PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    6 weken zonder tafel is wel te doen. Ik hoop dat je vriend nog dat gat wil boren om de pc boven neer te gaan zetten.
    Je bent flink opruiming aan het houden zeg! Lijkt me een lekker gevoel....

Ik heb net alles weggehaald wat in de weg kan zitten als we gaan verven zondag (alle schilderijen van de muren, bijzettafeltjes weg) Het is nu behoorlijk kaal hier in de woonkamer. Maar ja dan kunnen we wel goed onze gang gaan zondag.
    Zo dadelijk ga ik lekker sporten, de hoogstnoodzakelijk boodschappen voor het weekend halen, en vanavond darten. Daar heb ik best veel zin in. Al zal ik veel wedstrijdjes moeten spelen en morgen barsten van de spierpijn. En dan moet ik er ook nog spelen

2. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    zethu: jij bent ook goed bezig!! alles al aan de kant joh.

hier straks ineens veel bloed met stolsel. minitampon ingedaan, net ff gecheckt en die zat voor de helft vol (sorry voor de ranzigheid) met stolsel enzo. maar verder is het nu weer beetje bruin. is dit dan wel ongi nu ik dat heb gehad of nog steeds niet?? gggrrrrrr krijg er echt de rambam van van dat lichaam van mij. haha.

liefs suus

3. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    WHAAAAAA!!! Er groeit een eitje ;)
    11x12mm ;)
    Maar ik snap iets niet… mijn temp was vanochtend al hoger…

Nou ja, hou het weekend wel in de gaten. Maandag nog een meting.
    Mijn gevoel heeft me tot nu toe weer niet in de steek gelaten.
    Ze begon vanochtend met ‘we meten nog 1 keer, daarna heeft het geen nut meer’.
    Dus ik zeg nog, ‘wil eerst maandag die andere vrouw nog zien’.
    Toen ging ze kijken en zag ze het ei
    J

Baarmoederslijmvlies was ook 9mm, heel goed dus.
    Dus ik mag toch maandag terug komen, stelletje… Ik heb waarschijnlijk gewoon een lange cyclus!
    En ik wil mijn lijf de tijd geven.

Wordt vervolgd hopelijk!

Miranda, 50 kilo!!! Jee!!! wat knap!

Suus, toch ongesteld?! :(

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    whaha nee dat was ik niet afgevallen..dat zou moeten van de gyn...heb er 10 afgekregen toen...en toen ik startte met clomid zaten er zo 15 weer aan whahaha..

Goed bezig Zethu!

Groetjes,
    Miranda

5. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

pff hoe kon ik nou vergeten dat Mars met laparoscopie heeft moeten ondergaan domme ik, sorry meis :( Hoe gaat het nu met jou?

@ Zethu, ik snap wat je bedoeld idd dat had ik zelf ook elke x wanneer iemand met Clomid mocht beginnen. Afwachten of het aanslaat ja. Ik weet nog dat ik zo bang was omdat het bij de 1 naar de ander niet aansloeg en ik begon er net mee. Maar toch sloeg het wel aan bij mij (nu weet ik niet of het goede eisprongen zijn omdat ik geen FM krijg maar toch). Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren bij ons allemaal hier. Ik reken zoiezo eerst toch wel in me achterhoofd op een half jaar. Moet je ook wel anders wil je toch te snel.

@ Suus, duim voor je dat je ongie snel doorzet dan ;) . Irritant wanneer je 6 weken zonder tafel zit, maar er is mee te leven denk ik dan. Goed plekje voor de pc zoeken en dan mag je vriend niet meer zeuren hoor :p stoute vriend.

@ Vliegje, jeej een ei! Goed hoor :D . Heb je ook een temp kaartje op FF? Ben er wel benieuwd naar.

Ik vind het trouwens altijd naar om te lezen wat jullie meiden moeten meemaken eigenlijk hé.. Wanneer je zo wat kletst dan vergeet je dingen al snel, tenminste ik wel ik onthoud niet alles zo goed pff. Maar wanneer ik dan alle dingen achter elkaar aan lees denk ik pff wat hebben jullie ookal veel moeten meemaken. Hoop echt dat we straks allemaal heel snel achter elkaar zwanger mogen zijn en dan kunnen we over andere dingen praten ;) .

