sorry maar duchess, bijvoeden met 4 maande?? vind ik belachelijk vroeg, jouw meisje moet gewoon voldoende hebben aan je bv hoor. En soms voeden kindjes gewoon meer...wacht nu eens een weekje of 1,5 af voordat je dingen zoals kv of extra bijvoeding gaat geven. want het kan ook een negatief effect hebben op je bv.... weet dat het moeilijk is snachts, maar het is nu eenmaal zo. Reken ermaar op dat het nog vaker voor gaat komen.......zelfs met 2,5 houdt het niet op. (al 3 weken iedere nacht tussen 11 en 2 wakker hier) Dus probeer overdag ff te tukken als dat kan...en als je vent snachts niet wakker word, toch eens gewoon hem eruit schoppen hoor..niet meteen opstaan anders gaat hij het nooit horen! Ze wennen eraan dat jij het wel doet... Ik heb hier, met pijn op mijn hart.....de kleine wel eens laten huilen nadat MArco beloofd had de nachtvoeding te doen (4 maanden dus geen bv meer) En ze werd helemaal overstuur natuurlijk omdat het zo lang duurde...maar ik heb mijn oren dicht gehouden en hem nog eens getrapt (ja getrapt) en gezegd dat hij er nu ook voor moest zorgen dat ze weer ging slapen! (anders voeden en terugleggen en ze sliep door!) Hij heeft dus van 2 tot 6 wakker gezeten met haar....en maar huilen en neuten en jengelen.....eigen schuld denk ik dan. Maar vanaf dat moment hoort hij haar wel snachts direct! Nu zelfs eerder als mij soms, als ik heel moe ben!! probeer het gewoon eens, het klinkt hard...maar laat hem ook eens een lesje leren.......(natuurlijk als yasje begint te gillen, dus niet alleen huilen en extreem overstuur raakt wel ernaartoe...je kind laten lijden is niet nodig)
debby, Alyssa gaat wel goed hoor..ze heeft nog steeds ietsjes verhoging maar geen koorts meer boven de 39!! zit nu rond de 38 graden ongeveer constant, maar ze heeft er geen last van gelukkig. Schor als een kraai, is ze nu met plezier en gillen een lege plastic fles in elkaar aan het duwen.....waar je maar lol mee kunt hebben he
Heeey meiden! @foto; moppie is het he.. kan er uren naar kijken @Duchess; Ohh spannend! Eind september al over.. lekker snel! @tante; hebben we hier al verteld hoe het zat met de namen van onze beebs? Moest er net weer aan denken @debby; Ohhh vandaar.. ben blij dat het weg is hoor! Een vroeggeboorte kan je er niet bij hebben! @Ella; Nee joh.. je bent niet erg, tis toch ook super leuk nieuws!! @senna; veel plezier vandaag!! zo te zien hebben jullie mooi weer! @duchess; ohh heb het zo met je te doen, die rotnachten Als het idee van de bijvoeding je niet aanstaat, niet doen he. Weet hoe graag je alleen BV geeft. @rijstebloem; dat mag toch pas vanaf 4 maanden? oh..dat is yasemin bijna zie ik @nicky; succes bij de vk.. ben benieuwd! @PJ; blij jij even zitten waar je zit, wil je? @mannen; die van mij wordt ook niet wakker.. denk ook dat het deels mamainstinct is
Gelukkig dat ze geen hoge koorts meer heeft . En heerlijk om te zien waar kinderen soms mee spelen, hoe simpelere hoe beter. En Tum, ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter jullie namen . En PJ moet inderdaad maar even lekker blijven zitten. Lees nu wel overal dat het waarschijnlijk voorweeen zijn, die komen vaak 's nachts en dat heb ik dus ook .
Idd een papfles 's avonds hadden ze het over. Idd met rijstebloem. Ik denk dat ik dat maar gewoon ga proberen... Er zijn wel meer kindjes die met 4 maanden al bijgevoed worden en wat is nu rijstbloem, dat is bijna niets extras. Maar ik vind het moeilijk omdat ik altijd heb gezegd tot 6 mnd volledig BV te geven en geen bijvoeding. Dus ik moet daar even overheen. Want met rijstebloem geef ik alsnog gewoon BV natuurlijk... Als je je onrustig voelt over de krampen gewoon altijd bellen. Beter te veel dan te weinig he. Enne hoe heeft de huisarts naar een BO gezocht? Want bij mij werd er door de huisarts geen gevonden maar door de gyn wel... Tja Miranda ik ben niet van plan om het op die manier op te lossen.. Mijn man werkt 6 dagen in de week en ik niet. Dus inprincipe wil ik zelf alle voedingen gewoon doen. Waarom heb jij maar tot 4 maanden BV gegeven? Wbt bijvoeding met 4 maanden, ik was er ook op tegen, maar ze bedoelen ook geen groente of fruit o.i.d. he maar dus rijstebloem om mijn melk te verdikken tot pap. Ik ben er ook altijd op tegen geweest, aand e andere kant zijn er genoeg mensen (ook hier op t forum) die zelfs al fruit en groente geven met 4 maanden.. Tum Yasemin is idd bijna 4 maanden.
