PCO deel 6

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by minniemouse25, May 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    hahaha veel plezierr debb!!:):)ik heb me tel in mijn hand hoor!!!

over bv of fv ja ik weet het niet ik had laatst op discovery een docu gezien en daar zeiden ze duidelijk wat je te kort komt aan voedingsstoffen in bv zit er wel in fv...
    dus voor mij zijn ze allebei net zo goed:):)
    de een komt van mama en de ander bevat iets meer voedingstoffen die mama mischien niet heeft..

ik ben er ook echt nog niet uit wat ik ga doen hoor,ik heb wel gelezen dat het eerste melk wat je uit je boobs krijgt het meeste bevat voor de beeb en dat dat ook heel erg gezond is om aan beebje te geven.

2. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Het enigste wat al kant en klaar in FV zit en niet in BV is vitamine D en K. Die geef je bij via een lepeltje als je BV geeft.
    Maar het is toch algemeen bekend dat BV beter is.
    In de eerste melk (colostrum) zitten hele belangrijke antistoffen die niet in kunstvoeding zitten. En kunstvoeding mist een hoop natuurlijke beschermers die in moedermelk zitten.
    Maargoed dat maakt verder niet uit, iedereen moet zelf weten of hij kunstvoeding of borstvoeding geeft. :) Maar ik irriteer me er een beetje aan dat er gezegd wordt dat kunstvoeding net zo goed is want dat is niet. Het is een goede vervanger van moedermelk, dat wel! En het is geweldig dat het bestaad. :)

Wat je keus betreft die kan natuurlijk niemand anders maken dan jijzelf.
    Maar ik snap persoonlijk nooit zo goed waarom mensen geen borstvoeding willen geven. Je hebt niet voor niets melk in je borsten, een godsgeschenk als je het mij vraagt! ;) Kunstvoeding geven vind ik dus echt tegen de natuur in gaan...
    En dan uitzonderingen daar gelaten uiteraard, als het niet lukt dan lukt het niet. ;)

3. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Wil wel zeggen, hoop dat niemand dit als vervelend ervaart, het blijft ieders eigen keus. (de discussie kunstvoeding-borstvoeding is gewoon een beetje een rotdiscussie waar je nooit uit zal komen.. ;) )

4. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    haha duch:):)

ja meis dat is jou mening toch!! en ik vind het wel een hele goede en mooie mening ben trots op je hoor!! dat je het zo ziet..

maar ik heb echt niks met bv..
    ik zie wel wat er van komt mischien ga ik helemaal anders denken tijdens de zwangerschap (als ik een keer zwanger mag zijn)..

5. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Tuurlijk mag jij een keer zwanger zijn lieve Cin! En ik hoop heeeel snel!!!
    Ik ben benieuwd wat je dan uiteindelijk gaat doen! Borstvoeding geven is echt iets heel erg moois. Voor de bevalling vond ik de gedachte ook erg raar, een beebje aan je borst. Maar het is zooo mooi en zo fijn. Echt genieten. En wat ben je trots als je ziet hoe goed je kindje groeit op jou melk!
    Ik wil echt minimaal een jaar BV blijven geven en het liefst nog langer..

6. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Morgen is ons meisje al 2 maanden! Gaat zo hard!!

7. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ja bij dinis cultuur is het trouwens heel normaal hoor om bv te geven..
    de eerste jaren heb ik hem duidelijk gemaakt dat ik dat gewoon niet ga doen..
    nu accepteert hij het heel erg goed,en ziet ook wel in dat ik niet de hele tijd alleen verantwoordelijk ben voor het voeden..
    bij zijn cultuur is het dus normaal he de eerste 4 jaar zijn voor de vrouw.. en ik heb dat heel snel afgekapt ik heb hem duidelijk gezegd je hebt nu geen angolees/portugees vrouwtje maar een nl vrouwke..
    en ik heb andere meningen dan jij en jij ook weer andere dan mij dus we moeten er echt samen uit komen..
    en nu vind hij het helemaal een geweldig idee om zelf het flesje klaar te maken en te geven..
    en hij ziet ook echt in dat ik niet alleen met kolven enzo bezig wil zijn..
    na de bevalling is het mijn tijd!!!!!
    dan ga ik sporten en fitnessen en alles eraan doen om mijn lichaam weer wat vorm te geven.. ik ben wel moeder maar niet alleeen maar moeder..
    ja soms denk ik er echt wel aan hoor aan bv.
    net als toen yasemin weer naar het zkh moest door die extreme geelzucht toch!! ik ging googleen en zag dat dat dus door het verkeerd bv geven kon komen (dat de kraamhulp) het dan verkeerd uit had gelegd..
    toen ik dat ging lezen was ik meteen weer bij mijn eigen mening.. hahaha dus ik twijfel nog wel heel erg..

8. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Geelzucht komt idd vaker voor als je geen borstvoeding geeft. De borstvoeding zorgt ervoor dat de afvalstoffen beter verwerkt worden.. (jeetje ik kom ff niet op het goede woord haha)
    BV is gewoon beter voor je kindje. Maar kunstvoeding is in veel gevallen 'makkelijker'. Voor BV moet je vaak even doorzetten voor het goed gaat en dat wil niet iedereen.... Daarbij slapen babys met kunstvoeding vaak sneller en beter door omdat borstvoeding lichter verteerbaar is. Ze kennen neit echt regeldagen zoals met borstvoeding, gaan niet clusteren... Dus ja in dat opzicht is kunstvoeding makkelijker. Maar kiezen voor de makkelijke weg is niet altijd de beste.. Ik vind eigenlijk dat je je kindje verplicht bent het te proberen, maar dat ben ik. :)

Fijn dat Dinis accepteerd dat jij niet zo bent trouwens. :)
    En als je kolft kan hij toch een flesje geven? Als je productie goed op gang gekomen is hoef je zo vaak niet te kolven. Ik kolf maar 2 a 3 x in de week. Gister heeft ze een flesje gehad met BV en er staan nu nog 2 op voorraad in de koelkast en 2 in de vriezer.
    Ik kolf alleen als mijn borsten op spanning staan doordat ze te lang er niet uit gedronken heeft. ;)
    Maarja iedereen moet het zelf weten. :) Maar je kunt iig wel ook dingen voor jezelf doen met borstvoeding. Ik ga toch ook sporten enzo. :D

9. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    oh duch ik vind je niet vervelend hoor!! en ik zie dit ook niet echt als een discussie mop:)
    jij vind nou eenmaal bv het beste toch!!

och ja tegen die tijd zie ik wel wat ik ga doen maar heb altijd heel erg hard nee geroepen.. dus lijkt mij een wonder als ik het wel ga proberen hahaha

10. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Gewoon proberen!! Al ga ik nu al zeggen dat het niet lukt als je het niet echt wil. Want de meeste mensen moeten echt doorzetten voor het goed gaat. Er zijn er maar weinig waarbij het meteen goed gaat.
    En sommige mensen stoppen gewoon veelste snel. Heel jammer vind ik! Want als je doorzet is het zo mooi.

Maargoed genoeg erover hahaha.
    Ik weet wel dat jij het geen vervelende discussie vindt Cin. :D Maar ik wil niet vervelend over komen voor de mama's die kunstvoeding geven/gegeven hebben/gaan geven. Ik ben namelijk héél erg pro-BV en wil daarin niet doordraaien. :p Maar volgens mij valt het wel mee...

11. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    het valt mee hoor meis;) haha
    vind het gewoon mooi om te lezen echt!!
    bewijst maar weer eens wat voor goede moeder je bent mop:):)

ik ga even een beetje opruimen hier:)
    nu is het nog niet zo warm als straks hahaha..

tot zooo meiden!!!!

12. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Opruim-ze!! ;)

Yasemin ligt lekker te slapen en ik heb t hele huis al aan kant... verveel me!! :p
    Ga denk ik even buiten zitten lezen.. :) Daarna naar mn ouders!

13. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    Ik heb geen melk meer en kan het er niet in toveren.
    Als dat zo was had ik het ook echt wel gedaan.

Heb lang genoeg doorgezet het wil gewoon niet meer.
    Als k een top productie had gehad, dan was ik echt door gegaan met kolven.

Een ieder heeft z'n keus om te geven wat ze willen hetzij BV het zei FV. Ik snap alleen niet waarom moeders dan niet dat eerste beetje colostrum af gaan afkolven. Mij is ook verteld dat dat heel belangrijk is.

Ik vind en meerdere met mij dat ik de beste keus heb gemaakt, voor mezelf. Faith heb een maand elke dag BV gehad. Was een hel om het eruit te krijgen maar ze had het wel.

Bij de een wil het wel en bij de ander niet.

Heb het geprobeert me best gedaan ze is er goed op gegroeit. De koek is op. Het moet wel leuk blijven..

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd Tante. Bij de een lukt het wel bij de ander niet.
    Daarom zei ik ook, uitzonderingen daar gelaten. ;) Als het niet lukt kun je weinig anders dan aan de kunstvoeding.

15. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ben ik weer:)

16. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben er ook weer, ga even bijlezen ;).

17. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    :):) haaaiiii debbb...

18. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Heeey Cin, was weinig bij te lezen, ging over bv tegen fv :D.

19. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    ja hahaha:)

maar vertel meiss hoe was ie gegaan??
    controleren ze dan alles met een pretecho meiss

20. Debbykoops

Debbykoops VIP lid

Mar 20, 2007
    12,175
    0
    0
    Noord-Holland
    Ze heeft nu wel gezien dat het ruggetje mooi dicht was en het buikje mooi dicht. En het maagje en de blaas zagen er prima uit. Met de 20-weken echo controleren ze veel uitgebreider, bijv. ook het hartje en ehm..nog veel meer ;). Daar kijken ze met een pretecho niet naar, dan is het fun voor de ouders :D.

Het was echt superleuk om te zien! PJ is een schatje en was lekker aan het schoppen :D.

Share This Page