PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: die mening heb ik dus ook over dagboeken. Maar als ik zover ben met mijn site dan laat ik het jullie wel even weten.
    Wie weet dat je oma het toch wel weet. Is er een reden waarom je nog niets verteld hebt aan haar?

@ tummetje: haha ik ken nog iemand die melig was voor haar NOD Ze bleek zwanger :D

@ leeftijd: begin me toch wel oud te voelen hier hoor. Ik ben zo'n 10 jaar ouder als de meesten hier

Hebben jullie nog iets gehoord van Yvy30? Ze heeft ook mijn mail niet meer beantwoord.

2. naomie77

naomie77 Lid

21 feb 2009
    54
    0
    6
    @zethu: Je bent niet alleen hoor. Ik word in september 32 jaar. Je hoeft je dus niet alleen oud te voelen, ik voel met je mee.

@thuis: hier gaat alles wel redelijk. Mijn ongi is inmiddels weg. En ik zit nu op dag 3 van mijn 3de clomid kuur. Verder is er hier niet zoveel gebeurd. Het is hier maar een saaie boel. :rolleyes: Morgen gaat er eindelijk weer eens wat gebeuren. Ga lekker een dagje weg. We gaan effe een kijkje nemen op een bevrijdingsfestival. Ik heb er wel zin in hoor. Nu maar hopen dat het mooi weer is.

dikke kus
    Liefs
    Naomie

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    @ Tummetje, snap m even niet meer, heb je nu wel of niet getest? :D
    Ik denk dat het wel verstandig is om niet met iedereen mee te gaan, en lekker nuchter te blijven. Het kan altijd niet zo zijn natuurlijk dus als je je daarop instelt is de telleurstelling toch kleiner. (al zal die er toch wel zijn)

Mijn schoonouders weten het al vanaf dat we bezig zijn, dus al 3,5 jaar. We kunnen ook heel fijn praten over het pco gebeuren en de gynbezoeken. Mijn moeder heb ik het pas afgelopen winter verteld en mijn vader weet het dus pas sinds kort. ;)
    Ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd dat ik het ze pas vertel met 12 weken, maar ik weet nu dat me dat niet gaat lukken! Toen ik een licht positieve test had (die dus vals was) was het eerste wat ik deed, nadat mijn vriend hem gezien had, mijn moeder roepen. :oops: :)
    Als ik nu zwanger mag worden, dan wil ik ze een klein kadotje geven. Ik doe net alsof mijn neus bloed, en alsof ze het helemaal geweldig vinden, want ik weet zeker dat ze het straks ook echt geweldig vinden. ;)

@ Suusje, wat fijn dat je het vlindertje gevonden hebt!

@ Zethu, er is niet echt een reden waarom ik het haar niet verteld heb, maar we zijn niet echt close ofzo. Niet op die manier dat ik haar alles zou vertellen. Daarbij heb ik altijd gezegd dat niemand het hoeft te weten, zo krijg je ook niet telkens vragen van ben je al zwanger??? Maar uiteindelijk zijn er toch nogal wat mensen die het wel weten, maar wel alleen mensen waarvan ik weet dat ik daar steun van krijg zonodig.

Oud, ach je bent niet oud, wij zijn gewoon jong. :)
    Ik sta er wel van te kijken hoor, heb altijd heel lang gedacht dat ik vast 1 van de weinige meisjes van mijn leeftijd was met een kinderwens. Maar hier zijn ze zelfs nog iets jonger. ;)

Ik heb buiten het forum geen contact met mensen, dus ook niet met Yvy30 helaas.
    Ik kan je dus niet helpen!

@ Naomie, veel plezier vandaag, ik ga hopen dat het mooi weer is maar ik vrees van niet....
    Maar alsnog veel plezier gewenst!!
    Heb je last van bijwerkingen van de clomid?

