PCO deel 2

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zethu, Feb 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hallo dames ik ben sinds vandaag nieuw hier...

ik en mijn vriend zijn al 3 en half jaar bezig voor een baby,na al die jaren teleurstelling en 100den testen zijn we een stapje verder gegaan,eerst via het ziekenhuis bij ons in helmond,daar was een wachtijd van minimaal 3 maanden alleen al voor het onderzoek,via via hebben we een adresje gekregen van een privekliniek in elsendorp bcg geertgen,zonder enige wachttijd of wat dan ook binnen 2 weken kreeg ik te horen dat het aan mij lag ik had een hele hele lichte vorm van pco aan mijn rechte eierstok,na al die jaren testen gedaan te hebben dachtend dat ik elke maand zwanger was bleek ik een cyclus van 35 tot 36 dagen te hebben.

kreeg meteen clomid mee naar huis,en dat zal voldoende zijn zei dokter ruis.
    en mocht daar op cd 3t/m7 aan beginnen nu zit ik op cd 13 en morgen krijg ik me eerste follikelmeeting,ik vind het zo spannend en ben zo zenuwachtig,verder heb ik bijna geen bijwerkingen gehad van de clomid ja een paar wisselvallige buitjes maar gelukkig meer niet...

sorry dat ik zomaar kom buurten hier,maar ik was al een paar weken op zoek naar een leuk plaatsje waar ik me kon aanmelden...

groetjes van cindy

2. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    is er wel iemand die me antwoord zou kunnen geven xxx cindy

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    kheb ff alleen laatste pagina gelezen...en nog daarvan is er niet veel blijven hangen..

Ben beetje depri...kan er mijn vinger niet op leggen...geen zin nergens in...zelfs niet in opstaan en met Alyssa spelen...misschien wel beter dat ze nu bij het KDV is.

Zal wel weer hormonen zijn...misschien ongi die er weer aan zit te komen...wie weet... Sorry voor me ego berichie..

Hey Babyhope,

Vervelend dat je PCO hebt, welkom bij ons klubbie...wat was je vraag dan?

Groetjes,
    Miranda

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Tummetje, helaas ben je met Clomid niet weer 'normaal'... Ik heb al een aantal keer een vals positieve test gehad...
    Ben nu van het weekend toch weer begonnen, omdat ik nu zeker weet dat er een ei aankomt.
    Dit weekend heel licht, sinds gisteravond iets donkerder, vanochtend donkerder en vanavond verwacht ik echt posi.

Maar theoretisch gezien kan het dus nog!

Baby, welkom hier! Wat wil je weten?

5. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hallo mgwc

haha sorry ik dacht dat ik me vraag erbij had getypt zal wel iets fouts zijn gegaan..

me vraag is nu ik zit nu op cyclusdag 13 morgen heb ik follikelmeting normaal is mijn cyclus 35 tot 36 dagen wordt me cyclus korter door de clomid of blijft die hetzelfde

6. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    zou kunnen dat je cyclus korter word...bij mij niet..mijn cyclus met chlomid was altijd dat ik pas op dag 18 een eisprong had...en dan 14 tot 18 dagen erna ongi...dus ook ongeveer 36 dagen..

Maar als je een cyclus hebt en dan chlomid...vind ik wel erg snel hoor....het is namelijk helemall niet goed voor je slijmvlies om clomid te slikken dat word namelijk niet dik genoeg door dit medicijn...wat weer oorzaak kan zijn voor miskramen...

Ach ja elke arts is weer anders....

Groetjes,
    Miranda

7. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    vliegje.. ei? wow! ja positief en dan 24 tot 48 uur erna eitje...dus jij weet wat je moet doenv anavond en morgen en overmorgen en overover morgen hihi...veel plezier!!

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ja ik heb aan me rechtse eierstok een milde vorm van pco en dkt ruis heeft me clomid meegegeven om het net een beetje op te pushen zei die hij zei ook dat ik hoe dan ook snel zwanger werd ik geloof het alleen niet zo heel goed,ik loop bij het geertgen privekliniek ze zijn daar dan wel heel snel met alles binnen een maandelijkse cyclus weten ze precies wat er is en wat ze willen doen..

groetjes van cindy..

9. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ tummetje: dat wist ik niet.

@ babyhope: helaas welkom voor jou hier. Vind het toch niet leuk om weer een nieuwe hier te verwelkomen vw het feit dat er weer iem met pco is. Maar ja, je kan niet anders verwachten dan dat er steeds nieuwe mensen hier komen omdat het de meest voorkomende vorm is.
    Gezellig is het hier in ieder geval. En ik vind dat je hier ook heel veel steun krijgt!

@ miranda: ff een knuff voor jou. Het is nooit leuk om je zo te voelen. Wat de reden ook is.

@ vliegje: is tempen bij ons pco-meisjes dan het meest veilige?

@ babyhope: wat ik van mijn FA heb begrepen is dat als de clomid aanslaat dat je cyclus dan korter wordt.
    Maar dat je daardoor heel snel zwanger zou raken daar geloof ik niet. Als je eenmaal aan de clomid bent en deze slaat aan zou je echter wel binnen een half jaar zwanger moeten worden wat normaal is

@ hier: vanmorgen geprikt. vanmiddag gebeld, en zoals ik verwacht had... niet zwager. Dus mijn eerste provera is achter de kiezen.

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Zethu die zit :D . Let the game begin!!!
    Babyhope : Helaas welkom hier.

Uhm last van vergeet achtig heid bluh

nou hier vanmorgen gekotst, ja met lege maag dus alleen gal. Wat is dat een rot gevoel.. na een broodje was het weer goed gelukkig!
    Vanmorgen om 9 uur weer lekker geaquapowerd. Daarna met me mannetje een uurtje gevist, toen naar Lauwersoog geweest, daar hebben we een km of 8 gewandeld. Daarna zijn we naar een klein plekkie in Groningen gereden, en zagen we een kano verhuur, daar hebben we een twee persoons kano gehuurt, en hebben we heerlijk 2 uurtjes gekanoot. Heerlijk, kwam zelfs droog weer aan wal haha..

11. Zethu

Zethu VIP lid

Jan 10, 2009
    7,926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    he bah gal. Maar ik hoop dat het een goed teken is!

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    even ego:
    positieve ovu test, dus nu werkt ie wel. Ik ga deze nacht of morgen een ei leggen denk ik :)
    Morgen meer. Drukke avond gehad.

Zethu, volgens mij wel. Soms geeft een ovutest vals positief, mij al 2x overkomen...
    Balen van je test meis! :(

Miran, we doen ons best :)
    Enne, dat van het slijmvlies heb ik ook gehoord... Maar de mijne was nu bijna 1cm. Dus wel heel goed. Maar het kan inderdaad slechter zijn... Aan alles zit een nadeel.
    Morgen meer!

Babyhope, ik heb cyclussen van 40 dagen met Clomid. Bij mij rijpt er veel later een ei.

13. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    goedemorgen dames..

ok dus zoals ik het lees veranderd je cyclus soms wel maar het kan ook gewoon hetzelfde blijven zoals je voor de clomid had...
    vandaag om 12.10 moet ik voor me follikelmeting bah bah ik ben een en al zenuwen nu heb ook heel slecht geslapen maar goed we gaan voor het goede nieuws.....

ik vind het wel een beetje wennen hoor om zo in de gaten gehouden te worden maar ja we doen het allemaal voor 1 of 2 mischien wel 3 kleine dingetjes haha ...

groetjes van cindy

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Goedemorgen!

@Vliegje, jeej, positieve ovutest. Klussen geblazen dus!:D

@Babyhope, welkom hier..!! 'Helaas' wéér een nieuwe... Zo jammer altijd.
    Je vraag, volgens mij verschilt dat echt bij iedereen. De ene krijgt een nette korte cyclus, de ander blijft lang..

Privékliniek? Wordt dat dan wel vergoed?
    Zou anders jammer zijn nl, in Eindhoven zijn ze ook geweldig snel! Zat ook al zowat meteen aan de clomid!

@Zethu, YES! Begonnen dus! Héééél veel succes meis!!!!!

@Tante Mars, heb ik iets gemist, ben je toch ongesteld geworden?? (aan je banner te zien wel)
    Balen dat je moest kotsen, brrr.
    Fijne dag gehad dus gister! Ik wil binnenkort ook eens gaan kanoën, zit er al een paar dagen mee in mijn hoofd, grappig dat ik het nu hier lees!