Rijstebloem vult al en je kunt starten met 1 of 2 theelepeltjes door de bv. En baadt het niet, dan schaadt het niet, want ze krijgt evengoed nog BV, dan alleen via de fles. Dus ik zou het wel proberen (als je er zelf ook voor open staat). Bij Ryan hebben we dat ook gedaan en die vond het ook nog eens heerlijk . Wat betreft de krampen heb ik er overdag weinig last van, maar vooral 's nachts en 's avonds. Maar ik las al op internet dat dat komt omdat de baarmoeder dan rust heeft en dat het dan vaak voorweeen zijn, laten we het daar maar even op houden. Dus ik maak me er vooralsnog niet te druk om, het is meer vervelend . De assistente van de ha heeft mijn urine getest en daar kwam geen BO uit. Ze heeft het wel op kweek gezet en zou vandaag nog even bellen over de uitslag daarvan, maar verwacht er eerlijk gezegd weinig van.
ja dan moet je het zelf weten duchess, ik vind dat de man net zoveel lusten als lasten mag hebben..ook al ben jij thuis. Ik werkte nog 4 dagen erbij toen.... En denk dan niet dat dat verbeterd, want des te vaker jij het doet des te makkelijker mannen het vinden en er gewoon niet vanuit gaan het zomaar eens te doen.... (zo zijn ze gewoon......het komt niet bij mannen op om vrouwen eens te ontlasten uit zichzelf) *uitzonderingen daar gelaten* bijvoeden is bijvoeden, ik vind rijstebloem net zoveel bijvoeding als fruit.... Heb dat pas vanaf 5 maanden gedaan allemaal... En vanaf de 3e maand flesvoeding was ook voldoende...ze is nog nooit zoveel aangekomen met flesvoeding. Ik had niet genoeg voeding meer duchess na 3 maanden. Mijn borsten waren altijd slap en ons meisje kon per voeding een half uur drinken en was dan aan het huilen naderhand....de andere borst erbij doen hielp ook niet meer.... Toen ik het huilen zat was na 3 weken en ook merkte dat ze afviel (laten wegen!!en was 400 gram afgevallen in 2 weken) Ben ik flesvoeding gaan geven na een borstvoeding...dus half uur lurken en dan nog eens 160 ofzo aan kv erbij drinken...toen was voor mij de knop om...afschaffen de bv!!
gelukkig dat ze wel verder kijken Deb. Ja ik twijfel nog, ga strakjes even met mnalief over leggen maar ik weet zeker dat die vind dat we het moeten doen. Hij is van mening dat Yasemin veel meer heeft aan een uitgeruste moeder dan 6 maanden volledig BV, zeker omdat wij helemaal geen allergiën of dergelijke hebben.
Soms neem je je dingen voor en achteraf blijkt dat je dat niet gaat redden zeg maar. Dat is niets om je voor te schamen en zeker niet als Yasemin daardoor 's nachts doorslaapt EN jij ook je rust krijgt. Want schijnbaar krijgt ze 's nachts dus toch niet genoeg voeding, waardoor ze vaker wakker wordt. Ik ben erg allergisch (honden/katten/huisstofmijt/hooikoorts) en Arnoud was vroeger heel asmatisch en toch hebben wij Ryan FV gegeven en hij heeft nog nergens last van. Wij hebben toen wel gekozen voor hypoallergeen, zodat hij alle stoffen kreeg die hij nodig had.
