gepakt hebt... die warmteaanvallen zijn er ook nog steeds, en snachts zweet ik mijn bed uit..
    Maargoed gistermiddag nog naar mijn oma geweest. Die had een campingbedje staan en een nichtje van mij verwacht een tweeling, en ze heeft al een kindje van een half jaar. Haar zusje heeft ook een kindje van 10 maanden ofzo denk ik. En hun moeder past 1 x in de week op, dus straks 4 babytjes om op te passen. Campingbedje moest dus daarheen.
    Ik werd daar een beetje verdrietig van, ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik zou zo graag willen dat ze zeiden dat ze hem voor ons konden gebruiken!
    Nu weet mijn oma natuurlijk niet dat we aan het proberen zijn maar mijn ouders wel. Ook had ik de hele dag vreselijke buikpijn en telkens duizelig. Pff. Ik voelde me dus niet echt prettig.
    Toen we weg gingen heeft mijn oma mijn dag wel een klein beetje goedgemaakt door over het campingbedje te zeggen 'als we hem voor jullie nodig hebben halen we hem gewoon weer terug!'
    Dat deed me dan stiekem weer een beetje goed. ;)
    Ook had ik het gister een beetje moeilijk met alles.. Heel moeilijk om uit te leggen.. Maar ik vind het allemaal best zwaar. Nu ben ik psychisch al niet zo sterk natuurlijk.
    Maargoed zoals mijn lieve vriend dan zo lief kan zeggen, morgen is het weer een nieuwe dag! En dat is vandaag, dus vandaag gaan we er maar weer tegenaan.

11. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: ik was wel al begonnen met een blog, maar ik ben daar niet zo goed in. Net zoals met dagboeken bijhouden. In het begin schrijf ik heel veel. Maar op een gegeven moment is het zoiets van: oja dat moest ik ook nog doen. Maar ik zie wel. Deze week eerst maar eens mijn blog bijwerken voor ik met een site begin. Als ik daar tenminste tijd voor heb.

Het is inderdaad erg confronterend als je een campingbedje moet gaan verplaatsen als het niet voor jezelf is. Maar wel lief van je oma dat ze ook nog aan jullie dacht. Mss dat ze het gemerkt heeft dat je er zo'n moeite mee had?

@ hier: Net weer op de weegschaal gestaan. Helaas is het gewicht nagenoeg hetzelfde gebleven :(

12. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

hoe is het hier?? ik heb net een nieuwe band voor de auto gehaald. monteur vond het echt erg van de velg want het blijkt best een prijzige velgenset geweest te zijn. gggrrr. tja. gister was het weer goed en heeft ie nogmaals gezegd dat ie er echt niks aan kon doen. hij voelde zich dus behoorlijk schuldig.

gister verjaardag gehad van schoonmams. was wel erg gezellig gelukkig.

enne ik heb al een dag of twee een raar onbestemd gevoel. bah.....en na ff nagedacht te hebben erover weet ik dondersgoed waar het vandaan komt. ik merk aan mezelf dat ik af en toe nog best wat moeite heb met de miskraam die we 22 juni hebben gehad. ik wil het nu een beetje symbolisch "afsluiten" of hoe je dat voor zover kan. Ik ga vandaag eens kijken of ik voor mijn pandora armbandje een vlindertje kan vinden. zelf heb ik een hartje, klavertje 4 en onze sterrenbeelden eraan zitten. maar toch miste ik iets. ik denk dat ik het niet compleet vind zonder een vlindertje. het hoort toch bij ons. tenminste dat vind ik. dus ik heb m net op internet al gevonden en ik ga s kijken of ik die vanmiddag kan gaan halen bij de juwelier.

oja voor de mensen die eens willen kijken op onze babysite er staat weer een nieuw dagboekdeel erbij. http://artsjansen.babysite.nl

grtz suus

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hey meiden,

FF snel weer een knuffel komen geven...heb ik weer eens een dagje vrij hahaha heb ik het nog druk...ff alles wat de laatste tijd is blijven liggen updaten..dus een zooi was wegwerken...ff de keuken een goeie beurt...de toiletten ook een goeie beurt...en de papierwinkel bijwerken....en weet je wat...ik heb weer hoofdpijn...zul je altijd zien.

Hoe is het met iedereen nu vandaag?

Groetejs,
    Miranda

14. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!

@ site/blog; ik heb ook al een hele poos een blog, sinds we de mmm in zijn gegaan. als je het adres wilt weten moet je maar even pb-en ;)

@ zethu; ohh geen gewichtsverlies deze week? :( balen.. laatste loodjes zijn het zwaarst zeggen ze wel eens he :(

@ duchess; snap je gevoel wel van het bedje hoor.. liever zou het naar jullie toe gaan

@ suus; tuurlijk moet je het verwerken! en ieder op zijn eigen manier he! vind het we; een mooi idee, zo'n bedeltje!

