hé daar ben ik weer. @deb: Ik weet niet of de fysio heel erg veel geholpen heeft. Ik had vanmorgen al een heel stuk minder last. @hier: even lekker geslapen. Heb geen zin om te koken (shoarma) dus hubbie mag dadelijk zelf vlees bakken.
Hey meiden, ik meld me hier ook maar even, aangezien ik in hetzelfde schuitje zit als jullie... Mijn naam is Mariska en mijn vriend en ik zijn inmiddels 3 jaar bezig voor een kleintje. Ik heb nu 4 rondes clomid gebruikt, eerst 50mg, dat werkte alleen de eerste keer en met 100mg precies hetzelfde. Heb rare onbetrouwbare eierstokken volgens de arts in Almelo. Aangezien clomid bij mij geen succes is gaan we nu met puregon beginnen, hoop dat dit beter gaat. Moet vandaag beginnen met provera en dan moet ik op cd3 terug komen en dan krijg ik ook een prikles, zie ik wel tegenop om mezelf te moeten prikken maar het is voor het goede doel... Liefs!
@Mariska, welkom hier! Ik prik sinds 2 weken nu ook Puregon en het valt erg mee hoor! Al moet ik eerlijk zeggen dat mijn man mij prikt, haha.
@ Lima, hopelijk krijg je maandag goed nieuws. Bedankt voor je felicitatie. Ja alles loopt op schema met de zwangerschap . Ik hoop ook dat jullie allemaal zsm mogen volgen meid! @ Ella, tuurlijk ben je hier welkom!! Snap wel dat je er even helemaal klaar mee bent het is ook niet niks allemaal... @ Nicky, hopelijk ben je snel van die pijn af! Zwemmen is ook wel lekker en goed natuurlijk. @ Debby, nu je het zegt, ik had door de Clomid ook hoofdpijn toen ik het slikte.. Dus dat zou idd wel kunnen dat het door de hormonen komt!! @ Mariska, welkom hier meid. Veel succes met de provera en daarna met het prikken! Het is idd allemaal voor het goede doel.
@Lima; welkom hier! @Ella; jij ook welkom! @Mariska; en jij natuurlijk ook welkom! Enne die Puregon spuiten valt reuze mee hoor. Zag er zelf ook verschrikkelijk tegenop, maar je voelt er echt bijna niets van. En het is voor een goed doel! @MP; Beterschap meid, doe lekker rustig aan! @Nicky; Fijn dat je vanmorgen al een stuk minder last had. @Debby; Balen zeg, die hoofdpijn... Gelukkig is er ibuprofen inderdaad. Ik duim voor je dat je binnenkort wél ervaring hebt met een groeiend eitje!! @Minnie; Wauw wat fantastisch dat je ei goed gesprongen is! Nu de wachtweken in he... Ik duim voor je! @Cindy; Begrijp dat je nerveus bent. Maar het gaat helemaal goedkomen! Ik hoop dat je maandag een superei hebt en dat je snel kunt beginnen met de IUI! @Stoppen met roken; Ze zeggen idd dat het beter is om zo min mogelijk te roken als je zwanger bent, dan in één keer te stoppen. De stress die het met zich meebrengt zou geloof ik net zo slecht zijn als het roken zelf. Toch wil ik wel helemaal stoppen zodra ik zwanger word. Ben wel al een heel eind geminderd, maar stoppen is natuurlijk wel het beste. Heb al een paar keer geprobeerd om helemaal te stoppen, maar tot nu toe is dat nog niet gelukt. Gyn begint er wel steeds over, 'en, al gestopt met roken?' en dan kijkt ze steeds zo moeilijk als ik zeg dat ik een half pakje sigaretten per dag rook. @Borstvoeding; Ik begrijp dat het wordt aanbevolen, maar het wordt wel ontzettend opgedrongen vind ik. Natuurlijk is borstvoeding het allerbeste, maar ik vind toch dat je zelf moet kunnen beslissen of je je kind BV wilt gaan geven of niet. Zo jammer dat dames die geen BV geven om welke reden dan ook, vaak scheef worden aangekeken. @Hier; Bah, zo meteen werken (22:00) en ik heb er helemaal geen zin in. Vanmiddag nog even geslapen, aangezien ik vannacht maar 3 uurtjes had geslapen en dat is niet zo lekker als er nog een nachtdienst in het vooruitzicht is...
