PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hallo,

Ik ben net bij de gyn geweest voor FM (dag 8 , er zijn een aantal follikels in ontwikkeling zowel links als rechts, de gyn zag 1 van 1.1 en 1 van 1.2, de anderen zijn allemaal te klein. Ik moet zondag weer heen voor FM. Voor mij geeft dit wel een prettig gevoel omdat ik zonder clomid op dag 13 pas rond de 1.2 zat.

Ik hoop dat iedereen maar snel positief nieuws mag hebben.

2. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

zethu: toch een eitje denk ik dan! joehoe!!

pcootje: owkee er is dus wel wat aan het gebeuren. ben benieuwd zondag!

duchess: ach meid! wat een gedoe allemaal zeg! ik hoop voor jullie dat het allemaal niet hoeft die spuiten zetten enzo.

@all: hier nog steeds bruin/rode troep maar nog steeds niet doorgezet. gggrrrrr. vorige keer had ik dat ook een hele week en na die week zette het ineens door. erg irritant. mja. straks komt er een wagen van de kringloopwinkel spullen ophalen die wij niet meer nodig hebben en die dus weg mogen. eindelijk een beetje meer ruimte op zolder. ik was alle trowp zo zat!! merendeel is ook niet eens van ons. mijn vriend woonde hier al 7 jaar voordat ik erbij kwam en het leek wel een opslag voor de hele familie. meubels, baby uitzet, serviesgoed, en nog vanalles meer. we hebben iedereen opgebeld. komen jullie jullie eigen zooi niet ophalen dan laten we het over een week ophalen door de kringloop. week is voorbij en vanmiddag komen ze. wat ben ik blij daarmee. als het goed is dan gaan we zelf binnen nu en een jaar verhuizen en ik had er echt geen zin in om naar de stort te rijden met andermans spullen en dan ervoor te moeten betalen. eigenlijk ben ik wat dat betreft wel een zeur. haha.

liefs suus

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    hee meiden

mag ik me bij die clubje voegen?
    Ik ben in juni 2008 gestopt met de pil, heb PCO. eerst 3 maanden zelf proberen, geen cyclus (ja van 70 dagen..) Daarna naar het ziekenhuis en aan de Clomid. Sloeg niet aan.
    Ik ben toen geopereerd, gyn wilde eerst een LEO behandeling proberen alvorens we gaan spuiten.
    Operatie gehad, 1 ei van mezelf gehad na de operatie :)
    2e ronde na de operatie een ei mbv Clomid 50. En nu zit ik in de 3e ronde, Clomid 50 en op dag 22... nog geen ei te zien nu :( Ja eerst 10mm, gister 9mm (geslonken?!). Morgen moet ik weer terug.
    Maar ik heb niet altijd vertrouwen in de echo's want ze hebben hem al een keer eerder gemist!
    Mijn gyn wilde op dag 21 mijn cyclus afbreken, maar gezien die operatie wilde ik mijn lichaam meer de tijd geven. Vorige maand dus gedaan en op dag 24 is het eitje gesprongen (follikelvrouw zag op dag 21 toen een ei van 11mm, maar volgens haar zou die niet mee springen, nou wel dus!).
    Nu zit ik dus op dag 22 en nog weinig beweging, maar ik blijf hopen op een ei.

Zijn er hier ook meiden die een LEO gaan krijgen of wordt daar niet over gesproken?

4. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey vliegje.

helaas welkom bij dit clubje. ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen en dat je lekker mee kan kletsen. volgens mij is er hier niemand die het over leo heeft gehad. maar ik kan me vergissen.

@all: de kringloop zou komen tussen 13 en 17 uur. wordt er om 10 over 13 al aangebeld. waren ze er al. wat een service zeg!! echt beter. ik had al geen zin om de hele middag te moeten wachten en te luisteren of ik de bel wel zou horen. haha. ik heb weer space in de hut!!

liefs suus

5. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ pcootje: Ik ben heel benieuwd hoeveel ze zondag gegroeid zijn.

