PCO deel 6

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door minniemouse25, 11 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Anja, ja ik hoop zo dat zondag alles schoon is bij je, en dat je gewoon bij stimulering 1a2 mooie eitjes hebt....ben het er niet mee eens dat je zou moeten stoppen met spuiten, want je lichaam maakt zelf die hormonen niet aan, maar missschien verminderen.....Want anders krimpen je eitjes weer omdat er helemaal geen hormonen binnen komen. Blijkbaar is de dosis die jij hebt of te weinig doordat er zoveel tegelijk groeien.....(PCO is meerdere eiblaasjes) of veeeel te hoog.....Waardoor er als er eentje groeit ineens meerdere gaan groeien door de hoge hoeveelheid. Hoop zo dat deze ronde goed nieuws is voor je!!

Oh nee cindy toch....wat een k*t nieuws........weet niets te zeggen meis. Kunnen ze niet gewoon met icsi starten ipv ivf? Het is bijna hetzelfde....alleen klinkt het niet zo definitief.... En hoop echt dat de ronde met de (fortisimon) schrijf ik het goed? Gewoon goed effect heeft en dat van dat alles verder niets nodig is!!!

Misschien zeg ik nu iets wat helemaal in het verkeerde keelgat schiet...maar misschien is het beter om je lichaam even rust te geven ipv er nog meer andere hormonen in te pompen...1a2 maandjes kijken wat je lichaam doet? Ik weet dat je dat niet wilt, maar ik weet ook dat toen ik aan de pil was fftjes tussendoor dat mijn lichaam gewoon een reboot heeft gekregen....want daarvoor deed het ook raar!! Natuurlijk is het niet te vergelijken omdat het bij mij om clomid ging en jij daar ook al resistent voor bent....

Hoop zo dat het gewoon snel gaat lukken voor alle meiden hier!!

oh enneuh... ff opsteker!! wij zijn voor Alyssa 3,5 jaar bezig geweest 2 jaar MMM ongeveer....en voor deze frummel zijn we 2 jaar bezig geweest iets meer als 1 jaar MMM..... Dus het kan wel!!! soms duurt het alleen wat langer.........helaas....

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja dat is ook zo miranda!
    tis soms zo lastig om alleen al maar voor te stellen dat ik ooit zwanger kan zijn!

das best rare gedachte eigenlijk.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Als je zo denkt is er iets dat je tegenhoudt...

Ik heb ook zo gedacht meiden heel lang......

En voila...ik denk steek alles maar in brand laat de boel de boel en ga lol hebben op rockwerchter....en heb een supereisprong die ik voel...en het is gewoon raak.....

En nu weer...ik heb er geen zin meer in...sex maar 3a4 keer...en voila weer raak.....vind dit echt een wonder hoor!

Sorry, ik wil niet over of hyper vrolijk jullie de les lezen...maar je weet van wie het komt.......ik heb in hetzelfde schuitje gezeten hoor...al 2 keer...dat het zo lang duurde.......

Ik heb enkel het geluk dat mijn lichaam redelijk reageerd op de clomid...en voor vele andere meiden hier is dat helaas niet zo....

Maar dan nog...positieve inzet helpt bij innesteling en bevruchting...het helpt bij alles!!!

Ik ben maanden achter elkaar somber geweest en depressief aan het worden...en ik besluit om eens grote schoonmaak te maken beslis over aantal dingen om me te helpen met mezelf weer te vinden en ik krijg een kado op de kop toe!!

Toch wil ik cin een hele dikke knuffel geven, want wat zei nu allemaal al meegemaakt heeft is gewoon niet eerlijk!!

4. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik begrijp je gevoel wel hoor Miran en ben het er deels ook mee eens. Als je zoveel bezig bent met zwanger worden, dan lukt het vaak minder snel. Maar in de MMM is het ook wel weer lastig om er niet aan te denken. Bij ons de eerste ronde dat ik EINDELIJK een ei had, dacht ik ook dat ik niet direct zwanger zou worden, want het eitje had te lang geduurd, dus ik dacht we gaan gewoon lekker klussen en we zien wel. Verder niet teveel bij nagedacht. En ja hoor, ik was ook ineens zwanger!

5. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    ***Klaagmodus aan***

Belde de Arbo net en hij vond het allemaal erg vervelend. Hij wilde eigenlijk wel contact houden, want stel je toch voor dat het weer goed komt (yeah right...). Heb hem toen ook wel gezegd dat het de vraag is of ik nog van de medicijnen afkom en of ik uberhaupt weer mag gaan werken en toen krabbelde hij wel een beetje terug. Nu krijg ik een machtiging die ik moet tekenen en die hij aan de gyn opstuurt, zodat hij een overzicht krijgt van de medicijnen die ik gebruik. Dan kon hij mij verder met rust laten zei hij....we zullen zien. Kan wel even janken om zijn reactie eerlijk gezegd, alsof ik het hele verhaal verzin of zo?!

