PCO deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zethu, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oke dat verklaart dus de meelezers, Tante Mars. :D
    Sorry ben altijd een beetje para wat dat betreft... Heb op een ander forum vroeger meelezers gehad wat mij veel problemen bezorgde. Maar hier schrijf ik niks 'geks'. :D

Hoogsensitief is.. tja hoe leg je het uit.
    Ik vang alles op enzo. Het heeft niet zo zeer met spirituele dingen te maken (al zijn HSP'ers vaak op dat gebied ook sterker dan anderen) maar meer van, ik sla alles op in mijn hoofd, ben gevoelig voor heel veel dingen, enz enz. Zo irriteer ik me bijv heel snel aan iets, kan iets kleins mijn hele dag verpesten, moet ik dus 's middags gaan slapen omdat mijn batterij al leeg is van alle indrukken, kan ik me alles van mijn hele leven herinneren als filmpjes, ik voel sferen aan, kan niet tegen ruzie's en harde geluiden, geef er véélste veel om wat andere mensen van me denken en vinden, als er iets negatiefs gezegd wordt tegen me dan traumatiseerd me dat in een lichte vorm.. en zo kan ik nog wel uren doorgaan hihi.
    Het komt er gewoon op neer, dat een 'normaal' mens een soort filter heeft, dingen die hem niet interesseren bevoorbeeld, hoort hij niet of iig, slaat hij niet op. Bij mij wordt alles automatisch opgeslagen waardoor ik heel snel overprikkeld raak, op die momenten is het belangrijk dat ik rust neem, en dat doe ik nu. Maar voor de opname wist ik dat niet, en ben ik dus gewoon zwáár overprikkeld geraakt met als gevolg dat ik niet meer kon ontspannen (gaan drinken om te ontspannen..) niet meer kon slapen omdat ik geestelijk kapot aan het gaan was, en door het overprikkelde kreeg ik symptomen van een burnout, maar dat was het niet.
    Het is altijd heel moeilijk uit te leggen,maar hoop dat het zo een beetje begrijpelijk is haha!

Of ik een sterke vrouw wordt, ik hoop het wel! De laatste tijd begint mijn zelfvertrouwen wat te groeien, en ik begin mezelf eindelijk te ontwikkelen (veelste laat) en dat is wel een goed teken. Nu nog kijken voor iets als een assertiviteitscursus, want ik mag ook best wel wat assertiver worden. ;)

Succes met werken vandaag, lange dag!!

Gaan jullie nog op vakantie deze zomer?
    Ik ben alle websites in de gaten aan het houden. Rond 1 augustus willen we weg, 10 of 11 dagen richting de zon. Waarschijnlijk toch weer Turkije omdat het goedkoop is haha. Maar we gaan dan wel naar een stad waar we beide nog nooit geweest zijn, en dan huren we een auto om 1 dagje onze vrienden op te zoeken in de plaats waar we gewoond hebben!
    Maargoed met de aankoop van ons flatje dit jaar en hier en daar verbouwen/opknappen hebben we niet echt kunnen sparen, dus we hopen op een goede lastminute! Heb wel wat centjes apart gezet maar niet genoeg om nu te gaan boeken haha! Kan wel nu boeken, maar dan hebben we amper geld om daar uit te geven. ;)

Ben benieuwd of jullie nog plannen hebben!

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    dag dames

wat is er weer veel geschreven heb 6 pagina`s gelezen hihi

nou ik ben dus gister naar de fm geweest,,en was goed maar ook weer geen goed nieuws.

aan de rechterkant zat wel een ei maar voor cyclusdag 14 was die niet groot genoeg,zei de gyn aan de linkerkant kon hij me eierstok niet zien haha want deze dame moest echt als een gek plassen dus dat heb ik gedaan voor de fm stom stom stom..

maandag mag ik weer terug voor een fm en hopelijk de linker kant te zien..
    zijn ze dan nog niet groot genoeg dan volgende cyclus met 100 m clomid beginnen...

toen ik dus thuis kwam besefte ik me ineens dat ik aan me rechtse eierstok die milde pco heb dus dat daar nu een ei zit is een wonder want ik heb tot nu toe altijd links een ei gehad,,eigelijk hoop ik gewoon dat er links toch een mooi eitje zit want ik denk de hele tijd dat ik het voel drukken links..

maar al met al ik geef nog niet op ik klus lekker door,aangezien het klussen ook niet zo verkeerd is hiihihihi...

xxx cindy

ps het is hier echt een gezellig sfeertje....

3. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heey meiden!!

@ zethu; dat weet ik niet precies, volgens mij blijven de follikels zoals ze waren voor je clomid enzo gebruikte, dus gewoon klein, zo rond de 10mm
    @ duchess; het is nooit te laat om een betere versie van jezelf te ontwikkelen ;) Ook jij kan dat meis!
    @ babyhope; nu hopen dat er maandag nog iets te zien is!!

@ hier; mn temp schiet maar omhoog! Blijf me keer op keer verbazen dat blijkt dat ik mn lichaam toch ken. Ik voelde een eisprong, en tadaa.. templijstje geeft dat ook aan.
    Het enige wat ik nu mis zijn mn vreselijk pijnlijke boobies.. die had ik de vorige keren.. maar nu niet :S
    Nu heb ik een dosis rugpijn waar je niet goed van wordt.. vriendlief moest me uit bed trekken :p

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @tummetje

ja ik vind het wel spannend en ik hoop ook echt dat er iets te zien is...
    komt dat wel voor dan dat je 5 dagen later op de fm wel een goed ei hebt of kan dat niet...
    ik ben erg benieuwd wat er maandag te zien is hihi
    xxx cindy

5. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Mijn ervaring is, dat wanneer er op CD 14 niets te zien is, er op CD 19 ook niets te zien zal zijn.. mja.. dat kan je niet altijd zeggen tegen iedereen he ;) Er zullen ongetwijfeld gevallen zijn waarbij er wel een ei te zien zal zijn, maar ik heb het nog niet meegemaakt ;)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Babyhope, het kan wel volgens mij! Volgens mij zijn hier ook een paar dames die een late eisprong hebben. Dus nog niet opgeven, zou ik zeggen... En anders op naar de 100. Maar het is en blijft vervelend als het niet aanslaat, dat beetje hoop zit er toch...

@ Tummetje, klopt, nooit te laat om jezelf te verbeteren toch! :D Op de paaz kreeg ik vaak te horen dat ik kwa ontwikkeling zwaar achterliep op leeftijdsgenootjes, vond dat echt een beetje raar.. Ik kan het nl helemaal niet zo goed vinden met leeftijdsgenootjes, de meeste stappen er op los, studeren etc. Ik ben echt zo'n huisvrouwtje. Mijn vrienden zijn allemaal 26+. Bij de GGZ zeggen ze dus juist weer dat ik vérder ontwikkeld ben dan leeftijdsgenootjes. Meer levenservaring etc. En ik denk dat zij toch gelijk hebben. Dat ik al vroeg een kinderwens had, wil ook wel wat zeggen denk ik eigenlijk...

Eisprong gehad dus! Jeej!
    Misschien juist een goed teken dat je geen last van je borsten hebt? Je hoort wel eens vaker dat de cyclus van de zwangerschap minder kwaaltjes had dan de cyclussen zonder resultaat...
    Ik duim voor je iig!

Ik ben lekker aan de grote schoonmaak begonnen, ik zweet me kapot haha! Het is hier binnen 25 graden pff. Heb alle deuren en ramen open staan, maar nu zit het vol met vliegen. :( Binnenkort even kijken voor een hor o.i.d. Ben namelijk panisch van vliegen, heb er echt een hekel aan haha!

Ik ga maar weer verder. :D Had even pauze. :p

7. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @tummetje ok dat snap ik dan maar hopen dat er links wel wat zat haha..

ik vind wel allemaal een raar iets hoor!!

soms zie je dat ze de 2de fm hebben en dan in een keer wel een groot ei hebben.
    ik heb in april wel gehad dat de gyn dacht dat ik al een eisprong had gehad en dat ik 9 dagen later een ei van 26.6mm had dus ik blijf hopen..

xxx cindy

8. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @duchess
    ja ik dacht dat ook gelezen te hebben..
    ja het is echt lekker weer he te warm om iets te doen maar goed het zal gedaan moeten worden he...
    hekel aan vliegen ikook ik heb van me moeder een electrische vliegenmepper gekregen en k loop hier de hele tijd te cremeren hihihi...is wel een grappig gezicht hoe ik erachter aan ga....
    en duchess hoe lang zit je al in de mmm ..

xxx cindy

9. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    klinisch chemisch analist en het AMC
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: gasten hadden we altijd, alleen viel het nooit echt op. Ik vind het wel goed hoor. Als je zelf niet wil dat er mensen in de omgeving iets van weten dan kan je daar aan herinnert worden dat er ook mensen zijn die niet ingelogd zijn kunnen meelezen.
    Ik ben heel blij dat het nu een stuk beter met je gaat. Het is toch niet niks zo'n opname.

