PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh nee hoor babyvis, maar een meelezer die je vaker ziet en niets zegt wekt vragen op.......soms heb je familie die meeleest of mensen die over je roddelen.....die heb je helaas ook.

Vervelend dat je ook PCO hebt, wel fijn dat de 150mg aanslaat...bij mij ook!! Hopelijk ben je snel zwanger hoor! Voor je 1e kindje?

2. babyvis

babyvis Actief lid

21 jul 2009
    284
    0
    16
    Op het water
    dank je wel, ja voor eerste kindje gaan we. Ik ben sinds eind sept 2008 gestopt met de pil en april 2009 voor het eerst naar een gynaecoloog geweest.

Ik kan me wel voorstellen dat het vragen opwekt. Maar ik was/ ben dus gewoon nieuwsgierig naar ervaringen van andere. En voor de info over van alles, want het is allemaal nog al wat vind ik.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Je bent ook alweer een tijdje bezig dus...voor vragen kan je hier gewoon terecht hihi. Het is idd een hoop om allemaal tot je te nemen.......

Vragen? Ik ben onderhand expert hahaha.....2e keer MMM voor 2e kindje.....heb best wel zware PCO...

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd Babyvis, van mij mag je meelezen hoor! Maar idd ga je je op een gegeven moment afvragen of het niet iemand uit je omgeving is die je volgt ofzo, hihi. Gelukkig niet dus.
    Balen dat je ook PCO hebt maar wat goed dat de clomid zijn werk doet. Hopelijk ben je snel zwanger!

Miranda, ik deed altijd pendelen met mijn ring aan een kettinkje!!! Daar voelde ik me het ebste bij, raar he? Maar ik heb dat kettinkje niet meer.. dat is wel jammer..
    Kwam trouwens ook vaak niet uit hoor. Heb voor mezelf in die 3 jaar tijd namelijk regelmatig gependelt dat ik zwanger zou zijn.. whaha..

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ik ga naar bed toe meiden....

Welterusten allemaal!

(bah ik bloed leeg....pffffff......overmorgen beginnen met clomid!!!)

6. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Babyvis, leuk dat je nu een berichtje plaatste :D ik had je ookal zien kijken hier haha. Heel veel succes met de Clomid gewenst!

@ all. Ik heb zo het gevoel dat er straks weer een babyboom komt net zoals eerst. Hier in de omgeving zijn er ook allemaal bekenden zwanger of nèt bevallen en nu hoor ik daar ook tussen (en hier was een babyboom), daarvoor was ook een hele groep tegelijk zwanger die ik kende. En nu denk ik echt dat er straks weer allemaal positieve testen voorbij gaan komen hier. Ik hoop het tenminste héél erg!! En duim voor jullie!! Het is jullie zo erg gegunt, echt.

Ik kon eerder vanavond niet meer op deze pagina komen beetje vreemd. Nu maar me bed opzoeken hihi. Weltrusten!

7. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Het zou mooi zijn als er binnenkort weer een babyboom komt hier!

@ Babyvisje; Gewoon gezellig meekletsen, joh. :p

@ Babyhope; Fijn dat jullie met IUI kunnen beginnen, ook wel prettig dat je vriend het mag inspuiten, dan wordt het toch wat persoonlijker.

@ Duchess; Woehoe nog een paar nachtjes slapen voordat je gaat trouwen! Trek je het nog een beetje met de zenuwen?

@ Miranda; Ik duim voor je dat nog 3 maanden Clomid genoeg is! Misschien wel minder!

@ Debby; Fijn dat er toch een eitje groeit! Hoe doen ze dat nou precies met het ophogen van die dosering? Gewoon de volgende dag verder met 75 IE? Soms snap ik er echt even niets meer van.
    Krijg zoveel informatie dat ik blijkbaar niet alles opsla.

Ik zal vast nog wel het één en ander gemist hebben, maar er wordt hier ook zoveel gekletst. :p
    Heb wel alles gelezen maar 9 van de 10 keer onthoud ik maar de helft.
    Dat wordt nog leuk als ik zwanger ben en last krijg van vergeetachtigheid. :D

@ Hier; Weinig te vertellen, zoiets stoms gedaan vandaag.
    Heb de Pregnyl in de koelkast staan, zijn 2 ampullen, eentje met die poeder en die andere met dat vloeibare gedeelte.
    Ik haalde het uit de koelkast om de bijsluiter (die er niet bij zat :() te gaan lezen en ik laat zo dat ampul met poeder op de grond vallen.
    Op de plavuizen vloer, dus pats boem, stuk.
    Schaam me best wel dat ik om een nieuwe moet gaan vragen nu...