Hier geen nieuws hoor.. Ik las op FF een stukje dat wanneer je zwanger bent, je op 10dpo positief moet kunnen testen.. Is natuurlijk voor vrouwen die een aparte cyclus hebben of vroeg hcg aanmaken.. maar ik zou tummetje niet zijn als ik dat niet zou proberen.. uiteraard, zoals ik verwacht had negatief.. :p

Voor de rest voel ik al een paar dagen wat krampen in mn baarmoeder.. geen steekjes o.i.d. maar menstruatie krampen, lage rugpijn en hoofdpijn.. en dat zijn bij mij meestal de tekenen van een ongi :( Mn (.)(.) lijken trouwens met de dag pijnlijker te worden :|

15. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: mooi stukje over jullie vlindertje. Ik heb er de tranen van in mijn ogen staan.
    Heel mooi idee trouwens over het vlindertje. Daarbij zou het idd goed zijn om het te verwerken.

@ miranda: druk druk druk dus. Nou, ik houd me vandaag ook met de was bezig. Heb net alles van 2 weken gevouwen, wasmachine heeft al gedraaid (zometeen nog drogen) En nog een tweede machine aan. Dan ben ik helemaal bij (eindelijk) Ook nog ff sporten.

Balen van je koppijn trouwens. Hoop dat die snel over is.

@ tummetje: nee geen verlies. Denk dat dat komt doordat ik met koninginnedag wat meer gesnoept heb of zo. Daarbij heb ik een paar dagen gehad dat ik niet zoveel water gedronken heb.
    Enne over dat vroeg testen. Ik zou daar mee wachten tot na je NOD. Kost minder geld en teleurstelling :D

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meiden, ik kom ook weer even een berichtje achterlaten.
    Heb wel meegelezen, dus ben op de hoogte. ;) Was er alleen niet zo bij met mijn hoofd, dus heb even niet eerder gereageerd.

@ Tummetje; Spannend! Mijn duimen draaien!

@ Duchess; Heel herkenbaar wat je zegt over die reacties dat je eerst maar eens van je leven moet gaan genieten. Mijn zus vindt mij en mijn vriend compleet gestoord, zegt ze letterlijk, en veel te jong. Mijn vriend is 25, bijna 26.
    Dat we eerst ons eigen leven moeten leiden. Maar in ons leven past een kindje, al lijkt het af en toe alsof er niemand is die dat begrijpt.

@ Suus; Mooi stukje op je babysite, kreeg er een beetje kippenvel van...

@ Zethu; Balen dat je niet bent afgevallen :( Maar hé, het gaat je lukken!

@ All; Hier 2e dag Clomid, gisteren de eerste gehad dan en meteen al ontzettende bijwerkingen.
    Tenminste, weet niet of het persé van de Clomid komt, maar vermoed het wel. Was bij mijn ouders gisteren en kreeg een beetje rotnieuws, begon zo hard te huilen dat ik er zelf van schrok!
    Trouwens, ik had met Primolut helemaal niet zo'n heftige ongi, ik zit nu op dag 6 van mijn cyclus en het is alweer over. Ben alleen de 2e dag een keertje doorgelekt en that's it. Wel heel veel buikpijn de dagen ervoor en op mijn eerste ongi dag.
    Nou ja, ik ben allang blij dát ik weer eens ongi ben geworden.

17. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ anja: daar mag je met PCO idd blij om zijn ja dat je ongi wordt. Ik begin er langzaamaan niet goed van te worden dat het bij mij zo lang wegblijft. Als ik nu iets voel kriebelen hoop ik al dat dat het begin van een ongi is (bij mij kriebelt het dan altijd enorm, maar ja, dan heb ik normaal ook behoorlijke buikpijn en die is er niet)

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Zethu, dagboeken bijhouden ben ik ook niet zo goed in, maar dat komt meer omdat ik dan vind dat ik er elke dag in moet schrijven. En dat lukt me dan niet. Met een blog op internet over de mmm, vind ik niet dat ik elke dag moet schrijven, maar gewoon als er wat 'gebeurt' is. ;) Ik ga het toch eens proberen!
    Ik vind het heel jammer datik nooit dagboeken geschreven heb. Toen ik op de paaz was, waren er veel patienten die een dagboek bijhielden waar ze steun uit haalden. Ik begreep dat niet en heb dat nooit gedaan. Achteraf zou ik willen dat ik het wel had gedaan, ik was toen zo niet mezelf, en ook icm medicatie, dat ik me heel weinig van die opname kan herinneren.. 3 maanden weg en dat vind ik toch jammer. Ik had het graag nog eens nagelezen. Ook om te zien hoeveel ik verandert ben. Maar helaas!

Ik weet niet of oma het gemerkt heeft dat ik het moeilijk vond. Mijn oma weet volgens mij niet dat wij een kinderwens hebben. Al heb ik het een hele tijd terug wel eens tegen een tante verteld die tarotkaarten legt en die er zowat zelf achterkwam. Wie weet heeft mijn tante het tegen mijn oma verteld..

Jammer dat het gewicht hetzelfde is, maar dat is beter dan dat het meer is toch!!

