Blog van mijn Hyves...Is het al Pasen? Kan ik dan een ei vinden? 7 januari ben ik gestart met spuiten, iedere avond rond 20.00 uur hoor ik het alarm van de mobiel gaan en weet ik dat het weer tijd is om de naald in mijn buik te laten prikken, de hormonen weer toe te laten dienen, maar tot op heden (cyclusdag 21) zonder enig resultaat . En iedere avond hoop ik weer en droom ik verder, ooit zal er weer een eitje groeien, ooit zal het eitje springen, ooit zal het eitje bevrucht worden en zal er een gezond kindje geboren worden. Elke maandag- en donderdagochtend vertrek ik (soms samen met Arnoud en Ryan) naar het ziekenhuis om te hopen op een ander beeld op de echo dan een kralenketting. Of eigenlijk een kralenketting met een grote kraal. En iedere keer is er weer de teleurstelling dat de grote kraal niet te vinden is. Een normale cyclus is rond de 28 dagen. Dat betekent meestal dat je eisprong rond dag 14 plaatsvindt. Ik zit op dag 21 en er is nog niet eens een eitje te zien dat groeit, laat staan dat het eitje kan springen! Mensen zeggen dat je hoop moet houden Mensen zeggen dat het wel kan, Ryan is tenslotte ook spontaan gekomen Mensen zien niet dat ik iedere avond die naald in mijn lichaam krijg Mensen zien niet dat mijn "vrije" tijd wordt opgeofferd aan ziekenhuisbezoeken en de daaraan verbonden emoties Soms weten mensen niet wat ze moeten vragen, of ze het uberhaupt wel moeten vragen, kunnen ze niet beter hun mond houden? Maar bovenal bedoelen mensen het allemaal goed en leven ze met je mee. En blijf alstjeblieft gewoon vragen hoe het gaat, hoe de echo was. Daardoor weet ik dat ik er niet alleen voor sta! Het is een hele lange, emotionele, zware weg en de vraag is hoeveel stappen we nog moeten zeggen en of het uiteindelijk zal leiden tot dat kleine wondertje dat we zo graag willen! De toekomst zal het ons leren...en tot die tijd blijven we hopen en proberen we moed te houden. Gelukkig heb ik een hele lieve man naast mijn zijde en een gezonde zoon! Arnoud is altijd heel positief geweest, maar ik geloof dat we allebei de moed kwijtraken, de hoop uit het oog verliezen en ons soms weleens afvragen hoe lang we hiermee door kunnen gaan. Niemand kan het ons vertellen, kon iemand het maar vertellen! En als je dan uiteindelijk het verlossende telefoontje van de arts krijgt, dat je mag gaan ophogen en als je dan vraagt of ze aan de bloedwaarden kunnen zien of mijn lichaam uberhaupt reageert en je krijgt een positief antwoord, dan slaat je hart even over. Om vervolgens keihard uit elkaar te spatten, omdat de arts vervolgens zegt dat je daar geen hoop uit kan putten.... Vaak is het fijn om je gevoelens op papier te zetten, om anderen dat gevoel te laten lezen, ze te laten meedelen in mijn gevoel en mijn gedachten. En soms wordt het gevoel dooor anderen heel goed omschreven (in het tijdschrift Kinderen staat bijv. een artikel waarvan zelfs mijn broer of ik het geschreven had!). Het was alsof ik mijn verhaal las, alleen is zij uiteindelijk zwanger geworden van een tweede. En ik hoop dat ik daar uiteindelijk ook zal eindigen!!