Afijn, van de Puregon merk ik heel weinig, ben wat moe maar verder nergens last van.
    Vrijdag voor de 1e FM dus tot die tijd is het doorgaan met spuiten en afwachten.

8. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen,

Manlief is thuis, dus ik heb even tijd om lekker bij te lezen voordat ik aan het werk ga :D. Hij heeft een longontsteking, dus blijft deze week nog wel thuis.

@Babyvisje, welkom hier! Wat goed dat de Clomid 150 wel aanslaat, ik ben inmiddels begonnen met spuiten (1e x), omdat Clomid bij mij niet aansloeg. Ik heb ook hele erge PCOS helaas :(. Als je vragen hebt, mag je ze hier altijd stellen!

@Cindy, hahaha grappig idee dat je vriend 2x mag spuiten inderdaad :D. Maar wel een vertrouwd gevoel ook dat hij het mag doen zeg maar (lijkt mij).

@Tummetje, moet nog even je buikfoto's bekijken, ga ik zo nog even doen ;).

@Anja, ik mocht gisteren gewoon direct ophogen naar 75. Het is een pen die je per keer moet instellen voordat je gaat spuiten zeg maar, dus nu moest ik naar streepje 75 ipv 50 ;). Heel simpel werkt het eigenlijk. Lekker trouwens dat je nergens last van hebt, behalve moe. Ik heb er ook vaak hoofdpijn bij, maar dat vooral op de dagen dat ik werk en dus niet tussen de middag even kan rusten.

@Hier, gisteren met prikken deed het wel weer een beetje pijn. Merk dat de buik gewoon een beetje beurs wordt van al dat geprik, maar uiteindelijk is het voor een goed doel!

9. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    @Minnie, succes met de FM! Ik hoop toch dat er nu wel iets te zien is en anders op naar de volgende ronde...ik mis je trouwens al een paar dagen op het forum, hopelijk alles goed?

10. pientje80

pientje80 Actief lid

17 jan 2010
    151
    0
    0
    Goedemorgen! Hmmm en ik maar wensen dat ik snel zwanger ben, maar als ik het zo lees is het niet niks zo tegen het einde. Ik ben heel benieuwd naar over twee weken, gelukkig is er een korte skivakantie tussendoor, zodat ik niet alleen maar aan het wachten ben tot ik kan testen want dan duurt het eindeloos!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    MP ik denk hetzelfde als jou!!
    Ik denk persoonlijk dat sowieso Cindy, Debby en Miranda tegelijk zwanger gaan zijn (iig zo vlak na elkaar net zoals ons toen)

Anja, de zenuwen zijn eigenlijk helemaal weg. Stom he? Heb er gewoon heel veel zin in nu maar voel me er erg rustig onder. Ben wel blij dat ik niet meer zo gestressed ben hoor!! Haha.

Wat balen dat je hem kapot hebt laten vallen, maar kan gebeuren toch! Snap wel dat je je schaamt dat je een nieuwe moet gaan vragen trouwens. Maar je zult vast niet de eerste zijn hoor!

Wbt dat ophogen, dat is het voordeel van spuiten, als het niet goed aan lijkt te slaan kunnen ze een hogere dosis spuiten en kan het dus ineens wel aan slaan.
    Bij Clomid was het gewoon 1 cyclus 50 mg en sloeg t niet aan, cyclus afbreken en dan weer verder met een hogere dosis. Maar met spuiten kunnen ze in de cyclus al ophogen.

Debby kun je niet op een ander plekje spuiten ofzo als het beurs wordt? Geen idee of dat kan hoor maar het lijkt me niet zo lekker elke keer t zelfde plekje. Brr. (ben sowieso panisch voor spuiten haha)

Idd Minnie al even niet meer geweest?
    Iig van mij ook succes gewenst!!

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Goedemorgen Pientje!
    Enne je doelt denk ik op mijn berichtje? Whaha. Ik heb gewoon een zware zwangerschap, vanaf t begin al, amar dat hoeft natuurlijk niet bij jou ook zo te zijn he. :D Enne het is het wel waard hoor. Tis niet voor niets he? :)

Fijn dat je op vakantie gaat in de wachtweken, dat brengt geluk!!!!! ;) Ik was ook op vakantie. Kwam terug toen ik 1 dag overtijd was.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Jammer dat het zo rustig is hier hoor!!