Ik heb eigenlijk nog een vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten... Ik heb het recept al voor de Puregon evenals de pen, maar nu zag ik op internet dat het vaak niet wordt vergoed, als dit het geval is dan zullen wij onze kinderwens nog een jaar moeten uitstellen Ik zit bij Delta Lloyd basisverzekering, bellen gaat nu ook even niet. Baal dat ik em niet meteen helemaal naar de duurste heb gegooid, heb er nog over na gedacht! Dom, dom, dom
Heey chickies! Heb ik veel gemist? @Anja; jeeeej, een mooi ei! Super zeg, nu eindelijk een kans he, meis!! @Cindy; Rustig aan he meis.. die iui komt helemaal goed! @MP; heb je al contact opgenomen met die winkel waar je hem hebt besteld? Als je iets besteld hebt, en het ziet er niet zo uit als zij zeggen, dan moeten ze je het goede product geven of je geld terug! Beterschap nog he! @Lima; Heb je al eens zien meelezen.. gewoon inspringen hoor! Het went vanzelf Balen dat er bij de laatste fm niets te zien was.. komt helaas vaker voor Moet je nu nog doorgaan of breken ze je cyclus af? @Ella; Welkom hier.. houd hoop he! Voor iedereen gaat de zon eens schijnen! Klets lekker mee zou ik zeggen, gezellig @Nicky; helpen de oefeningen van de fysio een beetje? Zwemmen schijnt erg goed te zijn, en heeerlijk ontspannen! @Vk's; ik heb echt een lieve vk.. heb er 6 én 4 gynaecologen haha @debby; hoe gaat ie met je hoofdpijn? @Mariska; ook welkom hier. Rare onbetrouwbare eierstokken.. dat was zijn diagnose? @Mariska; Vaak kost het je eigen risico aan medicatie (dus max. 165 euro per jaar). Voor de provera ga je ook nog een aparte rekening krijgen. Het zijn namelijk medicijnen die niet standaard nodig zijn in een basispakket en daarom niet vergoed worden. Ik zou DL toch even bellen wanneer het kan, en misschien proberen of je je verzekering kunt verhogen. (Sommige verzekeraars doen dat nog t/m 31 januari). En als het anders echt te gek wordt, Delta Lloyd opzeggen en elders aanmelden met een hogere verzekering. Er zijn nog erg veel mogelijkheden, laat je niet direct afschrikken als iets niet vergoed wordt hoor! Woooeeeii.. wat een veel nieuwe meiden! Heel gezellig, maar jammer dat ze komen omdat ze PCO hebben Liever vanwege goed nieuws natuurlijk! @Hier; Nou.. goed nieuws.. na de vage afspraken over de badset, zijn we nu waarschijnlijk het kamertje, de badset én de box kwijt aan iemand die hier in de buurt woont.. kan het nog mooier? Ben ook erg benieuwd naar de dag van Duchess, ze zullen nu wel lekker aan het feesten zijn als pas getrouwd stelletje!
Even over vergoeding....Het is zo dat niet veel verzekeringen alles vergoeden dan meoet je echt extra zijn verzekerd. Je zou maandag echt even moeten bellen of online in hun voorschriften kijken! Of hoe heten die dingen....waar in staat wat wel en wat niet....je krijgt ze ook op papier met iedere nieuwe polis... Ooh de polisvoorwaarden hahaha. Ik weet wel dat ik rekeningen heb gehad van de clomid...die word niet vergoed bij mij...en voor bloedtesten om progesteron te bepalen..... Het zit er gewoon niet in, maar gyn bezoeken enz dan weer wel... Puregon weet ik niet...het zou per medicijn en per apotheek zelfs ook nog kunnen verschillen per verzekeraar..... Ooh Duchess..hoop zo dat je een mooie dag hebt gehad...volgnes mij zonder regen toch? Hier in ieders geval niet hoor!