Vandaag is het een beetje mis gegaan met het tempen. Dat rotding hoorde ik niet dus ik vroeg mijn vriend om ff te gaan kijken en trekt hij zo die hele deken van me af.. Ik vroeg of hij het deed. Nee zei hij. Dus ik druk hem uit en heb niet naar de temp gekeken want ik dacht dat hij bedoelde dat de thermometer het niet deed maar hij bedoelde het piepje. Nee duh. maar 36.7 stond er op zei hij, maar wat nou als hij het niet goed gezien heeft. Dus ik nog een x inmiddels 2 minuten later en koud omdat die deken van me af was. 36.5 was het toen. Baal wel want 0.2 vind ik wel een verschil, morgen maar weer kijken!
    Ik heb 36.5 maar aangehouden en nu is mijn kaartje niet zo mooi meer.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hmm MP, ik zou 36,7 aanhouden...ligt dat meer in de buurt van gisteren?

Oh en mijn digi thermometer als je die de keer erop aanzet zie je de oude temp nog even...jammer dat je al opnieuw hebt getempt....anders had je nog kunnen kijken!

Groetjes,
    Miranda

7. MyPrecious

Ja gisteren was ie ook 36.7. Mijn vriend kijkt altijd ff op mijn kaartje wanneer hij thuis komt en hij zei ookal waarom heb je er 36.5 neer gezet er stond 36.7 toen ik keek. Maar ik wacht het morgen wel weer af. Als er morgen weer 36.7 op zou staan dan zou ik het alsnog kunnen veranderen :) .
    Bij mij kun je ook opnieuw kijken, maar ik had begrepen dat de thermometer het niet deed en toen had ik hem alweer aan voordat hij zei dat er 36.7 stond. Stom stom. Maar ga me verder niet druk maken over 1 tempmislukking :p .

Fijn weekend allemaal.

8. MyPrecious

Ik zal het toch maar hier plaatsen. vanmorgen toen ik uit bed kwam zat ik een streep onder mijn navel en ik dacht dat ik spoken kreeg maar ik kreeg hem wel opd e foto

Voel me echt stom maar heb een verkleinde foto in me album gezet het valt zo veel minder op dan op de hele foto maar jullie zouden iets moeten zien? Heb dit nog nooit eerder gehad.
    Verwijder de foto morgen weer dus als je hem wilt zien ga je gang.

9. yvy30

yvy30 Bekend lid

2 okt 2008
    549
    0
    0
    Limburg
    Hallo dames! Ben ik ook weer eens een keer, tussen alle vakantievoorbereidingen en werk door. Heb wel meegelezen, maar door een weigerend toetsenbord niet meer kunnen reageren. Gelukkig doet 'ie het nu weer.

Helaas kan ik deze ronde definitief afschrijven. Heb maandag bloed laten prikken, en het oestradiol was nauwelijks gestegen. Einde oefening voor deze ronde dus. Ach, ik ga eerst eens op vakantie, en dan vol goede moed de volgende ronde in.

@pcootje en vliegje: (helaas) welkom hier! Oh en Vliegje: het lukt mij ook niet om hier dagelijks een berichtje te plaatsen, probeer wel zo veel mogelijk mee te lezen, maar kan het ook niet altijd bij houden.
    @suusje: goed bezig met grote opruiming, zie ik. Fijn gevoel he, meer ruimte in huis? Klinkt trouwens alsof toch je ongi gaat doorzetten.
    @MP: je niet schuldig voelen, onze tijd komt ook nog wel een keer. Ik ben blij voor je dat de medicatie wat doet. Ik zou ook 36,7 als temperatuur aanhouden.
    @ Tante Mars: veel plezier met je tantezegger!
    @Vliegje: jippie, een eitje! Hopelijk groeit die goed verder.

@update: sinds december 2008 gestopt met de pil. Begin april de diagnose PCO gekregen, eind april 1e afspraak bij de fertiliteitsarts, en nu net de eerste (mislukte) ronde Clomid achter de rug.

10. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Precious, wat zou die streep betekenen!? Ik zie hem ook ja!

En dat van die dekens he, zou dat zoveel verschil maken??
    Ik had van de week een bloedhete nacht gehad (die bijwerkingen ook he!) en een zeer lage temp.
    Vanochtend ook zo'n nacht, maar een hogere temp...
    Maar goed, ik geloof niet dat het vanochtend klopte haha.
    Ik zal zondag ofzo ff mijn lijstje plaatsen. Hopelijk word ik morgen en zondag wat vroeger wakker (zet er niet mijn wekker voor namelijk). En dan plaats ik zondag ff mijn lijstje. Temp pas weer een paar dagen namelijk. Kan wel mijn vorige lijstjes tempen met een zeer duidelijk eitje ;)

Weet je waar ik wel blij om ben, veel meiden zijn snel geholpen. Sommige doktoren/gyns willen dat je eerst een jaar probeeert, maar ik lees toch best wat verhaaltjes van meiden die snel geholpen worden. Das toch wel fijn!