@Debby; Ah nee wat balen dat er weer niets te zien was... Wanneer hoor je of je mag ophogen? *knuf* Doe lekker rustig aan! @Ander forum; Ik blijf lekker hier hangen. Kan me voorstellen dat sommige meiden liever op een privéforum zitten, maar daar heb ik geen behoefte aan. Als ik iets niet wil zeggen, doe ik het gewoon niet. Zou het overigens wel jammer vinden als hier dan meiden weggaan! @Minniemouse; Ik duim voor je dat die pijnlijke boobs een goed teken zijn! @Pip; Welkom hier! @Onzin; Ja het is niet altijd even serieus hier hahaha. Soms skip ik ook een paar pagina's hoor. Maar altijd wel gezellig hier. @Tummetje; Veel plezier en succes met de babykamer! @Cindy; Ennnnnnnn? Al nieuws? @Suus; Balen zeg! Wel fijn dat ze in het ZH begrijpen dat jullie eventjes rust willen. @Hier; Jaaaaaaa goed nieuws!!! Eitje is gegroeid naar 24mm en volgens de gyn gaat -ie zeker morgen springen! Woensdag terug voor een echo om te kijken of -ie ook echt gesprongen is, maar de gyn ging ervan uit van wel. Heb net de Pregnyl gezet, dat moest ik voor de zekerheid toch maar doen zodat we zeker weten dat -ie gaat springen. Pregnyl zetten was best wel pijnlijk. Niet dat ik een meter de lucht in ging, maar prettig was anders. Voelde 'm echt. Maar het is voor een goed doel. Ohhh ik ben zo blij, eitje heeft in 3 dagen een groeispurt van 13,7 naar 24mm gemaakt! Heb een dik uur in de wachtkamer gezeten omdat het weer eens uitliep op de poli, maar na dit nieuws was dat uur het wel waard! Dus dat wordt klussen vanavond! Haha had er ergens al rekening mee gehouden en daarom een avondje bij een vriendin verzet naar woensdag. Blij dat vriendje nu net 3 dagen vrij is! Meiden, fijne middag! Ik ga een cadeautje halen voor mijn vader want die is jarig vandaag.
Debby, wat heb je dat mooi geschreven... Word er best een beetje verdrietig van. Meid, ik wil je nogmaals een dikke *knuff* geven en ik hoop ontzettend dat er voor jullie een tweede wondertje mag komen.
@debby....heerl herkenbaar. Mooi geschreven. Ik duim voor je dat bij de volgende FM een mooi eitje te zien zal zijn (misschien wel 2) @anja....Super!!! Nu nog even klussen en dan die verschrikkelijke wachtweken weer. @all....over iets meer dan een uur weet ik hoe mijn ei ervoor staat
Hoi meiden, Heb wel alles bijgelezen maar het was nogal wat!! Mijn internet deed het gister en vanochtend niet. Zwaar irritant hihi. Allereerst een dikke knuffel voor Debby!!! Ik hoop dat je snel beter nieuws hebt Deb... En Anja heeft super goed nieuws! Wat een super ei zeg, 24 mm!!! Nu goed klussen! Ben benieuwd hoe het met Cindy gegaan is vandaag.. Wij zijn vanochtend wat wezen winkelen. Heb een hele mooie luiertas gekocht bij de babydump. Ben er echt blij mee! Verder nog steeds niks gekocht... haha. Donderdag gaan we verf halen en dan dat weekend het kamertje verven.. daarna ga ik shoppen voor een nieuwe lamp en gordijnen en dan ga ik echt babyspullen kopen.. anders weet ik niet waar ik het kwijt moet haha. Ikh eb inmiddels wat fotos van de bruiloft gekregen van sommige gasten dus zal er zo wel wat laten zien. En zal vanaf nu weer lekker mee kletsen hihi.
Debby. Dat heb je heel treffend verwoord. Virtuele knuffel voor jou. Lima: Succes!! Hoop dat de eitjes goed groeien. Anja: Krijg je ook een behandeling nu je ei gaat springen? Of hou je bij het klussen. De pregnyl zetten is inderdaad vervelend. Vooral het zelf maken van die injecties vind ik altijd een gestress, wil er ook geen millimetertje vloeistof van missen. Duchess: Heerlijk zeg de babykamer inrichten!
