duchess, moet me even van het hart.... ik vind dat je af en toe zo negatief doet over je zwangerschap. Ja je hebt het moeilijk..jah je hebt het zwaar....dat klopt ook allemaal. maar je klinkt soms zo negatief...zo van ik wil het niet meer ...wou dat het er al was... Iedere dag dat je kindje bij je blijft is goed voor je meisje... Er zijn bekenden van mij die hetzelfde mee hebben gemaakt....en die hebben een kindje met 24 weken verloren...en toen de 2de er was...vanaf 16 weken plat moeten liggen!! door opening...ook zei had het enorm moeilijk en kindje is ook nog eens met 26 weken geboren waardoor ze daar ook problemen mee had.... Maar soms kan ik tekst niet zo goed oppikken...en lijkt het alleen maar zo..maar kop op meis....geloof in je zelf en je kindje............ En wat ik bedoelde...dat het dan pas begint...omdat je niet weet hoe het is..je kijkt er nu naar uit..maar daar kom je misschien nog op terug...........vooral omdat je soms nu zo makkelijk overkomt in sommige dingen... (kan het niet goed uitleggen en beodel het echt niet kwaad!!) Maar gewoon....geniet van je zwangerschap!! je krijgt zoveel hulp en dingen....daar mogen sommige alleen van dromen!! En je meisje zit er nu mooi nog...en dat is een wonder!!!!!!! sorry........ ben emotioneel...zit hier net te janken omdat ik national geographic zit te kijken en er 2 vliegtuigen botsen en 250 mensen dood gaan.....en ik heb krampen in mijn buik dus ik denk dat het einde oefeningn is... kan daarom misschien wat ruw overkomen..bedoel het goed...maar ik vind dat je er zo weinig van geniet...je kijkt uit naar ziekenhuis en slapen...enz enz...dat snap ik wel...maja............mischien bedoel je het niet zo...tekst zegt ook niet alles.
miran mischien is het wel niet einde oefening,,en is het gewoon de laatste oefening voor jou meiss... ik heb eigenlijk best een goed gevoel bij je,vraag me niet waarom maar iets zegt me dat je zwanger bent!!! maar ja wie ben ik he`
snif...nee cin...denk echt dat het ophoudt...heb echt krampen laag in mijn buik.....achter het schaambot....en dat is ongi... (oh weer tranen.......ik ga ff hier opruimen denk ik...ff gedachten verzetten) nogmaals duchess, ik bedoelde het niet kwaad..maar geniet eens wat meer!! Ook al is het moeilijk...
Yepp Cin.. helemaal gewend whaha. Laat die kleine maar komen. Begint te vervelen dat het leeg is!! Hm sorry Miranda maar ik ga daar niet op reageren... want nee dit steekt me en ik ben het helemaal niet met je eens. Ik heb de laatste dagen expres hier niet geschreven omdat ik niet als zeur over wil komen. Maar ga er verder niet op reageren, want ben eigenlijk een beetje boos. Er is nergens dat ik zeg niet blij te zijn dat ze met 28 weken binnen is blijven zitten. En ej wil niet weten wat ik mee gemaakt heb op de afdeling in t ziekenhuis. Veul sterftegevallen hoor. Denk je dat ik daar niet bij stil sta? Nah sorry dat is alles wat ik wil zeggen, vind het heel jammer dat je dit denkt. Misschien bedoel je het niet zo zoals jezelf zegt maar het komt op mij niet echt ehm, begripvol over. Gelukkig zijn de mensen in mijn omgeving dat wel. Ik schop mezelf elke dag vooruit en doorgaan en blijven lachen. Dat heb ik hier vanochtend ook geschreven. Maar ik denk dat je pas weet wat ik bedoel als je in dezelfde situatie zit. Ik praat nergens slecht over een zwangerschap op zich. Ja ik heb een KUT zwangerschap en dat meen ik! Weet niet of je het allemaal wel zo goed mee gekregen hebt, maar ik lig nu al sinds week 6 zo goed als plat. Sinds week 6 in de ziektewet. Ik weet niet meer hoe t is om op mijn werk te zijn ofzo. Dus nee ik snap niet goed waarom je dit zegt en vind het echt heeeeeel jammer dat jij me zo negatief over vind komen. Ik probeer namelijk juist niet negatief te zijn... Elk moment dat ik kan genieten geniet ik... en ik ben oh zo dankbaar voor mijn zwangerschap en ons meisje.. ik bid nog steeds elke avond dat alles goed mag gaan en bedank god voor dit geschenk... En een excsuus dat je misschien wat ruw overkomt door televisie vind ik helemaal raar...maargoed.. t spijt me.. He bah sorry ik ben echt totaal verkeerd begrepen hier,.. jammer zeg... en dacht nog wel het goed te doen met me wat terug te trekken en niet enkel maar te komen klagen.. sorry ik ben er even weg van.. ik kom woensdag denk ik wel weer even spieken... Zit gewoon te huilen, dacht hier mn hart te kunnen luchten en begrip te krijgen, maar dat is dus ook niet zo.. Ik wilde iig komen zeggen, Tum, ik vind je kamertje echt geweldig!