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Nou gister bloed geprikt en nu moet ik volgende week weer naar de gyn voor de uitslag.
    Mijn hele arm doet zeer en het is blauw.. van 1 prikje

Bedankt nog voor de reacties allemaal.. Het is wel appart dat idereen verschillende symptomen heeft met pcos.

Wat waren jullie cyclussen voordat je aan de hormonen begon?

15. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @babyvis hehe eindelijk heb je een berichtje geplaatst haha welkom meid!!!!

@miran ik bloeide deze keer ook helemaal leeg..

@debby doe het nou in je been meid!! lijkt mij wel pijnlijk hoor onder de navel...
    ik moet trouwens bekennen ik heb nog geen blauwe plek deze keer hahaha we worden expertsss....

@duch ik denk ook wel dat er hier dadelijk een paar tegelijk zwanger zijn,,maar of ik daar bij zit???
    ik heb het idee dat he nog lang gaat duren!!! ook al heb ik weer een goed gevoel met de iui deze keer..

en ja dames daarom wilde hij het ook inspuiten hij zei en dan zeg ik meteen kom op soldaatjes doe je werk haha zie het nu al voor me...
    en deb ik ben deze keer ook weer meer moe hahaha....

@minnie waar ben je???

@tante gaat alles nog goed met beeb en jou?? je bent ook al even niet meer geweest...

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @hanneke ik heb altijd een cyclus van 35 a 36 dagen gehad...nooit langer.
    ja 1 keertje 2 maanden te laat en toen was ik ervan overtuigd zwanger te zijn maar dat was niet het geval...

17. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!!

@Mn buikfoto; dank jullie :D hihi
    @HSG; Echt zenuwen hoef je niet te hebben, maar bereid je voor op een niet zo fijne behandeling.
    Het resultaat kan er wezen, ik was direct zwanger erna :)
    @Babyboom; jaaaaa weer net zoals bij ons, gelijk 4 zwangeren :D of meer natuurlijk haha :D
    @Babyvis *hallo* lekker meelezen hoor, is gezellie :D
    @Anja; aggh.. kan iedereen gebeuren toch?
    @Pientje; aah het is voor iedereen anders.. Duchess heeft het net ff slecht getroffen :(

Zo.. we zijn weer goedgekeurd vandaag bij de VK. Had een VK en een VK i.o. dus dat was wel ff leuk :)
    Ga zo ff een tukkie doen.. vannacht 5 uurtjes geslapen.. wordt er een beeeeeeeeeeeetje moedeloos van..

18. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Het zelfde als bij mij ongeveer.. alleen het gekke is soms is hij 28 dagen en dan heb ik de hele maand geen pijn onderin de buik.. nu als ik 2 weken na mijn ongesteld zit en het pijn begint te doen dan ik vaak een dag krom lig van de pijn dan weet ik al mijn cyclus word langer.

Hoe zat het bij jou dan.. was het gewoon een bloeding om toch een echt ongesteld? want de arts zei tegen mij dat het bij mij waarschijnlijk alleen een bloeding is van mijn baarmoeder die de boel opruimt maar zonder ei.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hanneke, mijn cyclussen waren verschillend. Soms ineens wel weer 28 dagen maar meestal véél langer.
    Mijn laatste eigen cyclus was rond de 140-150 dagen (gestopt met tellen op een gegeven moment ;) ) en afgebroken met primolut.

Cindy ik denk dat het voor jou niet zo lang meer gaat duren hoor echt waar. Maarja ik ga steeds meer twijfelen aan mijn gevoelens want tja, hoevaak heb ik wel niet een goed gevoel gehad over jou. :(

Tummetje fijn dat jen weer goedgekeurd bent door de verloskundige, hihi! :D

Hier ook nooit een eisprong gehad waarschijnlijk, dus gewoon bloedingen zonder ei.. maar we hebben ons er nooit heel erg in verdiept. Werd hier heel fijn geholpen, meteen beginnen met behandelingen. Heb zelfs geen bloedonderzoek gehad of zaadonderzoek o.i.d. Meteen begonnen met Clomid..

20. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    WWWWHHAAA even snel een berichtje vanuit het ziekenhuis. heb gewoon een ei van 19 mm dus we moeten vanaaf en morgen aan de klus!!!!!!!! hij is of ineens hard gegroeit of ze hebben hem niet eerder kunnen zien!!!! ik moest gewoon janken!!!!

minniemouse

Deel Deze Pagina