@ suusje: Groot gelijk dat ze zelf hun troep moeten halen, en als ze het niet komen halen dat het dan met de kringloop mee gaat.
    Die roodbruine troep heb ik nu ook al een paar dagen. Wordt er niet goed van. Het drupt er soms ook uit als ik op wc zit.
    Of ik een ei heb gehad weet ik niet. We zien wel. Ik weet alleen dat mijn lichaam op dit moment, vlak voor we de behandeling ingaan heel raar doet.

@ vliegje: allereerst moet ik je helaas welkom gaan heten. En natuurlijk mag je je toevoegen.
    Bij mij is niet gesproken over een leo-behandeling. Als alles goed gaat dan begin ik dinsdag met behandeling

@ suusje: zo dat is lekker op tijd! En zo heb je de rest van de middag nog voor jezelf. Heerlijk.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey pcootje en vliegje,

Spijtig dat jullie ook PCo hebben, maar klets gezellig mee!

Zethu, bah zoveel rood/bruin verlies...dat is geen ei bloeding...dat lijkt me gewoon tussentijdse schoonmaak....zucht...stom lichaam hebben we soms ook he.

Leo, nee sorry geen ervaring mee....

Groetjes,
    Miranda

7. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ miranda: Het leek me idd ook geen eibloeding. Ik moet nu echt regelmatig mijn inlegkruisje vervangen daardoor. Meer als normaal. Maar het is te weinig voor tampon/maandverband.
    Grrr, rotlichaam. En dan ook nog eens die druk die ik in mijn onderbuik voel.
    Maar ja, we wachten gewoon af, Het is nog maar 5 dagen (al duren de dagen op dit moment heel lang)

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    FF een positieve noot!, nog maar 5 dagen!! wow die gaan omvliegen ;) Nee ff serieus...

Bekijk bijlage 830

Ik weet hoe moeilijk het is.......

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    De afgelopen dagen gaan zolangzaam voorbij dat ik het idee heb dat het nog heel lang gaat duren voor het dinsdag is. Gelukkig morgen heel veel afleiding: alles van de muren en kasten afhalen om te kunnen gaan schilderen. plakband verwijderen van de doorgeefkast, darten (vrijdagavond en zaterdag overdag) Zondag gaan we het plafond en muren verven.
    En nu ga ik maar eens wandelen. Gaat de tijd ook wat sneller voorbij. Daarna zal het wel al weer tijd zijn om het eten klaar te maken en vanavond nog ff oefenen voor het darten.

10. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @ Duchess; kan begrijpen dat je het even niet meer ziet zitten. Dikke knuffel voor jou.
    En echt, jij wordt ook zwanger!

@ Zethu; Fijn dat je een beetje afleiding hebt, anders zit je ook maar te wachten en te wachten tot het eindelijk dinsdag is.

@ Pcootje; Welkom hier en ik wil je succes wensen zondag.
    Hier doen ze trouwens niet aan FM op zondag.
    Ik heb aanstaande zondag mijn 13e CD en moest eigenlijk op CD 12 voor een echo Maar dat is op zaterdag dus dat kan ik ook op mijn buik schrijven. Maandagochtend een afspraak voor een echo.
    Nou ja, één dag zal vast niet veel verschil maken, denk ik.

@ Vliegje; Jij ook welkom hier. Ik heb geen ervaring met leo, maar wil je wel heel veel succes wensen en ik hoop met je mee op een mooi ei.

@ Suusje; Lekker dat ze zo bijtijds waren, dan heb jij ook nog iets aan je middag!

Voor de meiden die in afwachting zijn; mijn duimen draaien overuren.

@ Hier; Ik ben in afwachting van de echo die ik maandag krijg. Hoop zó dat er nu wel iets te zien is.
    Hoop echt dat die 100mg is aangeslagen.
    Heb wel enorm last gehad van de bijwerkingen dit keer.
    Last van mijn darmen, enorme stemmingswisselingen en voornamelijk niet te genieten.
    Ben daarom ook even niet geweest de afgelopen dagen, voelde me echt rot.
    Zweet me helemaal kapot 's nachts en zodra ik mijn bed uitkom ren ik naar de douche.

Ach nou ja, we zullen zien... We zijn in ieder geval vol goede moed begonnen met klussen. :D

11. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bedankt meiden voor het warme welkom, ik voel me na 1 dag al behoorlijk thuis.