Mss zijn het trouwens mensen die ook PCOS hebben die hier aan het meelezen zijn trouwens.

@ miranda: ja precies, dat denk ik ook.

@ tante: van mij weten ze ook wel dat ik hier schrijf, maar niet welke topics. Maar waarschijnlijk weten ze wel dat ik de naam Zethu gebruik, als ze deze naam voorbij zien komen.

@ vliegje: hoogsensitief is meer dat je wat gevoeliger bent dan anderen, niet dat je een 6de zintuig hebt of zo. Wel is het bekend dat hoogsensitieve mensen eerder een 6de zintuig hebben dan normaalsensitieve mensen.
    Mooi dat je lichaam helemaal meewerkt en dat je temp hoger is.

@ duchess: hoe ben jij er achter gekomen dat jij hoogsensitief bent? Ik heb ooit eens een test op internet gedaan, en toen bleek dat ik dat ook was.
    Later nog een keer via het blad psychologie een test gedaan: bleek het weer.
    En ik kan je wel zeggen dat je echt sterker wordt van alles wat je meemaakt. Vroeger kon ik echt nergens tegen, maar door wat ik allemaal al mee heb gemaakt ben ik al een veel sterkere vrouw geworden dan ik was.

@ babyhope: wat fijn dat er wat te zien was. Jammer dat het nog zo weinig was, maar ja je was gelukkig al een beetje door ons voorbereid he.

@ tummetje: wat goed dat je je lichaam zo goed kent zeg. Lijkt me een enorm voordeel.

@ babyhope: ja dat komt voor. Ik geloof dat mgwc toen ze zwanger raakte van haar meid een ei had op CD18.

@ duchess: met dit weer grote schoonmaak houden. pffffff.
    maar ja, ik moet nodig wat zeggen, ik ga dadelijk de buitenwand schuren en verven. Dit weer zorgt er dan wel weer voor dat alles snel droogt ;)

@ babyhope: ik zie je al met die el mepper achter de vliegen aan gaan. haha

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Babyhope, dat je vaak hoort dat er op de 2e FM ineens een ei is komt denk ik ook wel omdat veel dames eerder beginnen met FM's. Ik heb de eerste altijd op dag 9/10/11. De 2e dan op 11/12/13.

Zo'n elektrische vliegenmepper is misschien wel handig, maar liever een hor zodat er sowieso al niks binnen komt.:) Ben ook een schijterd voor muggen, dus op de slaapkamer moet er ook eentje komen, want heb elke nacht de deur naar het balkon open, maar soms kan ik vriendlief wakker schudden om op muggenjacht te gaan.:p

Zethu, gasten zullen we idd altijd wel gehad hebben maar het viel me nu op haha!
    Ach ik ben anoniem, heb volgens mij nergens mijn naam getypt o.i.d. ;) En mensen die van de kinderwens weten die weten toch alles al, dus dan is het ook niet zo erg eigenlijk. Maar ik ga er niet vanuit dat er iemand is die meeleest met mijn berichten..

Ik ben erachter gekomen dat ik hoogsensitief ben door testen op de paaz en bij de ggz. Bij de paaz zeiden ze het wel eens maar ik snapte nooit wat ze bedoelden. :) Nu bij de GGZ zijn we er een stuk dieper op in gegaan.
    Die zelftesten zijn niet zo goed denk ik, ik ken nl niemand die daar negatief op scoort. Ik heb bij die testen ook altijd álle punten. Maar ik denk dat heel veel mensen zich erin herkennen. Net zoals kenmerken van Borderline, Autisme, ADHD, heel veel kenmerken die je herkent, maar wat niet betekend dat je het hebt.

Succes met schuren en schilderen, dan liever schoonmaken hahahah!
    Ik hoop voor jou dat je niet recht in de zon hoeft te staan!
    De overbuurman is ook al drie dagen aan het schilderen, hartstikke oude man, heb helemaal medelijden met hem hahaha!