@Vliegje, Klusze!!:D
    Wbt baarmoederslijmvlies, mijne was ook 10mm dik! Maargoed de clomid was ook niet goed aangeslagen...:( Dus misschien wel dunner als clomid wel aan slaat... Maar voordat ik begon met Clomid, was het maar 1 tot 3 mm dik!

@Babyhope, succes vandaag!!! Idd spannend de eerste follikelmeting. Ik hoop op goed nieuws!!

Nou vanaf deze kant weinig te vertellen. Slik netjes mijn primolut en dus maar wachten en wachten. Heb wel zin om te beginnen met de 150mg en dan maar hopen dat er dan wel wat verandert!
    Verder gaat alles zn gangetje hier...;)

15. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    Hee dames,

Even een paar dagen niet geweest en meteen 5 pagina's bij te lezen! Gaat snel hier.
    Goede berichten maar ook minder goede helaas.
    Knuffel voor iedereen die er eentje kan gebruiken!

@ Duchess; Ik hoop zo dat 150mg aanslaat! Mijn duimen staan op. Echt, ik gun het je zo!

@ Babyhope; Welkom hier, klets gezellig mee. En succes met de FM! Hoop op goed nieuws.

@ Vliegje; Super dat je een mooi ei hebt!

@ Zethu; Super dat je nu met Provera bent begonnen. Eindelijk is het voor jou ook begonnen!

@ Ovutesten; Hier ook al een paar keer een vals positieve ovutest gehad. In de bijsluiter van Sensitest staat ook dat met PCO valse resultaten kunnen ontstaan.
    Hoe dat met gebruik van Clomid zit weet ik niet, heb tot nu toe nog geen ovutesten gedaan sinds ik Clomid slik.
    Heb ze wel liggen, ik gebruikte ze toen ik nog niet wist dat ik PCO heb.

@ Hier; Weer een teleurstelling gehad maandag. Had FM en er was geen donder te zien.
    Sowieso begon het allemaal al k*t bij de gyn, had om 10 over 10 een afspraak en er kwam een spoedkeizersnede tussendoor waardoor mijn afspraak al 2 uur uitliep.
    Om 12 uur werd ik naar de balie geroepen en daar zeiden ze dat ik 's middags om 2 uur maar terug moest komen.
    Dus ik dat gedaan en toen was er op de echo niets te zien.
    Aan iedere kant zo'n tien hele kleine follikels, maar geen eentje die er uitsprong qua grootte.
    Baarmoederslijmvlies was 1mm, dus ook niet geweldig.
    Baalde er op zijn zachtst gezegd behoorlijk van, kwam 's middags ook huilend thuis.
    Heb je een hele dag zitten wachten voor Jan met de korte achternaam...
    Anyway, maandag moet ik weer terug voor een echo in de hoop dat er dan wel iets gegroeid is.
    Gyn begon al over 150mg en daarna eventueel Pregnyl.
    We zullen zien...

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    3,101
    0
    0
    Noord Holland
    AFSPRAKEN:
    Anja89; 29 juni 2e FM
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD:
    Naomie77: 15/06
    MyPrecious: 29/06
    Tante Mars: 30/06
    Mgwc: 04/07
    tummetje: 05/07 (mijn verjaardag!!!!!;))
    Duchess: 05/07

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen
    Zethu: Laatste cyclus 96 dagen

MEDICIJNEN:
    Yvy30: 26 mei gestart met Clomid 50mg
    MyPrecious: 30 mei gestart met clomid 50mg
    Duchess: 3 juni gestart met clomid 100mg
    Naomie: 03 juni starten met provera
    Naomie: Omstreeks 19 juni starten met Clomid 100mg (ronde 4)
    tummetje; 9 juni gestart met clomid 100mg
    Anja89: 13 juni starten met Clomid 100mg
    Zethu: 23 juni starten met provera
    Zethu: Omstreeks 12 juli starten met Clomid 50 mg

ZWANGER:

G E B O R E N
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc
    Samuel - 07/04/2007 - eerste kindje van Naomie77

JARIG:
    Anja89: 06/03/1989 - wordt 21 jaar
    Melek42: 08/06/1986- wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    momhair: 15/08/1981 - wordt 28 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Naomie77: 12/09/1977- wordt 32 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

Heb de lijst een beetje bijgewerkt, oude afspraken eruit gehaald.
    Hoop dat ik het goed heb gedaan.