***Einde klaagzang***

6. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Overigens klonk de bedrijfsarts ook alsof hij het echt niet geloofde, hij vond het allemaal maar vroeg in de zw.schap :(. Ja, dat vonden wij ook!!!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tsjah...arbo he meis...die zullen blijven proberen totdat de gyn ze eens de wacht aanzegt met je medicijnen lijst om je terug te krijgen......

Vind het niet leuk voor je want het geeft je weer een stuk onrust...

ik dacht dat kleine meis ging slapen...ze had dikke ogen...was aan het gapen en wrijven...ik pyjama aan gedaan...in bed gelegd...heel stil! ik weer kijken na 10 minuten...ze lag stil! niet in slaap want ze keek me aan....dus ik zeg slaap lekker meisje....30 minuten later hoor ik haar rommelen...heeft ze alle luiers en doekjes uit de commode gehaald...de was uit de wasmand en haar bed afgehaald hahahaha ;)

wat nou mama ik sliep!! :p

Ach wel lief, want ze had haar dekbed in de wasmand gelegd...dus misschien wou ze mama helpen met de was!! mag ze altijd als ik haar bed afhaal hihi....maar dat had ik gisteren gedaan nog!!

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    jakkes debby wat een stomme opmerking!
    bah dat mensen nou niet eens even normaal kunnen reageren daar bij de arbo!
    en dan is het ook nog een arts....
    kan me voorstellen dat je dit weer erg onrustig maakt en dat moet je er nou net niet bij hebben!
    knuffel voor jouw!

Miranda ik ben het daar niet helemaal mee eens. want stel dat ik er niet aan zal denken , of er niet mee bezig ben (in de vorm van injecties , of medicatie) nou dan gebeurt er bij dus echt daadwerkelijk helemaal niks...
    heel veel mensen zeggen dat ook tegen ons , dat we er niet zoveel mee bezig moeten zijn , dat we dan spontaan wel zwanger worden...
    ik zeg niet dat jij dat zegt hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar dit is even mijn frustratie van wat ik vaak hoor.

ik vind niet dat iets mij tegenhoudt.... ja wat mij tegenhoud was altijd een eigroei en eisprong! (nu is 1x gebleken dat met menopur het fantastisch gaat en heb er zelf alle vertrouwen in dat het de komende cyclus ook weer gaat aanslaan.
    en wat mij tegenhoudt is dat ik 1 eileider heb, dus al minder kansen op bevruchting (althans dat zei de gyn)

na ja die positieve instelling heb ik zeker hoor! en daar heb je wel gelijk in , want dat helpt je er wel doorheen!

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oooh miranda wat lief van Alyssa!!!
    nou ze helpt haar moeder al goed hoor!
    hahaa!!

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    dat bedoelde ik ook ella....misschien zeg ik het weeral eens verkeerd.

Bedoelde niet belerend te zeggen denk er niet aan want dan komt alles wel goed...dat kan gewoon niet bij PCO en bij jouw dan met 1 eierstok helemaal niet!

Maar wilde gewoon een positieve noot erin gooien met probeer echt gewoon eens aan andere dingen te denken als alleen spuiten en gevoelens en kwaaltjes en dingentjes...snap je?

ooh was ik maar beter in het uitleggen van wat ik bedoel...wil niemand kwaad maken..of kwaad spreken echt niet! zucht....

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    miranda rustig aan meis!
    haha dan bedoelden we hetzelfde! en het was ook zekers geen aanval op jouw hoor!
    sorry meid als het zo overkomt...
    maar meer een aanval op mensen die dicht bij ons staan.....

enne dan had ik het wat verkeerd begrepen hoor!

en je hebt helemaal gelijk! positiviteit is natuurlijk hartstikke goed! en vind het ook wel fijn hoor dat je me (praat ff voor mezelf hoor!) daar op wijst... want soms is het moeilijk om een andere visie daarin te zien , snappie?

12. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Haha ik ben het helemaal met jullie eens qua denken. HEt blijft gewoon moeilijk en dat mag ook! (Zegt zij dapper nadat zij haar broer heeft gesproken en daar even lekker heeft uitgehuild :D)

13. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    je bent een dappere meid Debby!!!!!
    en lekker uithuilen helpt soms zo goed!

zou hier al mn frustraties wel willen opschrijven , maar dat doe ik liever niet zo openbaar.

maar tis soms zooooooooooooo lastig om je telkens te moeten verdedigen

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ja meis, ik praat uit eigen ervaringen...tot 2x maal toe...

ik werd depressiever en down en zag het niet meer zitten..iedere ronde werd zelfs een opgaaf....ook de sex! En als ik dan besluit we nemen even rust...of laten de boel de boel (heb zelfs de clomid niet netjes genomen deze laatste ronde) en we zien wel!!

