@ tummetje: ach ja, ik weet toch dat we over 6 dagen gaan beginnen. Dan is het niet erg dat ik nu geen ei heb. Het zou een grap zijn geweest als ik voor de definitieve behandeling al zwanger zou worden. Schijnbaar had ik daar stiekem toch een beetje hoop voor. Wat leuk dat je weer gaat studeren. Ik wil al heel lang studeren, maar iedere keer komt er financieel tussen dat ik het niet kan betalen. Maar ooit komt de dag dat ik het wel kan gaan doen.
Had leuk geweest, net voor de behandeling zwanger jij had toch ook iets van een blog over de kinderwens?
Was idd leuk geweest, maar het is nu eenmaal niet zo. yep: beebjenotten.babysite.nl Daar ben ik te volgen.
Meiden, kom even melden, dat ik wel meelees, maar ik doe het verder eventjes rustig aan. Ik heb zelf weinig te melden en echt goed voel ik me niet sinds de laatste follikelmeting... Morgen mag ik weer en dan kom ik wel even laten weten hoe het was.. Maar het valt me allemaal een beetje zwaar de laatste tijd... Maar ik lees mee!
@ duchess: Ik kan het me voorstellen dat het je zwaar valt. Heel veel sterkte. En ik duim voor je dat het morgen wat beter is met de fm!
progesteron 2,3...dus niet goed. Ach..werd ook 2 dagen na bloedtest ongi..dus zou kunnen zei de gynaecoloog...twas te laag voor een eisprong net geweest en te hoog voor helemaal geen reactie van eierstokken geloof ik.... Nu meteen echo gehad...geen ei...wel hoop blaasjes... Maarrrr zag er rustig uit volgens gynaecoloog...baarmoederslijmvlies was goed dik, kwam overeen met dat er al een eisprong was geweest dacht hij...en ik had dat ook al gedacht 2 dagen terug buikpijn en nu niet meer...(niet geklust, dus deze ronde niets) Nu moet ik maandag dus nogmaals bloedprikken voor progesteron waarde bepaling...om te kijken of gevoel goed was...en dan belt hij vrijdags terug om de uitslag door te geven en te bekijken wat verder nu moet gebeuren...dus over 12 dagen...geen ongi...geen ei...wel ongi...wel ei...en dan zitten die 14 dagen luteale fase ook meteen goed hihi...dat wilde hij ook nog weten... Dikke knuffel voor iedereen!! Groetjes, Miranda
Ohja, Zethu, nog bedankt voor je lieve ehh krabbel? Geen idee hoe je dat noemt hihi, voor je lieve berichtje dan maar. Ik duim met je mee, ik ben al helemaal zenuwachtig. Ik snap het gewoon niet eigenlijk. Waar komt dat trekkende gevoel dan vandaan. (wat ik vanmiddag wéér had overigens..) En ik zit mezelf helemaal gek te maken. Misschien heeft ze wel niet goed gekeken etc. Had nl ineens een andere gyn, die viel in, en ik vond het er een beetje klungelig aan toe gaan..... Maarja we zullen het wel zien morgen...
Hallo Dames, Mag ik met jullie mee komen kletsen. Ik zal me even kort voorstellen, ik ben 37jr en heb een dochtertje van 2, sinds een maand of 9 weet ik dat ik PCO heb. Deze maand zijn we voor de 1ste keer Clomid gaan gebruiken. Groetjes Pcootje
@ Zethu, het is vaak verschillend wat je voelt tenminste nu bij mij wel. Voor me 1e eisprong had ik lage rugpijn 3 dagen en nu had ik dat niet alleen wel die erge hoofdpijn dagen lang. Ik ben benieuwd hoe je temp vandaag is, ik had al even gespiekt maar je had het er nog niet bij geschreven . @ Miran, Ik denk ook dat je gelijk hebt over die reden waarom ze niet verder met je willen. Maar vaak kunnen mensen hier niet zo eerlijk over zijn en maken ze zich er makkelijk van af jammer genoeg. Hopelijk vind je snel weer werk wat je goed bevalt! Kun je wel ongesteld worden zonder ei? Ik bedoel, echt ongesteld? Want het zou idd kunnen zijn dat je toen een heel vroege eisprong hebt gehad? Nou ik ben heel benieuwd. @ Tummetje, haha je kaartje gaat op mijn vorige lijken met die schommelingen. Wat leuk dat je weet welke opleiding je wilt gaan doen zeg, spannend . @ Duchess, ik snap je heel goed heb me zelf ook ff zo gevoeld. Het is ook allemaal niet niks. Toch hoop ik dat je morgen beter nieuws krijgt en dat je er weer snel bovenop komt. Succes voor morgen en een dikke knuffel. @ Pcootje, welkom hier! Gezellig dat je mee komt kletsen . Ben je met je dochtertje wel gewoon zwanger geraakt? En op welke dag zit je nu in je cyclus? Hier: FF geeft eindelijk mijn eisprong dag aan . En we gaan weer stabiel verder en dat schijnt een goed teken te zijn. Nu hopen dat àls er iets zit dat het straks goed ingenesteld zit.