Wat stond die lijst trouwens ver weg, moest hem van pagina 123 halen!

17. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hallo
    @duchess ja dat wordt vergoedt ik heb alleen de eerste rekening gekregen eigen kosten die 155 euro van cz maar voor de rest wordt dat vergoedt ja..bij bc geertgen www.geertgen.nl als ik het goed heb..

ja ik vind het echt spannend ik weet ook niet wat ik moet verwachten.
    ik wil gewoon heel graag een eitje zien ik voel wel de hele week al van die plopjes in me eierstokken maar wat dat nou zal zijn haha ik zou het niet weten..
    ik heb er wel positieve gedachten over maar jah wie zegt dat ik ze ook oprecht heb haha..

groetjes van cindy

18. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    AFSPRAKEN:
    Anja89; 29 juni 2e FM
    Suusje23: 5 augustus 2e afspraak Gynaecoloog om 13.30u.

NOD:
    Naomie77: 15/06
    MyPrecious: 29/06
    Tante Mars: 30/06
    Mgwc: 04/07
    tummetje: 05/07 (mijn verjaardag!!!!!;))

NOD afwachten:
    Suusje23: Laatste cyclus 60 dagen
    Zethu: Laatste cyclus 96 dagen

MEDICIJNEN:
    Yvy30: 26 mei gestart met Clomid 50mg
    MyPrecious: 30 mei gestart met clomid 50mg
    Naomie: 03 juni starten met provera
    Naomie: Omstreeks 19 juni starten met Clomid 100mg (ronde 4)
    tummetje; 9 juni gestart met clomid 100mg
    Anja89: 13 juni starten met Clomid 100mg
    Zethu: 23 juni starten met provera
    Duchess: Gestart met Primolut, omstreeks 2 juli starten met Clomid 150mg.
    Zethu: Omstreeks 12 juli starten met Clomid 50 mg

ZWANGER:

G E B O R E N
    Alyssa - 24/03/2008 - eerste kindje van Mgwc
    Samuel - 07/04/2007 - eerste kindje van Naomie77

JARIG:
    Anja89: 06/03/1989 - wordt 21 jaar
    Melek42: 08/06/1986- wordt 23 jaar
    Tante Mars : 09/08/1987 - wordt 22 jaar
    momhair: 15/08/1981 - wordt 28 jaar
    Duchess : 24/08/1987 - wordt 22 jaar
    Zethu : 31/08/1976 - wordt 33 jaar
    Naomie77: 12/09/1977- wordt 32 jaar
    Suusje23 : 09/10/1984 - word 25 jaar
    Mgwc : 08/11/1980 - wordt 29 jaar

19. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb de lijst ook maar even bijgewerkt!

Babyhope, misschien wil jij ook op de lijst erbij? (en de andere nieuwe dames?!)

@Anja, ik weet precies hoe je je voelt!!!!!! klote he!!! Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
    Hopelijk is het bij ons beide raak met 150 mg! (en voor de rest ook snel natuurlijk!)
    Als de 150 niet aanslaat, krijg je dan Pregnyl of Puregon? Ik dacht nl dat Puregon ervoor zorgt dat de follikels groeien, je moet dacht ik vaak Puregon spuiten en als er dan een follikel groot genoeg is een pregnyl injectie om hem te laten springen.
    Dacht ik hoor haha! Bij de gyn krijg ik altijd zoveel informatie ineen keer dat ik soms dingen verkeerd onthoud. ;)

@Babyhope, oke fijn dat het wel vergoed wordt dan!!
    Heel veel succes, hoelaat moet je?
    Probeer jezelf niet te gek te maken, dan komt het vast helemaal goed!!

20. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Anja, welke CD zit je nu trouwens/
    Zie in de lijst dat je de 29e een tweede follikelmeting hebt. Dan kan het dus nog alle kanten op he!!! ;)

Share This Page