miran ik geloof dat jij echt je eigen lichaam te goed kent!!! maar ik hoop toch echt dat je het helemaal mis hebt nu!!! is toch een te mooie waarde van prog. om geen posi nieuws te krijgen
He bah ik kan dit nu niet wegklikken en laten zoals het is., dit zit me echt heel erg dwars.. Ik weet niet wat er de laatste tijd is hier, maar het gaat zovaak fout en zovaak aanvallen/ruzies/rare meningsverschillen,...
Maar ik zal in t vervolg wel gewoon liegen... als iemand me vraagt hoe het gaat, zal ik wel zeggen dat het super goed gaat.. ipv eerlijk te zeggen hoe ik me voel.. dat is blijkbaar wat we willen..
Geniet eens wat meer.... lieve lieve miranda...., ik vind het gewoon pijnlijk dat je het zegt echt waar. Was ik niet degene die altijd hier in t topic geschreven heeft dat we altijd moeten blijven genieten ondanks alles...... ik geniet van de trappelende voetjes etc.. maar mag ik dan niet meer schrijven dat ik t zo zat ben..... ik loop intussen 9 weken met weeën.... ja sorry hoor... ik kan niet langer dan 2 minuten rechtop staan door bekkeninstabiliteit... kan me niet zelf omdraaien in bed... maar heeee ik zal niet meer klagen, want dan kom ik nega over. Jammer er mag wel hart gelucht worden hier als je met behandelingen bezig bent, maar als je zwanger bent moet je maar verplicht op een roze wolk klimmen zeker. Sorry ik zit er nu helemaaaaaaaaaaaaaaaaaaal doorheen.
Misschien reageer ik nu weer overdreven... ik weet t niet... ik zit gewoon helemaal niet lekker in mijn vel maar dat zal ik niet meer zeggen. Bah ik zit gewoon te huilen en dat om een forum met mensen die ik eigenlijk niet eens ken. Maar ik vind dit echt heel erg jammer. Ik vond het net zo fijn om hier mijn hart te kunnen luchten. IRL zeg je tegen iedereen dat het goed gaat, ook als dat niet zo is. Hier dacht ik mezelf te kunnen zijn. Maar van 2 berichtjes per dag kun je toch ook niet afleiden hoe iemand in het elven staat of in dit geval met zijn zwangerschap om gaat. Als er iemand is....... zoals ik eerder al zei, was ik juist degene die weken geleden (ja toen zat ik ergens op de helft ofzo en was iedereen misselijk) heb gezegd dat het zooo vervelend is, maar dat we zooo moeten genieten. En dat genieten heb ik nooit opgegeven, want ik weet heel goed dat t niet meer terugkomt, volgende week (als god het wil) halen ze mijn meisje uit mijn buik... en dan zullen er nooit meer voetjes trappelen... een kontje in mijn ribben steken... een hikkend meisje in mijn buik schudden... wed maar dat ik van die dingen geniet, maar moet ik dat dan elke keer hier schrijven, hier waar iedereen oh zo graag zwanger wil zijn en ik juist altijd heb gedacht, laat ik niet teveel over die dingen schrijven? Dit is mijn uitlaapklep en dat is het geweest onder de behandelingen, die zwaar waren, en tijdens de zwangerschap, die ik nog 100 x zo zwaar vind. Zo dat is wat ik kwijt wil. Ik ben niet kwaad ofzo maar wel erg telleurgesteld.. Heb dit berichtje rustig geprobeert te typen.. gewoon uit mijn hart.. dus hoop dat ik nu niet overdreven reageer o.i.d.
duch dikke knuffel meiss!!!! ik vind je helemaal niet nega overkomen meiss.. je bent juist een hele sterke moeder,en vele kunnen nog leren van jou krachten.. als ik jou dingen lees geeft het me gewoon kracht.. niet elke zwangerschap is hetzelfde en de een geniet er van en de andere heeft een hoop trubbel erbij... en idd je hebt ook wel echt heel veel trubel gehad in je zwangerschap meiss.. en ik denk dat wanneer meisje is geboren je alle rust terug zult vinden.. zou je zo maar eens moeten doen 9 weken met weeen lopen,volgens mij schreeuw ik alles en iedereen bij elkaar meiss een ding vind ik wel de laatste tijd wordt er iedere keer gereageerd dat het bot is of weet ik veel wat.. dit topic is van superdruk naar bijna niks gegaan,en dan nog hebben mensen wel wat te zeggen.. volgens mij maakt dit het dus duidelijk dat iedereen anders is en iedereen het op zijn eigen manier ervaart.. kunnen we niet gewoon weer het gezellige clubje pco worden???? ik mis onze onzinnige gelach en verhaaltjes heel erg hoor!! en nee de zwangere zijn niks minder dan de behandelaarsters.. ik vind duch je bent er vanaf het begin af aan bij.. en daar hoort een bevalling en opgroei ook bij meiss... en miran dikke knuffel meiss....