Good luck! @ Pip, welkom hier meid. Wat een behandeling! Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar zo heb je zeker ook meer kansen per cyclus als je een goede eisprong krijgt? Ik hoop dat jullie snel mogen genieten. @ Tummetje, oooh dat wil ik wel geloven dat het er heel anders uit ziet als je eerst betonnen muren had dan is het al snel heel mooi en stel je eens voor als het behang er straks op zit. Dan is het helemaal geweldig . @ Debby, getver!.. Rotnieuws zeg .. Ik ben benieuwd hoe ze nu verder willen gaan.. Heftig hoor je verhaal.. Ik weet niet wat ik moet zeggen ik voel je emotie alleen al door het te lezen en ik hoop dat je omgeving je ook steunt.. @ Anja, geweldig meid dat is echt een groeispurt!! Hopen op goed nieuws straks! Ik voel me soms wel schuldig dat het bij ons in ronde 4 met 50mg Clomig gelukt is.. Velen moeten zoveel meer door de MMM en ik vond het al zwaar. Psychies breekt het je en je bent soms gewoon jezelf kwijt. Dat heb ik zelf ook ervaren en de meeste van jullie maken veel meer mee dan wat wij moesten meemaken.. Ik had wel altijd de gedachte in mijn hoofd dat ik zo ver zou gaan als maar kon om een kindje te krijgen en ik hoop dat jullie, de dames die nog bezig zijn in de mmm, ook de kracht blijven houden om door te gaan. Jullie zijn sterk en ik geloof er in dat jullie allemaal zwanger worden!!! KNUFFELS!!
@all....even snel want ben op mn werk Kom net terug van het ziekenhuis en er is 1 mooi te zien van 18x23 mm en mijn slijmvlies is 13 MM DIK!!!! Dus ik heb net mijn pregnyl gezet en vanavond en morganavond aan de klus Woensdag krijg ik een samenlevingstest......BEN NU SUPER BLIJ!!!!
hallo dames!!! @debby een hele dikke knuffel meid en je story het is net of ik het zelf heb getypt behalve van ryan dan want ik heb nog geen beeb... naar hoeveel moet je nu ophogen??? @pip welkom hier meid!!! daar heb ik ook nog nooit van gehoord een luf ei haha @anja goed mooi ei meid... @lima ook al.... @duch je bent een schat.. dank je dat je zo benieuwd was meid...en wat voor luiertas heb je nu gekocht??? @hier nou meiden ik volg deb (deb we worden gewoon samen zwanger wedden)...onze lichamen zijn al op elkaar afgestemd... hier ook niks te zien,ja er zaten er 2 die begonnen te groeien maar niet zoals het hoorde.. nu ophogen naar 112.5ui (daar heb ik een hard hoofd in door de overstimulatie vorige keer)..' en nu vrijdag om 11uur terug komen... ik heb het er helemaal mee gehad, helemaal heb er gewoon geen kracht meer voor. en ben net ook zowat ingestort op de kamer boven,dus heb alle beebspulletjes in de vitrine kast eruit gehaald in een doos gedaan en dicht geplakt.. ik hoef het voorlopig niet meer te zien,of te horen.. een beeb in 2010 nou i dont know...
was ik ook weer even even een ochtentje niet kijken en wat hebben jullie weer vol getikt dames ! afijn, ik zou eerst vrijdag naar het zkh moeten voor de FM (cyclusdag 13) maar ik heb vanmorgen even gebeld. heb al een paar dagen af en toe flinke steken links onderin mijn buik dus ze wilden toch liever dat ik even kwam om te kijken of er niet een over stimulatie is. dus morgen om 10 uur mag ik komen, zit dan op dag 10. ben erg benieuwd ! manlief belde net dat hij morgen en woensdag vrij is, dus die kan lekker mee..... iemand van jullie die herkent die steken ? en wie mag er nog meer wel eens op dag 10 al komen ? moet er dan al wat te zien zijn ?
My precious: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Daar krijg ik hoop van. Een lotgenootje met PCO en zwanger door Clomid. Ja als ik een eisprong zou hebben dan wel meer kansen per cyclus. Onze gyn gaat meestal ook 2 a 3 follikels en 2 inseminatie behandelingen. De eerste keer flush en tweede dag IUI. Dat geeft wel hoop, nu alleen nog een springend ei.. Lima: Dat is goed nieuws. Ben blij voor je. Succes met klussen . Babyhope: Leef heel erg met je mee. Ik had gister zo'n dag. Dikke knuffel voor je. Heidi76: Ik heb altijd controle echo's om de 2 a 3 dagen. Volgens mij kun je op dag 10 wel kijken welke follikels gaan groeien.