Goedemorgen! Liggen jullie allemaal nog te pitten? :O *schopt iedereen uit bed* @hier; Badset en kamertje zijn verkocht! whoohoo
Hoi meiden! bedankt voor alles lieve reacties! fijn dat ik hier mag meekletsen! ik ben nog niet helemaal thuis in al jullie verhalen , maar zal mn best doen! momenteel zit ik op cd5 , en moet volgende week vrijdag naar de gyn! hoop dat er dan een eitje is gegroeid , maar dat zal wel niet.. want meestal komt dat pas veel later in mn cyclus... vandaar dat het altijd zo lang duurt voordat ik wat weet. wat dat betreft is deze ronde wel erg belangrijk... want stel dat er niks gaat groeien dan wordt ik doorverwezen voor hormoonspuiten... ik hoop zo dat er wel wat groeit! want dat zou betekenen dat mn operatie toch nog heeft geholpen! (was eerder nog maar de vraag of het aansloeg of niet) anja , stoppen met roken is idd zooo moeilijk!! mijn gyn vraagt er ook tekens naar... en dan voel ik me zooo schuldig! want ik weet dat ik gewoon moet stoppen! maar ergens in mn achterhoofd heb ik toch altijd zoiets van: ach deze ronde lukt vast ook niet... erg he! zo moet ik ook niet gaan denken , maar doe dat dan toch wel onbewust. dat maakt het soms zo lastig. mariska , bij mij wordt alles wel vergoed. ik heb nog nooit een rekening van de clomid gehad of van de provera. ik heb dat destijds bij mn zorgverzekeraar gevraagd wat dan het beste was om te doen. Ze hebben me het daar heel duidelijk uitgelegd, dus misschien zou je kunnen bellen!? tummeltje fijn dat je de badset en het kamertje verkocht hebben! handig dat je het dan ook nog verkoopt aan iemand die dicht bij jullie in de buurt woont! he ik zie dat sommige meiden van die dingen onder hun bericht hebben staan. hoe doen jullie dat? nou ik denk dat ik heeeel veel mensen ben vergeten! sorry daarvoor , maar moet er echt ff inkomen! Liefs Ella
@Duchess, hoe was het????? @Tummetje, cool dat je alles hebt verkocht . @Ella, via gebruikersinstellingen (in de grijze balk bovenaan) kun je je handtekening wijzigen (dat is je onderschrift). Als je er niet uitkomt, geef dan maar weer een gil! @hier, vanmiddag even gerust en merk ook dat mijn hoofdpijn nu er dus nog niet is! Joheoeee, maar ja...op de dagen dat ik werk, kan ik moeilijk rusten, dus dat gaat niet lukken. Ach, dan maar op de dagen dat het wel kan.
hey dames, kom ff vertellen dat ik vandaag weer een hoofdstuk kan afsluiten. Ben vandaag ongi geworden, dus ga vandaag ook weer aan de pil... Blijft eng om mijn hele leven om te gooien. Maar ik sta er nog altijd achter...
@Zethu; Ik vind het zo knap he dat je dat kunt, je hele leven in één keer omgooien. Ik ben zo benieuwd hoe Duchess het heeft gehad gisteren!! @Debby; Lekker dat je vandaag nog geen hoofdpijn hebt gehad. @Ella; Ik hoop dat er een eitje groeit meid! Kan me voorstellen hoe graag je het wil... Maar bedenk wel, áls je aan de hormoonspuiten moet, het is echt minder erg dan het lijkt. Zit je nu aan de Clomid? Sorry als je dat al hebt verteld, maar dan heb ik eroverheen gelezen. Over het roken; Ja, ik voel me ook altijd super schuldig als de gyn er weer naar vraagt. Maar inderdaad, ik denk ook vaak, het zal deze ronde toch wel niet lukken. Als je al zoveel teleurstellingen hebt gehad is het zo moeilijk om het positief in te blijven zien. Toch probeer ik wel zo positief mogelijk te blijven, zoveel mogelijk te denken 'volgende ronde beter'. Maar dat is niet makkelijk, inderdaad. Wel, zodra ik zwanger ben stop ik meteen met roken. Moeilijk of niet. Als het zover is hebben we zoveel moeite moeten doen om zwanger te worden, dat ik het gevoel zou hebben dat ik het verpest als ik toch blijf doorroken. Kan het ook niet uitstaan als ik andere zwangere vrouwen zie roken, dus dan moet ik het zelf ook niet doen. @Verzekering; Ik weet eigenlijk niet of al mijn medicatie verzekerd is... Best erg eigenlijk, moet ik toch maar eens nakijken. Ik heb in ieder geval nog nooit een rekening ergens van gekregen. @Tummetje; Lekker dat je die badset en kamer hebt verkocht! @Hier; Ongelofelijk slecht geslapen, de buren hebben er een gewoonte van gemaakt om op zaterdagochtend/middag hun muziek in hun tuinhuis keihard aan te zetten. Op vrijdag en zaterdag heb ik nachtdienst, dus dan slaap ik 's middags. Vriendje werd er ook wakker van, dus toen zijn we maar gaan klussen haha. Straks laatste nachtje in en dan lekker 2 dagen vrij... Maandag gyn, ben benieuwd! Heb stiekem ergens best een goed gevoel over deze ronde!