Meiden morgen is het zo ver, ik ben echt heel nerveus nu. Als er morgen niets te zien is dan heeft de clomid zijn werk niet goed genoeg gedaan.
    En als er wel wat te zien is dan is dat natuurlijk heeel mooi en gaan we maar flink klussen de komende dagen!! ;)

Mijn temp schommelt wel onwijs ik snap er niks van, vorige cyclussen altijd 36.8 maar nu schommelt ie zo erg!
    Nu zweet ik ook elke keer mijn bed uit, ik denk door de clomid want eerder had ik dat nooit..
    Heel vervelend, want ik zet elke nacht de balkondeur open waardoor het sochtends nog maar 13 graden is in de slaapkamer en vervolgens zit ik de hele dag te niezen, en net ook al steken op mijn borst. Maar anders kan ik gewoon niet slapen! pff.
    Zo even geklaagd hahaha. :D

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    OHJA! Wat ik helemaal vergeet te vertellen!
    Gisteravond belde mijn vader, om te vertellen dat ze een ticket geboekt hebben voor ons!
    Zo lief!!!
    Mijn vader heeft gewoon een week vakantie genomen zodat wij naar mijn schoonfamilie kunnen! En dan hebben ze ook nog eens als verrassing een vliegticket geboekt voor 17 mei! Dus dat is al bijna!
    Over 2 weken zitten we nu bij mijn schoonfamilie, echt zo leuk!
    De aankomende 1,5 week dus maar flink wat kadotjes shoppen!
    En heel hard hopen dat we misschien de belastingteruggave al krijgen ;) want centjes hebben we wel nodig.
    Maar we zijn er zo blij mee, en vind het vooral zo lief van mijn ouders! We hadden er echt niet op gerekend. :D

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ naomie: he gelukkig. Alleen ben ik dan wel al 33 :D
    Enne over het weer. Voor zover ik heb kunnen zien is het bewolkt, maar overwegend droog (ik kijk iedere dag hoe het weer is zodat ik kan kijken wanneer ik het beste kan gaan wandelen.

@ duchess: ik heb ook al helemaal uitgedacht hoe ik het ga vertellen dat we zwanger zijn. Enne ik kan mijn mond ook niet houden al die weken, dus gelijk als ik het weet dan ga ik bellen hoor!
    Ik heb zo'n digitaal fotolijstje, Ik wil dan een foto erin zetten van een evt echo of van een positieve test. Ligt eraan. En dan kijken hoe ze reageren.
    Ik zit er wel aan te denken om te iedereen te laten weten dat we met een gyn bezig zijn. Vooral vw het feit dat ik nu vaak de vraag krijg of ik geen kinderen wil. Ik wil het dan eigenlijk uitschreeuwen: ja, maar ik ben niet zo vruchtbaar als anderen. Maar ja dat doe je nu ook weer niet.

Ik heb Yvy trouwens maar weer een bericht gestuurd. Mss dat ze nu wel reageert.

Wat lief trouwens van je ouders dat ze een ticket hebben geboekt! Eindleijk kunnen jullie naar je schoonfamilie toe!

6. naomie77

naomie77 Lid

21 feb 2009
    54
    0
    6
    @duchess: Ik heb dus de totaal 5 (de afgelopen jaren) keer dat ik clomid gebruikte maar een paar bijwerkingen gehad. Een daarvan is dus (de ergste naar mijn idee) ´s nachts heel erg zweten. Daar kon ik inderdaad ook gewoon wakker van worden. Liep altijd een beetje rond snachts om af te koelen. haha. Verder ben ik wat emotioneler maar goed toen ik zwanger was, was ik dat 9 maanden. Nu is het maar een weekje dus dat overleven we wel.

Wel heel lief van je ouders. En heel fijn voor je dat je naar je schoonouders kan. Ik weet hoe je je voelt mijn schoonouders wonen ook in het buitenland, dus die zie ik ook niet iedere dag.

@Temperatuur: daar weet ik dus helemaal niks van. :( Heb ik ook nooit gedaan. En ik wil het eigenlijk niet doen ook. De laaste twee weken van de cyclus ben ik er al zo mee bezig (wel of niet zwanger) als ik nu nog eens ga temperaturen word ik denk ik wel gek. Dan ga ik er 24 uur per dag mee bezig zijn. Dus zolang ik niet hoef van de dokter, zal ik het ook zeker niet doen.