MyPrecious: We hebben 5 jaar over onze dochter gedaan, maar wouden niet de mmm ingaan, omdat ik al veel gelezen had over overgewicht en vruchtbaarheid....tja en dat heb ik dus wel en vind dat op zich al irritant genoeg. Na een ziekenhuis opname kreeg ik vitamine B12 spuiten, dit heeft ook invloed op de stofwisseling. Na een half jaar was ik spontaan zwanger. Ik heb intussen van mn gyn begrepen dat verandering in stofwisseling invloed heeft op de pco. Tijdens de borstvoedingsperiode ( weer de stofwisseling verandering) werd ik nogmaals zwanger, maar dat werd een vroege miskraam. Alle artsen intussen erg verbaasd over die zwangerschap, want dat moest toch onmogelik zijn...niet dus. We zijn nu intussen een ruim jaar verder en lopen nu een ruim half jaar bij de gyn. De reden dat ik nu toch de mmm ben ingegaan is dat ik in dit ziekenhuis geen gezeur heb over mn gewicht heb en de gyn ken van de zwangerschap van mn dochtertje. Voor mij speelt ook mn leeftijd een rol mee, ik wil over een aantal jaren niet het gevoel hebben dat ik mijn kansen niet benut heb. Ik zit vandaag op de 8ste dag van mn cyclus en heb dus vandaag mn laatste clomid genomen. Morgen moet ik naar de gyn voor een meting. We zijn dan ook erg benieuwd wat we morgen te zien krijgen en hoe het verder gaat. Pcootje
@ Pcootje, Dus je hebt met pcos wel gewoon een eisprong dat is wel mooi. Maar 5 jaren is een lange tijd, dus je hebt gelijk dat je de mmm in bent gegaan. Van 1 kant denk ik: hoe bewuster kun je voor een kindje kiezen. En die gedachte laat me heel goed voelen. Ik hoop dat het me Clomid snel gaat lukken. Ben erg benieuwd wat ze morgen zien bij de follikelmeting, hopelijk goed nieuws. Succes alvast! Laat je het ons weten?
@ miranda: he balen zeg van je progesteron. Maarre wat zit er lang tussen bloedprikken en de uitslag..... @ duchess: graag gedaan hoor. Ik weet ook niet meer hoe het genoemd wordt. Ik wilde je gewoon ff steunen. @ pcootje: helaas welkom hier. Ik hoop dat je snel reactie, en mss een zwangerschap hebt. Is er een reden voor dat je 9 maanden hebt moeten wachten voor je clomid kreeg? @ mp: ik had er idd nog geen tijd voor gehad om temp bij te schrijven. Temp was 0.1 omhoog. Dus noem het maar hetzelfde. Ik zal het strax ff toevoegen (als ik het niet vergeet) Ik moet namelijk nog ff wat verf op de ombouw gooien (2de laag) Ik heb trouwens al op meerdere plekken gelezen dat je ongi kunt worden zonder ei. Spannend dat ff een ei aangeeft! @ pcootje: ik heb van mijn beste vriendin begrepen dat je extreem vruchtbaar bent als je borstvoeding geeft
Blijkbaar heb ik zo nu en dan een keer een eisprong, die we dan ook nog eens hebben gevonden. Mijn cyclus varieert tussen de 30 en 40 dagen. De afgelopen maanden een aantal keren bloed laten prikken aan de hand van FM, maar de waarden zijn dan te laag om een eisprong aan te tonen. De folikkels groeien meestal ook te langzaam. De reden dat ik het eerst alleen met FM heb geprobeerd zijn er eingelijk 3..... 1: vond ik nadat het me 2 keer op de natuurlijke manier was gelukt het me misschien ook wel een 3de keer zou lukken... wishfull thinking , door met een beetje hulp van de gyn het juiste moment te vinden. .... de 2de reden is dat ik nog borstvoeding gaf, hierdoor kon/wou ik niet met de hormonen beginnen..... en de 3de is dat ik er toch wel tegenop zag om met de hormonen te beginnen, aangezien mn lichaam ook niet tegen de pil kan. Zethu: Dank je wel.... je hoort er inderdaad diverse dingen over. In mn kraamtijd werd ik gewaarschuwd dat BV geen voorbehoudmiddel was en dan raak je zwanger en dan vallen er een paar gyns van hun stoel, omdat volgens hun BV een soort natuurlijke anticonceptie is. Ik weet ook niet hoe het precies zit, maar ik hoop dat je vriendin gelijk heeft, aangezien ik nu sinds kort volledig met de BV ben gestopt...wie weet geeft dat weer een verandering in mn cyclus weer.