Zo weer even een kleine pauze gehad haha!
    Nog maar een beetje!
    Heb de slaapkamer helemaal gedaan, ramen gewassen, bed verschoont, bed helemaal afgedaan met een doekje, nachtkastjes helemaal afgedaan, gestofzuigd (ook onder het bed, was nodig haha!) en gedweilt, en de kleedjes van de slaapkamer zitten in de wasmachine.. 2e slaapkamer ook van boven tot beneden gedaan, keuken en badkamer zijn klaar, toilet ben ik nu mee bezig en dan het grote werk, de woonkamer! haha.
    Ach heb tenminste wat te doen he! ;)

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ladiesss

ja haha is ook echt grappig om te zien hoor the real killer instinct haha...
    ja zo`n hor is altijd wel fijn ja houdt ook die vieze spinnen buiten he ,,
    ik heb ondertussen gedoucht afgewassen de keuken gedaan,huiskamer ook al gelukkig niet zoveel want ik zeg elke avond moet je wel een beetje opruimen zodat je s`morgens niet alles hoeft te doen,je wordt er een beetje simpel van het is elke dag hetzelfde liedje....

duchess ja raar he de eerste fmop cd 14 ik vond het ook al raar zo laat maar blijkbaar doen ze dat in die kliniek..

is er ondertussen nog niemand die binnenkort mag gaan testen??
    spannend???

xxx cindy

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Even teruglezen.

Snap nu wat hoogsensitief is ja. Kan me voorstellen dat het enorm vermoeiend kan zijn!

Over de eitjes he, ik ben het bewijs dat een ei ineens kan groeien.
    Vorige keer tot dag 21 niks, op dag 21 een ei van 11mm, die op dag 24 is gesprongen!

Deze ronde, tot dag 23 niks, op dag 23 een ei van 12 mm en gesprongen op dag 28.
    Dus alles kan!

Wij gaan normaal naar Centerparcs met de zomer, met onze hond.
    Maar we hebben nu nog niet geboekt. Stel dat we zwanger raken, dan gaan we misschien niet weg, geld besparen ;)

Maar ik wil eigenlijk wel een last minute boeken, we kijken wel.
    Heb dit jaar ook vroeger vakantie, 17 aug al. Normaal gaan we pas de laatste van aug en de 1e van sept.

Heb ook 3 huwelijken te fotograferen deze zomer (31 juli, 7 augustus en 4 september). Dus druk genoeg. Vakantie is dan zeer welkom haha.

Op kantoor is het vrij rustig vandaag, heerlijk J
    Ik werk tot 16u, dan naar huis, omkleden en naar het galadiner van de luchtmacht.
    Tot 22u werken hoop ik en dan naar huis. Morgen nog dagje op kantoor en ’s avonds plat in de bank hihi.

Zethu, dat bloed prikken op reactie Clomid heb ik nog nooit gehoord! Kan dat joh?!

Cindy, vind het vaag hoor, dat ze je eierstok niet konden zien! Wat raar, met een inwendige echo zie je dat toch altijd?

Tummetje, wij lopen gelijk op dan?? Leuk!

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @ vliegje

ja zo lag ik dus ook op de stoel hij keek links en kreeg hem niet goed in beeld toen rechts en zag hij dat eitje,en zei nou kom maar maandag weer een fm en dan als dat eitje gegroeid is,hopen op goed nieuws zo niet of menstr opwekken of wachten op menstr en dan clomid 100mg zei hij ik vond het ook zo vaag het was net of hij haast had,

alhoewel normaal neemt hij echt de tijd ervoor..

ja ik moest zo erg plassen dat ik gewoon ben gegaan en meteen toen ik de deur van de wc dicht deed,werden we binnengeroepen want hij zei ook ik zie geen duidelijke blaas,hij heeft dus ook niet echt geprobeerd om links iets te zien..
    klopt was heel vaag..

xx cindy

14. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Nou dat vind ik ook raar... moet je een volle blaas hebben dan voor een fm?? Ik ga ALTIJD naar de wc van te voren, omdat ik altijd moet plassen als ik aankom in het ziekenhuis.
    Heeeeel vaag...

Heb mijn nieuwe telefoon binnen gekregen :) Abonnement verlengd, ik heb altijd Sony Ericssons en heb nu de C905. Met een goede camera erop. Altijd lekker om naast mijn reflex camera een klein cameraatje bij de hand te hebben ;)

15. suusje23

suusje23 Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.061
    0
    0
    cuijk
    woooow wat een hoop gezellig geklets hier zeg!! ik ga gauw even bijlezen........

oja. hier alles goed. morgen ben ik een week ongi. hopen dat het dan weer een beetje minder wordt. hihi.

liefs suus

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hmm volgens mij is het wel mogelijk dat je een eierstok minder goed in beeld krijgt met een lege blaas. Tijdje terug ben ik ook gaan plassen nét voordat ik naar binnen mocht, en toen was er ook één eierstok die niet duidelijk in beeld te krijgen was. Mijn gyn heeft niet letterlijk gezegd dat het door een lege blaas kwam, maar het is wel de enigste keer dat ik ben gaan plassen van te voren. Andere keren zagen we ze allebei duidelijk, en ook een volle blaas.;)

Jeetje op dag 23 toch nog een ei dus! Hmm, wij hebben deze cyclus al afgebroken op dag 22.. Of iig, toen ben ik dus begonnen met Primolut.

