Niets, ik denk aan mezelf........ben egoistisch. En doe aan struisvogel politiek....... Dus hou ik er mee op, ik ga me focussen op mezelf mijn gezin en mijn leven. Ben al in overleg met beheerders om me te deleten. Heel veel groetjes, En wie me wil spreken kan dat via pb in hyves....
Oh jee, heb zo'n idee dat ze niet lief tegen je hebben gedaan Dikke knuffel! Ik duikel je binnenkort ff op op hyves - edit: je hebt een berichtje
Goedemorgen meiden. Bij voorbaat alvast sorry voor het ontzettende ego berichtje dat ik nu ga plaatsen. Heb gister echt een kut avond gehad Beste vriendin kwam hier eten. Zij is de enige met wie ik het écht over mijn kinderwens kan hebben. Zij weet alles, leeft mee en is heel lief. Gisteren vertelde ze dat haar vriend ineens 'om' was en een kindje wil maken. Dus gelijk geprobeerd natuurlijk, logisch. Toen zat ze hier gisteren te vertellen dat ze zo'n zwaar gevoel in d'r buik had (dinsdag seks gehad) enzovoort. En hele verhalen over wat als het toch in een keer raak was en zo. Ze gaf ook aan dat het moeilijk was voor ons om er zo met haar over te praten. Dat was het ook! Ik kon bijna geen woord uitbrengen. Zat alleen maar te proberen niet te janken. We waren het er beiden wel over eens dat als zij eerder zwanger is dan ik, dat dat heeeeeel moeilijk is voor mij. En dat begrijpt ze. Echt heel begripvol. Ik zei tegen haar dat er, naast mezelf, niemand is die ik het meer gun dan zij. Maar dat als zij nu eerder aan de beurt is, ik daar wel heel veel moeite mee zal hebben en ik niet weet of ik het trek. Wij zijn al bijna 3½ jaar bezig. Als zij nu eerst is, dan zou ik heel erg het gevoel hebben dat ik vooraan in de wachtrij stond en gigahard achteruit werd geduwd, met niks achterblijvend. Ook dit begreep ze. 's Avonds met manlief ruzie gehad. Zij is zo lief voor mij en ik ben een kutvriendin. Ja hallo!? Begrijpt ie het dan helemaal niet? Ik gun het haar, maar dat neemt nog niet weg dat het pijn doet. Hij begrijpt het niet zo, dat ik die gevoelens niet opzij kan zetten. Hoe kan ik dat doen? Als ik van zo dichtbij telkens geconfronteerd ga worden met iets waar ik zelf alles voor over heb, voor iets waar ik al zo lang op wacht en hoop. Puntje bij paaltje: hij wil me niet zo verdrietig zien en vindt dat de stress niet goed is. Nee, dat is het ook niet. Maar ik moet de pijn en het verdriet die ik voel toch uiten? Dan is ff een half uurtje janken voor mij beter dan doen alsof het me niks doet, want dat is niet zo. En nu? Nu voel me ik een kutvriendin. Omdat ik hoop dat zij deze ronde niet zwanger is. Omdat ik hoop dat ze later in het jaar aan de beurt is, zodat we tegelijk zwanger zijn. Zodat mij deze enorme confronterende pijn bespaard blijft. We zijn al meer dan 10 jaar vriendinnen en ik wil niet dat de vriendschap kapot gaat, maar ik weet dat ik afstand ga creëren als zij snel zwanger wordt en ik nog loop te worstelen met hormooninjecties, angst en hoop. Nogmaals sorry voor het egotrippen. Ik kan hier dus blijkbaar echt met niemand anders over praten, niemand die me echt begrijpt. Ik weet ook niet of jullie het begrijpen, maar ik heb het in ieder geval even van me af kunnen schrijven. Ik kan zelfs niet eten van verdriet nu en dat is niks voor mij Liefs Anne
oh nee hoor, ben heel netjes behandeld!! Ik zeg het gewoon vanuit mezelf..... Zoals jullie weten ben ik vorige zwangerschap 9 maanden ziek geweest en ook depressief. Tot aan het punt dat ik mijn kind weg heb willen laten halen zo erg. En ik wil me daarvoor behoeden, heb geen zin in kwade invloeden. En op dit moment is het forum hetgene wat me onzeker en boos en bang en verdrietig maakt....dus dan word het gekapt!!
Jeetje Anne, wat een heftig verhaal! Kan me voorstellen dat het je heel zwaar zal vallen als het bij haar in 1x raak is. En tuurlijk moet jij je gevoelens ook gewoon kunnen uiten meis, je moet het zeker niet opkroppen, dan wordt het alleen maar erger!!!! Ik hoop met je mee dat ze niet zwanger is meis en dat jullie straks samen zwanger zullen zijn en niet zij eerst! Dikke knuffel.
Oh Annedore, wat begrijp ik je goed meis! Je gevoelens zijn heel terecht hoor, en daar hoef je, je niet rot om te voelen. Je heb die wens nu eenmaal. En zeker als de vriend van je vriendin nu ineens 'om' is en zij diezelfde wens hebben. Hier waren wij 'bang' om voor een kindje te gaan, omdat 1). ik volgende maand pas 21 wordt (en dus stopte met de pil toen ik 18 was) en 2). niemand in onze vriendenkring ooit maar iets zei over kinderen. En je raad het al.. ik ben de laatste die bevalt.. de hele vriendengroep heeft al kinderen, en 1 stel heeft hun tweede al gekregen. Wat een pijn het steeds deed als er weer zwanger of babynieuws kwam Wil je ff een dikke knuf geven meis.. *knuffelt annedore*
@miranda; Oh op die manier Succes met de zwangerschap meis, hoop dat je deze keer wel stralend zwanger bent!
