PCO deel 7

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Antares, 17 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @tum: leuk he zo’n verassing J en super leuke foto zeg!

@anja: buikpijn is nog steeds niet helemaal weg L Hoe is het met jou en de kwaaltjes?

@daan: alvast heel veel plezier vanavond. Het zal vanmiddag wel druk zijn in de winkel, ik denk dat heel veel mensen nog even een boodschap gaan doen.

@duchess: hopen dat die regeldagen snel voorbij zijn en jullie weer goede nachten krijgen. En wat leuk! Babymassage, ik wil dat misschien ook gaan doen, moet ik even kijken.

@cindy: wat balen dat je zo’n slechte nacht hebt gehad. Misschien tussendoor een slaapje doen? En wat fijn dat er nu actie is ondernomen bij je moeder! Hopen dat het helpt.

@hier: vanmorgen op controle geweest bij de vk. Urine was mooi schoon :D Buikje groeit gestaag. Bloeddruk was 140/80, wel netjes maar moeten we wel in de gaten houden. De buik was in cm (schaambot tot hoogte bm) 36 en de vorige keer was dat 33 dus toch weer 3 cm in 2 weken tijd gegroeid! De buikpijn die ik heb hoort er gewoon echt bij, was wel een goed teken want dan is de baarmoeder zich aan het voorbereiden op de bevalling. Verder het geboorteplan doorgesproken en dat was verder ook helemaal goed. Volgende week weer terug (joepie! Mag nu iedere week terugkomen J ) Ik ga vandaag een cd branden met muziek voor in het ziekenhuis dan kan die ook in de tas en dan hoeven alleen de papieren van de verloskundige, de papieren van de kraamzorg en ziekenfondspasjes nog in de tas en dan is alles gereed J
    Ben zo blij dat dadelijk alles klaar staat!
    Vanmorgen ook al zitten puzzelen met de Maxi Cosi om die goed in de auto te zetten en ook dat is gelukt.
    De buurman is weer met de wc bezig J schoonvader belde vanmorgen op dat ie niet kwam omdat ie aan de diarree is :( Gister blijkbaar bbq gehad en niet helemaal goed gevallen.
    Verder niks te melden voor dit moment.

Hoe is het met de overige dames? Miranda, Minnie....

Knuffel! Nicky

2. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Joehoe!!!!!!!! Vandaag 35 weken :D nog 35 dagen te gaan :D

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    @tumm nee wij zijn nog niet getrouwd:) maar dat zal vast wel nog gaan gebeuren:):)

@nicky gelukkig hoorde het er gewoon bij meiss en jeeey nog 35 daagjes te gaan:) de tijd vliegt;)

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nicky fijn dat alles goed was!

Sorry dames dat ik verder op niks reageer maar ik heb weer iets...
    Willen jullie misschien zeggen wat jullie in mijn situatie zouden doen?

Jullie weten inmiddels allemaal hoe het met mijn zus gaat... Niet goed dus..
    Nu wist ik wel dat ze veel drinkt (volgens mij dagelijks) en daar maakte ik me al zorgen om. Want dat doet je niet goed, ik weet er alles van. Maargoed, heb dit al een paar keer laten merken aan mijn vader maar die doet er niets mee (koopt ook gewoon een 'lekker flesje wijn' voor haar enzo..zucht) dus dan maar niet he?
    Maar een tijdje terug (volgens mij heb ik dat hier toen ook al eens verteld) zei mijn nichtje dat ze wel eens naar de winkel voor speciale sigaretjes ging (de coffeeshop dus) en dat zij dan in de auto moest wachten. Maar hee da's een kind he, je weet niet wat je moet geloven en hoelang het geleden is etc dus heb dat laten rusten.
    De laatste tijd merk ik dat ze heel vaak geen geld meer heeft en dus naar mijn ouders belt en mams weer geld overmaakt, of ze belt dat ze niet kan komen want ze heeft geen benzine dus betaald pap weer een volle tank, of ze gaat naar huis en neemt pakken drinken mee want ze hebben geen drinken in huis en ga zo maar door. Ook stoppen mijn ouders haar geld toe om fijne dingen te doen. (sauna e.d.)
    MAAR, nu belde mijn man me vanochtend, hij moet langs die coffeeshop om naar de winkel te fietsen, dat hij haar zag en dus gestopt was om te kijken wat ze ging doen en ze ghing dus die coffeeshop binnen. Ze kende ook iedereen die daar op t terras zat (zei hoi enzo..) dus het is niet de eerste keer.....