Cin ben he thelaas met je eens.... Ik weet ook niet wat er met dit topic gebeurt is.. maar het is hier echt niet meer zoals het geweest is en dat is écht heel jammer... Er is elke keer weer iets negatiefs hier... en dat is echt jammer... Ik zie het niet zo, gelukkig... ik zie vrij weinig om over te zeuren..., iedereen moet reageren zoals diegene zelf wil.. maar dit vind ik wel heel jammer. Iedereen lucht zijn hart hier... en dat mag gelukkig altijd... enkel niet als je zwanger bent, denk ik, want dan moet je op een roze wolk zitten.. Oh en ik snap t best.., ik heb helaas 2 vriendinnen met een geweldige zwangerschap.. en die snappen er ook niets van. Ze proberen het te begrijpen, maar krijg ook uit die hoek vaak onbegrip omdat ze het gewoon niet begrijpen. Dus ja jammer voor mij maar snap goed dat niet iedereen begrijpt hoe het is. Maar vind t erg hard om te zeggen dat ik zo negatief ben en niet geniet. Ik geloof me te herinneren Miran, dat jij zei weeën gehad te hebben over de 100. Ik loop nu al 9 weken met weeën over de 100, hoe zou jij je voelen, als je je die weeën nog kan herinneren? (want dat kan ook niet iedereen, dat weet ik) En als er niet eens iets gebeurt? Op een gegeven moment wil je dat t doorzet hoor, echt waar................ maarja ik snap goed dat t moeilijk te begrijpen is.... Ik sta er alleen helemaal niet zo negatief in als jij denkt.. enkel en alleen omdat ik mijn hart hier graag kom luchten.. omdat dat hier altijd kon zonder veroordeelt te worden.. of raar aangekeken.. Jammer..
Bah en wat denk je dat t allemaal met je doet zoiets... elke keer je erop voorbereiden dat de kleine komt.. die rondleiding op de nicu, kennismaking met een meisje van 1200 gram, want zo groot is ons meisje ook als ze komt (zeiden ze....) kennismaking en gesprekken met neonatologen.. weet je hoe heftig dat is.. en achteraf allemaal voor niks. En dat is natuurlijke cht super, dat we het allemaal niet nodig gehad hebben, maar t doet wel veel met je!!!! En dan telkens die weeën, dat de verpleging zegt dat ik er rekening mee moet houden dat de kleine gaat komen, en dan gaat het zooo langzaam dat we nu vast hangen op 2 cm.. en verder gebeurt er niks... en elke keer maar weer t zelfde.... bereid je maar voor meid, ze zal er nu wel aan komen. Nou niet dus. Elke keer denken, vannacht is het zover. Ookal is ze dan te vroeg, of klein, of weet ik veel wat. Je bereid je voor op de komst van je kleine en bent uiteraard blij dat ze blijft zitten. Maar het doet psychisch wel veel met je. En dan die hartdips dat verpleging zegt dat ze haar waarschijnlijk moeten halen. En gyns die het tegenspreken. Ik heb mijn ogen uit mijn hoofd gejankt op dat bed in t ziekenhuis, je hoort een hartslag van 160 zakken naar 64 per minuut en je kunt niets.... Ik wil dat je je dat allemaal eens voorstelt, en als je dan nog eens wilt zeggen dat je niet negatief mag zijn en het niet gehad mag hebben............. En dan hebben we het niet over de rest voor de 28 weken gehad want dat is nog redelijk 'normaal' en veelvoorkomend.... Ik vind t wel jammer dat ik nu tegen mezelf lul.. ik moet zo weg en ben dan 2 a 3 dagen niet hier... maarja...... ik hoop Miran, dat je me nu een beetje meer begrijpt en inziet dat je het verkeerd had... gelukkig kan dat ook goed, iemand heel verkeerd begrijpen via tekst op een forum... en neem ik je dat ook niet kwalijk als dat zo is... enkel als je bij je standpunt blijft dan snap ik er gewoon even helemaal niets meer van.