@zethu: Ik denk dat ik ook maar weer eens ga beginnen met wandelen. Deed ik vorige zomer bijna iedere dag. Hoeveel km loop je ongeveer?

Nou ik ga zo, nu maar hopen dat het droog blijft vandaag.

Liefs
    naomie

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heeey meiden!

@ duchess; hihi ik heb wel getest.. want dat ondezoekje zei dat je bij een ei en een hoge temp makkelijk posi zou moeten testen op 10 dpo. Ik geloofde er niks van :D Dus ik proberen, en uiteraard was hij nega

En wat ontzettend lief van je ouders!!!!

@ vertellen; het zou super zijn als ik vrijdag posi test, dan kan ik het op moederdag vertellen aan mn ouders... en ik zou dan 12 weken met mn verjaardag zijn.. das weer leuk om het de rest van de fam. te vertellen..
    hoe of wat weet ik nog niet echt.. misschien hang ik wel gelijk aan de telefoon haha

@ hier.. ik heb (.)(.) als meloenen hahaha, vriendlief is er helemaal mee in zn nopjes
    weet niet zo goed wat ik van moet denken :|

8. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ naomie: ik weet niet zo zeer hoeveel km ik loop. Maar meestal wandel ik zo'n 1 tot 1,5 uur. Dus zal wel zo'n 5,5 tot 6 km lopen denk ik. Vandaag wil ik wat langer gaan. Als mijn vriend dadelijk gaat werken dan ga ik een uurtje of 2 wandelen denk ik. Mss langer. Ik wil vandaag langs kasteel Limbricht gaan lopen. Dat is toch een heel stuk hier vandaan.

@ tummetje: Dat zou een perfecte timing zijn zeg. Nu maar afwachten wat je vrijdag voor uitslag hebt! Ik hoop het echt voor je

9. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Ik zag dat ik als vermist te boek stond, dus ik dacht, ik meld me maar weer eens hier... :oops:
    Het is hier de afgelopen tijd zo druk geweest met van alles en nog wat (diensten, zakenreis van manlief, nascholingen, een tuin die onkruidvrij gemaakt moest worden), dat ik 's avonds echt niet meer de puf had om de computer nog aan te zetten. Ik kwam er vrijdag zelfs achter dat ik al een week mijn mail niet meer had bekeken! Dat gebeurt me anders dus echt nooit.

@ stand van zaken hier: inmiddels na Primolut ongi geweest, viel mij eerlijkgezegd ontzettend mee. Had verwacht krom te liggen van de buikpijn en flink te vloeien. Maar behalve een wat weeig gevoel in de onderbuik en wat heftiger bloedverlies dan de vorige keer, heb ik er geen last van gehad. De Aleve is dus in het kastje blijven liggen. :D

Vorige week hadden we dus onze eerste afspraak bij de fertiliteitsarts. Het ging vrij snel allemaal, maar gezien ik in de zorg werk en me al flink ingelezen had, was ook geen uitgebreide uitleg meer nodig. Ik mocht meteen bloed laten prikken, ook al zat ik op CD 12. Ze gaf aan dat ze niet verwachtte dat spontaan al iets op gang kwam na de Primolut, dus ik hoefde niet te wachten tot de volgende cyclus. Was voor mij een hele opluchting, ik was al bang dat ik weer 10 weken moest wachten tot de volgende ongi, en vervolgens nog eens op de uitslagen, en dat we dan zo weer 3 maanden verder zouden zijn. :( Mijn man kon ook al meteen die vrijdag er na zijn zwemmers inleveren (beviel hem maar niets, zo op commando; laat hij vervolgens ook nog eens familie tegen komen in het ziekenhuis... :oops: ).
    Om een lang verhaal kort te maken: over 3 weken heb wij de volgende afspraak, en waarschijnlijk kan ik dan gaan starten met Clomid.

10. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Duchess, wat een lieve oma dat ze toch die opmerking maakte ookal weet ze niet dat jullie bezig zijn. Misschien voelt ze het diep van binnen toch wel aan. Uhm die opmerking was van iemand die echt geen kinderen meer gaat krijgen, dus ik ben bang dat diegene doorheeft op 1 of andere manier dat wij er wel mee bezig zijn.. Maarja het raakt je wel als zoiets gezegd wordt en dan ben je gelijk uit de feeststemming.
    Zweten door de Clomid? Nu je het zegt.. Ik werd er 's nachts gewoon wakker van. Normaal sliep ik met 4(!!!) dekens en nu met 1 dunne.
    En wat gaaf dat jullie naar je schoonouders kunnen op deze manier echt heel tof!

@ Zethu, jammer dat je gewicht hetzelfde is gebleven. Maar aan de andere kant: beter zo dan dat er een hoger cijfertje voor kwam. Duimen dat je straks weer een paar kwijt bent :) .

@ Suus, echt een mooi idee om een vlindertje voor die armband te gaan kopen. Kan begrijpen dat je je dan meer compleet voelt. Want anders mis je toch iets idd.

@ Tummetje, je temp is weer omhoog! Mijn duimen draaien nog steeds. Die negatieve test zegt nog niet veel omdat het echt te vroeg was voor een test. Duuuuus ik blijf hopen!!!

@ Anja, ik was na primolut ook niet heftig ongesteld hoor. Wel erge krampen deze laatste x. Nou hopen dat Clomid ze werk gaat doen meid!!

@ Yvy, heee welkom terug :D . Wat goed dat jullie waarschijnlijk over 3 weken kunnen beginnen met Clomid. En dan krijgen jullie ook de uitslag van zijn zwemmers neem ik aan? Spannend allemaal.

.

Ik voel me zo dubbel. Aan 1 kant heb ik echt het gevoel dat Clomid niet aanslaat.. Maar aan de andere kant is mijn temperatuur nu 36.5 om 7u 's ochtends. Normaal zonder Clomid is me temp om 8u 's ochtends 36.3 . In theorie scheelt het dus 0.3.. Dan zou je zeggen dat er toch iets gaande is. Maar toch heb ik een gevoel van nee dit gaat niet goed. :(
    Ook weet ik niet wanneer wij het beste sex kunnen hebben. Immers met de weinig zaadjes.. Kun je dan wel om de dag of elke dag?? Dan wordt de hoeveelheid nog minder zou ik denken? Pff onzekerheid hier dus in me koppie!

11. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    [quote="MyPrecious]
    @ Yvy, heee welkom terug :D . Wat goed dat jullie waarschijnlijk over 3 weken kunnen beginnen met Clomid. En dan krijgen jullie ook de uitslag van zijn zwemmers neem ik aan? Spannend allemaal.

.

Ik voel me zo dubbel. Aan 1 kant heb ik echt het gevoel dat Clomid niet aanslaat.. Maar aan de andere kant is mijn temperatuur nu 36.5 om 7u 's ochtends. Normaal zonder Clomid is me temp om 8u 's ochtends 36.3 . In theorie scheelt het dus 0.3.. Dan zou je zeggen dat er toch iets gaande is. Maar toch heb ik een gevoel van nee dit gaat niet goed. :(
    Ook weet ik niet wanneer wij het beste sex kunnen hebben. Immers met de weinig zaadjes.. Kun je dan wel om de dag of elke dag?? Dan wordt de hoeveelheid nog minder zou ik denken? Pff onzekerheid hier dus in me koppie![/quote]

Dan krijgen we inderdaad ook de uitslag van zijn zwemmers, wordt dus nog even spannend. [-o<

Kan je helaas geen antwoord geven op je vraag. De FA zei vorige week dat er voor een optimale zaadkwaliteit eigenlijk 3 tot 4x per week een zaadlozing moest plaatsvinden, maar of dit ook geldt in jullie geval?

12. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    He? Snap er nou even niets meer van. Zo verschijnt mijn banner onder mijn bericht, zo ben ik hem weer kwijt, en nu staat hij er weer? Vreemd..

13. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Hee Yvy: Ja ik miste je dus ik dacht ik geef je maar als vermist op! Wat fijn dat je er weer bent zeg! Ik heb je mail trouwens al beantwoord.

@ mp: ik vind het zelf ook wel prettig dat alleen het cijfertje achter de komma iets omhoog is, en niet het cijfertje voor de komma. Daarom spreek ik ook over een vergelijkbaar gewicht. Ik hoop wel dat er nu weer iedere week iets vanaf gaat, anders zie ik het somber in. Enne over je vraag? Tja ook tegen mij heeft de gyn hetzelfde als tegen Yvy verteld. Maar dat vind ik ook niet zo gek :)

14. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Yvy, idd spannend. Hopelijk is alles gewoon goed.

@ Zethu, of je wordt straks ongesteld, dat kan ook nog een optie zijn waardoor je cijfertje achter de comma iets omhoog gegaan is. Hopen we daar maar op, toch?

Dus eigenlijk zou jullie gynes bedoelen om om de dag sex te moeten hebben? Pff ik baal er zo van dat het zo erg uitliep bij mijn gyn de vorige x, hij had zo weinig tijd daarom werd er verder niets uitgelegd dan de standaard dingen die we moesten weten.

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ mp: ik hoop idd dat ik snel ongi wordt, want ik zit er echt op te wachten. Maar ja, ik heb al een week of 2 geen ongi-achtige klachten meer, dus ik tel er niet op.

Ik ga trouwens eens op zoek naar onze lijst, want volgens mij is die ook weer vrij ver naar achteren (Yvy, ik zet jou daar ook ff bij he)

16. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    AFSPRAKEN: =D>
    Mgwc: 6 mei 1e afspraak Gynaecoloog om 8:45u.
    Duchess: 6 mei 2e follikel meting
    Yvy30: 25 mei afspraak FA uitslag zwemmers, bloed en start Clomid
    MyPrecious: 26 mei afspraak Gynaecoloog/FA, (nieuwe) uitslag zwemmers.
    Zethu: 2 juni 3e afspraak Fertiliteitsarts om 10.30u.
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD: [-o<
    Mgwc: 03/05/2009
    tummetje; 08/05
    traantje: 10/05 (denk ik)
    Duchess: 27/05 (denk ik)

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen
    Zethu: Laatste cyclus ... dagen

MEDICIJNEN: \:D/
    tante Mars: 10 april starten met Clomid (tweede ronde)..
    Duchess: Eerste ronde Clomid 50 mg.
    Anja89: 16 april starten met Primolut, op CD 3 starten met Clomid 50mg.
    traantje: 21 april starten met Clomid 50 mg.
    Willemijnp: 27 april beginnen met provera, daarna Clomid 100mg.
    MyPrecious: 28 april starten met Clomid 50mg.

ZWANGER: =D>

G E B O R E N : :baby:
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc

JARIG: \:D/
    Willemijnp : 09/05/1986 - wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    momhair: 15/08/1981 - wordt 28 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Nou, kon terug naar pagina 62 hiervoor. Ik heb mezelf maar op NOD afwachten gezet, vond het zo frusti dat ik maar op dezelfde datum bleef staan.
    Ik weet dat tante Mars nog afspraken heeft staan, maar ik weet ff niet meer wanneer en welke. Ik spreek haar vanavond waarschijnlijk weer dus dan vraag ik het haar wel.

18. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    @zethu, je was me net voor. Bedankt voor het bijwerken van de lijst.

@MP: het komt er inderdaad op neer dat je om de dag zou moeten klussen. Nu manlief nog zo ver zien te krijgen...

19. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

hoe is het hier??

yvy: fijn dat je er weer bent!!

@all: ik heb net mijn vlindertje opgehaald en het is zooowww mooi. ik moest janken toen ik m ging halen. schaam mezelf dood......maarja. ik heb m in ieder geval. ik zal s kijken of ik op de babysite een fotootje kan zetten ervan.

grtz suus

20. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

er staat een foto van het vlindertje op de babysite....

grtz suus

Deel Deze Pagina