En nu zit het me al de hele ochtend zooo dwars. Mijn ouders doen alles voor haar!!! En moet je zien wat ze zélf doet met haar leven. Ik ben gewoon zo boos en zo verdrietig. :(
    Ik wil dat mijn ouders dit weten maar ik weet niet hoe.
    Ik wil mijn ouders namelijk ook geen pijn doen! Maar nu ik dit weet kan ik dit toch niet maar verzwijgen terwijl ik weet hoeveel geld mijn ouders erin stoppen omdat ze zogenaamd geen geld voor eten en benzine heeft?????
    Bah wat voel ik me rot en ik ben gewoon zo KWAAD echt waar.... ze heeft gvd een kind van 8 waar ze niet eens meer goed voor kan zorgen de laatste tijd!!! En volgens mij komt het allemaal door die rot alcohol en drugs. :( :( :(

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey duch meiss..

ik heb het zelf ook zo gehad dat we bijna geen geld meer hadden en dat ik dan aan pap en mam geld vroeg voor naar de coffeeshop te gaan.. ik wist zelf ook nooit dat het verkeerd was maar nu we gestopt zijn weet ik dat ik echt slecht ben geweest..
    gelukkig zijn we er helemaal vanaf nu..

ik weet dat het voor jou toch pijnlijk is,en ik vind dan wel dat je het gewoon moet vertellen aan je ouders ze helpen haar en dan doet ze er de gekste dingen mee. het gaat moeilijk worden en ik denk dat als je tegen je ouders zegt dat ze niet moeten vertellen dat ze het van jou hebben dat ze ook niks tegen je zus zeggen..
    joint in combi met alcohol is in ieder geval niet te doen dar word je idd een beetje paranoia van maar een joint op zicht alleen niet hoor..
    het ergste is dat ze nu dus zover is dat ze er al voor gaat liegen,en ja dan moet er iemand stappen gaan ondernemen.
    ik kan echt met trots zeggen dat wij het zelf in zagen dat we er allebei niet echt gelukkig van werden,geen zin in werk niks meer doen als op de bank zitten met een joint erbij en niet eens meer stoned worden dus het was echt super geld verspillng..

wat je ook beslist om te doen meiss je doet het uiteindelijk allemaal voor je zus en haar dochtertje..
    en je kiest natuurlijk ook het beste..
    kijk je kan haar niet tegen houden om naar de coffeshop te gaan maar je kan er wel voor zorgen dat je ouders er dus aan mee (betalen) in die zin van ze geen geld meer krijgt van je ouders..
    dikke knuffel meiss en heel erg veel succes en sterkte met welke beslissing je ook neemt:)

6. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @duchess: Allereerst een knuffel meis. Absoluut geen makkelijke situatie!
    Ik denk wel dat het goed is als je met je ouders gaat praten. Beter dat je ouders of een ander familielid in moet grijpen dan dat dadelijk één of andere instantie voor de deur staan en haar dochtertje naar een instelling gaat omdat je zus niet meer voor haar kan zorgen. Misschien is het iets dat je ouders voorstellen dat zij voortaan de boodschappen gaan doen zodat je zus het geld niet meer aan drugs uit kan geven.
    Ik zou als ik jou was in ieder geval niet je mond dicht houden. Je hebt het beste voor met je zus en met je nichtje.
    Verder weet ik zo niet wat ik erop moet zeggen. Mocht me nog iets te binnen schieten dan laat ik het je weten via hier.

Knuffel meis!

7. Daaniejelleke

Daaniejelleke Actief lid

14 jun 2010
    256
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Het Brabantse Land
    Jeetje Duch, wat een verhaal... Eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, ik zou bang zijn dat mijn ouders me niet geloven denk ik.. Lastig hoor... Toch denk ik dat je er iets mee moet doen, vooral voor je nichtje! Heel veel sterkte iig, en hardstikke begrijpelijk dat je niet reageert op alle berichten!

Succes met de situatie!

Knuffel Daan

8. Daaniejelleke

Daaniejelleke Actief lid

14 jun 2010
    256
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Het Brabantse Land
    En verder sluit ik me aan bij wat Nicky zegt: *amen* (goed verwoord meid!)

9. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Oh jee.. wat naar duchess.. Erg vervelende situatie.. vind wel, ondanks dat het moeilijk zal gaan worden, je het met je ouders moet overleggen. Desnoods neem je, je man mee, want hij heeft haar gezien. He gatsie.. heel veel sterkte hiermee! Kan je verder geen tips ofzo geven, ik ben zelf van het direct confronteren, en dat is niet altijd de subtielste manier :)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Weet je het gaat me niet zo zeer om de joints (ja ik ebn er wel tegen) maar meer om 't feit dat ze dus zegt geen geld te hebben voor basisbehoeften en vervolgens wel geld heeft voor alcohol en drugs.
    Dat klopt niet en ik vind het dus heel erg dat ze mijn ouders voor de gek houd.
    Wat iemand met zijn geld doet moet ie zelf weten maar je moet niet anderen gebruiken daarvoor!! In mijn ogen wijst dat op een verslaving!
    Daarbij vind ik het niet normaal dat je als moeder zijnde joints rookt!! Wat iemand met zijn eigen leven doet moet ie zelf weten maar je hebt wel de verantwoordelijkheid over een kind!!!!
    Wat nou als mijn nichtje ziek wordt en naar beneden komt? (want ik weet dat ze het savonds doet als mijn nichtje slaapt) En zij zit daar dronken en stoned op de bank? Kan ze dan handelen zoals moet? Ik denk het niet! :(
    Ik ga t wel tegen mn ouders vertellen... ik kán dit niet voor mezelf houden... dat voelt veelste slecht!
    Maar hoe? Ik wil idd niet dat ze vertellen dat ik het verteld heb, maar iemand anders..
    Maar hoe vertel ik 't? Even bellen, dat vind ik zo rot! Langsgaan vanavond en het dan vertellen? Mijn moeder, die al echt op t randje zit momenteel, nog meer pijn doen???
    Ik weet dat een paar jaar geleden iemand naar mijn ouders gebelt heeft met de mededeling dat ze blowt als mijn nichtje op bed ligt. Mijn moeder is toen helemaal geflipt en heeft gedreigd haar kind af te pakken als ze niet stopte. Ze zou stoppen, heeft dat nooit gedaan maar weet t goed voor zichzelf te houden....helaas.
    Wat nu als ik alles vertel??? :( Zucht.
    Als ik t vertel is het uiteindelijk het beste voor haar want dit kan gewoon zo niet verder!!
    Lieve meiden bedankt voor jullie reacties..
    Ik zit er echt heel erg mee, wilde net gaan slapen maar kom gewoon niet in slaap en zou t liefst de telefoon pakken en mijn vader bellen! :(
    Daan, mijn ouders zouden me absoluut wel geloven want ze weten dus dat het eerder ook al zo was.

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    duch ik snap je echt heel goed meiss:(
    maar ik denk dat als je ouders er van iemand anders achter komen en ze te horen krijgen dat jij het al wist dat het hun dan meer pijn gaat doen want dan verzwijgen 2 dochters iets..
    ik hoop echt dat je de beste manier vind meiss..
    en ik denk echt dat het beste is dat je je ouders belt of ze even naar je toe komen,ik zou het echt wel zeggen..

meiss jij blijft er nu ook mee rondlopen en het doet je zo`n pijn dat kan jij er ook niet bij hebben nu..
    lucht je hart en je zult zien dat je voelt dat je het beste hebt gedaan..
    dikke knuffel meiss, ik heb heel erg veel respect voor je hoor!!
    dikke kus

12. Daaniejelleke

Daaniejelleke Actief lid

14 jun 2010
    256
    0
    0
    Ik werk in de zorg
    Het Brabantse Land
    Duch,

Als ik het verhaal zo lees, geloof ik inderdaad niet dat je ouders het niet zullen geloven, gezien wat er allemaal al gebeurt is natuurlijk... Moeilijk hoor, maar ik denk dat de enige manier is om het toch met je ouders hierover te hebben, misschien dat je ook contact kunt zoeken met haar huisarts (als je weet wie dat is) en de zorgen met hem/haar bespreken.. Natuurlijk vooral voor je nichtje, ik hoop dat het voor haar allemaal een beetje in goedebanen geleid kan worden, en dat er inderdaad niet ineens allerlei instanties aan de deur hebt...

Liefs en heel veel succes Daan

ps begrijpelijk dat je er niet van kan slapen...

13. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

31 okt 2009
    3.328
    57
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @duchess: Ik zou het dan alleen tegen je vader zeggen om je moeder deze ellende zoveel mogelijk te besparen. Mocht je het moeilijk vinden om er over te beginnen kun je inderdaad je man meenemen. Maar om te beginnen eerst alleen tegen je paps vertellen, hij kan het denk ik dan het beste met je moeder bespreken, of je mams moet er op staan er bij te zitten maar ik denk niet dat dit heel erg verstandig is als ze al op het randje zit en de vorige keer ook geflipt is (zoals jij het omschrijft). En misschien is het nog niet eens zo'n slecht idee dat je nichtje voor een tijdje naar je ouders gaat, misschien dat het dan tot haar doordringt dat het zo niet verder gaat. Het is toch iets dat ze zelf moet inzien, ze kan wel hulp krijgen maar dat werkt ook niet als ze het zelf niet wil inzien... Het is een behoorlijke klote situatie.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik dacht idd ook al om het alleen tegen mijn vader te vertellen... Maar aan de andere kant zou mijn moeder wel heel boos zijn als we het zouden verzwijgen én mijn vader vind zulke dingen veel minder erg dan mijn moeder (hij drinkt zelf ook veel en is nogal van het, het zal allemaal wel loslopen)
    Pfff het is inderdaad echt een klote situatie... maar toch ben ik blij dat manlief het nu eens gezien heeft!!! Het vermoeden was er al die tijd wel, maar nu weten we het zeker he?
    Vanavond gaan mijn ouders voetbal kijken bij mijn oom... maar ik kan t echt niet binnen houden tot morgenavond.. zucht.
    Weet ook ff niet hoe ik het moet doen! :(

Dankjewle lieverds... pfff voel me er echt zo rot om kan wel janken. :( Ik wil gewoon dat het goed gaat met haar.. :(

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heb net mn vader gebelt.. Moest hem toch nog wat vragen, dus heb erachteraan gevraagt of hij vanavond thuis is. Hij is om 17.30 thuis van zijn werk dus dan zorgen we ghewoon dat we dan daar zijn, want mijn moeder staat tot 18.00 uur in de winkel.
    Dan ben ik het in ieder geval kwijt en moeten zij maar zien wat ze ermee doen.....

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    goed cvan je duch!! hopelijk pakt hij het niet verkeerd op,en ziet hij dat je alleen maar het best e met je zus voor hebt..
    knuffel meiss..

meiden ik ga me klaarmaken en richting mijn oeder..
    kom zo snel mogelijk terug!!!

xxxcin

17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    zo was ik weer even:):)

ellaaaaaa haallooooo:)

18. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    duchess wat een rot situatie.....! begrijp dat je al met je vader hebt afgesproken! vind dat heel dapper van je meis!
    enne ik denk ook dat je daar goed aan doet om het je ouders wel te vertellen........
    ook al zal je zus dat misschien niet waarderen , je moeder nog meer pijn krijgen om haar dochter en kleindochter..... , jij moet er ook niet mee blijven rondlopen meis!
    heel veel sterkte voor vanavond!

Cindy , hou je het wachten allemaal nog wat vol??? enne wat goed dat jullie niet meer in huis roken!

Daan , heb je nu al wat meer werk te doen!? niks aan he om je zo te vervelen op je werk!

Nicky wat spannend!!! 35 weken!!!! en nog 35 dagen!!! :) spannend hoor! maar jullie zullen er wel enorm naar toeleven! fijn dat bijna alles gereed is...!!!

Liefs

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nou mijn moeder belde zojuist... want mijn vader had haar verteld dat ik iets wilde vertellen... zucht. (je bent toch niet zwanger???????? hahaha)

Magoed blijkt dus dat mijn moeder het allemaal weet en dat mijn zus bezig is met hulp om te stoppen... En dat mijn moeder ook regelmatig kwaad wordt op haar dat haar geld op gaat aan die dingen.. Maar mijn moeder zei, ze is 28, wat kan ik nog meer doen dan met haar praten? Nahja dat is ook wel zo natuurlijk... Ik helemaal huilen..zucht :( Ik zei dat ik me zo druk maakte enzo.. mijn moeder begreep dat gelukkig wel goed!! Maar ze zei dus dat ze echt hulp krijgt en ze er niet zo makkelijk vanaf kan blijven enzo.. en dat ze tijdens de opname straks voor 6 tot 8 weken, dus niet aan die dingen kan komen dus dan is ze er waarschijnlijk zo vanaf... laten we 't hopen...
    Nahja ik ben iig blij dat ik het kwijt ben maarja dit wist ik niet natuurlijk. Mijn vader wist er niet van dus nu moet mijn moeder hem ook nog gaan vertellen wat er is... door mijn schuld :(

20. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ella ja ik hou het nog wel een klein beetje hoor:):)

sinds vandaag knalrode tepels die ook pijnlijk zijn en net alsof ik kou heb gelopen of zo aan de zijkant van mijn linkerborst??

zo nu hou ik weer op want ik ben er dus echt niet meebezig,ja zo goed als dan hahaha

Deel Deze Pagina