Ik ga aan mezelf werken, die depressieviteit moet de deur uit....ik zie zon en hou van mezelf....ondanks dat ik niet zomaar moeder kan worden en er vanalles mis zit in mijn lichaam....

En toen ging het gewoon goed...dus mogelijk is positiviteit voor mijzelf (want kan alleen voor mijzelf spreken natuurlijk) wel heel goed geweest!

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ooh meis toch...wel fijn dat je lekker bij je broer hebt kunnen huilen.

Denk aan je wondertje...je kleine PJ die zich ondanks bloedingen en andere dingen heeft vastgehouden aan zijn mama....die wil gewoon enorm graag deel uitmaken van jullie gezinnetje!!

Helaas loopt het nu allemaal minder, maar hopelijk is het na de bevalling allemaal over en mag je gaan genieten van een goeie en heel fijne kraamtijd!! En de rest van jullie gezinnetje als leven natuurlijk!

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    @Ella; Vreemd dat -ie het niet doet... Zal eens kijken.
    Fijn dat je man weer een baan heeft en dat hij zo snel al kan beginnen. En een leaseauto is ook super natuurlijk!

@Miran; Ja de gyn zei ook ongeveer wat jij zei, mijn lichaam doet met Clomid niks en met Puregon 50 juist weer teveel.
    En dat we nu de goede dosering moeten gaan vinden.
    Vind het alleen zo raar want met de eerste ronde spoot ik ook 50 en toen had ik gewoon 1 ei wat nog een superei was ook.

@Debby; Wat een gedoe weer met de arbo zeg, 't klinkt inderdaad alsof die man zoiets heeft van, 'ja ja het zal wel..'
    En dat de bedrijfsarts het te vroeg in de zwangerschap vond, ja daar kan jij lekker veel aan doen zeg. :x

@Miran; Haha wat is Alyssa toch een schatje. :D
    Ik begrijp wat je bedoelt met er niet teveel mee bezig zijn maar soms kun je gewoon niet anders.
    Vooral met spuiten is het, je zet iedere dag die naald in je lijf en ja probeer er dan maar eens niet mee bezig te zijn.
    Ik probeer zoveel mogelijk mijn leven te leven maar er gaat toch geen dag voorbij dat ik er niet aan denk.
    Zij het de ene dag vaker dan de andere.

@Ella; Gemeen is dat he als mensen zeggen dat je er niet aan moet denken en dat het dan wel vanzelf gaat...
    Nou sorry maar zonder medicijnen en behandelingen gaat het toch echt niet lukken hoor.

Ik moet ook steeds aan Cindy denken... :(

17. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Oh ja Ella, helemaal vergeten te reageren op jouw man zijn baan! Wat gaat hij nu doen? En lekker hoor, ook een leaseauto! Gefeliciteerd :)!

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    mooi om te lezen meid!
    en echt fijn dat je die draai hebt kunnen maken!!!!!

depressie is vreselijk idd , ben er altijd nog weer bang voor!
    gelukkig heb ik nu wel goede medicatie....
    en stel dat ik zwanger wordt dan blijf ik ook onder strenge controle van de gynaecoloog en de kinderarts. want ik kan echt niet zonder die medicatie.

tja ook daar moet ik mij vaak voor verantwoorden , als ik dit vertel in mn omgeving. heb zelfs wel eens opmerkingen gehad dat het egoistisch is. maar ik heb dit zo vaak met de gyn besproken en hij zegt dat het ook goed met mij moet gaan.

ik wordt al panisch bij de gedachte dat ik die medicatie niet meer heb en ben soms ook bang dat ik een brief in huis krijg dat die medicatie niet meer geleverd wordt ofzo...
    haha

19. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

dankjewel!!!
    en anja jij ook bedankt!

nou het is een baan.... hij vind het maar niks! maar gaat er toch vol goede moed tegenaan!
    en ondertussen zoekt hij gewoon weer verder!

tis in Deventer... best ver he! (voor ons dan)

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

20 mrt 2007
    12.175
    0
    0
    Noord-Holland
    Wel fijn Ella dat je nu goede medicatie hebt! Heb je eigenlijk ook met iemand gepraat (neem aan van wel). Ik vind vaak dat de ha te snel medicatie voorschrijft zonder hulp van een psycholoog of zo. Toen ik depressief was, heb ik daar zelf om moeten vragen!

Deel Deze Pagina