Niet weggaan als je zwanger bent, dat hebben wij ook afgesproken.:DMaar het zal er wel niet van komen!
    Mocht het wel zo zijn, blijven wij ook thuis en gaan we gewoon wat leuke dagjes plannen. Ik vind het nl ook maar eng om naar een ander land te gaan, ander eten etc.:)

Lekker druk dus Vliegje! Als ik ga trouwen weet ik waar ik moet zijn!;);)

Oeh leuk een nieuwe telefoon! De mijne is ook wel een beetje aan vervanging toe, heb hem alweer 3 jaar. Maar hij werkt dus goed genoeg. Ik heb zon motorola razr. Toen was ik er helemaal blij mee, maar nu heb je alweer zon luxere haha.
    Bij het verlengen van mijn abbonement heb ik gekozen voor een televisie ipv een telefoon. Heb ik meer aan.:D

17. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ duchess: gelukkig dat de mensen die weten van de zw-wens dat die ook al alle info hebben.
    Ik hoef niet tegen de zon in te kijken, tenminste vanmiddag niet. De zon komt pas rond half 3 op het balkon, voordat het in huis schijnt zijn we weer een uur verder volgens mij

@ babyhope: je bent al net zo lekker druk bezig als Duchess zie ik. Lekker zeg. De woonkamer poetsen heeft bij ons op dit moment ff niet zo heel veel zin. We zullen eerst klaar moeten zijn met de belangrijkste dingen verven.

@ vliegje: ja je kan bloedprikken opreactie van clomid. Clomid is namelijk een anti-oestrogeen zei de gyn, en dan zou je een verhoging van het oestradiol in het bloed moeten zien als je reageert.
    Bij mij kunnen ze trouwens mijn linkereierstok ook niet in beeld krijgen. Tot 2 keer toe nu. Daarom ga ik ook een hsg krijgen.

18. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ vliegje: ik ga altijd thuis voor ik vertrek naar het toilet, maar mijn gyn vroeg me de laatste keer of ik al naar de wc was geweest, maar toch zat er nog een beetje in mijn blaas, hij was zich al weer aan het vullen.
    Was wel vervelend toen ze mijn linker-eierstok in beeld probeerde te krijgen. Ze was maar aan het duwe en duwen. Heb er zelfs een inwendige blauwe plek van overgehouden.

@ suusje: het is te hopen dat je minder gaat bloeden. Zolang lijkt me nou ook weer niet goed.

@ duchess: ik kies de volgende keer ook voor iets anders als een telefoon. Ik heb deze nu 1,5 jaar. Zal in november weer gebeld gaan worden voor verlenging. Maar deze telefoon is nog zo goed dat ik geen nieuwe hoef.

19. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @ duchess...ja het is niet zo dat hij zei dat het door de lege blaas kwam hij zei ik zie ook geen duidelijk beeld van de blaas..haha maar omdat ik dacht van ja ik ben net wezen plassen dacht ik meteen dat doe ik de volgende keer niet meer...

haha ik krijg net de brochure van babydump binnen met een cadeautje haha babysokjes leuk man me eerste sokjes...

ik ga nu lekker stadden met moeders en dan lekker genieten van het mooie weer..

xxx cindy dames geniet van het weer voor je het weet regent het weer hahahaha

20. Zethu

Zethu VIP lid

10 jan 2009
    7.926
    0
    0
    Wijk bij Duurstede
    @ babyhope: stad ze! en altijd leuk om al iets voor de toekomstige baby te krijgen.
    Bij de Liddl hebben ze trouwens een videobabyfoon voor 90 euro liggen. Heb ik me fijn gehaald, want we wilden er eigenlijk wel heel graag een. Die krengen kosten normaal alleen 200!. Dus dit was mooit meegenomen. Ben hem vanmorgen heel vroeg gaan halen en heb hem al uitgetest

Deel Deze Pagina