@ Suusje, heel mooi dat vlindertje, ik zou precies hetzelfde doen als ik jou was. Helaas heb ik geen pandora armband anders ging ik je achterna. ;)
    Ik draag een zilveren ring met een zirkonia in de vorm van een hartje, deze heb ik dan wel van mijn vriend gekregen, maar is voor mij het symbool van onze miskraam.

@ Mgwc, doe je wel een beetje rustig aan! hoofdpijn klinkt niet goed zeker als je het zo druk gehad hebt!

@ Tummetje, wat balen dat de test negatief was. Ik zou gewoon nog lekker wachten tot je nod! Wie weet..
    Wat voor gevoel hbe je er zelf over eigenlijk? Las wel dat je vriend denkt dat je zwanger bent en hier ook een paar, maar hoe zit het met jezelf? ;)

Ongi krampen dat hoor je ook heel vaak dat vrouwen dat hebben als ze zwanger zijn dus dat wil niks zeggen.
    Nog eventjes afwachten hoor!!!

@ Anja, hoe oud ben jij nu? 19/20? (ik kan het even niet zien, je post kwam pas te voorschijn toen ik ging reageren)
    Ik was 18 toen wij de pil aan de kant gooiden en toen kreeg ik ook heel veel onbegrip. Achteraf gezien ben ik ook stiekem een klein beetje blij dat het toen niet gelukt is. Het was ons allemaal vast wel gelukt, maar nu komt het veel beter uit. Toenertijd woonden we nog in Turkije en hadden we nou niet echt veel geld... Nu kan ik een kindje alles geven wat maar kan.
    Maar iig om op jou terug te komen, ik kreeg ook heel erg veel reacties dat we gek waren van mijn 18e t/m 20e. Maar het is ook wel nog erg jong. Maar de moedergevoelens die komen nou eenmaal, daar doe je niets aan. En als je alles goed voor elkaar hebt, dan zou ik lekker niet luisteren naar die reacties!
    Wat ik soms wel lees, hier op het forum, meiden van 17-18 die een kindje willen, die nog studeren en allebei wonen ze nog thuis... Dan snap ik het niet goed.
    Maar als je alles goed voor elkaar hebt, waarom niet?!
    Ik vind het voor ons nu echt de perfecte tijd. Ik wil alleen nog wat meer centjes op de spaarrekening, maar al zouden we nu zwanger raken, dan hebben we daar nog 9 maanden voor toch. ;) En juist omdat wij alles zo goed voor elkaar hebben, is er nu niemand meer die er over klaagt. Ja sommige vinden het vroeg, maar veel ook niet.
    Mijn ouders kunnen iig niks zeggen, mijn moeder was 18 toen ze trouwde en 20 toen ze mijn zus kreeg. ;)

Ongi met primolut, heb ik ook nooit heftig idd. Maar dat kwam ook omdat het baarmoederslijm heel erg dun was. Dan hoeft er niet zoveel uit. ;)
    Ik was het de laatste keer 2,5 dag. Daarna was het alweer over. Wel heel erg pijnlijk elke keer, dat wel.

En ohjee emotioneel van de clomid.. Ik ken het, maar niet zo erg als jou volgens mij! Mij valt het heel erg mee.
    Hopen dat het niet te lang aan blijft houden!
    En natuurlijk dat de clomid aanslaat!!! ;)

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

Dec 4, 2007
    4,270
    1
    0
    in mn holletje
    Haha dacht wel dat het een beetje anders over kwam dan dat ik bedoelde.. maar ik heb niet 'echt' getest zeg maar..niet echt om te kijken of ik zwanger was, maar of het artikel op FF zou kunnen kloppen.. want ik geloofde er niks van :D Had ook echt geen posi test verwacht hoor! Dat een voorop stellen ;) Test nu pas vrijdag weer.. dan wel voor het echt ;)

@ duchess; ja.. iedereen om me heen denkt dat het raak is.. behalve ik haha Misschien een beetje zelfbescherming ofzo.. ik zou het wel heel graag willen, maar ik probeer wel steeds een verklaring voor alle ongemakken te vinden.. onbewust stop ik het weg ofzo..
    dus ja.. ik heb echt geen idee.. zou me ook niets verbazen als ik ongi werd.. :(

@ anja; hihi wij zitten in hetzelfde schuitje, ik ben even oud en mn vriend is ook 26 ;)
    Hier werd het gelukkig wel goed opgevangen.. waarschijnlijk niet door mn schoonouders.. en dat is dus ook de reden dat zij het pas mogen weten na de 12 weken ;)

Ik ga even wat eten.. mn maag rommelt als een beer *graaaauwww* hahaha ben melig..sorry :D

20. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

Jul 7, 2008
    1,061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

ben vanmiddag bij de juwelier geweest en als het goed is hebben ze morgen zon vlindertje binnen. dan ga ik m halen. merk aan mezelf dat ik wel een beetje in een dipje zit vandaag. vriendlief heeft het ook goed in de gaten.

hoe is het met jullie verder??

grtz suus

Share This Page