@ Vliegje jij ook welkom, spijtig genoeg. Leo is me niet bekend.

@ Suusje : Je hebt groot gelijk hoor, ik zou ook geen zin hebben in de rommel van een ander. Opgeruimd staat netjes! Ben wel benieuwd of er nog verlate reacties op komen.

@zethu ; ik hoop dat de komende dagen sneller voorbij gaan aan je agenda zal het niet liggen zo te zien... veel plezier met klussen(letterlijk deze keer) en darten.

@anja89: had je van de lagere dosering ook last van de bijwerkingen? Ik hoop dat jij maandag iets moois te zien krijgt...groot gelijk dat het klussen is begonnen, ligt er in ieder geval iets te wachten :) . Doen ze bij jullie ook geen FM op zaterdag? Maar ach net wat je zegt, maandag is vast ook vroeg genoeg!

12. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

@ Duchess, wat een klote nieuws :( nou injecties moeten goed werk gaan doen dan hoor. Het MOET gewoon.

@ Pcootje, spannend dus bij jou hopelijk groeien er zoiezo 2 mooie eitjes.

@ Suus, heb je helemaal gelijk in dat jij er niet mee rond wilt rijden hoor. Zo zou ik ook denken. Ben benieuwd trouwens of je ongie gaat worden.

@ Vliegje, eigenlijk zijn wij allemaal nog maar net met de Clomid begonnen. Tummetje zit nu in ronde 3 met Clomid. Dus we zijn allemaal nog niet zo heel ver daarin. Welkom trouwens! Gezellig dat je mee wilt kletsen.

@ Zethu, haha ik was ook de dagen aan het aftellen voor mijn 1e ongie opwekker en daarna Clomid het is zooo spannend.
    Ik twijfel nu echt of je wel een ei gehad hebt waar FF het stippel kruis neergezet heeft.. Afwachten maar weer.

@ Anja, zo te horen lijkt je Clomid te werken. Die darmen had ik elke x last van met Clomid terwijl ik normaal echt bijna niet naar de wc kan :D . Dus klusze alvast :p .

.

Mijn kaartje is nu top ik hoop zo dat het zo doorgaat met resultaat. Ik voel me zo egoistisch wanneer ik dit type, want ik gun het jullie allemaal echt stuk voor stuk. Topmeiden zijn jullie en we mogen ook wel blij zijn met ons cluppie hier, zo close met elkaar :D .

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    hoooooooooooi ik is dr weer :D .
    Zie een bekende uit de LEO club, welkom Vliegje ..

Hier nog niks aan de hand, erg moe moe moe maar dat ben ik al ander halve week.

Morgen zou me tante zegger komen tot maandag, maar ik heb maandag een gesprek op school (andere depadance) en dus zou hij tot maandag blijven.. Maar we hebben besloten om hem vandaag maar op te halen :D .. dus hij slaapt hier wel 4 nachtjes haha .. Verder alles goed hier ???

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hoi hoi

ik weet niet of ik jullie bij kan houden, maar ga mijn best doen. Kunnen jullie geen update schrijven hahaha :D

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ anja: ik duim voor je dat er wat te zien is.

@ pcootje: We zijn hier meiden met het zelfde probleem, dat kweekt toch een band vind ik. En daardoor kunnen we anderen een hartelijk welkom geven.

@ mp: zo gek dat ik een paar weken geleden nog zo tegen jullie opkeek dat jullie al mochten beginnen, en nu mag ik zelf gaan beginnen. Ik vind het gelijk ook een beetje angstig. Dat heb ik vanmorgen ook in het dagboek van mijn site gezet. Ik ben wel blij dat er eindelijk iets gaat gebeuren, maar nu is er geen weg terug. Hoe lang zal het gaan duren voor ik reactie heb?
    Het is je trouwens van harte gegunt dat je kaartje er zo top uitziet.

@ tante Mars: wat leuk dat je tantezegger er is. Ik wens je heel veel plezier met hem!