Miranda, ik vind 10 kilo al knap! Ik zou het niet kunnen hoor.

Zal ff mijn tempkaartjes opzoeken.

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Dit is de 1e ronde na de operatie.
    Op dag 15 de LEO gehad, op dag 27/28 eitje.
    Hele mooie geleidelijke stijging, eiwaarde van 63!! Super ei dus.
    Was toen 3 dagen overtijd, cyclusduur van 43 dagen.

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    En deze is van vorige maand, heeeeel ander lijstje he! Heel onregelmatig. Eiwaarde van 41.
    Ook een goed ei dus.
    Precies 2 weken na ei ongesteld. Cyclus van 37 dagen.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoi meiden,

Ik wil even de nieuwe meiden welkom heten, elke keer toch weer jammer dat er nieuwe bij komen, maar natuurlijk wel gezellig. ;)

Ik lees met jullie mee. Hier gaat het echt ff niet lekker. De tijd kruipt. Ik wil nu verder, ik ben het wachten écht zat... We gaan alweer richting de 4 jaar, en daar wil ik niet teveel aan denken...
    Ik heb besloten dat ik maandag ga zeggen dat ik liever met Puregon wil beginnen. Ik heb gehoord dat je hier minder bijwerkingen van krijgt en dat er ook een hogere slagingskans is. Wel vind ik het vreselijk eng, die spuiten... Maar dat zal wel wennen.

Ik lees met jullie mee, en hoop hard dat er een zwangerschap tussen zit deze ronde, zie al wat positieve berichtjes hier en daar!!
    Als ik me wat beter voel, zal ik wat fanatieker mee komen posten. Tot die tijd lees ik lekker mee met jullie, want ben natuurlijk wel benieuwd hoe het jullie vergaat!
    Ik zal maandag nog wel laten weten hoe en wat er nu verder gaat gebeuren.

Groetjes!!

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Temp was vandaag weer laag, dus denk dat de temp van gister niet goed was. Ik heb ook nog geen ei gehad, ik hoop op morgen of maandag.
    Maar ik hou mijn temp goed in de gaten nu :)

Duchess, waarom kaart je zo'n LEO niet aan?? Het is veel minder ingrijpend dan spuiten. Spuiten is heel heftig zeggen ze.... als je overstimulatie hebt wordt alles afgebroken en kan je weer opnieuw beginnen (ook als je al een paar weken bezig bent).
    De LEO vergroot je kansen net zo als met spuiten.
    Maar niet ieder ziekenhuis doet het natuurlijk
    Sterkte hoor!!!
    4 jaar is zooooo lang :(

de meeste meiden die in dit topic schrijven zijn bezig met de 1e dan?

Zometeen een fotoshoot helemaal in Apeldoorn (eigen bedrijfje fotografie naast mijn 'normale' fulltime baan). Eindje rijden. Maar met hondjes dus heb er zin in. Hopelijk blijft het droog.
    Tot vanavond allemaal. Fijn weekend en alvast een fijne vaderdag.

15. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ suusje: wat een raar lichaam he. Ik weet zelf ook niet meer wanneer je het als ongi mag gaan tellen. Bij ons in het zkh zeggen ze als het lijkt op je normale ongi.
    Het lijk bij mij niet op een normale ongi, maar heb wel soms rood, maar overwegend bruinverlies. Gisteravond had ik ineens mijn hele inlegkruisje vol zitten. Dacht ik nu zet het door. Vervolgens tot op vanmorgen maar 4 druppels of zo. Ik word er zo gek van!

@ vliegje: jeuj een laat ei! Ik ben heel benieuwd. Hoe groot was het ei eigenlijk?

@ miranda: he bah zoveel afvallen en dan vervolgens weer aankomen door de clomid. Was je in de gehele behandeling 15 kilo aangekomen, of was er meer bij gekomen?

@ mp: ik zou 36.7 aanhouden.

@ miranda: mijn digi therm geeft het niet aan. Maar het is zowiezo een raar ding.

@ mp: 1 tempmislukking is niet zo'n ramp. vooral niet als het iedere keer rond dezelfde temp zit.
    Een streep onder je navel? Ik heb ff gekeken, maar zie idd heel licht een streep staan. Ik ben heel benieuwd.

@ yvy: jammer dat de eerste ronde niet is aangeslagen. Maar wat dat betreft verwachtte je het wel na de eerste paar keer prikken he.

