Wanneer hebben jullie besloten om de behandeling voort te zetten in het buitenland?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Em85, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Wanneer hebben jullie besloten om de behandeling voort te zetten in het buitenland? Wij hebben nu 2 IVF pogingen gehad bij het Erasmus MC. Beide keren 20/23 eitjes waarvan beide keren 6 bevrucht en 1 terug geplaatst.
    Wij hebben nog 1 eitje in de vriezer.
    Ik heb het idee dat ze in het buitenland veel meer kunnen en de regels minder streng zijn met betrekking tot het invriezen en terug plaatsen. Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaring.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Na een paar afgebroken pogingen tot IVF waren we het echt zo zat dat we nu 500 km rijden voor een retourtje DD ;)

Wij hebben dit besluit genomen nadat het ZH in NL in onze ogen te veel fouten maakten/steekjes lieten vallen. Overstappen naar een ander ZH in NL zag ik niet zitten ivm de wachtlijsten. Bovendien las ik in die tijd steeds meer over de mogelijkheden van het Kinderwunschzentrum in Dusseldorf:

- alles wat niet direct geTPt wordt invriezen
    - de mogelijkheid tot AH
    - andere medicatieschema's
    etc

3. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Beste Maartje,

Bedankt voor je reacte.
    Weet jij hoe het zit met je zorgverzekering? Vergoeden ze ook een behandeling in het buitenland?

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
  5. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Assisted Hatching ;)
    Wij 2 pogingen in NL, daarna 1 x in Belgie en 1 x in Dusseldorf geweest. In het buitenland zijn ze toch wat verder dan in NL. Wat minder terughoudend ook. AH was voor ons 1 reden om te switchen naar Belgie. Daarna las ik iets over IMSI en zijn we overgestapt naar Duitsland. En inderdaad hadden we de keuze hoeveel we teruggeplaatst wilden hebben (minder belangrijk hoor;). Tja, en het resultaat (na 7.5 jaar MMM) ligt nu lekker boven te slapen; een meisjestweeling van nu bijna 14 maanden!! En de wonderen zijn de wereld nog niet uit....half oktober verwachten we ons 3e kindje, spontaan zwanger!! Dus ik zou het zeker overwegen. Het is zeker niet minder in het buitenland!! Verzekering vergoedt wat het in NL zou kosten.

Succes met je keuze!
    agnes

6. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Wat is AH?

7. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    AH is assisted hatching...
    Dan maken ze met een lasertje een inkeping in de schil van de eicel. Dat kan het innestelen vergemakkelijken...(raar woord, klopt dat wel?!)
    Als je er op googled, dan kom je er wel!

Wij hebben ook 2 pogingen in NL gehad. Deventer icm Zwolle.
    In principe waren we wel tevreden, maar in Zwolle zijn ze streng met invriezen.
    Omdat ze in DL geen embryo's mogen invriezen, maar wel bevruchte eicellen wordt gewoon gelijk alles in de vriezer gegooid...(om het zo maar even te zeggen)

Ook werd ik vrij snel na tp ongesteld. Volgens Deventer kwam dat omdat mijn lichaam gewoon snel aangaf dat het niet goed zat...onzin, want als je spontaan zwanger kan raken, maar het innestelen is niet goed gegaan, word je ook niet eerder ongesteld.

Toen hebben wij verder gekeken en kwamen we, mede door een forum hier, in Dusseldorf terecht!
    En voor ons dus een goede stap, want na de 1e poging daar was ik zwanger.
    Er is daar een NL arts en assistente, dus je zit niet met de taal en ze zijn toch wat meer ruimdekend!
    Toen ik vertelde dat ik snel na tp ongesteld werd, kreeg ik een neusspray voor na de tp.
    Of dat het is geweest, dat weet je nooit, maar ons wondertje is onderweg...

Verzekeringen:
    Ze vergoeden het NL tarief. (CZ 75% van het NL tarief)
    Dat komt neer op €1589,- (zo uit mijn hoofd, kan iets meer of minder zijn) IVF is in DD €1300,- exclusief meds, dus het zou kunnen dat je iets bij moet betalen.

Ik zit bij Menzis, extra verzorgd 4 en dan betalen ze het dubbele van het NL tarief, dus zo rond de €3100,-...dan kan het er dus mooi uit!

Succes met de beslissing!

Liefs Loesie

8. Shantii

Shantii Bekend lid

30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier was de keuze ook snel gemaakt toen ik alle goede ervaringen las over Dusseldorf en de gyn er ook super over te spreken was. En natuurlijk de punctie onder narcose, dat leek me helemaal fijn en is ook heerlijk. En natuurlijk het aantal bevruchte eitjes wat ze in DD wel invriezen en hier in Ned vaak niet. En alle technieken.. Maar het belangerijkste in DD vind ik wel, je bent daar een mens en geen nrtje! Kun je hier in Nederland niet zeggen is mijn ervaring tot nu toe.

9. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Maar hoe doen jullie dat met heen en weer rijden? Moet je weer eerst potjes inleveren en allerlei onderzoeken overnieuw ondergaan (en dus 10 keer heen en weer)
    Tijdens de IVF moet je toch ook vaker daarheen dan??

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Voor ons was de keuze heel makkelijk gezien mijn leeftijd. In Nederland wordt beperkt IVF aangeboden boven de 42 jaar.
    Wij gaan nu in september weer terug naar het UZ Gent. Bevalt prima, helaas nog geen zwangerschap na 3 pogingen maar dat ligt zeker niet aan de mensen daar. Zo vriendelijk en ze nemen de tijd voor je. Dat is hier in NL toch wel heel anders. Het zkh ziet er aan de buitenkant erg oud uit maar het gaat om wat voor medische behandelingen er aangeboden worden en die zijn goed.
    Ook wij hebben gekozen voor Assisted Hatching en voor meer dan 2 embryo's per terugplaatsing.

Het reizen is vervelend maar niet onoverkomelijk. (Wij moeten ook elke keer ruim 450 km retour afleggen) We gaan voor elke echo naar Gent en bloedprikken wordt indien nodig gelijk met de echo's gedaan. Voor de punctie slapen we in Gent en de laatste keer zijn we zelfs 4 dagen gebleven omdat het toch het paasweekend was. Dus vanaf de avond voor de punctie t/m de dag van terugplaatsing. Oh en de punctie in het UZ valt ook reuze mee, je krijgt ruim voldoende pijnstiling, ook achteraf.

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Joekie...bij ons ging het zo:

25 januari: intake, heeft hij mijn baarmoeder bekeken (of hij goed doorbloed was) en bloed afgenomen voor schildklierwaardes.
    Ik moest een paar dagen later ongesteld worden, dus hij heeft me gelijk recepten mee gedaan en die kon ik vast ophalen.

Vrijdag 29 januari gebeld naar assistente voor bloeduitslagen, was aan de lage kant, maar niet zorgelijk, moest 3 dagen 300IE spuiten, daarna 225IE puregon.
    Werd zaterdag 30 januari ongesteld, op dag 3 moest ik beginnen met spuiten, dus maandag 1 februari begonnen.

Zaterdag 6 februari 1e fm. (dus voor de 2e keer naar DD)
    Zag er goed uit, moesten nog wel iets groeien...
    Dinsdag 9 februari 2e fm...goed gegroeid.
    Donderdag 11 februari, punctie!
    Zaterdag 13 februari, terugplaatsing! Zwanger!!!

Het was even 1,5 week ontzettend heen en weer tuffen, maar het is me allemaal waard geweest!

Liefs

Deel Deze Pagina