@Miranda, ik hoop dat deze zwangerschap heel anders verloopt meis en dat je er nu ECHT van kunt genieten!!!
Annedore, wat bekend.....eigenlijk mensen die er niet zelf in zitten begrijpen het niet....dat is gewoon zo. Hoop voor je dat ze niet zwanger is of tegelijk met jouw straks! (ben zelf al veel vrienden kwijt geraakt door alles)
@Tummetje: dat klinkt heel bekend! Hier een keer met de pil gestopt toen ik 18 was. Na een jaar nog niet zwanger. Weer aan de pil gegaan i.v.m. omstandigheden. Toen ik 20 was weer met de pil gestopt. En dan verwacht je idd dat je wel de eerste zal zijn van je vriendenkring die een kindje krijgt. Als meerdere mensen dan ineens ook jong moeder blijken te willen worden, dan is dat best zuur. Ben je als eerst begonnen en als laatst aan de beurt *knuffel terug meis*
miranda: je bent en blijft welkom hier he meid! enne wat is je hyves? een hele dikke knuffel! @annedore: jij bent echt geen kutvriendin hoor! vind het eerlijk gezegd van haar een beetje kut dat ze zo tegen je doet! dat werkt echt op je zenuwen zoiets! dikke knuffel meid! @all: wat een dag gister zeg! echt zo ellendig! kreeg ik eerst zo in de middag toen ik nieuws aan het kijken was en die beelden van twee kids erop kwamen die omgekomen zijn met de crash te weten dat ik ze bij mij op de bso heb gehad. .......dat was echt even een moeilijk moment. en of dat allemaal nog niet genoeg is kreeg ik gister rond een uur of 8 een sms van mijn baas dat de juf van een van de kinderen van school gister dodelijk is verongelukt in amerika.......ze is even oud als ik en ze heeft dezelfde voornaam.......ik zag haar bijna 4x in de week en dan altijd een praatje over de kids en zo. dus ik had het daar wel moeilijk mee. zit ik dus achter de pc even snel op de site van de school te kijken. komt hubbie boven: je moet het je allemaal niet zo aantrekken en die dingen gebeuren in het leven en ik hoef niet meteen te zeggen dat ik het allemaal zo erg vind want ik vind alles altijd erg en dat ik het naast me neer moet leggen....... echt ik was zo boos en we moesten nog weg en heb mnr compleet genegeerd. durft ie op een gegeven moment ook nog eens te vragen wat er aan de hand is.......ben na een uur op hem afgestapt en heb het even uitgelegd.......hij is gewoon bang dat door zoiets en alle hormonen die ik nu krijg ik depressief ga worden en zo.......hoe komt ie daar nu weer bij???? afijn hij weet nu dat ik er zo over denk en hij zei dat ik echt wel mijn verdriet erom mag hebben maar dat hij niet wil dat ik mezelf helemaal naar beneden trek of zoiets........ppppffff echt af en toe.......
Jeetje dat is ook erg heftig Minnie! Logisch dat je daardoor even van slag bent :-S. En vervelend dat je man zo reageert, ik snap wel dat hij je wilt beschermen, maar dat is niet zo handig op die manier....Dikke knuffel meis!
@anne; Ja, precies.. je hebt natuurlijk geen alleenrecht op het krijgen van kinderen.. maar toch.. je zou graag je wens vervult zien. Ik duim dat het heel snel gaat gebeuren voor jullie hoor! En zeker eerder dan je vriendin! @minnie; Ohh wat een rotnieuws zeg.. kan me voorstellen dat je daar even van ondersteboven was Nooit leuk om te horen Snap je mannetje ook wel een beetje hoor, hij ziet natuurlijk wat het nieuws met jou doet, en dat komt op een negatieve manier aan.. m.a.w. je raakt er zelf verdrietig door, en dat wilt hij natuurlijk niet zien van zn vrouwtje. Maar hij had wel tactischer kunnen zijn met het brengen van zn zorgen, kan begrijpen dat het op zo'n moment ff verkeerd aankomt! Zijn jullie inmiddels weer vriendjes?
ja we zijn weer vriendjes hoor haha. deb: veel plezier bij blijdorp! en meiden ik ben er weer vandoor hebben een hoop te doen vandaag want morgen komen de kids weer thuis..... allemaal een dikke knuffel!
minnie, nou dat is niet niks al dat nieuws...en dan ruzie...gelukkig hebben jullie het weer geod gemaakt! Debby veel plezier!!
Ohhh leuk debby, blijdorp! In mijn hometown Heel veel plezier!!!! Nou meiden, allemaal nog een fijne dag! Krijg zo visite.. dan boodschappen doen en dan ff de stad in.. dus tum wordt weer aardig geëntertaind door zichzelf
@Minnie: heftig nieuws meid! Dat zal wel even schrikken zijn geweest. Wel lief van je man (to be ) dat hij zo met je begaan is. Echter hebben mannen niet altijd een even fijne manier om dit te brengen Blijf vooral met elkaar praten, dat voorkomt een hoop ellende.
Even een domme opmerking: De afgelopen keren dat ik Gonal spoot, had ik regelmatig steekjes in mijn liezen. Nu ik 150 spuit, voel ik dus helemaal niks. Vreemd Wanneer komen ze toch dat luikje in mijn buik installeren? Moet nodig zelf spieken daarbinnen!