@ vliegje: Ik zet wel altijd mijn wekker om te tempen. In het weekend zet ik hem daarna wel altijd weer uit, of later. Zodat ik toch iets kan uitslapen.
    Mijn HA heeft me trouwens zo snel al doorgestuurd omdat al bekend was dat ik pco had en ik al gelijk zo'n onregelmatige cyclus had.
    Zijn trouwens 2 heel verschillende tempkaartjes. Bij mij is het constant zo onregelmatig. Maar als FF dan toch weer een kruis zet begin ik me iedere keer toch weer te verheugen. Stom eigenlijk. Want het is niet de eerste keer dat het kruis weer weggehaald wordt.

@ duchess: wat fijn dat je nog ff wat van je laat weten. Heel veel succes maandag. Ik hoop zo dat er eens goed nieuws voor je komt. Heel veel sterkte!

@ vliegje: de meesten die hier schrijven zijn idd bezig met de 2de. Er zijn hier 2 die al een hummeltje hebben rondrennen.

@ hier: ga me nu lekker douchen. Daarna klaar maken om verder te gaan met de clubkampioenschappen van het darten. Heb gisteren 6 van de 14 partijen gegooid. Heb er 1 gewonnen! En dat terwijl ik amper geoefend heb en minder lang gooi als alle deelnemers.
    Mijn vriend heeft er tot nu toe maar 1 verloren. Ben benieuwd hoe het vandaag verder gaat.

16. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Wow dames wat een snelheid, sla 1 dag over en heb heel wat bij te lezen.
    Ik lees dat veel van jullie aan het tempen zijn, betekent dat dat juliie niet regelmatig een FM hebben? Ik heb in het verleden wel ovutesten gedaan maar ben daar mee gestopt toen ik in de mmm terecht kwam.
    Morgen weer voor de FM, mn gevoel is niet echt top. Ik had vanaf de 2de clomid dag een zeurend/trekkend gevoel in mn eileiders, nu ik met de clomid ben gestopt is dat gevoel ook helemaal weer weg. Ik zal nog dag geduld moeten hebben voor ik meer te horen krijg.
    Verder zijn wij druk bezig om onze website af te maken en tussendoor klanten aan het helpen, veel tijd voor ontspanning hebben we momenteel niet. Ik ben een week of 7 geleden voor mezelf begonnen , dit slokt erg veel tijd op, maar geeft ook weer veel afleiding.
    Ik wens iedereen een fijn weekend.

17. MyPrecious

Vanmorgen heb ik uitgeslapen (wel getempt om 6u) en later heb ik nog een x getempt, en daarna met de dekens van me af en het scheelde gewoon weer 0.2 na 2 minuten! Dus ik houd van gisteren maar 36.7 aan :) .

@ Vliegje, ik moest zelf bij de huisarts aangeven dat ik naar de gyn wilde. Van hem was het niet nodig. Wanneer je tempt is het wel belangrijk dat je rond dezelfde tijd tempt trouwens hoor :p.
    Netjes trouwens je vorige 2 temp kaartjes.

@ Duchess, dikke knuffel voor jou lieverd. Hoop dat je je snel wat beterder voelt. 4 jaren is ook lang, maar jullie tijd komt echt. Succes maandag.

@ Zethu, veel plezier vandaag! Doe je best :D .

@ Pcootje, lijkt me erg moeilijk om voor jezelf te gaan beginnen. Maak het in me dichte omgeving wel mee. Maar het is idd ook een erg goeie afleiding want je hebt het er druk genoeg mee!
    Ik krijg trouwens idd geen FM. En volgens mij zijn er hier meer die wel een FM krijgen dan niet. Ik moest ook blijven tempen van de gyn en dit moet ik elke keer invullen en aan hem laten zien...
    Ovu testen heb ik nog in de kast liggen :p rotdingen ze werken niet zo goed bij mij ik heb altijd een streep..

Kaartje weer :) .
    Bekijk bijlage 1016

18. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    jeetje meiden.. wat hebben jullie veel gekletst, ik lees van de week bij :)

verbouwing gaat goed, we slapen al in de nieuwe kamer
    cyclus ook, vandaag posi ovutest, dus zoals ik al verwacht had, morgen of maandag een ei, en een nod op mn verjaardag.. spannend!!! :D

19. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    @ mp; zag net ff snel je berichtje over je buik.. mijn moeder wist door de 'linea negra' op haar buik dat ze in verwachting was, tot 3x toe.. wil je niet te veel hoop geven.. maaar.. ;)

20. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Hee Tum das goed nieuws.. :D Succes met Klussen..
    Die streep heb ik altijd al haha (A)

Deel Deze Pagina