Ik vind het een beetje oneerlijk Miran. Als ik ook zou werken ben ik het met je eens. Maar ik ben gewoon thuis en kan 's middags gaan liggen. Hij werkt 6 dagen en als ik hem er dan 's nachts nog uit schop is hij dood op terwijl ik uitgerust ben, beetje omgekeerde wereld in mijn ogen haha. Van flesvoeding komen ze inderdaad meer aan máár dat is bij BV ook bijvoeding! Je kunt beter rijstebloem door de melk doen dan een fles KV geven bij borstvoeding. Dus die snap ik even niet zo. Oh zie nu dat je toen helemaal over gegaan bent op flesvoeding. Dus dan snap ik niet zo waarom je tegen bent. Beter volledig borstvoeding die goed gaat met 2 lepels rijstebloem 's avonds dan over op KV, maar dat ben ik. Ik zie het overigens niet t zelfde als fruit, en 't CB ook niet, want dat is het gewoon niet.
Ik wil het trouwens sowieso nog ff afwachten, sowieso hebben we nog 1 week voor ze 4 maanden is en eerder wil ik gewoon niet beginnen sowieso. En haar dagritme is aan 't veranderen dus hoop stiekem dat haar nachtritme mee verandert.. Dat wacht ik eerst ff af.
debby, dat klopt niet helemaal... kennisje van ons had ook bv en heel veel! spoot eruit...en dat kindje kwam ook 4 keer per nacht tot aan half jaar toe... Het kreeg genoeg voeding, werd gewogen na iedere voeding...en had goede plasluiers..maar blijkbaar behoefte aan mama snachts.... (en zijn ritme lag ietsjes overhoop, overdag dronk hij minder als snachts.....) Dus misschien niet te vergelijken, maar het hoeft niet dat yas honger heeft....ze kan ook gewoon mama honger hebben..... Duchess, hapt ze altijd enorm hard toe, en zie je ook dat ze honger heeft snachts? Misschien eeens proberen om ze bij je te houden en te kijken hoelang ze dan stiller blijft zonder voeding te geven meteen....kijken of het echt honger is snachts of mama honger.... zou ook nog kunnen. (dinnetje heeft dat allemaal geprobeerd, maar kindje had gewoon honger snachts..daarom weet ik dat) maar ja...duchess, je moet het zelf weten natuurlijk, het is jouw leven en jouw kind. Maar ik vind het gewoon (strijkt me tegen de haren in) dat je man zegt dat jij rust moet krijgen en dat dat beter is en om dan maar bij te voeden, dan dat hij snachts moeite wil doen om wakker te worden.......
omdat ik graag heel graag enorm graag zo lang bv had willen geven meis...en ik vind het het beste zelfs tot na de 5 maanden..... in principe hoeft je kidnje niet bij te voeden...dat is iets van de moderne cultuur.... En snap je redenatie van schuldig voelen wel..maar is het niet zo dat jij altijd voor je kind klaar moet staan en je man nooit? ook al werkt hij, hij kan ook wat lasten dragen... een uitgeruste duchess, is beter voor voedingen....en ook voor je man...dan kan je andere dingen voor hem doen. Want kan me niet indenken als je zo moe bent dat je nog ergens anders zin in hebt als yasje verzorgen en jezelf en daarna uitrusten...... dus vind ik het doodnormaal dat hij eens (zeg echt niet iedere nacht!!!) bv een nachtvoeding overneemt...dus die van 2 uur ofzo....dat jij ff 5 uur achter elkaar door kunt slapen (ook al word je wel wakker) en je geen zorgen hoeft te maken en doen...
Nou.. toen tante vertelde dat ze een Engelse naam had die met een F begon (al hebben wij de franse variant).. zat ik hem hier te knijpen.. Dus hebben we gepbt met elkaar of we dezelfde naam hadden.. heb met hartkloppingen de pb gelezen.. maar zij hadden Faith, en wij Faye En het rare was.. tante vermoedde het al, maar ik ook
Miranda daar zat ik ook aan te denken idd, dat het misschien gewoon mama honger is.. Maar ze heeft echt honger... Ze hapt en drinkt goed.. Maar dat is niet iedere nacht zo. We hebben ook nachten dat ze alleen speentje nodig heeft en een knuffel. Het verschilt zo per nacht. Wbt mijn man, hij zegt zelf wel dat ik hem eruit moet schoppen als hij niet wakker wordt, maar IK vind dat niet nodig. Ach ik weet 't ook niet... Ik ga nog wel even op deze manier verder dat sowieso... Gaat het snel goed dan is dat super en wachten we mooi tot 6 mnd met bijvoeden..
Rustig aankijken en je moedergevoel volgen Duch! Ik heb in al die tijd 1 ding geleerd en dat is dat je moedergevoel ALTIJD klopt!!! Hahah wat grappig Tum, maar je had onze naam wel mis .