hallo meiden, duchess: ik snap dat je even wat minder op het forum wilt zijn. het is toch een beetje moeilijk allemaal!! zethu: ei???? jeeeeeeeeeeeej!! het zou toch te gek zijn als he meid........ miranda: nou das dan ook wat dat ze zo met je omgaan. slaat nergens op eigenlijk! ik hoop voor je dat je snel wat kunt vinden. ik ben ook nog druk op zoek dus we zitten in hetzelfde schuitje als ik wat vind waar ze meer mensen voor zoeken dan laat ik het je wel weten. pcootje: welkom!! @all: hier alles wel okee. hele dag al vieze bruin/rode troep dus denk dat ongi eraan komt!! ik hoop het tenminste. nog niet genoeg voor een tampon ofzo maar wel voor een inlegkruisje. moet ik dat dan al rekenen als ongi?? lief suus
@ pcootje: best kans dat die vriendin van me gelijk heeft hoor. Een andere vriendin van me was net bevallen van haar zoon die via ivf opgewekt is. (haar vriend heeft slecht zaad) volgens mij gaf ze bv, en niet lang daarna was ze zwanger van de 2de. De 2de is 14 maanden jonger. @ suusje: nope, pas als het goed doorbreekt is het ongi. Was vanmiddag zo onzeker over mijn lichaam dat ik het zkh gebeld heb. Gisteravond had ik namelijk krampen en bij naar bed gaan helderrood met afvegen. Maar zolang het niet lijkt op een normale ongi is er niets aan de hand. Ik weet niet of het een ei is. Ik vind het zo gek dat ff het kruis gisteren weghaalde, en vandaag weer terugzet op exact dezelfde dag. En dat terwijl mijn temp gewoon laag is. Ik snap niets meer van mijn lichaam.
zethu, ik bloed ook na een eisprong helderrood met afvegen...vaak maar klein beetje en krampen...en verder niets meer...dus duimen!! Meestal tot 3 dagen erna.... Groetjes, Miranda
@ miranda: Het vloeien begon 2 dagen na het vermoedelijke ei. Volgens FF heb ik afgelopen vrijdag mijn ei gehad. Ben nu dus al voor de 4de dag aan het vloeien. Heb ik tot nu toe nog helemaal niet zo lang gehad. En ook niet zo erg als nu. Daarbij was het iedere keer ergens midden in de cyclus, niet na een ei. Ik wacht maar weer af wat ff verder met mijn kruis gaat doen.
Nou meiden, ben weer terug. Niks verandert. Moet maandag weer. Dan hebben ze smiddags teamoverleg over hoe nu verder. Over op 150mg was ze niet zeker van, door mijn bijwerkingen. Waarschijnlijk over op injecties...... Bah waarom is het toch allemaal zo moeilijk????
@ duchess: ik vind het zo erg voor je! Het wordt eens tijd voor goed nieuws voor jou! @ hier: nog steeds een kruis bij FF temp is weer wat omhoog gegaan. Ik ben zo benieuwd wat dit inhoudt! We zullen het wel zien