Iedereen bedankt voor de lieve reacties, dat steunt me echt heel erg! Mijn man zei net al tegen me dat hij de moed nog niet is verloren, maar dat hij het wel even somber in zag. De schat!! @Anja, de arts belde rond de middag al dat ik vanavond moet ophogen naar 100 mg. Ik vroeg of ze uberhaupt wel iets aan de bloedwaarden konden zien, dat mijn lichaam reageert. Toen zei ze dat de waarden wel iets hoger waren dan de vorige keer (dus ik werd een beetje blij) en daarna zei ze dat we daar geen hoop uit konden putten . Dat deed wel even pijn natuurlijk... Wat fijn dat jouw eitje zoooo goed is gegroeid, dat wordt druk klussen en dan ook in de wachtweken! Over wachtweken gesproken, sprak vanochtend een meisje bij de poli en zij heeft ook al meerdere behandelingen (IUI) gehad. En toen ik vertelde dat wij nog niet eens in de wachtweken hadden gezeten, moest ik ook wel even slikken.... Maar genoeg over mij, het zit me vandaag allemaal nog erg hoog. @duchess, heb je expres nog niets gekocht? Wel leuk hoor, straks lekker beginnen! @Pip, welkom (of had ik dat al gezegd?). @MP, je moet je niet schuldig voelen hoor dat het bij jou ronde 4 "al" raak was! Uiteindelijk moeten we allemaal door hetzelfde heen en steunen we elkaar. En doordat jij (en meer) zwanger zijn geworden, geeft mij altijd wel hoop!! @Lima, SUPER dat jij ook een superei hebt en ook aan de klus mag . Gelijk met Anja dus . @Cindy, ik moet nu ophogen naar 100 en donderdag (natuurlijk) weer terug...EN KOP OP CINDY! Het is hartstikke lief dat jij samen met mij zwanger wilt worden, maar die eitjes van jou moeten gewoon doorgroeien!!! Ik hobbel wel iets ahcter jou aan dan . En tuurlijk wordt 2010 ONS jaar meis!!! Dat hebben we elkaar beloofd! Maar voor nu is het natuurlijk allemaal wel heel erg #)$($ en $#)$)#. @Heide, wat spannend dat je woensdag al mag komen. Hopelijk geen overstimulatie voor jou!
jaja ik ben er wel maar ben echt down haha is al zo lang geleden dat ik me zo heb gevoeld... dr ruis zat maar te achen toen we binnen kwamen.. ja zegt kom op meid die billekes omhoog en laat dat ei zien... ik zei jaja er zal heus wel wat zitten hij zegt wat heb je hem niet meegenomen dan(ik de muts snapte hem effe niet) en toen keek ik naar hem en deed zijn handjes open net of ie een ei in zijn hand had.. de gek haha nou toen ging ik liggen en ja je zal wel iets maar niet dat je zegt van wauw.. uhh zegt ie hoog maar op en kom vrijdag maar terug,en hopenlijk mag je dan zaterdag de pregnyl zetten en maandag ochtend de iui... en ik lag daar met tranen op die stoel hij keek me aan stond op en hielp me van de stoel,en legde zijn hand op mijn schouder knipoogte tegen me schatje dus die kwam er ook bij staan en zei jongens jullie moeten de hoop niet opgeven het komt helemaal goed met jullie 2... ja toen begon ik te brullen en is nu nog niet gestopt...
Ik denk het ook Cin, weet ook precies hoe je je vandaag voelt!!! Ik moet donderdag weer, zal ik dan donderdag starten met goed nieuws, zodat jij vrijdag kunt volgen!
ja das een deal... oh ja nog even over de verschillende foto`s van mij ik heb er gister 1tje gemaakt let op ladies..