Hallo allemaal, Ella welkom hier op het forum! @de rest: heb nog niks bijgelezen ben ondertussen druk met vanalles en niks dus zal zo even bijlezen. minniemouse
Debby, bedankt voor de tip! zal het straks eens even proberen... moet nog wel erg wennen op deze site haha! kan ook niet gelijk het forum vinden , maar dat zal wel even wennen zijn. anja , ja precies dat heb ik ook! maar ik ga zekers direct stoppen als ik zwanger ben... ik voel me vaak wel schuldig dat ik rook , maar ja vind het ook wel weer erg lekker haha ik ben ook niet echt bang voor dat spuiten, maar meer het idee.... weer een stapje verder he! ik moet nu altijd zelf ook een injectie zetten (pregnyl) voor als mn eitje op knappen staat! maar soms springt ie zelf niet en groeit ie maar door. ik zit nu niet meer aan de clomid. de clomid sloeg bij mij niet aan! heb alle dosissen gehad. ik heb in september een operatie gehad aan mn eierstokken en even leek het erop dat deze operatie niet aansloeg! maar nu begint het erop te lijken dat ie wel aanslaat.... althans ik heb nu 2x een eisprong gehad. maar 1x was het geen goede eisprong. volgende week vrijdag hoor ik of de afgelopen eisprong een goede eisprong was!!! spannend maar weer! voor mij is dit best bijzonder , want heb ook wel eens gehad dat ik een jaar geen eisprong had... daar werd ik dan altijd zoooo moedeloos van! maar gelukkig lijkt het erop dat de operatie nu wel is aangeslagen. tenminste ik hoop maar dat het op deze manier door blijft gaan! Dus je zit nu in de nachtdienst? wat voor werk doe je? ik werk zelf in de verpleging! erg leuk. wat vervelend zeg dat jullie buren zo harde muziek opzetten! niks aan om dan zo vroeg wakker te worden door andermans geluid... Hoelang zijn jullie nu bezig voor een kindje!? nou meiden ik zal zo even koken!!! net de flinke afwas gedaan... kan het gelijk weer vies worden haha! Fijne avond!!! Liefs Ella
He meiden!!!!! Hier ben ik weer hihi en nu met een andere achternaam!! Hahah! We hebben een SUPER dag gehad en ook een geweldige huwelijksnacht gehad, al had hij geweldiger moeten zijn (er klopten een hoop dingen niet in het hotel helaas.) maar waarschijnlijk mogen we het nog eens overdoen haha. We hebben echt genoten en alles was perfect. Het was wel voorbij voor we het door hadden. We zijn nu echt kapot dus gaan nu meteen ons bedje in. Gister was echt de mooiste dag uit mn leven tot nu toe, en nu mogen we naar de volgende spannende gebeurtenis toe gaan leven. Ik kom van de week weer lekker mee kletsen, eerst even bijkomen hihi! Zag wel 2 nieuwe, welkom!!! Tot snel meiden!
@Duchess; Goed om te lezen dat je zo'n geweldige dag hebt gehad! @Ella; Ik kan je onderschrift lezen hoor! Zie trouwens dat we sinds dezelfde tijd in de MMM zitten. Ik werk in de horeca, werk op dinsdagmiddag/avond, vrijdag en zaterdagnacht. Dus de drukste dagen, maar het is wel leuk werk. Kom nu dus net thuis. Die buren zijn erg irritant inderdaad en het is nu al een paar weken achter elkaar raak. Volgende keer ga ik er denk ik ook wel iets van zeggen. Vind muziek geen probleem, maar niet de hele buurt hoeft ervan mee te genieten. Wij zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig voor ons eerste kindje, we zijn iets eerder de MMM ingegaan dan na het bekende jaar zelf proberen. Was al een keer eerder bij de gyn geweest omdat ik een cyste op mijn eierstok had en hij had toen al gezegd dat als we ooit aan kinderen wilden beginnen, we ons maar moesten laten doorverwijzen door de huisarts. Sinds maart/april 2009 zitten we nu in de MMM, dus onderhand bijna een jaar verder... Tijd vliegt. Maar heb ergens wel het gevoel dat het dit jaar gaat lukken, durf er nu wat positiever naar te kijken. Hier trouwens ook Clomid-resistentie en daarom over op de Puregon. Moet zeggen dat het me, ondanks het spuiten, veeeel beter bevalt dan de Clomid. Veel minder last van bijwerkingen, is vriendje ook erg blij mee haha. Meid ik duim voor je dat de operatie toch wel heeft aangeslagen! Hoop dat je vrijdag goed nieuws krijgt! Ik voel me ook vaak schuldig omdat ik rook, maar idd, het is erg lekker ook al is het nog zo slecht. Haha heel verhaal getypt zie ik nu! Ik duik lekker mijn bedje in!