ik probeer me te bedenken waar jij je negatief hebt geuit??? maar ik kan het niet vinden en ook niet herrineren meiss!!! ik vind juist altijd dat je ondanks je pijn en vervelende weken toch nog positief blijft eronder??? en volgens mij vind iedereen dat hier?? ik ken ook wel meiden die meteen denken dat als je zwanger bent dat je dan niks meer mag doen!! en ik vind jij gaat nog door en door en door en dat ondanks alle pijn en zo die je hebt... oh ik vind het echt jammer hoor.. we waren zo`n hecht clubje allemaal net zo vrolijk en zo.. volgens mij zitten wij gewoon vol met hormonen,en wordt dat teveel... ik ben blij dat er zo`n topic als deze is met zulke leuke meiden en lieve ook... maar ik hoop echt dat we allemaal zo blijven ondanks dat we ons zo slecht voelen door de hormonsters..
ik hoop !!!!! dat dat t probleem is Cin! Hormonen... echt waar..!! Want het is hier altijd zo leuk en gezellig en fijn geweest... en niemand werd hier raar aangekeken als je je hart lucht.... maar ik snap dit nu even niet en dit is niet de eerste keer dat ik het even niet snap. Hormonen mogen, prima, ga er niks van zeggen... maar nu wordt het wel een beetje erg? En Cin ik zie t ook niet zo.. ja tuurlijk ben ik niet miss positiviteit de laatste weken.. maar ik heb regelmatig hier in t topic, via PB van meiden hier, en IRL te horen gekregen (en nog steeds) dat ik t zo goed doe en zo posi blijf... en dat t zo knap is bladiebla.. dus dit komt voor mij gewoon ff rauw op mn dak!!!
ja maar meiss je doet het ook goed!!!! en je bent ook een echte volhouder hoor!!! en ik snap het eerlijk gezegd ook niet echt hoe of wat en waar het in een keer vandaan komt.. mischien bedoelt ze het ook niet zo en is het typen er anders uitgekomen dan het hoorde maar ik snap wel dat je je een beetje teleurgesteld voelt meiss
Ik hoop dat dat het is... ken Miranda verder niet goed.. maar vind dr altijd erg aardig.. maar ze kent mij ook niet goed, niet zoals jij bijvoorbeeld via PB etc.. dus vind t een beetje jammer.. Ben gelukkig al wat onrust kwijt haha.. thanks meis!!!! Was er echt ff van geschrokken? Heb het nl nooit zo bedoelt en ik ben juist geen negatief persoon... altijd met alles zo geweest.. sta overal positief in en denk altijd t beste.. dus dan is dat gewoon jammer!!
Hoop ook niet dat al mijn verdrietige, hopeloze reacties nu weer negatief overkomen. Whaha. Dan komt dat ook weer verkeerd over en dan houd t nooit op. Magoed Miran ik hoop dat je t anders bedoelt hebt als ik begrepen heb.... en dat je wel inziet dat t niet zo is... want dat is echt niet zo. Ik ken je niet goed en jij mij niet. Maar ik kan je zeggen als er iemand is die ondanks alles probeert positief te blijven en te genieten.... Maarja, mocht je t zelfde blijven denkien vind ik dat heel jammer, maar ga ik toch proberen er niet wakker van te liggen. Heb je altijd erg aardig gevonden dus dit komt me echt uit een rare hoek maargoed dat kan natuurlijk... als jij dat vind dan vind je dat...
meiss je bent niet hopeloosss!!!! je doet het goed en prima.. en je bent een voorbeeld voor alle andere dames.. zo zien wij dat niet elke zwangerschap een roze wolk betekent,en dat het ook anders kan lopen zoals wij denken... ***knuffel***
OK... goed.. wat mij betreft zand erover. Anders kan ik vanavond helemaal niet slapen. WHAHA. Ik ga mn spullen pakken, mijn moeder is er... Jammer dat ik nu zo weg moet, zit me niet helemaal lekker, maar ga t proberen te laten voor wat t is! Morgen moet manlief op voor zijn auto theorie, duimen jullie?? Om half 12 moet ie.. spannend!!! Hij heeft wel zijn turkse rijbewijs maar mag die hier niet gebruiken.., dus hij is nu bezig voor een nederlandse. Nou ben nu echt weg. Dag lieverds!! (en laat iedereen zijn hart even luchten, dan is alles eruit! Haha!)
duch ik zal duimen!!! maar hoezo is die hier niet geldig dan?? en die polen en portugesen die hier rijden dan??? die zetten hem toch ook om naar nl rijbewijs.. me schoonbroer heeft in angola zijn rijbewijs gehaald afgelopen november.. en heeftnu een nl rijbewijs gekregen???? ik duim en duim dat hij hem haalt..