@ vliegje: dit is mijn update: toen ik 4 jaar geleden net iets met mijn vriend kreeg was ik gestopt met de pil en na 4 normale cyclussen bleef het uit. Omdat ik enorme buikpijn had heb ik een echo gehad en toen bleek ik pco te hebben. Ik ben toen weer aan de pil gegaan. Vorig jaar is mijn schoonzus bevallen van een allerliefst meisje en mijn vriend werd de peetoom. De dag erna zei hij dat hij ook graag kids wilde. Hij vond het nogal snel om gelijk met de pil te stoppen dus zijn we nog een half jaar doorgegaan. 2 november ben ik gestopt met de pil en begon gelijk heel onregelmatig te menstrueren. Daardoor heeft mijn huisarts me doorgestuurd naar de gyn. Eerst zat ik bij de verkeerde gyn (bevallingsgyn ipv fertiliteitsarts) en vervolgens moest ik 8 kilo afvallen voor ze me mocht/wilde helpen. En die ben ik inmiddels kwijt. Ik blijf voorlopig doorgaan met afvallen tot ik zwanger ben. Ieder kilootje is meegenomen.
    Als ik voor dinsdag niet uit mezelf ongesteld ben geworden moet ik 's morgens op hcg laten prikken, 's middags bellen voor de uitslag. niet zwanger is starten met provera.
    Ook was er een probleem met mijn linkereierstok in beeld te krijgen via een inwendige echo, vandaar dat ik een hsg (ze noemt het steeds baarmoederfoto) ga krijgen in de eerste ronde. Als ik eenmaal ongi ben moet ik bellen voor die afspraak en ik moet op cd3 beginnen met clomid.

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Zethu, spannende dagen dus voor je! Die HSG heb ik ook gehad, tijdens mijn LEO. Blijkt best pijnlijk te zijn heb ik gehoord. Ik hoop gewoon dat het niet meer nodig is voor je!

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Bij de een doet het veel pijn, bij de ander niet. Dat is juist het gekke. Ik ga hem hoe dan ook krijgen. Want ze moeten natuurlijk ook kunnen zien of er een eitje groeit aan die kant. En als ze die niet in beeld kunnen krijgen zien ze ook geen eitje.

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb ook een HSG gehad..en deed pijn..maar was draaglijk hoor...vond het achteraf erger..had buikkrampen.

Oh en update hier..
    december 2004 gestopt met pil
    half 2005 naar gyn, te horen gekregen val maar af probeer een half jaar en kom dan maar terug....50 kilo!
    eind 2005 naar andere gyn in amsterdam
    na HSG, onderzoeken en 6 rondes clomid zwanger! ons mooie meisje geworden!!

Nu al weer in ronde 10...regelmatig een cyclus maar niet een regelmatige...pas gestart weer met de MMM....bloedprikken voor eisprong..niet duidelijk te zien..nu maandag weer bloedprikken om deze cyclus te kunnen kijken voor eisprong...en daarna verder kijken of er stappen nodig zijn of dat ik moet blijven proberen met eigen eisprong!

Groetjes,
    Miranda

19. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    Bedankt voor die info miranda.

Oh en ik heb mijn temp ingevuld en het kruis is weer weg. Dat komt weer wat meer overeen met mijn gevoel. Maar nog altijd bruinverlies. Gelukkig veel afleiding de komende dagen.

Zo nu ga ik ff alles aan de kant ruimen om zondag te kunnen verven (morgen zullen we de hele dag op pad zijn voor het darten)

20. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    hey meiden,

hier veranderd de bruin/rode troep steeds meer in wat meer en rodere troep. ik wordt echt ongi volgens mij. ben ook ineens wat zwaarder dan normaal. joehoe....

de eetkamertafel hebben we verkocht en nu wil die mevr de tafel vanaaf al op komen halen. betekend dus dat we nog 6 weken zonder tafel zitten. ik zet dus de pc maar op het dressoir even neer. naar boven kan ook maar dan moeten we even wat gaten boren voor de internetverbinding. vriendlief zat er al over te zeuren dat dat een klote werkje is en dat eerst andere dingen voorgaan. ggggrrrrr. hij zit nooit achter de pc denk ik dan. haha. ff overhalen dus dat ie dit weekend ff gat doet boren dan kan de pc boven op het bureau staan. moeten we wel eerst 2 zware kasten verzetten. mja we zien wel.

gaan jullie nog wat leuks doen vandaag??

liefs suus

Deel Deze Pagina